Олег Медведєв Приватний політичний консультант, політтехнолог

Вуха – не єдиний орган для сприйняття інформації. Як Сергій почув те, чого Юля не казала

31 січня 2008, 15:36

Той, хто вміє слухати й бачити, зрозуміє, що в інтерв'ю каналу "Євроньюз" Тимошенко заявила про принципову неможливість утворення коаліції між БЮТ та Партією Регіонів. Але в тому вигляді, в якому канал подав цю розмову, це питання не увійшло – очевидно тому, що на відміну від Сергія Лещенка журналісти "Євроньюзу" у відповіді нічого сенсаційного не знайшли.

Послухати ж аудіофайл зможе значно менша кількість людей, ніж та, яку отримала версію відповіді у переказі Сергія, і це лише підсилює його моральну відповідальність за недостовірність власного сприйняття цієї псевдосенсації.

В блогах "УП" я із зрозумілих причин взяв собі за правило не писати про Тимошенко, і порушую його лише через те, що Сергій в своєму запису згадав розмову зі мною. Я – це той самий "піар-радник", який взявся стверджувати, що "Тимошенко такого точно не говорила".

Я і зараз стверджую: Тимошенко не заявляла про можливість коаліції з Януковичем. Вся та буря, яка здійнялася навколо цього, спричинена, думаю, не навмисною інформаційною маніпуляцією, а просто тим, що в гонитві за оперативністю Сергій неуважно попрацював з текстом.

По-перше, політик говорить не лише словами. Трошки, Сергію, лікнепу. Засоби спілкування бувають словесними та невербальними. А невербальні діляться ще на чотири групи: оптико-кинетичні (поза, жест, міміка і навіть хода), просодичні та екстралінгвістичні (інтонації, гучність, паузи), тактильні (рукостискання), просторово-часові (дистанція, час).

По-друге, є ще така наука як риторика, яка вивчає, зокрема, різні риторичні прийоми. І один із них і було застосовано Тимошенко. І попри вербальну констатацію нібито готовності створити коаліцію з Януковичем, подальший зміст відповіді полягав саме в поясненні принципової неможливості утворення такого союзу. Крім того, відповідними були і інтонації Тимошенко, і той, хто не полінується прослухати виставлений Сергієм аудіофайл, відчує її іронію. На жаль, Лещенко не зміг здобути ще й піратського відео, а то було б видно (точно кажу, бо знаю відповідність жестів та поглядів її інтонаціям), що очі в цей момент пускали бісиків.

Мабуть, риторичний прийом не досить вдався, раз викликав такий резонанс. Але нічого зайвого Тимошенко не сказала, й вона не "кидалася виправлятися", бо немає підстав. Просто вона мусила говорити, бо питали. І вона абсолютно має рацію, коли каже, що "В "Євроньюзі" йшлося лише про співпрацю з Партією регіонів як влади та опозиції" – слухайте і почуєте.

Я звичайно вірю, що Сергій чув "на власні вуха слова Тимошенко про те, що вона не виключає коаліції з Партією регіонів на умовах БЮТ" – але, думаю, Сергій без образ погодиться вже з моїм власним іронічним твердженням про те, що вуха – це далеко не головний орган, яким ми, люди, повинні сприймати інформацію.

Я звичайно вірю і в те, що Сергій робив запис, бо "передчував скандал". Скандал дійсно вийшов на славу – тільки в стилі газети "Блік" або старого, доброго "Обозревателя", як видань які свідомо себе певним чином позиціонують. Я завжди – до того як прийшов на "Обозреватель", під час своєї роботи там, і після того, як звідти пішов – що в "УП" дещо інше позиціонування.

До речі, у вчорашній розмові з Сергієм ми погодилися, що, можливо, як колишній редактор "Обозревателя" маю не дуже багато прав дорікати за провокаційність та некоректність заголовку. Але принагідно зазначу, що я вмів визнавати помилки і вибачатися – навіть перед Януковичем. Бажаю такого вміння і Сергієві. Подібна якість не зашкодить навіть одному з найкращих та найпрофесійніших журналістів країни, яка стала б зовсім іншою, коли б таких зубастих як він було побільше.

Як піарник готовий рекомендувати Сергія Лещенка до членства в Українській лізі із зв'язків з громадськістю, де маю честь бути віце-президентом. Таке промо своєму виданню спроможна зробити далеко не кожна піар-служба.

Як людина, котра та чи інакше працює в сфері політики, мушу констатувати наявність у Сергія відповідних перспектив. Вчора пан Лещенко діяв як досвідчений політик. Я так собі і уявляю, з яким задоволенням верьовкіне начальство дало хід вгору інформповідомленню УП. І дарма, що Тимошенко сказала зовсім не те, що почули Сергієві вуха: неприємний осадок у кого слід, напевно, залишився. Ну а Партія регіонів збудилася так, що просто серед ночі строчила заяву по мотивах. Де-де, а там, аби тільки повернутися до влади, готові до коаліції хоч з Партією геїв та лесбіянок, причому на їхніх умовах.

А насправді, буря ця була у склянці.



powered by lun.ua
Коментарі — 122
ACTIONDIRECT _ 31.01.2008 18:41
IP: 77.123.163.---
Олег, тебе пора к албанцам- упей сипя апстену!))
техник_хх2 _ 31.01.2008 18:37
IP: 77.122.111.---
+1 Лещенко перекрутил.

Пусть сам себе выберет наказание.
ггггггггггггггг
krist _ 31.01.2008 18:35
IP: 212.115.224.---
Во-первых: Даль
ПАСКУДА ПАСКУДА и поскуда, об. южн. зап. олон. влад. твер. скверность, гад, гадость, касть, пакость; порча или убыток; || человек никуда негодный, мерзавец, пакостник, паскудник м. -ница.
Во-вторых, Ф-Всеволод неверно высказался, за что я лично в жизни имел неприятности и с тех пор стараюсь: давай оценку поступку, но не человеку.
Но это никак не тянет на бан. Удачи Ф-Всеволоду
nepatriot _ 31.01.2008 18:34
IP: 213.160.140.---
Це для Чивокуні. Витяг із дуже цікавої статті професора журналістики Нью-Йоркського університету Jay Rosen, який заснував незалежні соціальні сайти:

Imagine if we had them all – the whole Gang of 500 – in a room and we asked them (off the record): How many of you feel roughly qualified to be Secretary of State? no hands would go up. Secretary of the Treasury? No hands. White House Chief of Staff? Maybe one or two would raise a hand. Qualified to be President? No one would dare say that. Strategist for a presidential campaign? I'd say at least 200 hands would shoot up. Reporters identify with those guys – the behind-the-scenes message senders – and they cultivate the same knowledge.

Уявіть якби ми зібрали їх усіх-усю банду 500- (тих, хто висвітлює през. компанію в США) - в одній кімнаті і запитали їх (не для запису): скільки з вас приблизно відчувають хоч поверхову кваліфікацію для того, щоб бути Держсекретарем? Не піднялася б жодна рука. Міністром фінансів? Жодна рука. Головою канцелярії Білого Дому? Можливо, один або два підняли б руку. Має кваліфікацію, щоб бути Президентом? Ніхто не посмів би сказати це. Стратегом президентської кампанії? Я б сказав, що принаймні 200 рук піднялося б. Репортери ІДЕНТИФІКУЮТЬ СЕБЕ з тими хлопцями, які розповсюджуть месиджі за лаштунками – і вони КУЛЬТИВУЮТЬ ПОДІБНЕ ЗНАННЯ. http://www.mediachannel.org/wordpress/2008/01/22/the-beast-without-a-brain-why-horse-race-journalism-works-for-journalists-and-fails-us/
Next_homo _ 31.01.2008 18:31
IP: 194.44.242.---
Пані Олено!

Ви не праві по відношенню до учасників коментаторів "творчості" Лещенка. Прочитав текстовий варіант інтерв'ю ЮВТ, і скажу, що треба мати запалення мізків, щоб побачити там можливість коаліції між БЮТ і ПР. А якщо цей панок побачив там таке, то ім'я йому – провокатор.
І подобається Вам, чи ні, але ті заходи, які Ви здійснюєте відносно авторів коментарів, які гостро висловлюються, інакше, як цензурою, назвати не можна.
На жаль, є ще людці, по відношенню до яких так і просяться на язик лайливі слова.
_Leo_ _ 31.01.2008 18:15
IP: 92.113.100.---
Олена Притула

Олена – УП и прочие интернет СМИ расчитаны на людей которые вобщем то висят в сети обычно это не "кухарки" – Елена вы рискуете превратьить УП в клон Обоза КИДА и прочих "нехороших" интернет ресурсов. Согласитесь Елена Юлефобия начинает зашкаливать но интернет аудитория тем и отличается от других – что сообразительная. Кстати Елена а почему УП и прочие "реал-политик" так боятся сказать слово против Рашенского-Балогана))) Складывается мнение что акция против БЮТ щедро проплачена и не дерявяными вашингтонскими зелеными фантиками а крепкой украинской гривной? К тому же на вашем ФУПе обычно банят лишь т.н. Юльков позволяя остальным на уровне мата писать о той же Юльке!
алекс23 _ 31.01.2008 18:07
IP: 213.227.219.---
Алена Вы не ответили. Мои комментарии удалены модератором без предупреждения. Или действует понятие; говорим модератор – подразумеваем Бог.
nepatriot _ 31.01.2008 18:07
IP: 213.160.140.---
31.01.2008 17:57___ FUTURIST
НЕ СТРЕЛЯЙТЕ В ЖУРНАЛИСТОВ, ОНИ ИГРАЮТ...
Дело в том, что после того как пан Лешщенко увидел портрет Карла Маркса в кабинете Винского он потерял... нет, не голос, а слух...

журналисты (в классическом варианте) не должны играть, они должны ИНФОРМИРОВАТЬ и ставить серьёзные проблемы как перед политиками, так и перед обществом и следить за тем, как политики реагируют на эти вызовы, вызовы для страны, для общества.
ИГРАЮТ ПИАРЩИКИ. Это их работа. Вот и Чивокуня – ПАРЩИК. Он не ЖУРНАЛИСТ.
Netko _ 31.01.2008 18:06
IP: 194.44.134.---
31.01.2008 17:27___ Олена Притула
___ Ф-Всеволод

Я вас предупреждала. Придется закрыть вам доступ на пару дней. В блогах запрещаются оскорбления.
1.Що страшніше та огидніше – обізвати (чи образити) чи збрехати?
2.Чи задоволені Ви "придворним хором Притули"? Що радять зверхники?
3.Коли у Вас є можливість перепитати носія інформації щодо отриманої (від цього ж носія) інформації, перспектива квазісенсації може тому стати на заваді?
4.Звідки такі проблеми з мовою?
krist _ 31.01.2008 18:04
IP: 212.115.224.---
1. Для 16:04___ vpn РИТОРИКА (греч. rhetorike "ораторское искусство"), научная дисциплина
2. По сути с Медведевым согласен, по форме нет. Какие могут быть экивоки перед запроданцем фактов?
Ф-Всеволод _ 31.01.2008 17:58
IP: 91.192.136.---
Вот один из вполне вменяемых комментариев к полной версии интевью Тимошенко для Евроньюс.

31.01.08 17:38 ___Просто
Жаль, что желтые заголовки УП забивают головы и без того отравленные юлефобией. Предложение о полной капитуляции ПР перед ЮВТ в разгоряченных головах воспринимается как предложение ширки. Внятно сказано, что взаимодействие возможно только в рамках конструктивной оппозицией. А крики о ширке от юлефобов, только от тоски по невозможности затормозить ее движение.
FUTURIST _ 31.01.2008 17:57
IP: 92.113.93.---
НЕ СТРЕЛЯЙТЕ В ЖУРНАЛИСТОВ, ОНИ ИГРАЮТ...
Дело в том, что после того как пан Лешщенко увидел портрет Карла Маркса в кабинете Винского он потерял... нет, не голос, а слух...
Олена Притула _ 31.01.2008 17:57
IP: 62.149.2.---
___ nepatriot

Во-первых, доступ закрыт не за использование нецензурной лексики, а за нарушение Правил участия в дискуссиях на этих блогах. Более того, он продолжал оскорблять нашего автора и после того, как я его публично предупредила. Мне кажется, этого достаточно для разумного человека.

Что касается цензуры...:) Где вы видели цензуру после открытого предупреждения?:)
Тем более, что доступ закрыт временно.
nepatriot _ 31.01.2008 17:57
IP: 213.160.140.---
Статті Лещенка завжди написані в стилі "одна баба сказала..." Якщо УП претендує на щось серйозне, то треба було написати детально про газопровідні інціативи Тимошенко, тому що це дуже важлива тема для національної безпеки України. Але для цього треба було підняти своє заднє місце (нецензурних слів не вживаю), взяти коментар у членів Єврокомісії, почитати серйозні англомовні видання на цю тему, а це ж зайві рухи... Сергію краще виконати якесь ПіАр завдання і отримати за це гроші. Це легше, так роблять більшість журналістів, і не тільки в Україні.
nepatriot _ 31.01.2008 17:51
IP: 213.160.140.---
Олено, слово на "п...", вжите Всеволодом, НЕ Є НЕЦЕНЗУРНИМ!!!! Його вживають в літературі і в медіа навіть без крапочок. Американці кажуть на всіх блогах про своїх журналістів мейнстрімних медій ЩЕ ГІРШІ речі, але в них є ВІЛЬНИЙ ІНТЕРНЕТ!!! Дуже печально, що УП застосовує цензуру.
Ander_ _ 31.01.2008 17:48
IP: 85.223.208.---
Roman-RO Ну, моя приватна думка, союз і БЮТ-ПР, і НУНС-ПР теоретично можливий, і навіть може дати певним приватним особам поправити певний час. Але для кожної з політичних сил – БЮТ і НУНС – це означало б політичну смерть. ПР, думаю, пережила б легше. Альтернативи їй для її виборців поки що не видно.
Roman-RO _ 31.01.2008 17:43
IP: 80.254.7.---
Да что за шум, было-не было? Факт в том, что у нас есть какбыдемократы (нунс-бют) и какбынеочень (пр-кпу) и еще между ними мелкими блохами скачут социки и литвиновцы. Разница между какбыдемократом и какбынеочень не в идеологии (тут разницы мизер), а в персоналиях. Персоналии всегда могут договориться или перебежать в другой лагерь, и это уже мы видели. Вспомните двух харьковских близнецов – Кушнарева и Фельдмана, один стал (был до охоты, чтоб уж точно) ПРовцем, другой БЮТовцем. Кого не выберут, а они сверху. А вся эта борьба нанайских мальчиков для того, чтобы выбирали всегда только между ними, чтобы не появилась сила, которая их всех отбросит от кормушки. Так что потребуется союз БЮТ и ПР – он будет, скажет ли кто что это возможно или это невозможно!
алекс23 _ 31.01.2008 17:42
IP: 213.227.219.---
Алена, какое право имеет модератор удалять комментарии, ссылаясь на "правила". Хотя я нецензурно не выражаюсь, никого не оскорбляю. Упомянул Талмуд, Протоколы Сионских мудрецов и некоторые события 20в. Мы в Украине? Мне нельзя писать, упоминать национальности членов ВКП (б), ЧК и т.д.? Или сайт принадлежит правительству Израиля?
zinik _ 31.01.2008 17:33
IP: 99.225.175.---
До речі, то не С.Л. повинен був донести читачям УП про поїздку ЮТ в Брюсель, а ви...
І, ні з його вуст, повинна була вийти та інформація, а з ваших, та в іншому вигляді.
То ви, та ваша команда, повинні були прорахувати всі питання, та відповіді.
Якщо ви, дісно, як кажете, є представником ЮТ, та її піарщиком, а не навпаки.
Олена Притула _ 31.01.2008 17:27
IP: 62.149.2.---
___ Ф-Всеволод

Я вас предупреждала. Придется закрыть вам доступ на пару дней. В блогах запрещаются оскорбления.
Grisha _ 31.01.2008 17:26
IP: 193.227.119.---
Не треба навіть чути і бачити сказане Тимошенко, щоб зрозуміти зміст і акценти її відповіді. Тим більше, Юлії Володимирівні не варто виправдовуватися.
Дійсно, буря у склянці
Ф-Всеволод _ 31.01.2008 17:25
IP: 91.192.136.---
...його моральну відповідальність за недостовірність власного сприйняття цієї псевдосенсації...

Только не надо тут про мораль журналистов! Это же так же смешно, как говорить о морали нашей продажной девки Юстицьки – судей, ментов, прокуроров, адвокатов и прочих стракулистов. Ха-ха-ха!
Медведьев, не лицемерьте! Вы что, всерьез верите, что это просто "недостовірність власного сприйняття"!? Лещенко, перед которым вы тут расшаркиваетесь, все прекрасно понимал, когда рассыпал по сети свои пасквили. Просто он такой от природы, т.е. паскудник и от своих паскудств получает удовольствие. Я даже допускаю, что он не выполнял ничей заказ. Ему просто приятно.
Тин09 _ 31.01.2008 17:23
IP: 77.121.81.---
Из-за чего буря? Лучше бы пошумели о том, что Ющ назначил номер 2 Партии регионов секретарем РНБО – и без всяких шуток.Теперь Раиса рулит Юлей.
dnipro _ 31.01.2008 17:05
IP: 193.93.184.---
Я думав, що Лещенко опускає тільки Ющенка, напевно за відсутністю більш серйозних ФАКТІВ, шляхом брєду аля син Ющенка і його машина, чи донька Ющенка...
Але він виявляється ще й Тимошенко "ловить" на словах.
Я думаю, що Лещенку платять ригоанали.

Насправді, альтернативи союзу Ющенко-Тимошенко для нормального розвитку країни не існує. Попри ШАЛЕНУ вонь з боку ригоналів і інших антидержавних сил, цей союз є і всі домовленості між ними врроді би виконуються, що з боку Ющенка, що з боку Тимошенко. За це їм честь і хвала. Будемо надіятись, що і далі вони зуміють протриматись в союзі і на це їм вистачить розуму.
_Беня _ 31.01.2008 16:54
IP: 209.123.8.---
А шо ж теперь будет з Чивокуней? Ищите тогда новых придворных писателей.
Корупція1374 Aтака Путіна1254 Свобода слова572 Зеленський44 Україна та Європа1105
ОСТАННІ ЗАПИСИ
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter