Сергій Лещенко

Чи варто критикувати опозицію?

13 серпня 2012, 15:43

З наближенням виборів дедалі частіше лунають заклики оголосити мораторій на критику опозиції. Аргументують тим, що вони – єдиний порятунок від Януковича та застереження від перетворення України на Білорусь.

Досить часто на цю тему я сперечаюся з Олегом Медведєвим.

Очевидно, що журналіст не є співробітником опозиційного штабу, щоб приймати табу на критику опозиції.

Опозиція в житті журналіста – це учасник політичного процесу, як і влада. Якщо хочете, "клієнти" журналіста – це суспільство, а не політики. Опозиція ж насправді так само хоче прийти до влади, тобто намагається "продати" свої ідеї та обличчя виборцю, а в підсумку отримати право розподіляти бюджетний ресурс.

За логікою Олега Медведєва, в далекому 1998-му треба було не критикувати Павла Лазаренка, бо тільки він єдиний з його 100 мільйонами на антигуанському рахунку становив реальну загрозу Кучмі на виборах президента-1999.

Також очевидно, що опозиція за своєю природою має бути альтернативою владі, її контролером. З цим все погано. Я не скажу, що в Україні легко бути опозицією Януковичу. Але останні два роки для опозиції – це суцільна історія поразок.

Ви забули, як опозиція місяць тому оголошувала свою перемогу зі сходів "Українського дому"? Сьогодні не смішно про це згадувати? Якщо по-пам'яті, тоді оголосили "перемогу", бо Литвин подав у відставку, Янукович скасував прес-конференцію, а тому закон про мови, можливо, не буде підписаний.

Що ми маємо сьогодні? Закон про мови набув чинності, Литвин залишається спікером, а єдине досягнення – це скасування прес-конференції Януковича, яка все одно відбудеться найближчими тижнями. Плюс декілька людей ходять під кримінальною справою про опір міліції. Хочу подивитися, як опозиція прийде їх захищати до суду.

Насправді, у опозиції існує єдиний спосіб не чути критику на свою адресу – це показати, що вона є кращою.

Свій унікальний шанс – один з небагатьох, який має опозиція – вона вже втратила. Ідеться про формування передвиборчих списків. Що вийшло насправді?

1. Попри обіцянку, опозиція не оприлюднила попередній список кандидатів для вивчення та аналізу суспільством – ще до висунення цих людей в депутати.

2. Опозиція, судячи з передвиборчого списку, не запропонувала жодного оновлення у політиці. Офісний планктон "Фронту змін", масово рекрутований до списку, ми ж не будемо вважати оновленням, так?

3. Опозиція включила до списку одіозних осіб на кшталт Ігоря Скосара або мажорів на кшталт Тетяни Донець. Зробила це, знаючи наперед негативну реакцію активної частини суспільства – тієї самої частини, до якої опозиція сьогодні звертається із закликом їх не критикувати!

4. Опозиція явно тримає суспільство за неосвічених і темних осіб. Це простежується в інтерв'ю тієї ж Тетяни Донець, яке було покликано пояснити її високе місце в опозиційному списку. Ми почули історію власниці семи квартир, Porsche Cayenne та Bentley Continental про те, як вона рятувала дитячі садочки, не зрадила БЮТ в одній із районних рад і тепер одержала прохідний мандат – замість Шкіля, Гримчака і Стецьківа.

Розповідати подібні "мемуари" поколінню інтернету – це зовсім погана ідея. Якщо висловлюватися м'яко, це називається "шити в дурні". Ми вже звикли до такого ставлення з боку "чечетових" – але ж опозиція обіцяла бути іншою, хіба не так?

Я пишу це без люті, а лише з великим сумом, тому що так само вважаю Віктора Януковича чорною сторінкою в українській історії.

І насамкінець. Я – не "противсіх", я ходжу на всі вибори і завжди голосую "за". Так само зроблю и 28 жовтня цього року. Але якщо Турчинов з Яценюком, Мартиненком і Донець так ставляться до мене – то як я, як виборець, маю ставитися до них?

powered by lun.ua
Коментарі — 201
Nikolaenko _ 13.08.2012 18:50
IP: 91.228.2.---
Andrey Litvinov:
Спеціально для Вас: Ніколаєнко Сергій. Приємно познайомитись. Рік народження сказати? А Свобода мені дійсно допомогли, і я дійсно віддам за них свій голос, бо вони-єдині хто може владі протистояти. І так вважають дуже дуже багато людей.
Alexasha _ 13.08.2012 18:47
IP: 208.82.253.---
*Чи варто критикувати опозицію?*
СтОит, но ПОСЛЕ выборов. Учитывая, что ПР ведет бой без всяких правил, не брезгуя обильной геббельсовщиной и на полную мощь используя админресурс. Если они будут играть без всяких правил, а мы – по правилам, то туркменобелоруссия нам обеспечена на ближайшие 50 лет.
Викторп Туров _ 13.08.2012 18:41
IP: 93.75.133.---
Я не во всем согласен с Лещенко. Но чтение комментариев просто пугает. Фактически комментируют блог либо просто сторонники ПР – либо чистоплюи, не желающие понимать, куда движется страна.

Главный мессидж, который посылает ПР избирателю украинской Украины" да они ничуть не лучше, эта оппозиция, просто рвутся к кормушке как и мы, но мы зато лучше умеем работать. так что голосуйте за нас. Или не голосуйте вовсе, будьте против всех". – это и есть главный мотив, который старательно вдалбливает в головы избирателю украинскому партия регионов – вот через таких как usergio. Это чистая пропаганда ПР – см здесь http://trim-c.livejournal.com/50974.html.

Или вот еще один Colonnello
у порівнянні – із десятками мільярдів економічних втрат – (в результаті зрадницьуих угод тимошенко-Путіна) – та незмірними втратами політичними та безпековими – Межигіря – і справді – дрібнота мізерна.
Colonnello, что ж Вы так откровенно азаровское вренье повтряете?Щетельнее,тоньше надо
Saesar _ 13.08.2012 18:36
IP: 195.49.200.---
Colonnello:
tyomich:
Colonnello:
professional:
Жаль, что противсихи так ничему и не научились, и по-прежнук считают свою позицию прквильной. Как их покоцанный, на одну чашу весов стаквят ЮВТ и ВФЯ.
.
:) – логічно...
.
:) – ВФЯ – недолугий недоук та дрібний злодюжка...
.
:) – ЮВТ – досвідчена шахрайка-олгірхша, путінська агентка та державна зрадниця...
.
:) – тому – з точки зору українських інтересів – ЮВТ – є набагато шкідливіши вибором із двох сортів *****...!!!
.
Межгірья по Вашему це – дрібнота???
Не згоден з Вами категорично:)))
.
:) – у порівнянні – із десятками мільярдів економічних втрат – (в результаті зрадницьуих угод тимошенко-Путіна.
:) – причому – поки ВФЯ – ВАНУ – із Мєго-Кааліциєю не прокинув – (у червні-2009) – то ВАНА – про нього й не згадувала...:Р
.
Радує вас знижка у сто баксів за Севастополь-2042, та заспокоєння від опрацьованих "перевиховатем" унівесалів!
Віктор Козир _ 13.08.2012 18:28
IP: 93.72.64.---
У 2005 році вже був мараторій на критику влади Ющенка, у 2009 році Тимошенко сама, за допомогою Печерського суду, влаштувала собі "мараторій" на критику діяльності свого Кабміну. Всі 20 років в українців завжди поблажливе ставлення до "демократичної" опозиції: десь не покритикують, те пробачать, на інше закриють очі. І тому сьогодні Україна і самі українці "там", де є. Україна на межі втрати державної незалежності. І потрібні швидкі і кардинальні зміни. А зі старими "опозиційними" підходами до державотворення українська опозиція не краще існуючої влади. Тому опозицію потрібно не просто критикувати, а потрібно вже вимагати від неї негайного якісного оновлення свого кадрового складу, та опозиційних принципів та стандартів діяльності. Без критики нема і демократії. Справжня опозиція повинна вміти працювати і генерувати нові суспільні пропозиції, а не боятися критики.
Nikolaenko _ 13.08.2012 18:26
IP: 91.228.2.---
І я за Свободу! У них є позиція, яка багато років не змінюється, вони це показують весь час і я знаю, що проголосувавши за них, я точно віддаю голос проти ригів. Немає підстави думати інакше. є підстави їм вірити,навіть особистий досвід, бо вони мені допомогли побороти владу проти рейдерства моєї компанії. Стояли пліч о пліч зі мною! Мій голос зі СВОБОДОЮ
Саня-Одесса _ 13.08.2012 18:24
IP: 217.146.246.---
MykhajloV:
є лише ЄДИНИЙ шлях – це голосувати за СВОБОДУ
Именно так я и намерен поступить.
Olha Berdadyn _ 13.08.2012 18:24
IP: 91.124.87.---
Кужель до останнього часу була у "Сильній Україні", де допомагала писати Тигіпку податковий та інші кодекси, а тепер їй дали почесне 22 місце попереду багатьох солдатів БЮТу!!!
Ну де справедливість?
Вона ж у складі за ЄдУ і Трудової України підтримувала Януковича а... увага -
9 июня 2009 года политсовет Партии регионов исключил Александру Кужель из членов партии.
Olha Berdadyn _ 13.08.2012 18:23
IP: 91.124.87.---
Дубовой Олександр Федорович з прохідного місця N68 – це той, що літає до виборців на вертольоті, і є скандальним рейдером. Це просто фініш – антиопозиційний кандидат, який швидше за все вніс у касу за це місце кругленьку суму.

Он ответственен за организацию и реализацию рейдерских захватов АО МПО "Орион" (вырезал на металлолом все оборудование), ОАО "Холдинговая компания "Краян" (уничтожил производство), АО "Измаилавтотранс", ОАО "Промсвязь", ГП "Черноморское морское пароходство", Джутовая фабрика (сегодня это офис структур Дубового), Кирпичный завод им. Миндру (под Измаилом), Одесский шиноремонтный завод (уничтожил и построил контейнерный терминал), Рисовое предприятие "Прикордоннык" (уничтожил), Санаторий "Молдова" (международный скандал и три уголовных дела не дали Дубовому довести до конца схему через третейский суд в г. Киеве) и другие предприятия.

Украинское антирейдерское движение.
http://zahvat.net/4/35
doktor21 _ 13.08.2012 18:18
IP: 85.223.157.---
MykhajloV:
є лише ЄДИНИЙ шлях – це голосувати за СВОБОДУ, бо кожен свободівець, який буде в ВРУ, буде "тримати" 3-5 таких потенційних "тушок".
Скажіть будь-ласка,пане Михайло,чи можете Ви особисто поручитись за кожного кандидата від Свободи,що він ніколи не стане тушкою? Чи можете ви особисто внести гарантійний залог, скажімо в розмірі 1000$, який ви втратете в разі переходу когось із Свободи до партії влади?
Saesar _ 13.08.2012 18:10
IP: 195.49.200.---
doktor21:
Можливо ЗОНА краще,бо є надія коли небудь вийти на свободу. А після катастрофи такої може і не залишитись.
Тільки при катастрофі є можливіть комусь залишитись живим, а з ЗОНИ вийдите сформованим ЗЕКОМ! В цьому різниця, такі роздуми на підставі вашої філософії.
PaulSmith _ 13.08.2012 18:10
IP: 95.133.116.---
doktor21:
professional:
Жаль, что противсихи так ничему и не научились, и по-прежнук считают свою позицию прквильной. Как их покоцанный, на одну чашу весов стаквят ЮВТ и ВФЯ.
Противсіхи хочуть змін для себе і для країни,а не тільки прізвищ можновладців та держиморд. Я і надалі вважаю що Тишонко -президент-це катастрофа для України, Янукович – президент-це ЗОНА,при чім конвоїри із сусідньої держави. Що для нас краще? Можливо ЗОНА краще,бо є надія коли небудь вийти на свободу. А після катастрофи такої може і не залишитись.
Кто бы сомневался, что питары выбирают питара.
Бу+га+га+га!
MykhajloV _ 13.08.2012 18:09
IP: 80.93.113.---
Тут я з вами, пану Сергію, погоджуюсь.
Так зване Товариство з ОБМЕЖЕНОЮ Відповідальністю (ТОВ) Турчинова-Яценюка треба критикувати.
Але перш за все треба вже ЗАРАЗ думати на тим, як ці потенційні "тушки" знешкодити.
І тут є лише ЄДИНИЙ шлях – це голосувати за СВОБОДУ, бо кожен свободівець, який буде в ВРУ, буде "тримати" 3-5 таких потенційних "тушок".
budjk _ 13.08.2012 18:08
IP: 93.180.248.---
Не даймо місця в парламенті тим, кому довірили у 2004 р. Хто разом з ющом просrав усе, зрадили нас. А зрадників на гілляку. Голосуємо за тих, хто там не був і можливо вони не будуть так грабувати, як ці ублюдки (що при владі, що в опозиції), що любою ціною хочуть в парламент.
Віктор Монаков _ 13.08.2012 18:04
IP: 95.158.48.---
Сергію!У кожного українця "своя"думка на події сьогодення.
Зверну Вашу увагу на те,що інколи ця думка-або "сформована" під впливом "тіньової інформації" влади,або під впливом "підкупу"тієї ж влади.
Тому на мій погляд,конструктивно критикувати опозицію потрібно,але не займатися "критиканством".Конструктивна критика є своєрідною порадою до дій."Критиканство"-є допомога цинічно-кримінальній владі.
І справа не у прізвищах кандидатів у депутати,а справа у їх діях.
Сергію,зрозумійте,що саме від Ваших публікацій у виборця формується думка,що всі вони однакові.
А це вже дорога до "Противсіха".Опозиція є іншою ніж владний "криміналітет",і бех всяких обіцянок.Зрозумійте,нема ідеалу.Інакше,всі би ми жили б у раю.
Yefym Dmukh _ 13.08.2012 18:04
IP: 141.113.86.---
Сергей, мне кажется вы слегка путаетесь в диагнозе, если у оппозиции есть просто локальные опухоли в виде мажорки донец, то партия регионов – это рак на последней стадии, который заразил все тело от головы (яныкович) до самых кончиков пальцев (всякие локальные холопы)
doktor21 _ 13.08.2012 18:02
IP: 85.223.157.---
professional:
Жаль, что противсихи так ничему и не научились, и по-прежнук считают свою позицию прквильной. Как их покоцанный, на одну чашу весов стаквят ЮВТ и ВФЯ.
Противсіхи хочуть змін для себе і для країни,а не тільки прізвищ можновладців та держиморд. Я і надалі вважаю що Тишонко -президент-це катастрофа для України, Янукович – президент-це ЗОНА,при чім конвоїри із сусідньої держави. Що для нас краще? Можливо ЗОНА краще,бо є надія коли небудь вийти на свободу. А після катастрофи такої може і не залишитись.
Kos_tya _ 13.08.2012 18:01
IP: 95.158.0.---
Gleb58:
vasyaQwerty:
Gleb58
ты что идиот, Донец придет и как минимум начнет отбивать то что вложила за список а потом и прибыль нужна ей будет, а насчет те у кого есть 7 квартир не будут воровать 2 раз, это только идиот так думает, тот кто ворует будет воровать всегда, тот кто никогда не воровал только тот может и не будет воровать.
Вот возьми ахмета как пример – сколько украдено и что, ему что то мешает еще воровать????
Сами вы идиот. Вы даже не поняли о чем речь. Конечно, Донец и дальше будет воровать. Но по сравнению с "новой силой", которая тоже будет воровать, она украдет у вас меньше на величину того, что она уже украла.
Абсолютно дибільна філософія. Невже життя ще не навчило, що людський жадібності міри нема так само, як " шара" не має обєму.
turrr _ 13.08.2012 17:59
IP: 95.135.134.---
Справа в тім, що Турчинов з Яценюком, Мартиненком і Донець, на щастя, не вся опозиція. Є ще Гриценко, Кириленко (як фактор стримування, аби не розпоясалися зовсім опозиційні вожді). Є ще Огризко, Тягнибок, Костенко, Кличко...Також не ідеальні? Можливо. Аби тільки не дволикі були. Бо за таких і справді страшно голосувати. Дуже шкода Стецьківа та Гримчака. Невідомо чим не догодили Турчинову з Яценюком Доній зі Шкілем. Може, хтось із опозиції підігрує комусь із нині діючої на далеку перспективу, або страхується на випадок невдалого фінішу. То таку йому й ціну слід виставити на виборах!
Kos_tya _ 13.08.2012 17:56
IP: 95.158.0.---
Сергію! Висловлені в цій короткий замітці Ваші думки, повірте, поділяють мільйони українців. Це сумно. Люди просто не знають як їм поступати. Знову вибирати, м'яко кажучи, між поганим і ще грішм. Але Ви робите все правильно. Сьогоднішня опозиція повинна знати, що на їх лохотрон люди вже не ведуться. Так тримати. А голосувати треба в Любому випадку, бо те що сьогодні робиться – це знищення української нації та її державності.
vasyaQwerty _ 13.08.2012 17:53
IP: 62.244.3.---
Gleb58
ты что идиот, Донец придет и как минимум начнет отбивать то что вложила за список а потом и прибыль нужна ей будет, а насчет те у кого есть 7 квартир не будут воровать 2 раз, это только идиот так думает, тот кто ворует будет воровать всегда, тот кто никогда не воровал только тот может и не будет воровать.
Вот возьми ахмета как пример – сколько украдено и что, ему что то мешает еще воровать????
agma _ 13.08.2012 17:52
IP: 46.33.243.---
Сергей, это очень искренне прозвучало с Вашей стороны. Оппозиция действительно слабая. А слабая, потому что нету лидера. Единственный человек, который может стать настоящим лидером – сидит в тюрьме. Моя семья, родственники, друзья – из Николаева. И поверьте, выпустили бы Юльку – мы бы с удовольствием поехали постоять на майдане, а многие – и просто на нее посмотреть и поболеть за нашу страну. Так быть может сделать акценты именно на нее, на то что она единственный лидер? Ведь большинство тех же бабуль с пеной у рта даже слышать про нее не хотят, кричат что она воровка. На Лазаренко гонят. Хотя Юля с Лазаренко – это такая капля в море. Уверена, что после всего что произошло за последний год, после того как весь мир переживает и наблюдает за процессом, Юля бы лицом в грязь не упала, она бы точно оправдала все наши ожидания.
professional _ 13.08.2012 17:51
IP: 92.112.241.---
Жаль, что противсихи так ничему и не научились, и по-прежнук считают свою позицию прквильной. Как их покоцанный, на одну чашу весов стаквят ЮВТ и ВФЯ.
vasiliy-gorkin _ 13.08.2012 17:50
IP: 46.202.181.---
БРАВО!!! Апплодирую стоя!!! Лещенко лучший!!!
Владимир _ 13.08.2012 17:50
IP: 91.124.106.---
Правильная статья. Спасибо! Оппозиция наивно продолжает играть на протестных настроениях, не предлагая ничего конкретного по существу. Имитация борьбы за власть, со стороны оппозиции сводится к единому глуповатому принципу: если не проголусуют "за нас", проголосуют "против них" тем самым являя собой воплощением в жизнь уже и без того набившую оскомину пассивную позицию, чем хуже в стране, тем лучше для нас.
Зеленський2 Aтака Путіна1199 Україна та Європа1071 Донбас3 Корупція1303
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter