Сергій Лещенко

Чи варто критикувати опозицію?

13 серпня 2012, 15:43

З наближенням виборів дедалі частіше лунають заклики оголосити мораторій на критику опозиції. Аргументують тим, що вони – єдиний порятунок від Януковича та застереження від перетворення України на Білорусь.

Досить часто на цю тему я сперечаюся з Олегом Медведєвим.

Очевидно, що журналіст не є співробітником опозиційного штабу, щоб приймати табу на критику опозиції.

Опозиція в житті журналіста – це учасник політичного процесу, як і влада. Якщо хочете, "клієнти" журналіста – це суспільство, а не політики. Опозиція ж насправді так само хоче прийти до влади, тобто намагається "продати" свої ідеї та обличчя виборцю, а в підсумку отримати право розподіляти бюджетний ресурс.

За логікою Олега Медведєва, в далекому 1998-му треба було не критикувати Павла Лазаренка, бо тільки він єдиний з його 100 мільйонами на антигуанському рахунку становив реальну загрозу Кучмі на виборах президента-1999.

Також очевидно, що опозиція за своєю природою має бути альтернативою владі, її контролером. З цим все погано. Я не скажу, що в Україні легко бути опозицією Януковичу. Але останні два роки для опозиції – це суцільна історія поразок.

Ви забули, як опозиція місяць тому оголошувала свою перемогу зі сходів "Українського дому"? Сьогодні не смішно про це згадувати? Якщо по-пам'яті, тоді оголосили "перемогу", бо Литвин подав у відставку, Янукович скасував прес-конференцію, а тому закон про мови, можливо, не буде підписаний.

Що ми маємо сьогодні? Закон про мови набув чинності, Литвин залишається спікером, а єдине досягнення – це скасування прес-конференції Януковича, яка все одно відбудеться найближчими тижнями. Плюс декілька людей ходять під кримінальною справою про опір міліції. Хочу подивитися, як опозиція прийде їх захищати до суду.

Насправді, у опозиції існує єдиний спосіб не чути критику на свою адресу – це показати, що вона є кращою.

Свій унікальний шанс – один з небагатьох, який має опозиція – вона вже втратила. Ідеться про формування передвиборчих списків. Що вийшло насправді?

1. Попри обіцянку, опозиція не оприлюднила попередній список кандидатів для вивчення та аналізу суспільством – ще до висунення цих людей в депутати.

2. Опозиція, судячи з передвиборчого списку, не запропонувала жодного оновлення у політиці. Офісний планктон "Фронту змін", масово рекрутований до списку, ми ж не будемо вважати оновленням, так?

3. Опозиція включила до списку одіозних осіб на кшталт Ігоря Скосара або мажорів на кшталт Тетяни Донець. Зробила це, знаючи наперед негативну реакцію активної частини суспільства – тієї самої частини, до якої опозиція сьогодні звертається із закликом їх не критикувати!

4. Опозиція явно тримає суспільство за неосвічених і темних осіб. Це простежується в інтерв'ю тієї ж Тетяни Донець, яке було покликано пояснити її високе місце в опозиційному списку. Ми почули історію власниці семи квартир, Porsche Cayenne та Bentley Continental про те, як вона рятувала дитячі садочки, не зрадила БЮТ в одній із районних рад і тепер одержала прохідний мандат – замість Шкіля, Гримчака і Стецьківа.

Розповідати подібні "мемуари" поколінню інтернету – це зовсім погана ідея. Якщо висловлюватися м'яко, це називається "шити в дурні". Ми вже звикли до такого ставлення з боку "чечетових" – але ж опозиція обіцяла бути іншою, хіба не так?

Я пишу це без люті, а лише з великим сумом, тому що так само вважаю Віктора Януковича чорною сторінкою в українській історії.

І насамкінець. Я – не "противсіх", я ходжу на всі вибори і завжди голосую "за". Так само зроблю и 28 жовтня цього року. Але якщо Турчинов з Яценюком, Мартиненком і Донець так ставляться до мене – то як я, як виборець, маю ставитися до них?

powered by lun.ua
Коментарі — 201
Друкарня Вінниця _ 13.08.2012 17:03
IP: 178.93.92.---
как всегда четко.
A.Ptaha _ 13.08.2012 17:02
IP: 176.36.132.---
Прочитав,все правильно.Жодної притензії до СВободи.Це добре,є за кого голосувати,та хто не зрадить...а то й захистить!
MK21 _ 13.08.2012 17:02
IP: 91.202.240.---
мустафу охорона ще більш менш ввічливо тримала, бо вибори скоро, після виборів і в голубого можуть перевести (в хорошому розумінні цього слова) – продовжуйте далі критикувати...
про "критикуємо всіх" це воно з одного боку ніби і так, а з 2го – де зараз можна почитати позитив про опозицію крім їх власних сатів – всі ж типу "чесні журналісти і неміряно обєктивні"
зате включивши зомбоящик тільки можна й почути про "яка хороша влада і коли б не папєрєднікі які ото рвуться до влади то взагалі б життя медом було б"...
провладні канали критикувати владу не будуть = критикують опозицію всі... мало вам ще покращення? продовжуйте...
Александр Безгубов _ 13.08.2012 17:00
IP: 195.58.233.---
СловоМаргінесу:
Александр Безгубов:
СловоМаргінесу:
Александр Безгубов:
Сергей, а давайте создадим свою партию?))) соберем всех инет троллей подключим молодых специалистов (юристов, экономистов и тд.) и попытаемся повоевать?))))
До речі, мені така ідея прийшла в голову також.
Жаль что такая идея будет в головах единиц, да еще у которых нет больших денег в кармане, а журналисты такие, как Сергей не возьмутся за это, аргументируя, приблизительно так "я журналист, а не политик, у меня другой фронт борьбы"
Чому? Відсотків 50 коментаторів тут точно пишуть на ентузіазмі. А це вже людський капітал.
Ну нужен лидер) а кто им будет? кто возьмет на себя ответственность?
Станислав Кукарека _ 13.08.2012 16:57
IP: 95.133.39.---
Насчет "шити в дурні" это метко подмечено... Что самое тут примечательное – так это то, что целый ряд "прогрессивных журналистов" включая и аффатара – много внимания уделяет спискам оппозиции, но ничего интересного нам не сообщает о списках например ПР, КПУ или Королевской. Это у журналистов как называется, "полной и всесторонней подачей информации"? Так что давайте уж определимся, или "стандарты журналистики", или "мочить в сортирах"... Но если мочить в сортирах – тогда уже таки мочить:)
крос _ 13.08.2012 16:52
IP: 176.8.15.---
Так, Сергію! Все так! Я і сам так думаю. Але є одна загроза, яка може перекреслити всі твої аргументи – ПІСЛЯ ВИБОРІВ МОЖЕ СТАТИСЯ ТАК, ЩО ОПОЗИЦІЯ В ЦІЙ КРАЇНІ ВЗАГАЛІ ЗНИКНЕ. А РАЗОМ ІЗ НЕЮ – СВОБОДА СЛОВА...
vpered _ 13.08.2012 16:52
IP: 99.233.168.---
Опозицію потрібно критикувати. Підтримую критику щодо того, як опозиція оголосила перемогу перед Українським домом, у той час, як Литвин і закон про мову залишились. Це явно недолік. Можливо хтось із опозиції спеціально робить подібний "стьоб", щоб це викликало сміх – і заодно зниження рейтингу. – Тут сказати важко. Але навряд чи погоджусь щодо того, що опозиції потрібні кардинальні оновлення. Аж ніяк Не згоден, що в опозиції не можуть бути заможні люди, у яких є Porsche Cayenne, яхта та багато нерухомості. Звичайно в умовах України такі "досягнення" виглядають фантастикою. Але довести (згідно усіх міжнародних правил і законів і Верховенства права, а також законодавства і судочинства, що існувало до Януковича бо у нього безлад), що усе це майно зароблено нечесно навряд чи можливо. Показово, що Сергій Лещенко найбільше пересмикує щодо заможніх нових членів опозиції, які фінансують її. Але не всі ж заможні однакові. Я б повірив би Тетяні Донець, але не повірив би Ігорю Скосар
Vaka _ 13.08.2012 16:51
IP: 91.197.51.---
"Але якщо Турчинов з Яценюком, Мартиненком і Донець так ставляться до мене – то як я, як виборець, маю ставитися до них?"

Ставтеся до "них" як хочете. Але ви ж за деревами лісу не бачите та й іншим затуляєте. Ми йдемо голосувати, що змінити владу (бо без цього все решта втрачає сенс), чи будемо обговорювати колір чиїхось шкарпеток, нехай і поганих? Ми будемо мобілізувати й просвіщати виборця (зокрема аналізом списків та загальної мети ПР) чи робити з опозиції бабая, яким лякають дітей? Зрештою, до речі – де порівняльний аналіз списків, мети й засобів двох сил? Перспективи для країни у випадку А та у випадку Б? Ви ж, ніби, аналітик, чорт забирай? Чи шут гороховий?
СловоМаргінесу _ 13.08.2012 16:50
IP: 195.189.16.---
Александр Безгубов:
СловоМаргінесу:
Александр Безгубов:
Сергей, а давайте создадим свою партию?))) соберем всех инет троллей подключим молодых специалистов (юристов, экономистов и тд.) и попытаемся повоевать?))))
До речі, мені така ідея прийшла в голову також.
Жаль что такая идея будет в головах единиц, да еще у которых нет больших денег в кармане, а журналисты такие, как Сергей не возьмутся за это, аргументируя, приблизительно так "я журналист, а не политик, у меня другой фронт борьбы"
Чому? Відсотків 50 коментаторів тут точно пишуть на ентузіазмі. А це вже людський капітал.
Borys Loutsiv _ 13.08.2012 16:49
IP: 99.232.200.---
Зараз головне завдання для "журналістів" щоденно лити помиї на опозицію, тим самим допомогти Королєвські, єнакієвським та джорджикам Ющенка прийти до влади.,
vasyaQwerty _ 13.08.2012 16:47
IP: 62.244.3.---
специально зарегистрировался чтобы написать, на многое закрывал глаза расчитывал проголосовать за оппозицию, но Лещенко браво, очень четко указал на то, что меня также а повергло в "сум", а именно статья с Донец, просто **** борец за садики, курям на смех, а реальных борцов просто жаль, сейчас особо активных кто не попал в списки пересажают и будут все такие как Донец. Короче Донец -символ продажности и вранья со стороны оппозиции. Просто жаль...
Виктория Шелестюк _ 13.08.2012 16:47
IP: 79.140.13.---
А если Вам реальный компромат на оппозицию подгонит кто-нибудь из ПРовцев? Что тогда делать? Одно дело когда подобные материалы будет излагать Богословская и совсем другое – Лещенко. Вот и "Тварь ли я дрожащая, или право имею?" Чем ближе к выборам, тем реальнее такая ситуация. Это очень реальнао, учитывая "качество" некоторых оппозиционных кандидатов.
харківський _ 13.08.2012 16:46
IP: 82.207.48.---
Colonnello:
! – на сьогодні – вартими голосів – є лише партії з виразною патріотичною національно-демократичною ідеологією: ВО Свобода та Наша Україна.
.
Щодо "Свободи" можна погодитись, а "Наша Україна" себе цинічно дискредитувала."Наша Україна" така ідейна, така ідейна, тільки жаль, що ідеї тільки на язику і залишаються.
PaulSmith _ 13.08.2012 16:45
IP: 95.133.116.---
Colonnello:
PaulSmith:
Colonnello:
Kosty Kozlov:
усьо вірно,критикуй!
та не забудь прийти 29 жовтня та проголосувати за ПРотилежних...
.

! – за: ВО Свобода або Наша Україна.
.
Бу+га+га+га!

А что, Лёше-Мерседесу уже пора менять старую тачку на новую?
"...Кандидат в депутати Верховної Ради від "опозиції" Тетяна Донець володіє сімома квартирами...Porsche Cayenne та Bentley Continental...32-річна депутат Шевченківської райради Києва досі була відома лише своїм романом з регіоналом Василем Горбалем і як тусовщиця..."
.
http://www.pravda.com.ua/articles/2012/08/10/6970582/
.
http://www.pravda.com.ua/news/2012/08/10/6970584/
.
:))))))))))))
.
:) -?
.
Хоть у нее и маленькая грудь, но мамзелька симпотная.

А вам Лёша так же сильно-сильно нравится?
Александр Безгубов _ 13.08.2012 16:43
IP: 195.58.233.---
СловоМаргінесу:
Александр Безгубов:
Сергей, а давайте создадим свою партию?))) соберем всех инет троллей подключим молодых специалистов (юристов, экономистов и тд.) и попытаемся повоевать?))))
До речі, мені така ідея прийшла в голову також.
Жаль что такая идея будет в головах единиц, да еще у которых нет больших денег в кармане, а журналисты такие, как Сергей не возьмутся за это, аргументируя, приблизительно так "я журналист, а не политик, у меня другой фронт борьбы"
skif183 _ 13.08.2012 16:42
IP: 93.72.97.---
Списки не iдеальнi, але як що про них говорити, то варто в пoрiвняннi. Це було б по журналiстськи чесно та й для виборця корисно. Варто зараз говорити про iнше, про деталiзацiю програми. Боротьба з корупцiею, це як? Так як в Грузii чи знов за власним сценарем? Як що до 2-о рiчного термiну ВР?Як що до електронного голосування виборця? так по всьому полю.
СловоМаргінесу _ 13.08.2012 16:39
IP: 195.189.16.---
Александр Безгубов:
Сергей, а давайте создадим свою партию?))) соберем всех инет троллей подключим молодых специалистов (юристов, экономистов и тд.) и попытаемся повоевать?))))
До речі, мені така ідея прийшла в голову також.
PaulSmith _ 13.08.2012 16:39
IP: 95.133.116.---
Colonnello:
Kosty Kozlov:
усьо вірно,критикуй!
та не забудь прийти 29 жовтня та проголосувати за ПРотилежних...
.

! – за: ВО Свобода або Наша Україна.
.
Бу+га+га+га!

А что, Лёше-Мерседесу уже пора менять старую тачку на новую?
daniilkl _ 13.08.2012 16:37
IP: 94.27.8.---
Сергей, Вы – большущий умчничка! Сегодняшняя оппозиция не понимала очевидные вещи так много раз и вряд ли поймет их сейчас. Немного тоскливо, что выбор у украинца фактически без выбора. Но голосовать все-таки нужно, тем самым беря на себя ответственность за свое будущее и будущее своих детей. Слава Богу, что такие журналисты как Вы есть. Ваши статьи, блоги, расследования – глоток трезвости в пьяном угаре советско-уголовных лозунгов и поступков. Спасибо!
Electrony Deputat _ 13.08.2012 16:36
IP: 62.80.189.---
Чому б не почати допомогу стратегичному проекту Електронний депутат?
Ніколи живі люди не стануть ідеальними, ніколи не перестануть навішувати ярлики...
Але можна уникнути спокус для конкретної людини, яка стане депутатом, якщо ця людина потроху перетвореться в справного кнопокдава, реалізатора волі виборців.
Чому з конвеєра по виробництву машин виходять машини, а робітник, що там працюю не може собі влаштувати життя у шоколаді (як наші депутати)? Тому що процес налагоджено так, що від окремого працівника задежить дуже небагато. Якщо депутат буде голосувати, як це вирішили його виборці, а не голова фрації або лобіст з валізою грошей, чи зможе він облити себе шоколадом?
Купа технічних деталей у проекті Електронний депутат. Та головна проблема – це поширити ідею в маси та довести, що її можливо чесно реалізувати.
Коли виборці будуть готові віддати голос не за особистість, а за механізм, тоді буде менше розчарувань, тоді влада ЗМІ стане реальністю разом з думкою виборців
PaulSmith _ 13.08.2012 16:35
IP: 95.133.116.---
Бу+га+га+га!

Сергей, через три месяца у тебя будет выбор:
- уебнуть из этой страны,
- пойти работать на шахту
или же критиковать ТОЛЬКО ОППОЗИЦИЮ.
Александр Безгубов _ 13.08.2012 16:34
IP: 195.58.233.---
Сергей, а давайте создадим свою партию?))) соберем всех инет троллей подключим молодых специалистов (юристов, экономистов и тд.) и попытаемся повоевать?))))
La Rossa _ 13.08.2012 16:32
IP: 93.74.246.---
Вся цінність журналістики в тому, що вона НАД процесом. Четверта влада.
Тому й така гидливість до Герман, Піховшека, клоуна Чалэнка – що вони просто задолизи влади.
Ясно, що змагальність має покращувати якість.
Але в ситуації ВІДСУТНОСТІ змагальності (адмінресурс) – дзеркало викривлюється...
Александр Безгубов _ 13.08.2012 16:32
IP: 195.58.233.---
+1
Wassily Korochenko _ 13.08.2012 16:31
IP: 78.48.45.---
Roman Antyuhov:
Ні,не можна УП критикувати,бо рано чи пізно,скорішь дуже швидко заблокують Вам шаш аккаунт,як вже зробили мені (зараз можу коментувати лише у блогах) і багато іншіх підтримувачив ЮВТ і БЮТ-БАТЬКТВЩІНУ
Зеленський2 Aтака Путіна1199 Україна та Європа1071 Донбас3 Корупція1303
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter