Олександр Михельсон Журналіст "Українського тижня"

Хто буде Штірліцем, коли настане час?

12 жовтня 2011, 20:45

Катерина Каплюк пише історію про те, як СБУ вербує українців/українок, що довго стажуються на Заході.

За всієї моєї поваги до УП та персонально авторки, це – один із найбезсиліших текстів за все існування УП.

Прочитайте цей текст. І ще раз. І ще раз. Неясно? Тоді – ще.

Нарешті второпали?

Правильно. Офіцер СБУ натякає авторці, що в разі її вербування іноземною (в даному разі – німецькою) розвідкою, вона, авторка, мала б натякнути про це рідній спецслужбі. Для більшої гарантії офіцер ненав'язливо пропонує підписати співпрацю, від чого авторка, авжеж, відмовляється.

І це точно офіцер спецслужб. Принаймні, якщо я вірю авторці. Вона сама зізнається: співрозмовника назвала фальшивим іменем, але той демонстрував їй службове посвідчення, і жодних сумнівів у неї відтоді нема.

Питання виникає лише одне: ЩО ТУТ СЕНСАЦІЙНОГО?

Робота спецслужб полягає не в тому, щоб завдяки самій лише "інтуїції" затримувати триклятих західних/східних шпигунів. Котрі, як у старовинних радянських фільмах, усе розповідають і всіх видають без жоднісіньких тобі заходів фізичного та психологічного впливу. Видають просто так, від відчуття власної ницості.

Робота спецслужб багатогранна. Це ясно і профанові, котрим є автор цих рядків. Одна з граней цієї роботи – шукати потенційних агентів чужих спецслужб, і наперед намагатися зробити їх "подвійними".

Чи це не ази?

То що ж такого страшного, врешті-решт, зробив офіцер "Владислав", поспілкувавшись із авторкою УП?

Ні, я розумію: співпрацювати з так званою "СБУ" генерала Хорошковського – це приблизно те ж саме, що пити з унітазу, коли тобі пити зовсім не хочеться. І я б сам на місці Катерини Каплюк нічого спільного з офіцером "Владиславом" підписувати б не став. Як висловився після призначення п. Хорошковського один генерал, котрий служив у спецслужбі чи не довше, ніж п. Хорошковський на світі живе, "тепер на дверях СБУ лишилось тільки прейскурант повісити". Ясно, що ніхто з нас не хотів би дізнатися, скільки в тому прейскуранті варті, скажімо, прослуховування наших осель.

Але ж говориться не про нинішню, прости Господи, СБУ. А про принцип. В тексті пані Каплюк немає свідчень жодних незаконних дій, до яких офіцер "Владислав" вдавався в спробах її завербувати. І тим більше немає – в природі немає! – доказів того, що проти України не провадять розвіддій "дружні" країни. І в тому числі європейські, і в тому числі ФРН.

(Про США, Китай та Росію просто мовчу).

Авторка УП цілком права, що не "повелась" на пропозицію нинішньої СБУ. Але її текст, на жаль, є черговою невеличкою цеглинкою в розумовий мур тих, котрі ніколи й ні за яких обставин не працюватимуть на свою державу саме тому, що про це їх попросить анонімний офіцер.

А між тим, на спецслужби – нормальні, не такі, як зараз – іноді працювати таки слід. Просто тому, що без співпраці спецслужб і громадян жодна держава ще не вижила.

powered by lun.ua
Коментарі — 44
Vakula z Bilhoroda _ 13.10.2011 21:32
IP: 178.93.228.---
Повністю згоден з Міхельсоном. Адже цим "молодим журналістам" ніхто не забороняв їхати на стажування. І це дуже добре, що в СБУ є ще хоч маленький підрозділ, який займається саме притаманною спецслужбі роботоя, а не розслідує нову стару справу Тимошенко на замовлення ригів та Кремля.
Siven _ 13.10.2011 17:22
IP: 195.182.193.---
тест
MEMENTO_R _ 13.10.2011 16:27
IP: 82.207.23.---
Робота спецслужб багатогранна. Це ясно і профанові, котрим є автор цих рядків. Одна з граней цієї роботи – шукати потенційних агентів чужих спецслужб, і наперед намагатися зробити їх "подвійними".
-------------------------
Я також одразу подумав, що тут нічого дивного немає. Нормальний робочий процес.
magomaev _ 13.10.2011 15:24
IP: 46.151.71.---
Androm:
Мені завжди було цікаво, коли дві тупі шльондри обговорюють – які чоловіки погані. Між іншими, за моїми спостереженнями, саме тупі шльондри вважають чоловік дурними – це вони по собі судять.
Ну, и интересы у Вас... (((

Вас с Лолой,очевидно, больше ничего и не интересует.
Подобное тянется к подобному...
hazel _ 13.10.2011 14:32
IP: 212.178.2.---
http://www.pravda.com.ua/news/2011/10/13/6664216/
Заліпіть собі в дуло.
magomaev _ 13.10.2011 13:48
IP: 46.151.71.---
Androm:
Анна, я злюся, оскільки переживаю за тебе, за твоє майбутнє. Якщо б мені було байдуже, то я б давно забув би про тебе, як я забув про Анастасію.
Опять этот псевдоюродивый кочевряжется...

Андрон, Вы стали невероятно скучны.
Вас уже давно никто не читает.
Меняте стиль.
hazel _ 13.10.2011 13:21
IP: 212.178.2.---
І нема чого розумачити. Співпрацювати з
хорошковськими тонтон-макутами жодна
свідома людина не стане.
Щодо громадян теперішнього суспільства
нічого говорити навіть не буду.
Автору – залік, тиснув черговий опус.
Игорь Радзиевский _ 13.10.2011 13:18
IP: 212.26.136.---
При всем моем уважении к Александру Михельсону,
это – один из его слабейших текстов на УП.
Serhiy _ 13.10.2011 13:06
IP: 212.109.49.---
1. А що, пане Михельсон, писати треба лише коли СЕНСАЦІЙНО? УП ж не жовта газета!

2. В нашій країні зі спецслужбами співпрацювати КАТЕГОРИЧНО НЕ МОЖНА!
Наслідок того, що на усіх наших політиків (а усі вони "колишні" хтось), у КГБ Росії лежить цупке дос'є, ми можемо наочно бачити на прикладі управління нашою державою: нелогічні вчинки, крокування по граблях, дивні кадрові призначення, проросійська політика тощо
Республіка _ 13.10.2011 09:51
IP: 194.44.29.---
Депутати чинної Верховної Ради України беззаперечно виконують будь-які вказівки Януковича+ПР, що спричинило втрату довіри українців до "народних обранців", котрі за таких обставин, ігноруючи волю Народу України мають намір прийняти новий Закон про вибори. Відповідно до ч.2 ст.5 Конституції України тільки Народ України, як єдине джерело влади в Україні, має право здійснювати владу безпосередньо і вирішувати якими в Україні повинні бути вибори народних депутатів до Верховної Ради України. На підставі ч.2 ст.72 Конституції України, при всенародній підтримці ОПОЗИЦІЯ!!! мусить мобілізувати не менш як три мільйони громадян України, які мають право голосу і на вимогу котрих, за народною ініціативою ПРОГОЛОСИТИ!!! Всеукраїнський референдум по Закону про вибори за умови, що підписи щодо призначення референдуму зібрано не менш як у двох третинах областей і не менш як по сто тисяч підписів у кожній області.
пенка _ 13.10.2011 09:18
IP: 46.118.88.---
Каждый человек живет со своим мироощущением добра и зла.Поэтому попытки Михельзона заклеймить журналистку Каплюк непатриотичностью так неубедительны,так,можно сказать,зловредны,что даже неловко за Михельзона,не понимающего такие элементарные вещи.Для кого-то сотрудничество со спецслужбами-желанный вид деятельности,для кого-то -попытка восстановить справедливость в его понимании,а для кого-то просто недопустимые человеческие взаимоотношения с просто знакомыми людьми.Одно смущает-за что эта работа хорошо оплачивается? Пусть не деньгами,пусть какими-то преференциями в этой жизни.Но она оплачивается Ведь за патриотичность вроде бы не нужна оплата?
Краснолапчатый _ 13.10.2011 08:38
IP: 212.82.212.---
Valerоn:
Большей статьи по идиотизму я здесь в блогах ни разу не встречал.
Поддерживаю. Думаю что соответствующую службу теперь стоит усилить, т.к. агентом может быть любой, и за границей для этого бывать совсем не обязательно.
Valerоn _ 13.10.2011 06:16
IP: 95.134.140.---
Большей статьи по идиотизму я здесь в блогах ни разу не встречал.
zhenchik _ 13.10.2011 02:46
IP: 95.134.101.---
Вы знаете,Олександр Михельсон, для человека,который никогда не сталкивался со спецслужбами, подобные разговоры неожиданны и удивительны. Тем более на фоне общегосударственной антиукраинской политики, в том числе в лице СБУ.
Простите, а товарищ Колесниченко (однопартиец главы СБУ) не шпиён России? Да нет, что вы. Он просто отстаивает интересы.
namram _ 13.10.2011 00:57
IP: 80.242.99.---
Автора явно задели за живое. Хотя статья журналистки была как раз о том, что из себя представляет СБУ и почему с ней нельзя сотрудничать нормальным людям. И если сегодня он никак ее не спровоцировал, то дайте ему повод и время и эта служба заставит девушку проклясть тот час, когда она встретилась с этим вежливым офицером. Нельзя быть нормальным на ненормальной работе. И если автор вспомнил вымышленного разведчика второй мировой, то пускай и вспомнит реальных боссов Рейха, которые были прекрасными семьянинами, внимательными мужьми и заботливыми отцами. Правда, это не помешало уничтожить миллионы таких же людей по всей Европе. Не человек определяет дело, а дело характеризует человека.
bmi _ 13.10.2011 00:20
IP: 178.219.92.---
Sergii:
Если проанализировать смысл статьи, активность забалтывающих ботов, комментарии некого Olexander Michelson в блоге Святослава Олейника, а самое главное – замечательное "цитирование" автором несуществующих фрагментов в статье Катерины Каплюк о подробностях вербовки, то можно сделать один классический конспирологический вывод, он же ответ на вопрос автора Хто буде Штірліцем, коли настане час? – Штирлицем будет Olexander Michelson:)

P.S. К с ведению автора. Ничего личного, только банальная логика...
Olexander Michelson і автор блогу – це одне й теж? Ви не помиляєтесь? Чи я помиляюсь?
Sergii _ 13.10.2011 00:12
IP: 93.126.72.---
Если проанализировать смысл статьи, активность забалтывающих ботов, комментарии некого Olexander Michelson в блоге Святослава Олейника, а самое главное – замечательное "цитирование" автором несуществующих фрагментов в статье Катерины Каплюк о подробностях вербовки, то можно сделать один классический конспирологический вывод, он же ответ на вопрос автора Хто буде Штірліцем, коли настане час? – Штирлицем будет Olexander Michelson:)

P.S. К с ведению автора. Ничего личного, только банальная логика...
Sergii _ 12.10.2011 23:52
IP: 93.126.72.---
qwrtz:
Sergii:
qwrtz
Людину намагалися схилити до стукачества.

Нет этого в посте Катерины! г-н Михельсон добавил это от себя лично. В моем предыдущем комменте я изложил свою версию почему он добавил попытку "акта злуки" в текст Каплюк:)
Или Вы на русском не читаете?
Я ссилку не читав. Лише запис -сона.[/QUO

Всегда читайте первоисточники:) А также прочтите мой первый коммент.
Ant58 _ 12.10.2011 23:34
IP: 80.239.242.---
Авторка не побачила в працівнику СБУ справжнього полковника-не підфортунило
qwrtz _ 12.10.2011 23:32
IP: 178.2.52.---
Sergii:
qwrtz
Людину намагалися схилити до стукачества.

Нет этого в посте Катерины! г-н Михельсон добавил это от себя лично. В моем предыдущем комменте я изложил свою версию почему он добавил попытку "акта злуки" в текст Каплюк:)
Или Вы на русском не читаете?
Я ссилку не читав. Лише запис -сона.
Sergii _ 12.10.2011 23:11
IP: 93.126.72.---
Забалтывание как тактика. Модератор ау...
Стен1 _ 12.10.2011 23:08
IP: 212.22.211.---
Чому потім? ОлександрМіхельсон вже зараз отримує вказівки з Центру (Банкової) – мочити опозицію легесенько-тихесенько, зберігаючи імідж "об'єктивності". Не обов'язково хвалити Януковича – досить паплюжити опозицію, особливо тих, що за гратами. А також "переводити стрілки" -відволікаючи увагу та засмічуючи свідомість недосвідчених читачів. Дрібнити, чорнити, але з милою усмішкою...
Ось такий у нас Штірліц-Міхельсон!
С. Овчаренко
www.svetiteni.com.ua
Стен1 _ 12.10.2011 23:08
IP: 212.22.211.---
Чому потім? ОлександрМіхельсон вже зараз отримує вказівки з Центру (Банкової) – мочити опозицію легесенько-тихесенько, зберігаючи імідж "об'єктивності". Не обов'язково хвалити Януковича – досить паплюжити опозицію, особливо тих, що за гратами. А також "переводити стрілки" -відволікаючи увагу та засмічуючи свідомість недосвідчених читачів. Дрібнити, чорнити, але з милою усмішкою...
Ось такий у нас Штірліц-Міхельсон!
С. Овчаренко
www.svetiteni.com.ua
Стен1 _ 12.10.2011 23:08
IP: 212.22.211.---
Чому потім? ОлександрМіхельсон вже зараз отримує вказівки з Центру (Банкової) – мочити опозицію легесенько-тихесенько, зберігаючи імідж "об'єктивності". Не обов'язково хвалити Януковича – досить паплюжити опозицію, особливо тих, що за гратами. А також "переводити стрілки" -відволікаючи увагу та засмічуючи свідомість недосвідчених читачів. Дрібнити, чорнити, але з милою усмішкою...
Ось такий у нас Штірліц-Міхельсон!
С. Овчаренко
www.svetiteni.com.ua
Стен1 _ 12.10.2011 23:08
IP: 212.22.211.---
Чому потім? ОлександрМіхельсон вже зараз отримує вказівки з Центру (Банкової) – мочити опозицію легесенько-тихесенько, зберігаючи імідж "об'єктивності". Не обов'язково хвалити Януковича – досить паплюжити опозицію, особливо тих, що за гратами. А також "переводити стрілки" -відволікаючи увагу та засмічуючи свідомість недосвідчених читачів. Дрібнити, чорнити, але з милою усмішкою...
Ось такий у нас Штірліц-Міхельсон!
С. Овчаренко
www.svetiteni.com.ua
Корупція1374 Aтака Путіна1254 Свобода слова572 Зеленський44 Україна та Європа1105
ОСТАННІ ЗАПИСИ
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter   Вконтакте