Сергій Лещенко

Вибір українського журналіста: професія або ''blow job''

16 серпня 2012, 19:27

"Джинса" – це другий, після цензури, інструмент знищення демократії в Україні.

При чому, на відміну від цензури, у випадку з "джинсою" самі журналісти погоджуються бути рабами.

"Джинса" – це коли під виглядом новин журналіст подає аудиторії рекламний матеріал, написаний на замовлення, без відповідної позначки "реклама".

Кожен журналіст дуже добре розуміє, чи має ця подія або заява справжній інформаційний привід та суспільно значиму інформацію – чи його використовують як підставку для мікрофона.

Наприклад, це – народне віче у Вінницькій області з висунення тата Петра Порошенка кандидатом в депутати. Що там робить камера "5 каналу"? Яка суспільно значуща інформація привела їх на цей захід? Чи не зловживання це правами власника телекомпанії?



А це – відвідування Наталією Королевською Сорочинського ярмарку. Чим важливий цей захід, якщо її там супроводжує камера каналу ICTV? Яка користь для суспільства дізнатися про поїздку в Сорочинці "королеви джинси"?



На жаль, я не дивлюся телевізор, тому цілком допускаю, що зараз випуски новин більшості телеканалів переповнені таким "комбікормом" для мізків.

Аналогічно діють в інтернеті. Не встигло змінитися керівництво УНІАН, а сайт – підпорядкувати Олександру Ткаченку, як джинса повалила з усіх щілин.

Ось це – новина про ролик Кличка. Жодної вказівки, що це – реклама, немає. Вгорі написано, що це рубрика "окно". Що таке "окно", чому не "шпінгалет"?

І тільки в самому низу сайту дрібними буквами написано, що рубрика "окно" – це рекламні матеріали. Зрозуміло, що ніхто з читачів не буде вишукувати по сайту пояснень, що ж значить це слово "окно" перед публікацією.



Якщо ви чесні перед читачем – так напишіть замість "окно" слово "реклама" або "імідж-інформація". Але тоді рекламодавець може не захотіти розміщати такий текст. Адже його задача – обдурити читача, надавши йому під виглядом журналістської публікації витвір штабної пропаганди.

Але – лише квіточки порівняно з тим, як УНІАН включився у передвиборчу кампанію Олександра Третьякова, що балотується за одним із округів у Києві.

Сайт регулярно оприлюднює порожні новини про Третьякова без жодної позначки "реклама" чи навіть "окно" – і абсолютно ідентичні тексти виходять на інших сайтах, які входять до медіа-холдінга Ігоря Коломойського.

Це – сьогоднішня паралельна публікація про Третьякова і його безцінні думки з нульовою інформаційною цінністю на сайтах УНІАН і ТСН. Двічі – протягом кількох годин.





Журналіст, який ставить це на сайт, не може не розуміти, що новини в цьому немає.

Аналогічно було декілька днів тому, коли однакові тексти про Третьякова вийшли на УНІАН і в "Комсомольській правді" – ще одному виданні Коломойського.

Але і це не все. Зараз медіа-холдинг Коломойського на повну включився у кампанію Ігоря Палиці – близького соратника Коломойського, який балотується за округом в Луцьку.

Палиця, який останні роки проживає в Швейцарії, тихою сапою приручав собі цей округ, домовився з "Ударом" і об'єднаною опозицією, що вони не будуть виставляти там сильних кандидатів.

Паралельно він "заохочував" і Партію регіонів, щоб вони також не зіпсували йому вибори конкурентом. Аж раптом в останні дні перед закінченням висунення пішли чутки, що за "округом Палиці" до парламенту піде губернатор Борис Климчук.

Після чого на сайтах Коломойського та в новинах ТСН почалася цілеспрямована кампанія в інтересах Палиці – і проти Климчука. Новини про непримітного в загальноукраїнському масштабі губернатора по декілька разів на день виходять у виданнях холдингу – ТСН та УНІАН.

Остання історія – про те, що губернатор побудував дачу в заповіднику та тягне до неї каналізацію за бюджетні кошти.





Смішно, але теленовини ТСН не помічали корупційну від "А" до "Я" історію з Межигір'ям, яка відбувалася значно ближче до Києва, ніж Шацькі озера. І, повірте, за бюджетні кошти туди провели не тільки каналізацію...

На жаль, ситуацію, що склалася в українській журналістиці сьогодні, добре ілюструється цією фотографією, яку я зробив минулого року в бельгійському Антверпені. Разом із друзями ми ходили до Café d'Anvers, яке розташовано прямо всередині кварталу червоних ліхтарів.

Зробив цей знімок про всяк випадок. Але зараз він правдиво показує, який вибір стоїть перед українськими журналістами:

powered by lun.ua
Коментарі — 87
Антоний Опечаленный _ 16.08.2012 21:33
IP: 93.72.24.---
Лещенко, после определенного уровня, воздействие агитацией зависит не от силы аргументов, а от времени этой агитации. Получается, что ты Лещенко, в силу своих личных качеств, своего непонимания текущего момента, наперекор своей демократической сущности помогаешь сильному и лютому врагу демократии. Сегодня надо всем дружно одолеть жестокого врага, скрипя зубами умалчивать о недостатках оппозиции и очень громко и настойчиво предлагать достойных. Если не одолеть ПР на этих выборах, Янукович будет править вечно. А слабой оппозиции, ставшей слабой властью поломать хребет будет совсем нетрудно.
Антоний Опечаленный _ 16.08.2012 21:33
IP: 93.72.24.---
Лещенко, цензура это плохо, джинса это тоже очень плохо, но еще хуже когда
мировоззрение журналиста его личный характер, его искаженное понятие о Долге и Справедливости, о Добре и Зле заменяют и цензуру и джинсу...
Какая разница для информационного пространства, какими мотивами ты руководствуешься, когда 70% времени посвящаешь критике очень и очень плохой оппозиции (но другой ведь нет, и завтра не будет), и лишь деликатно не вдаваясь в детали, объясняешь что власть, мол, безнадежная и критиковать ее нет смысла.
Александр Штурнев _ 16.08.2012 21:19
IP: 77.122.60.---
Qunissky:

"Як паплюжити Об'єднану Опозицію – але таким чином, щоб продовжувати вважатися порядною людиною серед прибічників Опозиції?".

Не згоден. Це те саме, що було кілька років тому у Харкові коли кушнарьову виділили гроші на 4 станції метро, а він побудував лише 2 і люди казали, що він гарна людина, тому що побудував дві станції метро. Я їм казав, що він злодій, бо вкрав гроші на дві станції метро. Вони з цим не погоджувалися. Це як келих – чи напівпорожній, чи напівполний. І зараз те саме, але з опозицією, люди кажуть, що вони гарні, я кажу, що вони теж злодії, як і влада, але найголовніша проблема опозиції в тому, що вони не бажають признавати свої помилки і роблять те саме, що і минулими виборами (продають місця, у списках тупі, але вірні лідеру, тощо). Я не хочу голосувати за опозицію, тому що вони не бажають признавати своїх помилок, а це можуть робити лише сильні духом люди.
sashko alex _ 16.08.2012 21:14
IP: 90.204.211.---
Все ж таки опозиція, якою б принциповую не була, живе не в вакуумі і вибирається не в Фінляндії, а в Україні, тому з волками жити- по-вовчому вити. Навіть тяжко сказати, хто з опозиціонерів реально достойний. Гриценко, хіба що.
ZloiGarik _ 16.08.2012 21:09
IP: 178.151.124.---
При ссылке на blowjobs копирайт обязателен:)?
ZloiGarik _ 16.08.2012 21:06
IP: 178.151.124.---
Сергей! ты пиши, мы почитаем, выводы сами сделаем – где попса, а где нет. А 1+1 должны тоже идти на лево.
Blowjoberы:)
Александр Штурнев _ 16.08.2012 21:01
IP: 77.122.60.---
Артём Губенко:
ПС: Почему нет тебя в списках "Собора"? Предлагали? Отказался следуя стопам МустаФФы? Давайте ребята Вы уже имеете вес в этом государстве, Вес с Большой буквы, Вам верят вы без пятен, почему боитесь пойти в тотже парламент?
Підтримую.
Сергій Лещенко _ 16.08.2012 21:00
IP: 213.160.138.---
klmn:
Сергій Лещенко:
klmn:
Сергій Лещенко:
Сергей, а вы честны? Ваш блог про мовный закон был полной брехнёй.
Какой блог про "мовный закон"? я не помню, чтобы такое писал

http://blogs.pravda.com.ua/authors/leschenko/
Вот этот.
http://blogs.pravda.com.ua/authors/leschenko/4ff52a65e934c/

Вам ответили как под защиту хартии попадает немецкий)))))))
Да, такой я писал, признаю. Первоочередная задача хартии – это защита вымирающих и миноритарных языков, которые находятся под угнетением мажоритарных языков. А в Украине все поставлено с ног на голову – украинский уже давно миноритарный, а русский – мажоритарный.
Артём Губенко _ 16.08.2012 20:59
IP: 37.46.229.---
Сергій Лещенко:
У меня нет ответа. Но может тогда ты мне скажешь, что делать тем СМИ, которые не ставят джинсовые материалы, в условиях, когда УНИАН и ТСН ставит – ведь они не просто дискредитируют профессию, но занимаются недобросовестной конкуренцией. Потому что своим согласием брать деньги за джинсу они уничтожают рынок легальной рекламы, а как следствие – подрывают те издания, которые пытаются быть честными с читателями.
газета "Коломойская правда" весщает то как партия сказала а комсомол ответил – не так ли? Сколько людей осталось в Украине свято чтивших то, что пишут в этих газетах?
Не переймайся,
ПС: Почему нет тебя в списках "Собора"? Предлагали? Отказался следуя стопам МустаФФы? Давайте ребята Вы уже имеете вес в этом государстве, Вес с Большой буквы, Вам верят вы без пятен, почему боитесь пойти в тотже парламент?
Александр Штурнев _ 16.08.2012 20:58
IP: 77.122.60.---
Andrey Khrustaliov:
Поэтому на вопрос о выживании СМИ, которые не печатают джинсу, я бы ответил так: они должны быть более всего заинтересованы в создании журналистского профсоюза. Не формального и не для избранных журналистов. Такой организации, которая бы защищала права журналистов и в то же время формулировала стандарты. Потому что пока нет организации, одинаково авторитетной для всех журналистов, авторитетом остается только твой наниматель. И надежда только на него.
Чекайте, а що досі журналісти не створили свій незалежний профсоюз? Це якась маячня, адже вони мали би це робити у першу чергу і їх би підтримали би і митці. Це було б те, чого влада би боялась. З цим журналісти прорахувались. Шкода.
ZloiGarik _ 16.08.2012 20:57
IP: 178.151.124.---
Посмотрел на фото и понял куда идти Чаленко.
Andrey Khrustaliov _ 16.08.2012 20:52
IP: 93.72.222.---
...А иные СМИ вроде и не печатают джинсу, но продают свой продукт дешевле себестоимости. Демпингуют, поскольку имеют подпитку. И соответственно тоже как-то заряжены. При этом они уничтожают рынок реализации, и побуждают остальных участников прибегать к каким-то особым методам выживания... А сети реализации находятся под давлением властей, и самый простой способ не попасть к читателям – поссориться с властями... И так далее. Но это все же проблемы бизнеса, и есть разница между медиабизнесом и журналистикой. Поэтому на вопрос о выживании СМИ, которые не печатают джинсу, я бы ответил так: они должны быть более всего заинтересованы в создании журналистского профсоюза. Не формального и не для избранных журналистов. Такой организации, которая бы защищала права журналистов и в то же время формулировала стандарты. Потому что пока нет организации, одинаково авторитетной для всех журналистов, авторитетом остается только твой наниматель. И надежда только на него.
Александр Штурнев _ 16.08.2012 20:51
IP: 77.122.60.---
Сергію – дякую. Ви робите добру справу, хоча ця справа просто звичайна робота журналіста. Чому в Україні майже зникли журналісти? Адже помаранчеву революцію почали саме журналісти відмовившись від темників і вже після цього масово вийшли люди. Ще питання, менш риторичне, але, чи залишились змі, окрім уп, та тві, які ще можна читати чи дивитись? Питання, звісно провокаційне, але.
Сергій Лещенко _ 16.08.2012 20:49
IP: 213.160.138.---
klmn:
Сергій Лещенко:
Сергей, а вы честны? Ваш блог про мовный закон был полной брехнёй.
Какой блог про "мовный закон"? я не помню, чтобы такое писал

http://blogs.pravda.com.ua/authors/leschenko/
ВесьКрещатик _ 16.08.2012 20:47
IP: 213.151.9.---
Сергій Лещенко:
ВесьКрещатик:
Вечір добрий, Сергію! Скажіть мені, будь ласка, чому мій акаунт заблокований на головній?
Зверніться до модератора – я не займаюся питаннями блокування екаунтів
Дякую.
alkosar2 _ 16.08.2012 20:45
IP: 46.175.160.---
Andrey Khrustaliov:
Журналисты соглашаются быть рабами, чтобы сохранить рабочее место. Заменить журналиста – не проблема, редактора тоже. Безработных сейчас болтается на улицах представителей нашей корпорации – выше крыши. Все они раньше работали в СМИ, которые не связывались с джинсой. Где сейчас эти СМИ? Где успешные редакторы, которые не хотели публиковать джинсу? Джинса в отличии от цензуры приносит деньги. Не журналистам, конечно, но это и не важно в данном контексте. Важно, что с ней делать? Есть идеи? У тебя есть, что сказать журналисту, который стоит перед выбором – снимать Пороха для самого же Пороха или идти в лифтеры (если возьмут, конечно)? Хотелось бы это почитать, а не констатацию того, что и так всем известно.
Вот этот пост и есть ответ на всю дискуссию!!!
Сергій Лещенко _ 16.08.2012 20:38
IP: 213.160.138.---
Andrey Khrustaliov:
Журналисты соглашаются быть рабами, чтобы сохранить рабочее место. Заменить журналиста – не проблема, редактора тоже. Безработных сейчас болтается на улицах представителей нашей корпорации – выше крыши. Все они раньше работали в СМИ, которые не связывались с джинсой. Где сейчас эти СМИ? Где успешные редакторы, которые не хотели публиковать джинсу? Джинса в отличии от цензуры приносит деньги. Не журналистам, конечно, но это и не важно в данном контексте. Важно, что с ней делать? Есть идеи? У тебя есть, что сказать журналисту, который стоит перед выбором – снимать Пороха для самого же Пороха или идти в лифтеры (если возьмут, конечно)? Хотелось бы это почитать, а не констатацию того, что и так всем известно.
У меня нет ответа. Но может тогда ты мне скажешь, что делать тем СМИ, которые не ставят джинсовые материалы, в условиях, когда УНИАН и ТСН ставит – ведь они не просто дискредитируют профессию, но занимаются недобросовестной конкуренцией. Потому что своим согласием брать деньги за джинсу они уничтожают рынок легальной рекламы, а как следствие – подрывают те издания, которые пытаются быть честными с читателями.
Сергій Лещенко _ 16.08.2012 20:34
IP: 213.160.138.---
ВесьКрещатик:
Вечір добрий, Сергію! Скажіть мені, будь ласка, чому мій акаунт заблокований на головній?
Зверніться до модератора – я не займаюся питаннями блокування екаунтів
Andrey Khrustaliov _ 16.08.2012 20:32
IP: 93.72.222.---
Журналисты соглашаются быть рабами, чтобы сохранить рабочее место. Заменить журналиста – не проблема, редактора тоже. Безработных сейчас болтается на улицах представителей нашей корпорации – выше крыши. Все они раньше работали в СМИ, которые не связывались с джинсой. Где сейчас эти СМИ? Где успешные редакторы, которые не хотели публиковать джинсу? Джинса в отличии от цензуры приносит деньги. Не журналистам, конечно, но это и не важно в данном контексте. Важно, что с ней делать? Есть идеи? У тебя есть, что сказать журналисту, который стоит перед выбором – снимать Пороха для самого же Пороха или идти в лифтеры (если возьмут, конечно)? Хотелось бы это почитать, а не констатацию того, что и так всем известно.
listkar _ 16.08.2012 20:32
IP: 95.134.25.---
ВесьКрещатик:
Вечір добрий, Сергію! Скажіть мені, будь ласка, чому мій акаунт заблокований на головній?
а там у многих заблокированные – а патаму шо "чесные"
ВесьКрещатик _ 16.08.2012 20:29
IP: 213.151.9.---
Вечір добрий, Сергію! Скажіть мені, будь ласка, чому мій акаунт заблокований на головній?
vsegda1 _ 16.08.2012 20:28
IP: 95.132.106.---
приколисты демократы англичане, России не выдают никого, там уже пол лондона олигархов, а для америкосов готовы влезть на территорию чужого посольства)
Сергій Лещенко _ 16.08.2012 20:24
IP: 213.160.138.---
alkosar2:
mno:
alkosar2:
Как я понял, – сегодня у Лещенко случился приступ самокритики...
Он джинсу не пишет.
Ох...Ох...!!! "Не смешите мои тапочки"...
Если я, по-вашему, пишу джинсу, то прошу привести примеры
alkosar2 _ 16.08.2012 20:10
IP: 46.175.160.---
mno:
alkosar2:
Как я понял, – сегодня у Лещенко случился приступ самокритики...
Он джинсу не пишет.
Ох...Ох...!!! "Не смешите мои тапочки"....
mno _ 16.08.2012 20:04
IP: 76.254.54.---
Nathan Mahl:
mno:
Хуже джинсы блоу джоб-быть иностранным агентом. Ну хоть бы одна падла на УП про Ассанжа сегодня написала.
Например англицкий посол.
Дык он уехал по моему
Корупція1306 Зеленський3 Донбас5 Aтака Путіна1200 Україна та Європа1071
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter