Олег Тягнибок Голова ВО "Свобода"

Воєнному стану альтернативи немає

14 липня 2014, 21:27

Упродовж останніх діб військова агресія путінської Росії проти України набрала таких масштабів, які уже неможливо ні приховати, ні замовчати:

- щоденні обстріли житлових кварталів з мирними мешканцями, українських військових підрозділів та прикордонних пунктів з території Росії, в тому числі із систем залпового вогню російського виробництва;

- систематичне введення в Україну через незахищений кордон колон російської бронетехніки з професійними російськими військовими, а не тільки найманцями;

- викрадення з території України та ув'язнення в Росії української літунки Надії Савченко;

- провокації з "обстрілом російських населених пунктів" і погрози Росії застосувати "точкові удари у відповідь" та ввести "миротворчі війська", що повністю копіює початок нападу Гітлера на Польщу у Гляйвіці 1939 року;

- постійне брязкання зброєю Росії на кордонах України.

Усе це ще раз доводить, що в Донецькій і Луганській областях не просто триває антитерористична операція – "комплекс скоординованих спеціальних заходів, спрямованих на попередження, запобігання та припинення терористичної діяльності" (визначення із Закону про боротьбу з тероризмом), а маємо справу з реальною агресією Росії проти України. Фактично це війна – війна за територіальну цілісність і незалежність України!

Законодавство України передбачає, що "у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності" указом Президента запроваджується правовий режим воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях (Закон України "Про правовий режим воєнного стану").

Запровадження воєнного стану в східних областях надасть Україні суттєві політичні та правові переваги в протидії Путіну, порівняно з чинним режимом антитерористичної операції.

По-перше, воєнний стан – це офіційне визнання факту зовнішньої агресії.


Україна має офіційно заявити, що протистоїть збройній агресії Росії, а не тільки місцевим терористам. Таким чином ми заперечимо базову тезу російської пропаганди про начебто громадянський конфлікт на сході нашої держави.

Визнання Україною стану війни з Росією змусить визначатися міжнародні організації та держави світу. Країни ЄС більше не зможуть поєднувати заклики до мирних переговорів з терористами (Німеччина, Люксембург) із постачанням озброєння державі-агресору (десантні кораблі "Містраль", Франція) та участю в будівництві російського газогону "Південний потік" (Італія, Австрія). Проти агресора має бути запроваджено реальні економічні санкції, а справжні союзники нададуть Україні пряму військову допомогу. За брутальне порушення норм міжнародного права Путіна має бути притягнуто до відповідальності перед Міжнародним трибуналом в Гаазі.

Зрозуміло, що Росії не вигідний такий розвиток подій. Загарбник хотів би знищити Україну тихо, без зайвого міжнародного галасу, який може завдати збитків.

По-друге, воєнний стан – це надання необхідних повноважень армії і владі.

Режим воєнного стану надає військовому командуванню, органам державної влади та органам місцевого самоврядування особливі повноваження, необхідні для відвернення загрози та забезпечення національної безпеки (стаття 15 Закону України "Про правовий режим воєнного стану").

Зупинюсь на найважливіших із цих повноважень, які в режимі проведення антитерористичної операції не можна застосувати:

1) запроваджувати трудову повинність для працездатних осіб з метою виконання робіт, що мають оборонний характер;

2-3) використовувати потужності, ресурси, а також вилучати для тимчасового використання необхідне для потреб оборони майно підприємств, установ та організацій усіх форм власності і окремих громадян;

8) порушувати питання про заборону діяльності політичних партій та громадських організацій, якщо ця діяльність "загрожує суверенітету, національній безпеці України, її державній незалежності та територіальній цілісності, життю громадян".

9-10) здійснювати контроль за роботою підприємств зв'язку, поліграфічних підприємств, видавництв, телерадіоорганізацій; у разі невиконання заходів правового режиму воєнного стану вилучати у підприємств і організацій усіх форм власності, окремих громадян радіопередавальне обладнання, телевізійну, відео- і аудіоапаратуру, інші технічні засоби зв'язку;

14) встановлювати для фізичних і юридичних осіб військово-квартирну повинність із розквартирування військовослужбовців та розміщення військових частин, підрозділів і установ;

18) усувати з посад керівників державних підприємств і організацій за неналежне виконання ними своїх обов'язків, призначати виконувачів обов'язків керівників зазначених підприємств і організацій;

Закон передбачає, що органи державної влади України та органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, об'єднання громадян, а також громадяни "зобов'язані сприяти військовому командуванню у запровадженні та здійсненні заходів правового режиму воєнного стану на відповідній території" (стаття 16).

Надання військовому командуванню таких повноважень дозволить максимально мобілізувати усі необхідні ресурси на протидію агресору, а також швидко нейтралізувати пособників агресора серед місцевих чиновників та правоохоронців, місцевих відділень ПР і КПУ тощо.

Після запровадження воєнного стану в Донецькій та Луганській областях військове командування зможе законно використовувати активи і майно місцевих олігархів для оборони країни, не задаючись питанням, чому вони, на відміну від більшості українців, так мало допомагають нашій армії.

Воєнний стан дає достатні інструменти для припинення інформаційної пропаганди агресора на українській території, що є ключовою складовою війни Путіна проти України.

По-третє, воєнний стан – це закріплення відповідальності.

Закон передбачає, що в умовах воєнного стану Президент України "здійснює керівництво стратегічним плануванням застосування Збройних Сил України та інших військових формувань, запровадженням та здійсненням заходів правового режиму воєнного стану через робочий орган – Ставку Верховного Головнокомандувача – Генеральний штаб Збройних Сил України" (стаття 9 Закону України "Про правовий режим воєнного стану"). Отже, Закон закріплює персональну відповідальність Президента України.

Тоді як за проведення АТО відповідає лише керівник Антитерористичного центру при Службі безпеки України, який, до того ж, координує діяльність Збройних Сил, інших силових структур та органів влади в рамках проведення заходів АТО (Стаття 5 Закону України "Про боротьбу з тероризмом").

Зрозуміло, що тактичні і стратегічні завдання протидії російській агресії на Донбасі, включно зі щоденним застосуванням авіації та артилерії, уже давно вийшли за межі повноважень Антитерористичного центру.

Водночас фактична схема керування АТО і розподіл відповідальності за конкретні результати її проведення, в тому числі за незадовільне забезпечення наших фронтовиків, залишаються незрозумілими для українського суспільства.

Названих аргументів більш ніж достатньо, аби воєнний стан було негайно запроваджено хоча би в зоні бойових дій, зокрема на території 7 з 18 районів Донецької області та 8 з 18 районів Луганської області.

Зволікання з цим рішенням надто дорого коштує для України.

Тому "Свобода" ще з першого дня російської агресії, розуміючи усі наслідки, вимагала і продовжує вимагати негайного підписання Указу Президента про запровадження воєнного стану на території загрожених агресорами Донецької та Луганської областей та внесення його на розгляд парламенту.

Сьогодні головний аргумент проти запровадження воєнного стану – що це заблокує проведення дострокових парламентських виборів. "Свобода" виступає і за воєнний стан, і за дострокові вибори.

План дій "Свобода" вже неодноразово озвучувала:

1) Запроваджуємо воєнний стан і впродовж місяця очищаємо територію країни від окупантів;

2) Після того оголошуємо дострокові парламентські вибори, які проводимо в жовтні-листопаді цього року.

powered by lun.ua
Коментарі — 88
скептик _ 15.07.2014 09:35
IP: 193.194.113.---
Запізно вводити військовий стан на Донбасі.Це треба було робити відразу як були зайняті адмінбудівлі в Донецьку і Луганську,а ще краще -з початку захоплення росіянами Криму-на території всієї країни. Зараз необхідна загальна мобілізація і переведення всього на захист територіальної цілостності України.Невже незрозуміло що з кожним днем Росія буде нарощувати військову присутність-для цього в неї є перевага в людській и технічній можливості порівнено з нашими можливостями?!Пора й скинути з очей надію на європейську допомогу,а негайно купувати,брати в лізинг сучасне озброєння і протистояти агресорові. Все інше блуд і базікання.
Сергій Бей-Безпалько _ 15.07.2014 09:03
IP: 93.73.27.---
Алекс Фибер:
Военное положение будет. Когда Россия попрёт своими войсками на Киев.
Тоді вже пізно буде "пити боржомі"!
Сергій Бей-Безпалько _ 15.07.2014 09:01
IP: 93.73.27.---
Абсолютно підтримую: те, що відбувається на Донбасі, вже давно переросло рамки АТО: там іде справжня війна! Хіба терористи десь в світі застосовують танки, реактивні установки, збивають літаки не закладеними вибуховими пристроями, а зенітними комплексами? Треба нарешті "витягти голову з піску" і прямо заявити для українського і світового суспільства: "Так, Україна стала жертвою російської агресії і веде з нею та її п'ятою диверсійною колоною оборонно-визвольну війну!" Називаючи речі своїми іменами ми примусимо і політиків США та ЄС зайняти більш визначену позицію. Вимагаючи від світу запровадження проти РФ санкцій 3-го рівня, ми самі маємо це зробити: розрив дипломатичних відносин, припинення будь-яких відносин з агресором, припинення діяльності в Україні російського бізнесу, зупинення транзиту газу в Європу. А воєнний стан треба вводити на всій території: не можуть одночасно десь вмирати люди захищаючи Батьківщину, а десь – танцювати в нічних клубах під російську попсу.
sidor _ 15.07.2014 07:15
IP: 77.52.68.---
Сергій Залізняк:
Микола Луценко:
Шкодую, що віддав свій голос за Порошенка.
а вибору не було. не за Ляшка ж голосувати чи ЮлеПутіну? і навіть Гриценко – якби сталося диво – навряд чи зміг вичистити ВР і оголосити загальну мобілізацію... Майдан показав, що полковник – добре говорить, але в критичний час просто втік...
2010 год.Голосовали не за "ЮлеПутину"-получили шапкокрада,тотальное ограбление страны,продажу части территории Украины,"Небесную сотню"...
2014 год. Голосовали не за "ЮлеПутину"-получили 500 убитых мирного населения и детей в том числе,"пачками" 200-сотых военных при "прекращении огня и предоставлении коридоров для выхода террористов" а-ля "высокорейтинговый",начало дограбления страны а-ля "любі друзі 2 " (Альхены),войну на материковой Украине...И нафига нужны такие "эксперименты"????
80000 _ 15.07.2014 07:05
IP: 46.203.1.---
Ваші песики свободівські – Швайка та Черняков – фактично вкрали більше 20 млн. грв.ДЕРЖАВНИХ КОШТІВ направивши ці гроші на авіаспостереження пожарів у лісах україни і це у той коли у воїнів захищаючих Україну від ворога на Донбасі немає ефективної авіарозвідки в результаті чого гинуть наші хлопці...
Тягнибок- ти зі своїм поплічникоми – свободівськими злодіями і зрадниками Швайкою та Черняковим маєш нести відповідальність перед українським народом...Свобода це ганьба зрада та дерибан...
123456 _ 15.07.2014 06:29
IP: 77.87.36.---
это все мышиная возня. толку ни от этого, ни от другого парламента до проведения тотальной люстрации в украине не будет. хер питер будет до конца исполнять указания берлинского обкома, а украинский народ сам "объявит военное положение".
руслан49 _ 15.07.2014 06:04
IP: 95.133.10.---
Якщо так прямолінійно бутуть розвиватися події, то все буде Тягнибок, і воєнний стан, і повномасштабна війна з Росією. Але чи є це український сценарій? Чи не підштовхують зовнішні сили саме до цього Україну?
віталій конський _ 15.07.2014 06:02
IP: 46.119.144.---
А НАС І ТАК ТУТ 70 відсотків Свободівців...
руслан49 _ 15.07.2014 05:01
IP: 95.133.10.---
Тут ще не вказаний один пункт у разі запровадження військового стану, що тоді депутати Верховної Ради від Свободи ідуть у повному складі на фронт.
Алекс Фибер _ 15.07.2014 03:40
IP: 46.211.210.---
Военное положение будет. Когда Россия попрёт своими войсками на Киев.
anno_domini _ 15.07.2014 02:33
IP: 109.106.20.---
Пане Олеже, якщо Порошенко піде на переговори з бойовиками, підкажіть, нехай запросять представників Церков. Вони знають, що говорити. Дипломатія добре, але від імені Слова Божого можуть слово сказати священники. Це буде ще краще.
Сергій Залізняк _ 15.07.2014 02:16
IP: 46.185.61.---
Микола Луценко:
Шкодую, що віддав свій голос за Порошенка.
а вибору не було. не за Ляшка ж голосувати чи ЮлеПутіну? і навіть Гриценко – якби сталося диво – навряд чи зміг вичистити ВР і оголосити загальну мобілізацію... Майдан показав, що полковник – добре говорить, але в критичний час просто втік...
Роман Калитовський _ 15.07.2014 01:59
IP: 93.77.132.---
Не думаю що оголошення військового стану що небудь суттєво змінить. Все залишиться як є,і все буде залежати від нас самих.
Ch Ong _ 15.07.2014 01:08
IP: 46.98.180.---
Нынешние руско-украинские "тактические отношения" определяются ложью КПРФ им.Зюганова.
Только украинцы останутся украинцами даже когда этот "ишак комунизма" сдохнет.
А военным преступлениям срока давности нет.
Слава Украине!
Микола Луценко _ 15.07.2014 00:51
IP: 78.111.186.---
Шкодую, що віддав свій голос за Порошенка.
Сергій Залізняк _ 15.07.2014 00:31
IP: 46.185.61.---
Тягнибок – ще та наволоч, Майдан це яскраво висвітив. Забули ручкотискання з Яником і панічне "завтра нас усіх посадять"?! ха, та у Свабоди досить депутатів, щоб порішать за єреванським варіантом у парламенті з усякими засранцями, – але ж ні... зате до портфелів і потоки ручки так і тягнуться... або, як у Махніцького – до медальки від Кідалова...
Nicholas Grozny _ 15.07.2014 00:08
IP: 37.55.236.---
Блін, та читайте уже нормально, Тягнибок сказав про військовий стан в двох регіонах або ж у кількох районах Донбасу, що на вибори взагалі не вплине. Ще учора з передової був репортаж, в якому офіцери жалілись на те, що їм потрібен військовий стан для нормального виконання обовязків, коли усе буде по статуту і закону, а не дибільне АТО, коли ніхто незнає, кому він підчиняється, які функції і чи буде відповідати за убитих сепаратистів після усієї цієї хирні. А при воєному стані у них хоча б руки будуть розвязані і появиться правова захищеність. Тому підтримую Тягнибока і "Свободу" в цьому.
warawa _ 14.07.2014 23:59
IP: 74.125.183.---
закалєбали дєбіли с ваєнним палажєнієм.

кагда чєчєни рванулі бостонскій марафон.
МВД сша в 24 часа окружіло город.
всєм сідєть дома, висунєш нос на уліцу – огонь бєз прєдупрєждєнія.
і ходілі дом в дом, квартіра в квартіру – шмон.
бєз нікакіх ваєнних палажєній, АТО.
нікакіх бамажєк, пріказов.
пастанавлєній суда на обиск.
ні одін юріст нє пікнул.
ні адна страна нє вякнула.

а тут всякіє сволочниє тягнібокі в прававом полє хатят работать.
Рома Коломиец _ 14.07.2014 23:50
IP: 176.109.174.---
ТЯГНИБОК УЖЕ ГОТОВ ДАЖЕ ВОЕННОЕ ПОЛОЖЕНИЕ ВВОДИТЬ, ЛИШЬ БЫ НЕ ИДТИ НА ПЕРЕВЫБОРЫ!
А ПОЧЕМУ СРАЗУ ПЕРЕВЫБОРЫ ПРИЗНАЧИТ СЛАБО? ДЛЯ ЕТОГО НУЖНО ТЯГНИБОКЕРУ ВЫЙТИ ИЗ КОАЛИЦИИ...ШАНТАЖИРОВАТЬ ОНО БУДЕТ НАС
Redback _ 14.07.2014 23:43
IP: 74.125.16.---
- kogda na Grushevskogo ludi vstupili v boi s Berkutom, nash Olege prezritel'no skazal chto "eto mahach zarady mahachu"
- kogda na Institutskoj rasstreliali ludei, Olege podpisal dogovor s Yanukovichem
- ministr oborony general Tenuh ot Svoboda Pramym textom otkazalsia voevat' s rossijskoj armiej v Krymu potomu "chto Rossija ne objavlala official'no voinu Ukraine"

T.e. Olege is a total fuck up i teper' on bzdit za svojo kreslo whereas he is worth nothing.
123456 _ 14.07.2014 23:40
IP: 77.87.36.---
что надо сделать, принять решение конституционного суда, что НЕОБЪЯВЛЕНИЕ военного положения с начала оккупации крыма была незаконным, хотя и было связано с внедрением в генштаб вражеской агентуры. выборы немецкой шестерки хера питера как следствие так же незаконными. объявить задним числом военное положение, назначить ио турчинова, и распустить парламент на время войны
Mikula Zvityazhny _ 14.07.2014 23:36
IP: 77.52.105.---
Микола Матеїв:
"Воєнному стану альтернативи немає – сказав Тягнибок. Бо ІНАКШЕ ПЕРЕВИБОРИ ВР, а ми цього категорично не хочемо – це те чого не сказав Тягнибок
А ви думаєте що дострокові вибори у ВР щось змінять. Ми вже мали дострокові президентські...Ну і що? Щось змінилося?
Микола Матеїв _ 14.07.2014 23:32
IP: 109.251.124.---
"Воєнному стану альтернативи немає – сказав Тягнибок. Бо ІНАКШЕ ПЕРЕВИБОРИ ВР, а ми цього категорично не хочемо – це те чого не сказав Тягнибок
Микола Матеїв _ 14.07.2014 23:32
IP: 109.251.124.---
"Воєнному стану альтернативи немає – сказав Тягнибок. Бо ІНАКШЕ ПЕРЕВИБОРИ ВР, а ми цього категорично не хочемо – це те чого не сказав Тягнибок.
warawa _ 14.07.2014 23:32
IP: 74.125.17.---
Сергій Любчик:
Досить скептично ставлюся до ВО "Свобода". Однак, і як громадянин і як юрист повністю підтримую думку щодо введення воєнного стану. Ключовим моментом, як на мене, є саме персоналізація відповідальності за його проведення. Крім цього, воєнний стан, якщо скористатись медичною термінологією, це хірургічний процес – видалення гнійника тероризму й російської інвазії, та наступна терапія – відновлення економіки, соціальної сфери, психологічна реабілітація. Проводячи де-факто воєнні дії, прикриваючись де-юре АТО, ми дезорієнтуємо як самих себе, так і друзів і просто сторонніх спостерігачів. Лише не ворогів, які цю нашу позицію сприймають як прояв слабкості.
заткнісь, юріст сраний.
бєз ваєнного палажєнія, бєз АТО – у любого РОВД єсть достаточно палнамочій на унічтожєніє банд формірованій.
с прівлєчєнієм всєх 300 тищ паліцаєв.
Уряд реформ406 Корупція1348 Зеленський30 Україна та Європа1094 Aтака Путіна1232
ОСТАННІ ЗАПИСИ
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter