Сергій Лещенко

Чи варто критикувати опозицію?

13 серпня 2012, 15:43

З наближенням виборів дедалі частіше лунають заклики оголосити мораторій на критику опозиції. Аргументують тим, що вони – єдиний порятунок від Януковича та застереження від перетворення України на Білорусь.

Досить часто на цю тему я сперечаюся з Олегом Медведєвим.

Очевидно, що журналіст не є співробітником опозиційного штабу, щоб приймати табу на критику опозиції.

Опозиція в житті журналіста – це учасник політичного процесу, як і влада. Якщо хочете, "клієнти" журналіста – це суспільство, а не політики. Опозиція ж насправді так само хоче прийти до влади, тобто намагається "продати" свої ідеї та обличчя виборцю, а в підсумку отримати право розподіляти бюджетний ресурс.

За логікою Олега Медведєва, в далекому 1998-му треба було не критикувати Павла Лазаренка, бо тільки він єдиний з його 100 мільйонами на антигуанському рахунку становив реальну загрозу Кучмі на виборах президента-1999.

Також очевидно, що опозиція за своєю природою має бути альтернативою владі, її контролером. З цим все погано. Я не скажу, що в Україні легко бути опозицією Януковичу. Але останні два роки для опозиції – це суцільна історія поразок.

Ви забули, як опозиція місяць тому оголошувала свою перемогу зі сходів "Українського дому"? Сьогодні не смішно про це згадувати? Якщо по-пам'яті, тоді оголосили "перемогу", бо Литвин подав у відставку, Янукович скасував прес-конференцію, а тому закон про мови, можливо, не буде підписаний.

Що ми маємо сьогодні? Закон про мови набув чинності, Литвин залишається спікером, а єдине досягнення – це скасування прес-конференції Януковича, яка все одно відбудеться найближчими тижнями. Плюс декілька людей ходять під кримінальною справою про опір міліції. Хочу подивитися, як опозиція прийде їх захищати до суду.

Насправді, у опозиції існує єдиний спосіб не чути критику на свою адресу – це показати, що вона є кращою.

Свій унікальний шанс – один з небагатьох, який має опозиція – вона вже втратила. Ідеться про формування передвиборчих списків. Що вийшло насправді?

1. Попри обіцянку, опозиція не оприлюднила попередній список кандидатів для вивчення та аналізу суспільством – ще до висунення цих людей в депутати.

2. Опозиція, судячи з передвиборчого списку, не запропонувала жодного оновлення у політиці. Офісний планктон "Фронту змін", масово рекрутований до списку, ми ж не будемо вважати оновленням, так?

3. Опозиція включила до списку одіозних осіб на кшталт Ігоря Скосара або мажорів на кшталт Тетяни Донець. Зробила це, знаючи наперед негативну реакцію активної частини суспільства – тієї самої частини, до якої опозиція сьогодні звертається із закликом їх не критикувати!

4. Опозиція явно тримає суспільство за неосвічених і темних осіб. Це простежується в інтерв'ю тієї ж Тетяни Донець, яке було покликано пояснити її високе місце в опозиційному списку. Ми почули історію власниці семи квартир, Porsche Cayenne та Bentley Continental про те, як вона рятувала дитячі садочки, не зрадила БЮТ в одній із районних рад і тепер одержала прохідний мандат – замість Шкіля, Гримчака і Стецьківа.

Розповідати подібні "мемуари" поколінню інтернету – це зовсім погана ідея. Якщо висловлюватися м'яко, це називається "шити в дурні". Ми вже звикли до такого ставлення з боку "чечетових" – але ж опозиція обіцяла бути іншою, хіба не так?

Я пишу це без люті, а лише з великим сумом, тому що так само вважаю Віктора Януковича чорною сторінкою в українській історії.

І насамкінець. Я – не "противсіх", я ходжу на всі вибори і завжди голосую "за". Так само зроблю и 28 жовтня цього року. Але якщо Турчинов з Яценюком, Мартиненком і Донець так ставляться до мене – то як я, як виборець, маю ставитися до них?

powered by lun.ua
Коментарі — 201
Vladimir Gamalica _ 28.08.2012 13:30
IP: 193.108.249.---
журналісти не мають визначатись на якій вони стороні. Бо сторона лише одна – це бути на стороні суспільства.
Ті, хто працює на владу, це не журналісти. А глашатаї, піарники чи інша нечисть.
Svetlana Muzika _ 16.08.2012 22:55
IP: 37.55.209.---
Журналисты должны определиться – на чьей они стороне. На стороне ВЛАСТИ – то ли большинства, то ли меньшенства и СИСТЕМЫ, которую большевики – меньшевики построили, или на стороне Общества. И действовать, согласно своему выбору...
Татьяна Бардынина _ 16.08.2012 22:26
IP: 2.193.47.---
Вочевидь, нинішня Україна – христоматійний приклад подвійних стандартів, апріорі з відсутністю звичного для цивілізованих країн дотримання законності.

Саме про це з наближенням виборів повинні пам'ятати українські журналісти при виборі об'єкта своєї критики. Тобто мають застановитися, на чий млин вони ллють воду тією чи іншою подачею матеріалу, монтуючи той чи інший сюжет.

Повторююся, що опозиція й провладна партія та її сателіти знаходяться, м'яко кажучи, далеко не в однакових умовах, а тому підходи до них мають бути дещо відмінні.

Звідси: даючи оцінку чи спрямовуючи критику, потрібно виходити з державницьких інтересів, кращої перспективи для українського народу.
Vadim Nikolaenko _ 16.08.2012 20:02
IP: 93.72.204.---
критика – це одна з ознак конкуренції. і це звичайно потрібно. ті, хто закликає не критикувати опозицю – це просто її прихвостні, які банально відпрацьовують свої гроші... є звичайно різні види критики. але конструктивна критика не завадить нікому. тим паче, враховуюючи попередні "досягнення" тих, хто наразі гордо кличе себе опозицією.
Василий Яцишин _ 16.08.2012 09:13
IP: 93.178.242.---
Критикувати потрібно обовязково. Критика рухає вперед. Щоб не було "головокружєнія от успєхов"
ivanoff_new york _ 16.08.2012 05:27
IP: 108.46.10.---
Сергей, Вы абсолютно правы: оппозицию надо критиковать. Пока это не становится Вашей специализацией, особенно в стране, в которой критиковать правящую партию не всегда безопасно. В этом случае критика может превратиться в обычную травлю и уничтожение оппозиции руками 4-й власти – журналистики.

Кстати, обратите внимание, как радуются здесь поклонники Ющенко. Надо понимать, что их кумир не в оппозиции. Или он не часть политического процесса, а экспонат Кунтскамеры?
Clement I _ 16.08.2012 00:29
IP: 109.130.111.---
Сергію, Ви є собою – ним і залишайтесь. І не звертайте уваги на рев влади чи виски опозиції.
vitko _ 14.08.2012 23:50
IP: 95.132.77.---
В случае полной победы ПР (300 голосов в парламенте и как следствие пожизненное президентство Януковича и его сына) вы уже не нужны власти.И вас не спасут старые заслуги перед Банковой.Можете не успеть добежать до границы, будете перестукиваться на Лукьяновке.
Р.S. Да еще: на зоне к вам будут относится хорошо,есть у вас что-то девичье.
люстрация _ 14.08.2012 22:23
IP: 46.30.167.---
Проте зазначене не змінює суті – Батьківщині варто було б не ображатись на критику, а шукати її причини в собі та працювати над собою – до речі дуже дієвий засіб, всім раджу!
А Батьківщина чи не вдесяте допускає одні й ті ж самі помилки, наступає на ті ж самі граблі.
НЕ дивно, що це відверто дратує Сергія, та й не його одного.
люстрация _ 14.08.2012 22:17
IP: 46.30.167.---
Особисто я текст не дописав, він кудись зник)
Хотів сказати, що особисто я обовязково буду голосувати за Батьківщину, хоча терпіти не можу турчинова, мартиненка та всіх тих вилупків (за незначним виключенням), яких вони тягнуть з собою до ВР. Та іншого вибору немає – готовий віддати свій голос кому завгодно – хоч дідьку лисому, хоч Массаду, хоч навіть путинським єдиноросам, аби тільки зупинити цю кримінальну ПРигівську зграю. і будь яка адекватна людина має розуміти це і чинити так само. Впевнений, що і Сергій може з відразою, але все ж таки проголосує за Батьківщину.
люстрация _ 14.08.2012 21:59
IP: 46.30.167.---
Дякую, Сергій!!! Готовий підписатись під кожним Вашим словом!! Спасибі, що не зраджуєте собі, і не слухаєте різнокольорових ботів.

Особисто я
Jeka _ 14.08.2012 21:36
IP: 95.132.209.---
Єдина чесна партія – "Наша Україна".
lohik _ 14.08.2012 21:01
IP: 91.214.32.---
live free:
Сергій, мені здається, що Ви самі дали відповідь на головне запитання сьогодення: чи є опозицією до влади т.з. КОД? Думаю, що нічим вони не відрізняються від партії влади. Доречі, вони зрадили не тільки Вас, а, в першу чергу, свою лідерку.[/QUOTE Тоді радійте!...А хто ваш лідер?...
lohik _ 14.08.2012 20:58
IP: 91.214.32.---
Членко поддерживает Лещенка...Видно, измельчал Лещенко, что опустился до уровня Членка...
Svetlana Muzika _ 14.08.2012 20:28
IP: 37.55.119.---
Стоп. А ведь парламентская оппозиция – это тоже ВЛАСТЬ! Законодательная власть в украинском парламенте! И исполнительная в том числе. А директор школы или высокопоставленный чиновник от оппозиционной партии – это тоже ВЛАСТЬ...
Ігор Рудич _ 14.08.2012 16:43
IP: 95.132.169.---
Цілком згоден з колегою Лещенком. Я в такій самій ситуації. Після того, як РУХ "Чесно" назвав 2-х найчесніших депутатів, а пан А.С.Гриценко виявився 4-м (що для нього вважаю занадто високе місце), я провів прес-конференцію в ІА "Українські новини", де згадав ті часи в МО, а це 2005-2007 роки, коли він А) переслідував військових журналістів. А це порушення прав і свобод. При чому переслідування за професійну діяльність. Так от, мене почали звинувачувати, мовляв, ллю воду на млин ПР, та не варто критикувати представника опозиції, а то ж переможе ПР. Мені здається, що поряд з реальною загрозою, інколи влада (ПР) відіграють таку собі роль даху, громовідводу для критики опозиції. Поки є така влада – опозиція – свячена корова? Та я так не вважаю. І згоден з Лещенком. Про них так само тре чесно писати і говорити, інакше прогледимо дракона. Особисто я більш голосувати "за" не буду. В сенсі "за" системну опозицію. А буду голосувати за чесних мажоритарників, чесні непарламентські політпартії.
live free _ 14.08.2012 16:02
IP: 46.166.141.---
Сергій, мені здається, що Ви самі дали відповідь на головне запитання сьогодення: чи є опозицією до влади т.з. КОД? Думаю, що нічим вони не відрізняються від партії влади. Доречі, вони зрадили не тільки Вас, а, в першу чергу, свою лідерку.
sirius777 _ 14.08.2012 15:11
IP: 94.76.83.---
Крепчаем
http://www.youtube.com/watch?v=-UDoexGwrZk
Alex Shura _ 14.08.2012 14:24
IP: 178.95.210.---
Час пити "херші" Сірожа? Заробленим авторитетом "торгувати" – це ж пісня. Чесний борець за справедливість, викривач зловживань публічно "поклав" на ОО. І він не противсіх, а "за" "когось"? Третя, четверта та інші сили можуть з'явитися тільки в наслідок демократичних перевторень, прийде і якість і все інше з часом, але... ніяких третіх сил зараз немає, це ж очевидно. Варто критикувати опозицію, і критика ця конструктивна, і мені не подобається присутність Донець, а чому Сірожа забув про те, що список – це не 10 людей, а набагато більше, що неможливо "втиснути" в 100 позицій 300 людей. В нас унікальна країна, в якій весь час іде змагання між демократами і "совком", поки народ не перестане голосувати за всяке ригло та комуняк або малопроси НАРЕШТІ не зроблять собі губерню – не буде якості ніколи.
professional _ 14.08.2012 13:48
IP: 92.112.82.---
Действительно, Сергей, как вы спите по ночам после того, как покритиковали оппозицию. Вы, как Ющенко, ваша ненависть к Юле перешла на всю оппозицию. Только имейте в виду: если победят ПРдуны, то ваша журналистская деятельность закончится. Они свернут вам голову первому, а потом – всем нам!
Берите пример с Луценко, Филенко, Грымчака- настоящих мужиков. Они, понимая, что список оппозиции не идеален, ведут себя достойно. А у них больше, чем у вас, повода для возмущений.
Svetlana Muzika _ 14.08.2012 11:54
IP: 94.179.87.---
Мораторий возможен только на ЗВУЧАНИЕ критики в интернетэфире. С помощью самоцензуры плюс убрать " тролей – ботов ", критиков – комментаторов, некоторых блогеров и т. д. Но станет ли от этого МЕНЬШЕ КРИТИКИ? Не думаю. Недовольство и критика только усилится. Есть риск потерять связь с обществом ВООБЩЕ. А последствия для интернетизданий, которые пойдут на такой шаг – вообще непредсказуемы. Однозначно, такие интернетиздания рискуют потерять доверие читателей...
ВіталійВас _ 14.08.2012 11:31
IP: 212.1.66.---
Чи варто критикувати опозицію?

Необходимо, чтобы украинцы поняли,
Что ОО -это клоуны на арене ЦИРКА ВЛАДЫ,
которые вместе с властью хотят сделать из Верховной Рады
закрытый "клуб для деребана страны"
Polbarret _ 14.08.2012 10:15
IP: 178.94.136.---
Igor Gorbachev:
Вже час створити в Україні партію бідних, знедолених та безхатченків. Ця партія дасть спокій багатьом критиканам. Питання що вони будуть робити в парламенті якщо потраплять туди.
Станут богатыми и влиятельными, такими, как все, кто рвется к власти. А Вы не знали?)) Забудут, откуда вышли в момэнт.
Ірина Мухіна _ 14.08.2012 10:15
IP: 93.178.247.---
На 100 відсотків погоджуюсь! абсолютно передане моє відношення до опозиції, думаю так само як і багатьох людей мого покоління... дякую Сергію Лещенко за статтю!
ВіталійВас _ 14.08.2012 10:06
IP: 212.1.66.---
volga:
Необходимо все называть своими именами: оппозиция – это по отношению к фашистам ПР и КПУ и их пособниками Полицаям Литвина?
А какая позиция у этой политической силы? Мочить всех, кто не с ними. Гриценко мочил Яценюка, пока не выторговал место. Тимошенко мочила Порошенко и Яценюка больше чем Януковича.
Так какая же позиция в этой оппозиции? Если проукраинская, то почему она не поддержала Ющенка, когда его третировали разные коновалюки за помощь Грузии? Злодарно ехидничали? И тот же "правдолюб" Гриценко.
Нет у этой оппозици позиции. Или я ошибаюсь?
А позиция у этой оппозиции –
это "БОРОТИСЯ С ПУХЛИНАМИ СУСПИЛЬСТВА",
чем и занимался "главный швондер" – ВОНА (что стоит в списке "шариковых" под N1).
Зеленський2 Aтака Путіна1199 Україна та Європа1071 Донбас3 Корупція1303
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter