Сергій Лещенко

Чи варто критикувати опозицію?

13 серпня 2012, 15:43

З наближенням виборів дедалі частіше лунають заклики оголосити мораторій на критику опозиції. Аргументують тим, що вони – єдиний порятунок від Януковича та застереження від перетворення України на Білорусь.

Досить часто на цю тему я сперечаюся з Олегом Медведєвим.

Очевидно, що журналіст не є співробітником опозиційного штабу, щоб приймати табу на критику опозиції.

Опозиція в житті журналіста – це учасник політичного процесу, як і влада. Якщо хочете, "клієнти" журналіста – це суспільство, а не політики. Опозиція ж насправді так само хоче прийти до влади, тобто намагається "продати" свої ідеї та обличчя виборцю, а в підсумку отримати право розподіляти бюджетний ресурс.

За логікою Олега Медведєва, в далекому 1998-му треба було не критикувати Павла Лазаренка, бо тільки він єдиний з його 100 мільйонами на антигуанському рахунку становив реальну загрозу Кучмі на виборах президента-1999.

Також очевидно, що опозиція за своєю природою має бути альтернативою владі, її контролером. З цим все погано. Я не скажу, що в Україні легко бути опозицією Януковичу. Але останні два роки для опозиції – це суцільна історія поразок.

Ви забули, як опозиція місяць тому оголошувала свою перемогу зі сходів "Українського дому"? Сьогодні не смішно про це згадувати? Якщо по-пам'яті, тоді оголосили "перемогу", бо Литвин подав у відставку, Янукович скасував прес-конференцію, а тому закон про мови, можливо, не буде підписаний.

Що ми маємо сьогодні? Закон про мови набув чинності, Литвин залишається спікером, а єдине досягнення – це скасування прес-конференції Януковича, яка все одно відбудеться найближчими тижнями. Плюс декілька людей ходять під кримінальною справою про опір міліції. Хочу подивитися, як опозиція прийде їх захищати до суду.

Насправді, у опозиції існує єдиний спосіб не чути критику на свою адресу – це показати, що вона є кращою.

Свій унікальний шанс – один з небагатьох, який має опозиція – вона вже втратила. Ідеться про формування передвиборчих списків. Що вийшло насправді?

1. Попри обіцянку, опозиція не оприлюднила попередній список кандидатів для вивчення та аналізу суспільством – ще до висунення цих людей в депутати.

2. Опозиція, судячи з передвиборчого списку, не запропонувала жодного оновлення у політиці. Офісний планктон "Фронту змін", масово рекрутований до списку, ми ж не будемо вважати оновленням, так?

3. Опозиція включила до списку одіозних осіб на кшталт Ігоря Скосара або мажорів на кшталт Тетяни Донець. Зробила це, знаючи наперед негативну реакцію активної частини суспільства – тієї самої частини, до якої опозиція сьогодні звертається із закликом їх не критикувати!

4. Опозиція явно тримає суспільство за неосвічених і темних осіб. Це простежується в інтерв'ю тієї ж Тетяни Донець, яке було покликано пояснити її високе місце в опозиційному списку. Ми почули історію власниці семи квартир, Porsche Cayenne та Bentley Continental про те, як вона рятувала дитячі садочки, не зрадила БЮТ в одній із районних рад і тепер одержала прохідний мандат – замість Шкіля, Гримчака і Стецьківа.

Розповідати подібні "мемуари" поколінню інтернету – це зовсім погана ідея. Якщо висловлюватися м'яко, це називається "шити в дурні". Ми вже звикли до такого ставлення з боку "чечетових" – але ж опозиція обіцяла бути іншою, хіба не так?

Я пишу це без люті, а лише з великим сумом, тому що так само вважаю Віктора Януковича чорною сторінкою в українській історії.

І насамкінець. Я – не "противсіх", я ходжу на всі вибори і завжди голосую "за". Так само зроблю и 28 жовтня цього року. Але якщо Турчинов з Яценюком, Мартиненком і Донець так ставляться до мене – то як я, як виборець, маю ставитися до них?

powered by lun.ua
Коментарі — 201
Василь Ковалик _ 13.08.2012 23:17
IP: 37.52.179.---
Yuri Nedeto4kin:
якщо т.з. опозиція отримала би більшість в ВР, вона стала б причетною та несла б відповідальність разом з регіоналами за все те, що об*єктивно почне відбуватись вже з кінця 2012 року.

Тому є деяка підозра, що ніхто вигравати вибори і не збирався, а насправді метою є якомога ефектний програш, який би зробив "задєл" на 2015 рік (чи може раніше щось цікаве почнеться:)).

В такому випадку, "всьо сходітся".
Повністтю з вами згоден.
Василь Ковалик _ 13.08.2012 23:15
IP: 37.52.179.---
Афанасий Сидорелли:
Шановний, а ви розумієте що у половини країни абсолютне несприйняття опозиції? Вони ж відверто ведуть у ВР як мінімум 10-15 тушок і мажоритарщиків ПРдуни також куплять. На хера було нового закону про вибори????????? Тут гадати, не треба, голосуй не голосуй, все одно получиш куй. І опозиція ВСЕ для цього зробила. Навіщо об"єдналися ФЗ і БЮТ? Це ж ідиотизм. Вони окремо взяли б більше. Навіщо така опозиція що сама себе гробить і всирає?
Yuri Nedeto4kin _ 13.08.2012 23:08
IP: 46.119.38.---
якщо т.з. опозиція отримала би більшість в ВР, вона стала б причетною та несла б відповідальність разом з регіоналами за все те, що об*єктивно почне відбуватись вже з кінця 2012 року.

Тому є деяка підозра, що ніхто вигравати вибори і не збирався, а насправді метою є якомога ефектний програш, який би зробив "задєл" на 2015 рік (чи може раніше щось цікаве почнеться:)).

В такому випадку, "всьо сходітся".
lohik _ 13.08.2012 23:04
IP: 91.214.32.---
Підтримати і захистити опозицію зараз журналістам стало страшно і небезпечно...А вишукувати блохи у списку опозиції – це так простоі легко!... На втіху і угоду ПР-донам... І ніякого риску...Але відповідно і поваги від людей ніякої не залишиться...Дрібніють журналісти...Їх можна зрозуміти...
Повбивавби;-) _ 13.08.2012 23:03
IP: 178.94.96.---
Олена Чепак-2, Мустафа Найєм, Серьожка Лєщенко -
НАЙЧЕСНІШІ, НАЙСПРАВЕДЛИВІШІ, НАЙНЕПРОДАЖНІШІ ЖУРНАШЛЮШКИ!!!
УРА!!!

Може тепер не витруть?!
tyomich _ 13.08.2012 23:03
IP: 46.98.112.---
Хватит комменты вытирать...
Дайте хоть дочитать...:)))
Odissej _ 13.08.2012 22:57
IP: 79.208.99.---
"...І насамкінець. Я – не "противсіх", я ходжу на всі вибори і завжди голосую "за". Так само зроблю и 28 жовтня цього року. Але якщо Турчинов з Яценюком, Мартиненком і Донець так ставляться до мене – то як я, як виборець, маю ставитися до них?...".--
- Не очень понял мысль Лещенко – он не противсих, он будет голосовать, но его обидела Донец. Я согласен, вопрос спорный, кому-то больше нравится другой кандидат. Но партийные списки, все-таки, создает партия, там свои компромиссы и противоречия. Ну и дальше? Голосуйте за других, Сергей. Например, в списке ПР известные политики, не чета Донец. Там Герман, Богословская, Повалий. Бережная... Или Свобода – там милая дама Фарион. еще кто-то. Выберите Вперд – Наташа с Шевой, даже не знаю, кто еще. Удар -? Кроме Матиос и Геращенко там есть и Гурвиц с Куницыным, Палатный... Кто еще в списке Лещенко? Остаются милые люди – комми, Ющинки... Сергей, не будьте демагогом, Вы ведете целенаправленную контрпропаганду. Списки ОО и ПР несопоставимы!!!
Gleb58 _ 13.08.2012 22:56
IP: 212.92.239.---
Повби-вавби;-):
uuuu12:
Через пару хвилин мене не стане...
Та то понятно. Сказано же где-то:
Сгинуть наші вороженьки,
Як роса на сонці...
Totenhead _ 13.08.2012 22:52
IP: 77.88.225.---
Сергей, а может мало критикуете? Или это бесполезно по определению? Правоверные воспринимают только канонические тексты.
lohik _ 13.08.2012 22:46
IP: 91.214.32.---
Чи варто критикувати опозицію?...Бо кримінальну владу страшно...Жити журналісту хочеться...
tyomich _ 13.08.2012 22:43
IP: 46.98.112.---
Афанасий Сидорелли:
Пане Сергію! Чи не могли би и прямо та відверто, не ухиляючись, відповісти на натупні 3 питання.

1. Чи згідні ви з твердженням, що нинішня опозиція, попри всі її очевидні недоліки, це єдина в країні політична сила, яка чинить опір режиму Янковича

2. Чи згідні ви з твердженням, що влада та опозиція змагаються не в рівних умовах?

3. Чи згідні ви з твердженням, що існує небезпека того, що поразка опозиції на наступних виборах потягне за собою встановлення в Україні диктатури на дестиріччя?

Заздалегідь дякую
Поддерживаю инициативу на все 100%
Что за привычка – блог вести, а с читателями и комментаторами блога не общаться?????????
Отвечайте уж коли спрашивают конкретно Вас Сергей......
Афанасий Сидорелли _ 13.08.2012 22:36
IP: 147.83.129.---
Пане Сергію! Чи не могли би и прямо та відверто, не ухиляючись, відповісти на натупні 3 питання.

1. Чи згідні ви з твердженням, що нинішня опозиція, попри всі її очевидні недоліки, це єдина в країні політична сила, яка чинить опір режиму Янковича

2. Чи згідні ви з твердженням, що влада та опозиція змагаються не в рівних умовах?

3. Чи згідні ви з твердженням, що існує небезпека того, що поразка опозиції на наступних виборах потягне за собою встановлення в Україні диктатури на дестиріччя?

Заздалегідь дякую
Віктор Дніпров _ 13.08.2012 22:32
IP: 91.238.132.---
Test.
Северянин _ 13.08.2012 22:31
IP: 94.179.8.---
Автору – Все верно. Методу когда у нас политик вроде бы и проевропейский и на словах демократ, но как что, так притворяются "чуть-чуть беременными", надо прекращать.
xbermer _ 13.08.2012 22:26
IP: 37.19.219.---
.миротворець _ 13.08.2012 22:06IP: 130.185.10.--
... А ответственность должен чувствовать каждый журналист, так как своими материалами он оказывает воздействие на массы людей, которые ему доверяют. Нельзя использовать свое служебное положение в личных целях и манипулировать сознанием аудитории, уточню, аудитории с различным уровнем интеллекта...
--
Розмішив. Попередні також наголошують що довіряють...
Це мені нагадує молоде сопливе дівча, яке лізло до хлопців, а потім плакало і приказувало, я ж йому довіряла, а він мене кинув...
Чи якогось лопуха, що для приколу послали комусь пакость зробити, він же їм довіряв.
Про що ви пишете? про довіру? до кого? до влади чи опозиції, чи до журналіста, який пишучи своє бачення дає вам змогу зробити правильний вибір.
Ви доречі своєму оточенню сильно довіряєте?
Прочитайте мудріців які переконують що вірити можна і треба лише Богу.
tyomich _ 13.08.2012 22:16
IP: 46.98.112.---
tcherkas:
Да в курсе, в курсе я что и к чему.
И без википедии.
Только какое это значение это выражение имеет к этой статье??????????????
Да каждому своё, НО!!!!!!!!!!!
Но не везде должно так быть, и УП тут не исключение.
миротворець _ 13.08.2012 22:06
IP: 130.185.10.---
Сергей Лещенко молодой амбициозный журналист.Он хочет стать популярным, известным своей бескомпромиссной позицией.И он не один такой в своем роде.Многие уже зрелые журналисты переживали соответствующий период роста. Я вспоминаю Портникова в 2005 году на передаче "свобода слова" у Шустера.Как мне Лещенко напоминает того Портникова. Сегодня это уже совершенно другой журналист- со стержнем и ответственностью за то, что он делает. А ответственность должен чувствовать каждый журналист, так как своими материалами он оказывает воздействие на массы людей, которые ему доверяют. Нельзя использовать свое служебное положение в личных целях и манипулировать сознанием аудитории, уточню, аудитории с различным уровнем интеллекта.Не тот сейчас момент чтобы умничать и растекаться мыслию по древу.У Сергея есть возможность воздействовать на массы конструктивно, а не вселять в людей чувство безысходности и панику.
PaulSmith _ 13.08.2012 22:05
IP: 95.133.116.---
Віктор Козир:
Віктор Монаков:
Хочете Ви того чи ні, але сьогодні "Противсіхів" нараховується близько 30% – 40%. І вони знову не мають своєї Суперальтернативи. Як Ви думаєте, за кого вони проголосують? Відповідь проста – вони знову не підуть на вибори, як це вже було у 2010 році з місцевими виборами. Яка пропозиція, така й реакція. І "Противсіхи" не зрушать з місця, поки не отримають Суперпропозицію, яка реально змінить їх життя на краще. І вже ніколи не повірять ні словам, ні "клятвам" "опозиціонерів". Цю протестну групу можуть активізувати, об'єднати і повести тільки мотиваційні проекти. Але в опозиції на сьогодні таких проектів нема...
Вот из-за таких как вы, я и отправляю своих детей учиться заграницу, и советую им не возвращаться в эту мягко говоря страну, где 20% быдла и 30-40% безвольных терпил... (((
llmmkk1 _ 13.08.2012 22:04
IP: 78.235.154.---
antonybs:
Да. все верно.Но это работает только на президентских выборах.
И пока миллионы поймут нашу идею, нам важно сохранить сменяемость власти, трезво осознавая. что политика выхолощена.
tyomich _ 13.08.2012 21:54
IP: 46.98.112.---
tcherkas:
Хтось помітив оскал Партії регіонів,
а хтось переймається вартістю критики опозиції.

Jedem das Seine.
При чём тут это?????????
Ты бы ещё написал: Arbeit macht frei......
xbermer _ 13.08.2012 21:54
IP: 37.19.219.---
Критикувати можна і даже і потрібно. І нормальна людина завжди подякує за критику. А ось тупо паскудити нетреба, бо обпльовування ніким несприймається як і опозицією так і владою. А примирятись потрібно в певних питаннях крім тих які несуть загрозу ДЕРЖАВІ. А те що "обєднана Апазіція" здала і Харьківські угоди і так само закон про мови то це факт.
І правильно робить Лещенко критикуючи опозицію, бо хороших журналістів недаром називають псами демократії. Недаром ще давньогрецький філософ сказав "Платон мені товариш, але істина дороще!"
Віктор Козир _ 13.08.2012 21:31
IP: 93.72.64.---
Віктор Монаков:
Хочете Ви того чи ні, але сьогодні "Противсіхів" нараховується близько 30% – 40%. І вони знову не мають своєї Суперальтернативи. Як Ви думаєте, за кого вони проголосують? Відповідь проста – вони знову не підуть на вибори, як це вже було у 2010 році з місцевими виборами. Яка пропозиція, така й реакція. І "Противсіхи" не зрушать з місця, поки не отримають Суперпропозицію, яка реально змінить їх життя на краще. І вже ніколи не повірять ні словам, ні "клятвам" "опозиціонерів". Цю протестну групу можуть активізувати, об'єднати і повести тільки мотиваційні проекти. Але в опозиції на сьогодні таких проектів нема. І тому складну передвиборчу ситуацію з "Противсіхами" може змінити тільки втручання потужних активуючих чинників, не передбачуваних ні владою, ні опозицією, як це було у 2004 році. Але зараз, у цей момент, ще нема ніяких ні передумов, ні реальних причин для активізації таких чинників.
Jeka _ 13.08.2012 21:24
IP: 94.179.176.---
Так, пане Сергію, критикуєте владу, критикуєте опозицію, а покритикуйте себе, противсіхів.
OstapKo _ 13.08.2012 21:17
IP: 195.242.179.---
Домовленість про "не критику..." передбачає певне обмеження, тому логічними були б симетричні обмеження в ОО (хоча б відсутність чотирьох запитань статті). А поступки з одного боку схожі на мазохізм. І можуть надто сподобатись.
Александр Штурнев _ 13.08.2012 21:13
IP: 77.122.60.---
Гарна стаття. Повністю підтримую!!!
Зеленський2 Aтака Путіна1199 Україна та Європа1071 Донбас3 Корупція1303
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter