Олег Медведєв Приватний політичний консультант, політтехнолог

Вуха – не єдиний орган для сприйняття інформації. Як Сергій почув те, чого Юля не казала

31 січня 2008, 15:36

Той, хто вміє слухати й бачити, зрозуміє, що в інтерв'ю каналу "Євроньюз" Тимошенко заявила про принципову неможливість утворення коаліції між БЮТ та Партією Регіонів. Але в тому вигляді, в якому канал подав цю розмову, це питання не увійшло – очевидно тому, що на відміну від Сергія Лещенка журналісти "Євроньюзу" у відповіді нічого сенсаційного не знайшли.

Послухати ж аудіофайл зможе значно менша кількість людей, ніж та, яку отримала версію відповіді у переказі Сергія, і це лише підсилює його моральну відповідальність за недостовірність власного сприйняття цієї псевдосенсації.

В блогах "УП" я із зрозумілих причин взяв собі за правило не писати про Тимошенко, і порушую його лише через те, що Сергій в своєму запису згадав розмову зі мною. Я – це той самий "піар-радник", який взявся стверджувати, що "Тимошенко такого точно не говорила".

Я і зараз стверджую: Тимошенко не заявляла про можливість коаліції з Януковичем. Вся та буря, яка здійнялася навколо цього, спричинена, думаю, не навмисною інформаційною маніпуляцією, а просто тим, що в гонитві за оперативністю Сергій неуважно попрацював з текстом.

По-перше, політик говорить не лише словами. Трошки, Сергію, лікнепу. Засоби спілкування бувають словесними та невербальними. А невербальні діляться ще на чотири групи: оптико-кинетичні (поза, жест, міміка і навіть хода), просодичні та екстралінгвістичні (інтонації, гучність, паузи), тактильні (рукостискання), просторово-часові (дистанція, час).

По-друге, є ще така наука як риторика, яка вивчає, зокрема, різні риторичні прийоми. І один із них і було застосовано Тимошенко. І попри вербальну констатацію нібито готовності створити коаліцію з Януковичем, подальший зміст відповіді полягав саме в поясненні принципової неможливості утворення такого союзу. Крім того, відповідними були і інтонації Тимошенко, і той, хто не полінується прослухати виставлений Сергієм аудіофайл, відчує її іронію. На жаль, Лещенко не зміг здобути ще й піратського відео, а то було б видно (точно кажу, бо знаю відповідність жестів та поглядів її інтонаціям), що очі в цей момент пускали бісиків.

Мабуть, риторичний прийом не досить вдався, раз викликав такий резонанс. Але нічого зайвого Тимошенко не сказала, й вона не "кидалася виправлятися", бо немає підстав. Просто вона мусила говорити, бо питали. І вона абсолютно має рацію, коли каже, що "В "Євроньюзі" йшлося лише про співпрацю з Партією регіонів як влади та опозиції" – слухайте і почуєте.

Я звичайно вірю, що Сергій чув "на власні вуха слова Тимошенко про те, що вона не виключає коаліції з Партією регіонів на умовах БЮТ" – але, думаю, Сергій без образ погодиться вже з моїм власним іронічним твердженням про те, що вуха – це далеко не головний орган, яким ми, люди, повинні сприймати інформацію.

Я звичайно вірю і в те, що Сергій робив запис, бо "передчував скандал". Скандал дійсно вийшов на славу – тільки в стилі газети "Блік" або старого, доброго "Обозревателя", як видань які свідомо себе певним чином позиціонують. Я завжди – до того як прийшов на "Обозреватель", під час своєї роботи там, і після того, як звідти пішов – що в "УП" дещо інше позиціонування.

До речі, у вчорашній розмові з Сергієм ми погодилися, що, можливо, як колишній редактор "Обозревателя" маю не дуже багато прав дорікати за провокаційність та некоректність заголовку. Але принагідно зазначу, що я вмів визнавати помилки і вибачатися – навіть перед Януковичем. Бажаю такого вміння і Сергієві. Подібна якість не зашкодить навіть одному з найкращих та найпрофесійніших журналістів країни, яка стала б зовсім іншою, коли б таких зубастих як він було побільше.

Як піарник готовий рекомендувати Сергія Лещенка до членства в Українській лізі із зв'язків з громадськістю, де маю честь бути віце-президентом. Таке промо своєму виданню спроможна зробити далеко не кожна піар-служба.

Як людина, котра та чи інакше працює в сфері політики, мушу констатувати наявність у Сергія відповідних перспектив. Вчора пан Лещенко діяв як досвідчений політик. Я так собі і уявляю, з яким задоволенням верьовкіне начальство дало хід вгору інформповідомленню УП. І дарма, що Тимошенко сказала зовсім не те, що почули Сергієві вуха: неприємний осадок у кого слід, напевно, залишився. Ну а Партія регіонів збудилася так, що просто серед ночі строчила заяву по мотивах. Де-де, а там, аби тільки повернутися до влади, готові до коаліції хоч з Партією геїв та лесбіянок, причому на їхніх умовах.

А насправді, буря ця була у склянці.



powered by lun.ua
Коментарі — 122
Mokhylianec _ 31.01.2008 23:51
IP: 77.123.212.---
Я кілька разів прослухав аудіо. Скоріше всього Тимошенко просто перефразувала сталий вислів "у політиці все можливо". Тим більше додала що "на наших умовах". Так що дійсно буря в склянці.
Enki _ 31.01.2008 22:57
IP: 80.93.122.---
31.01.2008 22:54___ nepatriot
Ну журналисті, кторые ловят ворон, уже не ЖУРНАЛИСТЫ. Не позорьтесь.

Абсолютно согласен.
nepatriot _ 31.01.2008 22:54
IP: 194.105.136.---
31.01.2008 22:47___ Enki
__nepatriot
А що, УП, Чивокуня і Олена Притула, яка зробила себе на смерті Гії Гонгадзе, наділені повноваженнями митниці?

В определенной степени. Их прямая обязанность ловить политиков на слове. И по возможности не ловить ворон:-)

Ну журналисті, кторые ловят ворон, уже не ЖУРНАЛИСТЫ. Не позорьтесь.
nepatriot _ 31.01.2008 22:52
IP: 194.105.136.---
31.01.2008 22:42___ diduhan
досить дивно, чому ви так рветесь це спростовувати. Хоть слухай, хоч читай – Тимошенко сказала, що можна. Чому ви так цього боїтесь? Чого в цьому поганого? Тим більше, що було стільки умов для цього висказано.
думаю, і сергій, і інші, хто мають очі/уши все правильно прочитали та почули. а боїтесь ви, що "неграмотний електорат" щось недопойме й відвернеться від вашого патрона. це мабуть від того, що самі по роботі звикли використовувати такі "слабкі місця" іншіх політичних сил, і зараз очикуєте такого самого від колєг по цеху.
p.s. ви праві були – ваш блог цікавішій, коли ви тут роботою не займаєтесь. хоча чи буває таке?

Олег якраз і займається своєю роботою. Бо він же Піаршик. Хіба він це коли приховував? А от Чивокуня й Притула, які останнім часом займаються ПіАр, якоїсь мами видають себе за ЖУРНАЛІТІВ? Чого б це?
Enki _ 31.01.2008 22:47
IP: 80.93.122.---
__nepatriot
А що, УП, Чивокуня і Олена Притула, яка зробила себе на смерті Гії Гонгадзе, наділені повноваженнями митниці?

В определенной степени. Их прямая обязанность ловить политиков на слове. И по возможности не ловить ворон:-)
diduhan _ 31.01.2008 22:42
IP: 77.242.163.---
досить дивно, чому ви так рветесь це спростовувати. Хоть слухай, хоч читай – Тимошенко сказала, що можна. Чому ви так цього боїтесь? Чого в цьому поганого? Тим більше, що було стільки умов для цього висказано.
думаю, і сергій, і інші, хто мають очі/уши все правильно прочитали та почули. а боїтесь ви, що "неграмотний електорат" щось недопойме й відвернеться від вашого патрона. це мабуть від того, що самі по роботі звикли використовувати такі "слабкі місця" іншіх політичних сил, і зараз очикуєте такого самого від колєг по цеху.
p.s. ви праві були – ваш блог цікавішій, коли ви тут роботою не займаєтесь. хоча чи буває таке?
nepatriot _ 31.01.2008 22:39
IP: 194.105.136.---
31.01.2008 22:20___ zinik
Есть черта за которую, я бы не хотела переступать. Не берусь судить то, чего не знаю или не видела.
Насчёт русизма. Что вы имеете ввиду под этим словом? Вы не поняли, что такое таможня? Или не понимаете русский язык?

Да ну, прекратите про "Есть черта за которую, я бы не хотела переступать. " Не надо жеманно конфузиться. Мы же говорим о ЦИНИЧНОМ ПИАРЕ, что есть УП на самом деле при Притуле. Алёна давно за неё (эту черту) переступила. Иначе кто бы сомневался, что второсортная журнаистка из Крыма (в УП действительно существует проблема с элементарным редактироваием, например, ОТЛИЧИЕ ЛИТВЫ от ЛАТВИИ, плюс ВОПИЮЩИЕ проблемы с украинским языком) мило будет членом журналистского пула Кучмы, а потом (после смерти Гии) превратится в ведущую владелицу электронных СМИ (но УП компроментирует саму идею интернет-СМИ как площадки для выражения нестандартных мыслей, которые не отображены в МЕЙНСТРИМНЫХ СМИ).
zinik _ 31.01.2008 22:39
IP: 99.225.175.---
Помню один похожий случай, пару месяцев назад.
Премьера /не вашего/ спросили почему он принимал какого-то политич.деятеля в БД?
Он говорит: "А где мне с ним встречаться? В публичном доме?" Wow! Что было! Шкандаль! Пришлось созывать пресс-конференцию, извиняться, и объяснять, что оговорился.
шляпа не упала, продолжает работать на благо нации.
zinik _ 31.01.2008 22:20
IP: 99.225.175.---
nepatriot
А що, УП, Чивокуня і Олена Притула, яка зробила себе на смерті Гії Гонгадзе, наділені повноваженнями митниці (тамоня-це русизм)? Хотів би сподіватися, що ні...
Есть черта за которую, я бы не хотела переступать. Не берусь судить то, чего не знаю или не видела.
Насчёт русизма. Что вы имеете ввиду под этим словом? Вы не поняли, что такое таможня? Или не понимаете русский язык?
zinik _ 31.01.2008 22:14
IP: 99.225.175.---
nepatriot
А куди дівся Андрій Шевченко?))

Не могу забыть его статью про вертолёт. Нарочно не придумаешь.:-))
nepatriot _ 31.01.2008 22:12
IP: 194.105.136.---
31.01.2008 22:03___ zinik
nepatriot
Да ну, прекратите, КТО "не обратит внимания"?
Если вы проходите таможню, и вас спрашивают "сколько $ вы провозите?", вы можете себе позволить пошутить?

А що, УП, Чивокуня і Олена Притула, яка зробила себе на смерті Гії Гонгадзе, наділені повноваженнями митниці (тамоня-це русизм)? Хотів би сподіватися, що ні...
nepatriot _ 31.01.2008 22:09
IP: 194.105.136.---
31.01.2008 22:04___ zinik
АД
А куди дівся Андрій Шевченко?))

Дуже добре, що він "дівся". У Андрія немає схильності до іронії і до сарказму. Як і в його "хресного батька" Томенка. На щастя, вони "ділися". А от Немиря – це найкраща інвестиція ЮВТ за всю її кар"єру. Yushch sucks у плані МІЖНАРОДНОГО іміджу.
nepatriot _ 31.01.2008 22:04
IP: 194.105.136.---
Це для Чивокуні. Витяг із дуже цікавої статті професора журналістики Нью-Йоркського університету Jay Rosen, який заснував незалежні соціальні сайти:

Imagine if we had them all – the whole Gang of 500 – in a room and we asked them (off the record): How many of you feel roughly qualified to be Secretary of State? no hands would go up. Secretary of the Treasury? No hands. White House Chief of Staff? Maybe one or two would raise a hand. Qualified to be President? No one would dare say that. Strategist for a presidential campaign? I'd say at least 200 hands would shoot up. Reporters identify with those guys – the behind-the-scenes message senders – and they cultivate the same knowledge.

Уявіть якби ми зібрали їх усіх-усю банду 500- (тих, хто висвітлює през. компанію в США) – в одній кімнаті і запитали їх (не для запису): скільки з вас приблизно відчувають хоч поверхову кваліфікацію для того, щоб бути Держсекретарем? Не піднялася б жодна рука. Міністром фінансів? Жодна рука. Головою канцелярії Білого Дому? Можливо, один або два підняли б руку. Має кваліфікацію, щоб бути Президентом? Ніхто не посмів би сказати це. Стратегом президентської кампанії? Я б сказав, що принаймні 200 рук піднялося б. Репортери ІДЕНТИФІКУЮТЬ СЕБЕ з тими хлопцями, які розповсюджуть месиджі за лаштунками – і вони КУЛЬТИВУЮТЬ ПОДІБНЕ ЗНАННЯ. http://www.mediachannel.org/wordpress/2008/01/22/the-beast-without-a-brain-why-horse-race-journalism-works-for-journalists-and-fails-us/
zinik _ 31.01.2008 22:04
IP: 99.225.175.---
АД
А куди дівся Андрій Шевченко?))

?
zinik _ 31.01.2008 22:03
IP: 99.225.175.---
nepatriot
Да ну, прекратите, КТО "не обратит внимания"?
Если вы проходите таможню, и вас спрашивают "сколько $ вы провозите?", вы можете себе позволить пошутить?
ACTIONDIRECT _ 31.01.2008 21:56
IP: 77.123.163.---
2БІЛОЦЕРКІВЕЦЬ
ACTIONDIRECT _ 31.01.2008 21:55
IP: 77.123.163.---
Який ти нудний!))
Запитай Медведева- чи за державний кошт ЮВТ рекламує себе (в стилі передвиборчих роликів БЮТу) через таблиці КМ...
А куди дівся Андрій Шевченко?))
nepatriot _ 31.01.2008 21:53
IP: 194.105.136.---
31.01.2008 21:36___ zinik
Enki
Может, кое-кому просто стоит тщательнее готовить премьера к подобным интервью?
С вами трудно не согласиться. Ведь никто никого, не тянул за язык.
Ответь кратко, типа "работаем над этим", "в процессе".
Беспечность.
Не услышат, не обратят внимания, сойдёт за 6 сорт, всё равно никто не поверит...

Да ну, прекратите, КТО "не обратит внимания"? НЕ ЖУРНАЛИСТ, а ПИАРЩИК чивокуня, работа которого СОСТОЯЛА в ТОМ, чтобы прекрасную иронию ЮВТ ПРЕВРАТИТЬ В ТО, ВО ЧТО ОН ЕЁ ПРЕВРАТИЛ. Ведь согласитесь,все украинские медиа ПРОСТО ПРЕДАЛИ ЕЁ слова как факт, как цитату, НО ТОЛЬКО УП (непрофессионалы Чивокуня и Алёна Притула) сделали из этого сенсацию. Совершенно очевидно, ЧТО ЭТО ЗАКАЗНАЯ СЕНСАЦИЯ. В интервью ничего плохого нет. Это ирония, даже сарказм ВЫСШЕЙ КАТЕГОРИИ.
БІЛОЦЕРКІВЕЦЬ _ 31.01.2008 21:52
IP: 77.109.6.---
4. А тут раптом прем'єр "щось крамольне сказала". Зверніть увагу, до цього всякі плющі, крілі, матвієнки і інколи навіть сам...згадаємо й з минувшини скільки крамоли наплели... Чого лише коштує угода з Віктором Федоровичем після помаранчевої революції. Це не рахується. А тут шанс зіграти на марнославстві Віктора Андрійовича, раніше вийшло, раптом й сьогодні поведеться.
Дивні речі відбуваються в королівстві Україна. Один, молодий журналіст, в погоні за славою не зупиняється ні перед чим, щоб "шляхом нехитрого обману" зробити відповідні чорнові записи і через ЗМІ доносить про це. Мабуть не ті книжки пісні, в дитинстві читав та слухав. Ну не знає хлопиць що підслуховувать погано.
А інші так цьому зраділи. Регіонами, їм що. чим би не тішитись, аби щоб ширка була. А демократам нагадаємо, що заздрість та політичні інтриги похоронили демократію древніх Афін...Ось такі перспективи в минулому...
"ПОВНИЙ" ТЕКСТ ІНТЕРВ'Ю ПОКАЗУЄ, ЩО МАЄМО "БУРЮ В СТАКАНІ", АЛЕ ЦЕ НЕ ПРИВІД ВИДАВАТИ ВІДСУТНІСТЬ ФАХОВОСТІ ЗА БРАВАДУ І ВАДИ МОЛОДОСТІ!
БЕРЕЖІТЬ ЧЕСТЬ З МОЛОДУ! НЕ НАШ ЕКСКЛЮЗИВ.
БІЛОЦЕРКІВЕЦЬ _ 31.01.2008 21:47
IP: 77.109.6.---
3. Панове, сенсація є лише засобом звернути увагу. Сенсація не є змістом серйозної журналістики. Вона може піднести автора, але й може ляпнути його в калюжу.
Але з країною все це може зробити крутий кульбіт. Вже майже місяць прихильники "ширки" в оточенні Гаранта роблять все, щоб вивести "Леді Ю" з рівноваги, щоб зірвати з середини демократичну більшість. Віддамо належне Тимошенко. Вона не піддається на подібні провокації. Не дуже клеїться у "п'ятої колони" з відставкою Ю.Луценка. До речі, дивлячись на "роботу" українських ЗМІ стосовно "операції ляпас", перестаєш вірити саме в їх об'єктивність та безкорисність.
БІЛОЦЕРКІВЕЦЬ _ 31.01.2008 21:45
IP: 77.109.6.---
2. Однак в його журналістському портреті, на жаль, переважають елементи сенсаційності та епатажу. Коли немає останнього, немає Сергія.
І ось знову Лещенко з "повним своїм записом" інтерв'ю Ю.Тимошенко для "Інтерньюз". Коллеги, політична журналістика відрізняється від жовтої тим що базується на перевірені факти. Більш того коли мова йде про відповідального політичного посадовця, про його "сире інтерв'ю" – тоб-то з записами, дублями, повторами, монтажем. В роботі людина вправі імпровізувати, але в ефір з'являється те, що тотожне політичному концептуванню. Мова йде про рівень державної відповідальності цієї людини. Все повинне бути вивіреним. Для Сергія все це "до дупи". Головне красиво і сильно закукурікати.
Для цього, за основу інформповідомлення береться саме "сире інтерв'ю", його частини, інтерпретуються і подаються в якості істини останньої інстанції. Сенсація готова! Ось це й називається маніпулюванням. Як бачимо слава як і її відсутність не прикрашує журналіста.
ACTIONDIRECT _ 31.01.2008 21:45
IP: 77.123.163.---
Next_homo
Та ні, ніякої самокритики, просто сповідую правило, про яке сказав поет:
"Если сам собой осмеян,
То ничей не страшен смех".:-)
Мудрый ответ:)
FUTURIST _ 31.01.2008 21:39
IP: 92.113.93.---
to___31.01.2008 21:27___ Unique
THE PEN MIGHTIER THEN SWORD.
"Далі прем'єр-міністр дає зрозуміти, що "регіонали" на її пропозиції ніколи не підуть, а тому БЮТ співпрацюватиме із ними лише як із опозицією. Хоча із тону інтерв'ю, аудіоверсію якого вже навіть розмістили в інтернеті, помітна іронія у висловлюваннях пані Тимошенко",
БІЛОЦЕРКІВЕЦЬ _ 31.01.2008 21:38
IP: 77.109.6.---
1. Історики Древньої Греції свідчать, що один з чинників загибелі демократії в Афінах був фактор розквіту інституту доносів. Право доносити на собі подібних слугувало, спочатку, справі вдосконалення життя полісу, потім помножене на заздрість та політичні інтриги похоронили демократію.
Сергій.Лещенко зробив собі ім'я через сенсаційну інформацію з "неправедного життя" сина президента А.Ющенка. Громадськість тоді позитивно сприйняла подібну інформацію. Більш того вона негативно сприйняла некоректні висловлювання Гаранта на адресу журналіста та підтримала його. Ми всі зрозуміли, що Рубікон перейдено, що заборонених тем немає, що влада прозора, а публічні люди повинні з розумінням відноситись до роботи "акул пера". Дехто з українців відчув себе європейцем, дякуючи саме Сергію. Далі Сергій став ВІП-журналістом. Всі вважали за честь поспілкуватись з ним, всі двері стали для нього відкритими. І треба дати належне Лещенко молода талановита людина.
zinik _ 31.01.2008 21:36
IP: 99.225.175.---
Enki
Может, кое-кому просто стоит тщательнее готовить премьера к подобным интервью?
С вами трудно не согласиться. Ведь никто никого, не тянул за язык.
Ответь кратко, типа "работаем над этим", "в процессе".
Беспечность.
Не услышат, не обратят внимания, сойдёт за 6 сорт, всё равно никто не поверит...
Корупція1374 Aтака Путіна1254 Свобода слова572 Зеленський44 Україна та Європа1105
ОСТАННІ ЗАПИСИ
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter