Альона Шкрум Народний депутат України, голова підкомітету з реформи держслужби

Про Уляну Супрун і свідомо створений хаос в країні

06 лютого 2019, 18:26

Друзі, ви знаєте, що Батьківщина часто критикує пані Супрун і теперішній напрямок, за яким іде медреформа, втім, тут питання зовсім не у критиці чи якості роботи пані Уляни. Тут – набагато глибше питання слабкого, хаотичного і розбалансованого свідомо – державного управління.

Я звикла розбиратися у питаннях, тому вибачайте, що буде лонгрід. Зате побачимо повну картину, а не верхівку айсберга.

Давайте розбиратись. Тож, перше:

14 квітня 2016 року - Міністр охорони здоров'я Квіташвілі пішов у відставку.

З 14 квітня 2016 року – в МОЗ немає формально повноцінного керівника – є лише виконувачі обов'язків. 



При цьому, от халепа – законом дозволено бути лише 2 місяці на посаді в.о.!

(І передбачено це не просто так, а це абсолютно нормальна європейська норма – бо не можна тримати вищі посади держави без легітимно призначеного керівника. Це обмеження у 2 місяці – має зупиняти ситуацію, коли "тимчасові" керівники стають "вічними" без юридичних процедур, цілі галузі не мають очільника, а "тимчасовий" керівник може бути за законом знятий у будь-який момент, тож опиняється на гачку і стає "ручним").

Але давайте далі:

27 квітня 2016 року – пан Шафранський став "виконувачем обов'язків" міністра, на цій посаді він протримався три місяці.

12 липня 2016 року – пані Уляну Супрун призначили заступником міністра. Після відставки Шафранського саме Уляна Супрун стала виконувачкою обов'язків міністра, і в цьому статусі вона перебуває вже два роки.

Маємо дві великі проблеми, які дають простір для спекуляцій різного роду і різних тлумачень та судових рішень:

Перша полягає у тому, що на момент призначення Супрун заступником міністра в уряді НЕ було очільника МОЗ, а Олександр Шафранський був знову ж таки виконувачем обов'язків. При цьому за законом про КМУ – лише чинний Міністр може вносити Прем'єр-міністру подання щодо призначення на посаду заступника.

Тому, фактично Шафранський НЕ мав повноваження робити подання прем'єр-міністру на призначення Уляни Супрун своїм заступником.

Друга ж проблема – полягає у тому, що повноваження в.о. міністрів НЕ врегульовані українським законодавством взагалі.

Єдиним нормативно-правовим актом, який зачіпає тему призначення на посаду в.о. в Україні, є – роз'яснення Держкомпраці СРСР і Секретаріату ВЦРПС 1965 року (!), за яким в.о. може бути на посаді – не більше 2 місяців.

Отже, відповідно до цих нормативних актів, через 2 місяці після призначення в.о. Уляна Супрун повинна була стати повноцінним міністром – а коаліція мала за це проголосувати, або не проголосувати, і тоді мала б подаватися інша кандидатура на міністра.

І якби була діюча існуюча коаліція (яка формує Уряд і є відповідальною за його роботу) – то такого терміну у два місяці виявилося б цілком достатньо.

Але коаліції в час призначення пані Супрун – вже давно не було.

За законом неіснування коаліції і її неспроможність призначити міністра протягом 2 місяців – тягне – правильно – перевибори, бо не може країна бути в стані перманентних "тимчасових" керівників, перманентного порушення закону і підвішених повноважень.

Це працює і проти міністра, який хоче реформ, і проти цілої галузі, і проти Уряду, і проти влади, і проти суспільства.

Та, на жаль, у нас не працюють закони.

І якщо я щось і зрозуміла за 4 роки аналізу стану державної служби та держуправління – це те, що така ситуація створюється на 100% свідомо.

Питання реформування КМУ та ЦОВВ (центральних органів виконавчої влади), в тому числі і чітке врегулювання статусу "в.о.", який так любить діюча влада, – ми піднімаємо вже 3 роки.

Вимоги прийняти новий закон про КМУ та ЦОВВ – стоять в Коаліційній угоді 4 роки та стоять вже третій рік в Стратегії реформи державного управлянні. Уряд кожен рік лише змінює в цій стратегії цифри і переносить завдання – на наступний рік – і потім на наступний – і знову на наступний.


Ми напрацювали зміни до законодавства, подали законопроект про зміни до закону про КМУ та ЦОВВ, вимагали це питання врегулювати на безлічі робочих груп. Втім, наші законопроекти так і лежать папером десь в комітетах і не розглядаються.

Крім того, у Законі України "Про державну службу" в статті 31 є норма щодо "тимчасово виконуючого обов'язки", яка дозволяє бути в.о. на найвищих керівних посадах державної служби – лише 3 місяці. Кожен рік в новому Державному бюджеті правляча коаліція голосує зупинити цю норму Закону України "Про державну службу" – тим самим свідомо і навмисно створюючи прогалину, якою можна гратися і підривати основи управління країною.

Тому суд, хоч і який би він не був заполітизований після "великої судової реформи і ще 144 реформ", – у ситуації з пані Супрун мотивував своє рішення елементарним перевищенням терміну 2 місяці на посаді в.о. МОЗ.

(*про подвійне громадянство навіть не питайте – це тема іншого великого аналізу).

На жаль, сьогоднішня влада – страшенно полюбляє цю гру в "підвішених", "підконтрольних" в.о.

В різні часи за останні 4 роки в Уряді роками були замість міністрів – в.о. то на 3, то на 4 міністерствах – таких як МінАгро чи МінФін замість реальних призначених Парламентом керівників.

Вже два роки Верховна Рада не має керівника апарату Парламенту України – найважливішої посади державної служби у ВРУ. З липня 2016 року керівник апарату ВРУ – у статусі в.о.

На сьогодні до 10 важливих центральних органів виконавчої влади – без керівників, тобто з в.о.

Сумнозвісна Державна Фіскальна Служба очолюється в.о., замість керівника – з 2017 року – ще з часу відсторонення Романа Насірова.

Майже рік був в.о. в Національному Банку України.

Півтора року не має керівника, а є в.о. – в такому зубрі, як Фонд державного майна України (привіт провалу приватизації).

В Державній службі геології та надр України – керує не голова, а в.о. – з 2015 року!

Державне агентство автомобільних доріг України – з бюджетом в півмільярда (!) гривень – має в.о. з 2016 року.

Мені страшно навіть почати аналізувати, яка кількість державних підприємств не має очільників та керівників, що відповідають за нього – а є лише в.о., які вже давно пересиділи термін у 2 місяці.

Навіщо це робиться?


1 – Бо це ідеальний простір для маніпуляцій, політичних домовленостей, війн за посади та бюджетні кошти – призначення у спрощений спосіб.

2 – Часто це робиться, щоб уникнути легітимних законних процедур призначення або оголошення конкурсу, бо на ньому "фаворит" не зможе перемогти, або не зможе навіть подати документи (бо не має "управлінського стажу" – і тоді "фаворита" тримають, як "в.о.".

3 – Це також "підвішує" особу, яку призначають "тимчасово виконуючим обов'язки" – "на гачок", бо у будь-який момент її можуть зняти з посади, і часто спекулюють цим.

Звісно, всі ці маніпуляції та ігри з законом – дуже ослаблюють державу і цілі галузі економіки та державного управління.

В ці ігри досконально навчилися гратися ті, хто грає на махінаціях, корупції, договорняках, відкатах, розподілі бюджетних потоків та "смотрящих" за ними.

Це – система, яку влада, нелегітимна коаліція та Президент цілеспрямовано будують після Революції Гідності – система, пов'язана на політичних договорняках корупції та беззаконні.

І вся ця система терміново потребує перезаснування – бо вона валиться – а впавши, може погребти під завалами усе суспільство.

І тому, проблема відсторонення судом пані Супрун – це симптом іншої величезної проблеми, про яку ми з вами маємо голосно кричати, бо вона – як корозія – буде далі і далі роз'їдати державне управління і вже і так слабку державу – зсередини. Не помічати її і не бачити проблему цілісно – ми Не маємо права.

powered by lun.ua
Коментарі — 181
Ольга Литвин _ 07.02.2019 14:35
IP: 46.118.233.---
Log Log:
Ольга Литвин:
Log Log:
Він не ідіот. Це – ворог. Інформаційна війна вирує.
Не згоден. Він читати не вміє, і рідної мови не знає.
З ворогом можна вступати у дискусію, а з ідіотом – себе не поважати.
Тому і ворог, що не знає мови, а користується перекладачем. Але не на цьому він палиться. Зміст клацань цього вражини цілком збігається з тою брехнею, маніпуляціями та брудом, що вивалюють на Україну кремляді.
Log Log _ 07.02.2019 14:30
IP: 46.133.106.---
Ольга Литвин:
Log Log:
Він не ідіот. Це – ворог. Інформаційна війна вирує.
Не згоден. Він читати не вміє, і рідної мови не знає.
З ворогом можна вступати у дискусію, а з ідіотом – себе не поважати.
Ольга Литвин _ 07.02.2019 14:29
IP: 46.118.233.---
Дима Якименко:
Корж Микита:
Катерина Постраш:
На всех уровнях влади БЮТовцев предостаточно. Шо то мы тут не наблюдаем ретивого рвения от Югвардии заняться наконец канализационными стоками и мусорниками. Не царское это дело.
Достаточно, да руки завязаны! Сколько законопроектов было вынесено ЮВТ и не приняты к рассотрению! А ВР Вы видели сколькодепутатов приходит? Максимум 50 человек, остальные сфотографировались и ушли, в том числе БПП
Тимошенко – в топі лідерів-прогульників засідань Ради.
Log Log _ 07.02.2019 14:24
IP: 46.133.106.---
Катерина Постраш:
...Чи до лікарні не звертався?
Після Вашої дискусії з Воронезьки недоумком, таке питання скоріш слід задати Вам.
Ольга Литвин _ 07.02.2019 14:21
IP: 46.118.233.---
Log Log:
Він не ідіот. Це – ворог. Інформаційна війна вирує.
Ольга Литвин _ 07.02.2019 14:20
IP: 46.118.233.---
_A_n_t_i_k_i_l_l_e_r_:
Здесь реально кто-то забыл что мать всей политической коррупции в Украине – Юлия Тимошенко и ее команда)

Большая часть команды Тимошенко убежала в Партию Регионов как только представилась такая возможность. Лозинский и остальные коррупционеры – из ее команды

Во времена Премьерства Тимошенко брались огромные кредиты которые просто исчезали! При этом не реформировалось ничего. Ни ЖКХ, не было никаких реформ, не делалось ничего.

Там где БЮТ приходит к власти – там не делается ничего! Яркий пример – Черкасская область. Дороги строятся по всей стране. Там – ничего не происходит.

Поэтому надеюсь что вся команда Тимошенко с треском пролетит на выборах.
Досить вже важких випробувань Україні. Накинути країні тимошенківський зашморг – це буде занадто. Таки є надія на громадян України, здатних критично мислити і відправити на политичне звалище ворогів-популістів-брехунів.
Log Log _ 07.02.2019 14:17
IP: 46.133.106.---
Катерина Постраш:
Олёже Лушко:
Только при Порошенко и Супрун у нас 15 тысяч заболевших корью в месяц.
Наверняка она как Нуланд и Яреська, направлена к нам, что бы население страны сократилось до 10 миллионов.
Так, кір це ще початок- квіточки від головного – дифтерії, там смертність більша значно
Вас провокує Воронезький дебіл. Кретин гримується під українця, але безграмотність недоумка як шило з мішка. Мовчу про зміст – маячня ідіота, який не вміє читати, а наслухався Кисельова.
Дима Якименко _ 07.02.2019 14:11
IP: 35.235.226.---
Корж Микита:
Катерина Постраш:
На всех уровнях влади БЮТовцев предостаточно. Шо то мы тут не наблюдаем ретивого рвения от Югвардии заняться наконец канализационными стоками и мусорниками. Не царское это дело.
Достаточно, да руки завязаны! Сколько законопроектов было вынесено ЮВТ и не приняты к рассотрению! А ВР Вы видели сколькодепутатов приходит? Максимум 50 человек, остальные сфотографировались и ушли, в том числе БПП
_A_n_t_i_k_i_l_l_e_r_ _ 07.02.2019 14:10
IP: 35.235.227.---
Здесь реально кто-то забыл что мать всей политической коррупции в Украине – Юлия Тимошенко и ее команда)

Большая часть команды Тимошенко убежала в Партию Регионов как только представилась такая возможность. Лозинский и остальные коррупционеры – из ее команды

Во времена Премьерства Тимошенко брались огромные кредиты которые просто исчезали! При этом не реформировалось ничего. Ни ЖКХ, не было никаких реформ, не делалось ничего.

Там где БЮТ приходит к власти – там не делается ничего! Яркий пример – Черкасская область. Дороги строятся по всей стране. Там – ничего не происходит.

Поэтому надеюсь что вся команда Тимошенко с треском пролетит на выборах.
Корж Микита _ 07.02.2019 14:00
IP: 95.132.135.---
Катерина Постраш:
На всех уровнях влади БЮТовцев предостаточно. Шо то мы тут не наблюдаем ретивого рвения от Югвардии заняться наконец канализационными стоками и мусорниками. Не царское это дело.
Володимир Дмитерко _ 07.02.2019 13:57
IP: 35.235.227.---
від імені альона мені зле, це не єврейське, це не українське, ваші батьки без національності, або дуже хитрі
Александр 1 _ 07.02.2019 13:56
IP: 188.163.12.---
Ира Самойлова:
КАК МОЖНО ЖИТЬ НА 7000 В МЕСЯЦ...
Яку маячню ви несете! Супрун робить медичну реформу, тому що не можна далі займатись самообманом про безоплатну медицину. Вона не вигадує велосипед, не використовує роботу для особистої наживи, а робить те, що вже зроблено в розвинутих країнах.

До чого тут її поради? Ніхто не примушує вас до них дослухатись, як що вони вам не підходять. Ви хочете сказати, що вона – доктор медичних наук розбирається в медицині поганіше за вас? Не думаю.

Як прожити на 7000 грн? Оформити субсидію і жити на ті 6000, що залишаться. Коли у мене були фінансові проблеми, наприклад, коли вчився в аспірантурі, я ніколи не звинувачував державу, а шукав способи їх подолання. Лише невдахи у всьому звинувачують державу.

"Не питай, що для тебе зробила держава, а спитай себе, а що ти зробив для неї".
Катерина Постраш _ 07.02.2019 13:51
IP: 35.235.227.---
Корж Микита:
Катерина Постраш:
Олёже Лушко:
Только при Порошенко и Супрун у нас 15 тысяч заболевших корью в месяц.
Наверняка она как Нуланд и Яреська, направлена к нам, что бы население страны сократилось до 10 миллионов.
Так, кір це ще початок- квіточки від головного – дифтерії, там смертність більша значно
"Глобальное потепление способствует снижению иммунитета у живых существ, делая их более уязвимыми к различным вирусным инфекциям и другим патогенам. К такому выводу пришли ученые Токийского университета, экспериментируя на мышах."

Может пришло время обратить внимание на экологию Украине?
Час настав звернути увагу і на екологію, і на медицину, і на рівень життя, і для ЗМІНИ ВЛАДИ. ВірЮ
Ольга Щемелева _ 07.02.2019 13:48
IP: 35.235.226.---
Ольга Литвин:
Сергій Бодня:
Яким чином президент зможе "злОмати систему та побудувати демократичну державу"?
Україна – парламентсько-президентська держава. У президента немає повної влади. За Конституцією президент відповідає за зовнішню політику та армию.
Є реальна пропозиція міняти Конституцію, бути парламентською республікою, як ось Німеччина наприклад чи Австрія. Для цього треба міняти свідомість людей, бо вони вже як- небуть аби не чіпали.
Ольга Литвин _ 07.02.2019 13:45
IP: 46.118.233.---
Сергій Бодня:
Яким чином президент зможе "злОмати систему та побудувати демократичну державу"?
Україна – парламентсько-президентська держава. У президента немає повної влади. За Конституцією президент відповідає за зовнішню політику та армию.
Сергій Бодня _ 07.02.2019 13:38
IP: 46.211.41.---
Змін не дочекатись, потрібен новий президент, який або яка зможе зломати систему та побудувати демократичну державу.
Катерина Постраш _ 07.02.2019 13:28
IP: 35.235.227.---
Александр 1:
Ольга Щемелева:
Моральне падіння у людини, що збільшила свій дохід, згідно декларації на 82%! Країна в стані війни, а тут такі жоходи... Звідки?
Не заздрити чужим грошам, які зароблені на бізнесі (це не кримінал). З них платять величезні податки. Навчитись самі заробляти. Інша справа, як що походження грошей є сумлінним, як, наприклад, гроші на феєричні заходи Юлії Тимошенко. Ці гроші мають явно кримінальне походження.
Хіба вести бізнес президентові можна? Ви чого? Перша його брехня – це відмова від РОШЕН
Корж Микита _ 07.02.2019 13:27
IP: 95.132.135.---
Катерина Постраш:
Олёже Лушко:
Только при Порошенко и Супрун у нас 15 тысяч заболевших корью в месяц.
Наверняка она как Нуланд и Яреська, направлена к нам, что бы население страны сократилось до 10 миллионов.
Так, кір це ще початок- квіточки від головного – дифтерії, там смертність більша значно
"Глобальное потепление способствует снижению иммунитета у живых существ, делая их более уязвимыми к различным вирусным инфекциям и другим патогенам. К такому выводу пришли ученые Токийского университета, экспериментируя на мышах."

Может пришло время обратить внимание на экологию Украине?
Катерина Постраш _ 07.02.2019 13:22
IP: 35.235.227.---
Олёже Лушко:
Только при Порошенко и Супрун у нас 15 тысяч заболевших корью в месяц.
Наверняка она как Нуланд и Яреська, направлена к нам, что бы население страны сократилось до 10 миллионов.
Так, кір це ще початок- квіточки від головного – дифтерії, там смертність більша значно
Катерина Постраш _ 07.02.2019 13:20
IP: 35.235.227.---
Такі речі кояться в країні, а є люди, що ніяк не зрозуміються цього і так вихваляють владу! Ось як Александр 1. Начебто розумна людина, а таке пише...Чи до лікарні не звертався?
Ира Самойлова _ 07.02.2019 13:16
IP: 188.163.98.---
Александр 1:
Ольга Щемелева:
Моральне падіння у людини, що збільшила свій дохід, згідно декларації на 82%! Країна в стані війни, а тут такі жоходи... Звідки?
Не заздрити чужим грошам, які зароблені на бізнесі (це не кримінал). З них платять величезні податки. Навчитись самі заробляти. Інша справа, як що походження грошей є сумлінним, як, наприклад, гроші на феєричні заходи Юлії Тимошенко. Ці гроші мають явно кримінальне походження.
Вы какой-то неугомонный! Я под многими статьями видела ваши комментарии. И вы опять говорите что бы люди сами зарабатывали. БN%ДЬ КАК??? У меня ощущение что у вас проблемы с пониманием! КАК МОЖНО ЖИТЬ НА 7000 В МЕСЯЦ С ТЕМ УСЛОВИЕМ, ЧТО НУЖНО НА ЧТО-ТО ЖИТЬ, ОПЛАЧИВАТЬ КОММУНАЛКУ И АРЕНДУ КВАРТИРЫ? Свой бизнес – это не реально! прессуют со всех сторон и малый и средний бизнес.
Катерина Постраш _ 07.02.2019 13:15
IP: 35.235.227.---
Ира Самойлова:
Александр 1:
Вы хотите сказать, что Супрун не уничтожает украинцев??? Я человек, который имеет отношение к медицине. И ее реформы, приказы и положения, направленны не на улучшение медицины. а на уничтожение народа! То как она заставляет мед сотрудников инвентарь, как его утилизировать и как необходимо действовать при возможном заражении – на голову не налазит! Она предлагает все мыть под проточной водой, дез.средства применяются крайне редко (при том, что раньше, даже использованные шприцы нужно было дезенфицировать и только затем утилизировать). Если сестра уколется иглой, она не может выдавливать кровь из места укола и обработать рану, ОНА ДОЛЖНА ПРОМЫТЬ ЭТО МЕСТО ПОД ПРОТОЧНОЙ ВОДОЙ И ВСЕ!!! и такого бреда, она ввела много!!! А скорая? Не факт что они приеду, если ты будешь умирать!!! Юлия Тимошенко правильно называет Супрун "засланой"!!!!
Погоджуюся на всі 100 відсотків. Вже стикнулася не одноразово! Писала тут нижче
Ира Самойлова _ 07.02.2019 13:08
IP: 188.163.98.---
Александр 1:
Вы хотите сказать, что Супрун не уничтожает украинцев??? Я человек, который имеет отношение к медицине. И ее реформы, приказы и положения, направленны не на улучшение медицины. а на уничтожение народа! То как она заставляет мед сотрудников инвентарь, как его утилизировать и как необходимо действовать при возможном заражении – на голову не налазит! Она предлагает все мыть под проточной водой, дез.средства применяются крайне редко (при том, что раньше, даже использованные шприцы нужно было дезенфицировать и только затем утилизировать). Если сестра уколется иглой, она не может выдавливать кровь из места укола и обработать рану, ОНА ДОЛЖНА ПРОМЫТЬ ЭТО МЕСТО ПОД ПРОТОЧНОЙ ВОДОЙ И ВСЕ!!! и такого бреда, она ввела много!!! А скорая? Не факт что они приеду, если ты будешь умирать!!! Юлия Тимошенко правильно называет Супрун "засланой"!!!!
Александр 1 _ 07.02.2019 13:08
IP: 188.163.12.---
Ольга Щемелева:
Моральне падіння у людини, що збільшила свій дохід, згідно декларації на 82%! Країна в стані війни, а тут такі жоходи... Звідки?
Не заздрити чужим грошам, які зароблені на бізнесі (це не кримінал). З них платять величезні податки. Навчитись самі заробляти. Інша справа, як що походження грошей є сумлінним, як, наприклад, гроші на феєричні заходи Юлії Тимошенко. Ці гроші мають явно кримінальне походження.
Яна Золотарь _ 07.02.2019 13:06
IP: 46.211.54.---
Скоріше б Тимошенко Юлія стала президентом та зупинила весь цей геноцид людей.
Україна та Європа1004 Річниця Майдану76 Майдан 2013524 Уряд реформ366 Aтака Путіна1153
ОСТАННІ ЗАПИСИ
Віктор Уколов

Тимошенко збільшила відставання, Порошенко дихає в спину Зеленському

Сергій Дацюк

ПЕРЕОСМИСЛЕННЯ РЕВОЛЮЦІЇ ГІДНОСТІ

15
Антон Геращенко

Что на самом деле произошло в Сумах?

Дар'я Каленюк

30 підозрюваних в Австрії у розслідуванні за заявою Центр Протидії Корупції

25
Юрій Луценко

Справа по розстрілах на Майдані готова для передачі в суд. Рішення – за парламентом

Сергій Лямець

Даст ли Шепелев показания против Тимошенко? Вспоминаем депутата-миллионера, хищения из ''Родовида'' и заказные убийства

4
Віктор Уколов

Росіяни фінансували передвиборчу піраміду для Тимошенко?

Аксинья Куріна

Топ-12 фильмов Международного кинофестиваля Берлинале: мультикультурность, политика и секси-бабушки

Андрій Білецький

Дві історії до роковин розстрілу Майдану

23
Ольга Богомолець

20 лютого... Фрагмент книги ''Майдан. Не за них''

АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter