Олег Тягнибок Голова ВО "Свобода"

Голодомор знищив мільйони, але не зламав бунтарського духу української нації

22 листопада 2014, 12:30

Через закритість архівів у совєцькі часи, та й, частково, і досі, тема Голодомору-геноциду українців у 1932-33 роках не вивчена і не вичерпана до кінця. Дані про масовий спротив селян винищенню голодом, які останніми роками нам надають історики на основі розсекречених документів, – підтвердження тому. Ці дані дуже важливі для нації, оскільки спростовують вельми поширений донедавна міф, нібито українці не протистояли винищенню. Однак сьогодні вже достеменно відомо: організаторів Голодомору в Україні зустріли опором – тисячі українців повставали і намагалися боротися за своє життя, але сили були нерівні...

Наприклад, нині уже маємо інформацію про збройне повстання у квітні 1930 року в Павлограді на Дніпропетровщині, під час якого діяв загін, який нападав на сільради і колгоспи. Це один з найпотужніших антиколгоспних селянських виступів в Україні напередодні Голодомору. Вочевидь, збройний опір колективізації в цій місцевості не набув поширення через вилучення зброї чекістами, а також через неможливість розгорнути партизанську боротьбу у степовій та лісостеповій зоні, де, до того ж, було немало військових гарнізонів. Український історик С.Кульчицький повідомляє й про застосування регулярних військ проти озброєних повстанців на Чернігівщині та Січеславщині.

Маємо нині чимало інформації про опір Голодомору на Сумщині, де в грудні 1930 – січні 1931 року Сумським Оперсектором ГПУ була ліквідована так звана "кулацко-повстанческая контрреволюционная организация", яка діяла на території колишніх Синівського, Липоводолинського і Недригайлівського районів. Згідно з матеріалами слідства, у березні-грудні 1930 року на Сумщині діяльність українського підпілля ширилася на 49 населених пунктів 15-ти сільрад, 5-ти адміністративних районів. Було створено 11 повстанських осередків у селах Саї, Поділки, Беєво, Зеленківка, хуторах Московському, Хорол та інших. Коли 30 вересня 1930 року 50 активістів хлібозаготівлі прибули на хутір Жовтоніжки по хліб, то отримали потужний спротив від жителів як цього хутора, так і сусіднього – Мерків. На продзагін напали близько 200 розлючених озброєних кілками та вилами селян, тож активісти зі хлібозаготівлі рятувалися втечею.

Згідно з історичними документами, спротив селян вилученню хліба у 1932 – 1933 роках відбувався різними способами. Спершу в багатьох селах України з'явилися листівки з текстами проти совєцької влади. Згодом відбулися селянські виступи. Далі – виходи з колгоспів і врешті – збройні виступи селян, терористичні акти та диверсії.

Недавні дослідження істориків засвідчують, що із середини 1932 року виступи колгоспників, обурених надмірними обсягами хлібозаготівель, відбувалися по всій Україні. Наприклад, у Красносілці на Житомирщині на зборах із хлібозаготівель голодні селяни розібрали з кагатів колгоспну картоплю. Аналогічні випадки зафіксовані на Вінниччині та Січеславщині (наприклад, у Гуляйполі). Правда, люди тут уже були озброєні сокирами, вилами і ломами.

Одночасно селяни масово втікали з колгоспів, вимагаючи повернути майно, землю й худобу. Лише в червні 1932 року такі заяви подали 14 тисяч селян із 475 колгоспів, переважно у Вінницькій, Київській та Харківській областях...

Частими були стихійні виступи голодних селян. Наприклад, у селі Соф'їне на Харківщині місцеві жінки кілька днів не давали вивозити хліб. У Шестовиці Чернігівського району півтисячі жінок напали на бригаду, яка вилучала майно в заможного селянина, побили активістів та повернули відібране господареві. У Погребищенському районі Вінницької області жінки забрали зі сховища картоплю й буряки. У Пісках на Полтавщині масові виступи відбувалися тричі: щоразу близько 200 жінок вимагали в сільраді хліба, а також намагалися розібрати вагони із зерном на залізничній станції.

Відбувалися й убивства сільських чиновників і хлібозаготівельників, підпалювання колгоспних скирт, напади на бригади, збройні сутички з міліцією. За інформацією істориків, у селі Печеніги Харківської області через вікно пострілом упритул був убитий уповноважений із хлібозаготівель Тищенко... У селі Жежелів Київської області – убитий голова сільради... У селі Яблунівка Київської області – убитий голова сільради Андрійчук...

З листопада 1932-го по січень 1933-го, стверджує історик Г.Махорін, в Україні спалахнуло 436 селянських повстань. За цей час органи заарештували майже 38 тисяч (!!!) селян, які не хотіли віддавати хліб. За підсумком розгляду лише третини справ понад 700 чоловік розстріляли, 8 тисяч отримали тривалі терміни таборів, 2500 селян вислали на Сибір.

...Польський вчений доктор права Рафал Лемкін (1900-1959), автор терміну "геноцид", назвав Голодомор 1932-33 років в Україні "класичним прикладом совєцького геноциду". Він називав Голодомор "наймасштабнішим і найдовшим експериментом русифікації, а саме – винищення української нації".

...Знайомлячись нині із архівними матеріалами та спогадами очевидців часів Голодомору, не можу надивуватися клятій "винахідливості" катів. Наприклад, диявольська процедура винищення українського селянства була добре продумана і спланована в часі. Спочатку за допомогою заляканих колгоспників − бідняків, середняків і доданих їм у поміч так званих ударників з-поміж комунізованих нероб і злодіїв – ліквідували "куркулів" та інших авторитетних господарів, а потім взялися до всіх без розбору селян, вже шляхом голодомору. Значущим у голоді 1932-33 років є большевицька ідея роз'єднання та ліквідація сім'ї – основи існування родини і самого роду. Нині нерідко в членів сімей, що постраждали від голоду, годі допитатися, хто їхні діди, якого вони роду. Вони часто не мають навіть родинних фотокарткок, якихось пам'ятних речей, не кажучи вже про документи того часу.

"Винахідливими" були й спецзасоби знищення. Наприклад, так звана "чорна дошка". За невиконання планів хлібозаготівлі на так звану "чорну дошку" большевицька влада була занесла 86 районів України. Ця "дошка ганьби" – партійно-пропагандистський захід, спрямований на залякування мешканців вже інших сіл. А безпосередньо ті села, що мали нещастя перебувати на "чорній дошці", були приречені на смерть, а їхнє керівництво – на найжорстокіші форми репресій. У селян з таких сіл забирали все, до зернини, щоб назавжди позбулись бажання виступати проти колгоспів, а відтак і політики совєцької влади. Сподівалися, що знищують в народі бунтарський дух. Не вийшло.

У цей день закликаю кожного вшанувати наших братів, замордованих нелюдською смертю. Візьміть участь у пам'ятних заходах. Запаліть свічку на своєму вікні. І нехай цей вогонь дарує спокій душам невинно убієнних та водночас спопеляє убивць української нації.

powered by lun.ua
Коментарі — 27
Арина Майская _ 27.11.2014 18:11
IP: 74.125.18.---
А я уже успокоилась. Да, Свобода не прошла. А м.б. что не делается, то к лучшему. Случайно, у соседей услышала новости по российскому ТВ. Никогда и не думала что настолько могут российские журналисты и политики поносить сверху тех, кто прошёл в парламент, а с ними и Президента и Премьера Арсения. Свобода, как и другие ребята националисты на сегодняшний день чисты. Делают свои хорошие дела, приоткрывают "закрома" истории украинского народа, освещая факты. Хорошо критикуют, замечая недочёты всех кто сейчас оказался у власти, наблюдая со стороны. Пока ещё не совсем понятно почему, там, наверху некоторых переклинило и они стали из заложенной ещё в начале 2000 года социально-ориентированной модели рыночной экономики перелепливать либерально-демократическую? Не совсем понятно какому уроду (ам) из России это понадобилось? гадить так в Украину! Но, со всем этим, думаю, можно разобраться...
клмн _ 24.11.2014 13:26
IP: 188.230.96.---
Надія Мороз:
Високопарні слова.від кого?Тягнибок напевно тепер піде воювати.В раду не прйшов.Нехай повоює за Неньку,досить язиком теліпати.
Calina _ 24.11.2014 09:20
IP: 94.179.15.---
SARA21:
Дерибан ще потрібно довести. А те, що у регіонах з причин партійної доцільності призначили керувати тупуватих а подекуди навіть безідейних людей, які скомпроментували партію- незрозумілий факт. Що.,Тягнибока підставили? І це, як виявилося так легко зробити? А можливо нічого незрозумілого немає, а "керівники- свободівці"- продукт партійного виховання, на яке "ведуться" тільки люди, позбавлені інтелекту й індивідуальності?
антивірус _ 23.11.2014 12:54
IP: 95.134.225.---
Сталін нищив і репресовував не тільки українців...Вважається, що в цьому Геноциді голодом сільського населення була етнічна складова...Але в областях Голодомору проживало також багато людей інших національностей
Женя Ткаленко _ 23.11.2014 12:46
IP: 46.201.231.---
SARA21:
вообще-то махницкий кучу дел открыл, и на допу тоже. а Ярема что сделал?
mihaylenco _ 23.11.2014 12:32
IP: 74.125.18.---
Vadim Glushkov
Преступления советского режима ужасны. В Крыму тоже был голод и раскулачивания, несмотря на то, что этнических украинцев там было мало. Они уничтожали хозяев, проводили индустрализацию за счет крестьян не считаясь с жертвами. Еще был ужасный голод в поволжье, в Казахстане, да и вообще по всей стране у крестьян отбирали все, чтобы экспортировать. Отдельным регионам было легче, например на Кавказе и в подмосковье, по понятным причинам

Це так. Але Голодомор в Україні відрізнявся тим, що людям забороняли рятуватися від голоду – виїхати куди-небудь, торгувати, обмінювати щось на харчі. В Україні конфісковували, та знищували все, що можна їсти. Були випадки, коли вагони з хлібом палили, коли до них таки добиралися натовпи голодаючих людей. Не було в інших регіонах і військового супроводження кампанії з Голодоморів. Там людям давали можливість рятуватися.
19Yurkiv21 _ 23.11.2014 12:24
IP: 178.92.189.---
Надія Мороз:
Шановні! Вам у статті пропонується коротка розвідка з історії Голодомору та заклик пом'янути ісіх невинно загиблих під час цієї страхітливої події світової історії. А у вас немає здорового глузду і чистого серця це зробити. Пане Тягнибок, спасибі за статтю, за позицію і патріотизм. Ще покажем, що ми браття – козацьокого роду!
Шановні не ллють бруд на порядних людей.
Шобла!
антивірус _ 23.11.2014 11:23
IP: 95.134.225.---
Якби у Кремлі читали присутніх тут деяких коментаторів з москальськими прізвищами, то вони би бурно їм аплодували...Явно видно, що московська 5-та колона в Україні ще не здохла...
Kirill Korzhenko _ 23.11.2014 11:13
IP: 95.135.214.---
Ну наконец – то. У Свободы появляется ощущение реальности, это наверное после холодного душа выборов, до Свободы дошло откуда ноги растут у Майдана. Ремарк как-то высказался – Кем бы ты ни был, поэтом, полубогом или идиотом, всё равно, каждые несколько часов ты должен спускаться с неба на землю, чтобы помочиться.
Это только начало понимания незламного бунтарського духу української нації, партией Свобода. Когда наконец, данный Богом украинский бунтарский дух будет понят и партией Свобода, то результаты выборов будуть оголомшені
Ілля Григорович _ 23.11.2014 11:13
IP: 74.125.181.---
Рука нога не здригнеться. Ганьба в парламент не пройшли.
Надія Мороз _ 23.11.2014 09:19
IP: 92.49.246.---
Шановні! Вам у статті пропонується коротка розвідка з історії Голодомору та заклик пом'янути ісіх невинно загиблих під час цієї страхітливої події світової історії. А у вас немає здорового глузду і чистого серця це зробити. Пане Тягнибок, спасибі за статтю, за позицію і патріотизм. Ще покажем, що ми браття – козацьокого роду!
80000 _ 23.11.2014 08:48
IP: 46.202.33.---
Tatiyna Bobrova:
Маєте рацію пані Таня...ці сволотівці стільки украли що іх треба у штрафбат на штурм Донецька – хай своєю брудною кров'ю змиють сліди своїх злочинів проти українського народу а Махніцького Мохника Чернякова Гутника Сех Швайку Рудика – цих – після того як на вкрадені гроші озброять половину армії у розвідку боєм...хай почують як б'ться пульс голодного обкраденого голого і напівозброєного українського воїна під гусеницями сепаратиського танка.
тобі олеже теж не помішало би з кривицьким кайдою мірошниченком фаріон -нюхнути замість кокса – аромат Савур Могили.
антивірус _ 23.11.2014 00:17
IP: 37.55.63.---
Tatiyna Bobrova: Не матюкайся, бабо!...Чи ти матюками розмовляєш?...
Tatiyna Bobrova _ 22.11.2014 22:32
IP: 93.76.117.---
А мені розказували,що Тягнибок не тільки словом орудує...По ночам в зоні АТО він безжалістно "мочить" сепарів,а зранку -знову в Києві, ...на трибуні...і словом добиває всіх інших...А що...? А я вірю..."свобода"-це ж не тільки махніцький-мохнатий,а Вова Морда просто так (не патріотам) 40 лимонів не дасть...Я думаю,що цей виступ Тягнибока-це заклик до 100%-ї мобілізації всіх членів "Свободи" для формування батальйону "СВОБОДА" (а може тільки взводу) і тріумфального очищення сходу України від окупантів-путлерівців і сепарів...Підтримую в цьому патріотичному пориві жертовність "Свободи"...вони б"ють ворога не тільки словом...
Kostiantyn Sapun _ 22.11.2014 21:54
IP: 74.125.18.---
До речі, 96 років тому Московія оголосила Україні війну. Дія цього документа жодним указом припинена не була.
Отже, в такому разі Росія повинна платити Україні репарації, причому останні повинні обчислюватися не лише на площі існуючої України.
Адже війна була оголошена Україні разом з Кубанню, Великим Доном, Слобожанщиною (тепер це російське Південне Чорнозем'я). Настрашніше постаждали селяни тих регіонів, які втрачені ще на початку ХХ ст., а також Криму, Донбасу, Слобожанщини, Миколаївщини.

Були навіть повністю спорожнілі села, куди завозили бомжів, екс-зеків та інших плебеїв з Костроми, Воркути, Колими, Уралу... Нащадки цих людей і тепер кричать, що Голодомору не було. Бо їх часом заселяли в хати, де навіть їсти було зварено, і вони навіть досі не в курсі, що ж це за хати такі були!!!
19Yurkiv21 _ 22.11.2014 20:45
IP: 178.92.189.---
Додик Сеня:
Олег Тягнибок
Голова ВО "Свобода"
Голодомор знищив мільйони, але не зламав бунтарського духу української нації...любопытно защитник нации поднимал когда то вопрос, что исключить расеян из славянского круга наций, кто то слышал от зтого защитника, что бы секту гундяева (масковский патриархат) выгнать с семьи православных народов...на чью мельницу льем воду олежка...мама тебе не говорила -брехнэю свит пройдэш алэ назад не вэрнэшся...
А тобі?
Славія Маршалк _ 22.11.2014 18:04
IP: 79.140.14.---
"Будь-які спроби контрреволюції негідників отримають у відповідь третій Майдан". (с) О.Тягнибок.

Олеже Ярославовичу," А паразитів жде біда" -?
В селі Ульянівка терористи розстрілюють людей та ганяють голими по вулицях. ЗМІ (ДОКУМЕНТ, АУДІО).
Додик Сеня _ 22.11.2014 17:55
IP: 213.200.34.---
Олег Тягнибок
Голова ВО "Свобода"
Голодомор знищив мільйони, але не зламав бунтарського духу української нації...любопытно защитник нации поднимал когда то вопрос, что исключить расеян из славянского круга наций, кто то слышал от зтого защитника, что бы секту гундяева (масковский патриархат) выгнать с семьи православных народов...на чью мельницу льем воду олежка...мама тебе не говорила -брехнэю свит пройдэш алэ назад не вэрнэшся...
антивірус _ 22.11.2014 16:11
IP: 94.178.73.---
Завдяки кремлівському комуно-жидівському режиму здійснювались Голодомор і політичні репресії...Зараз їх представники носять і запалюють свічки пам*яті своїм жертвам
антивірус _ 22.11.2014 14:53
IP: 94.178.73.---
Sergey Bochkarev:
Чи може хоч щось пояснить з цього приводу? Ну може якийсь благодійний обід із витупом булого в.о. генерального прокурора? Це було б дуже доречно. Бо є багато питань по історії сьогодення, а розповіді чомусь на інші історичні теми.
А які претензії до Махницького?...При ньому було відкрито більше 1 тис. кримінальних справ на чиновників режиму Януковича...Але зараз після приходу новогоПрезидента і нового Генпрокурора їх тормозять, закривають і не передають до суду...
Vadim Glushkov _ 22.11.2014 14:13
IP: 74.125.18.---
Преступления советского режима ужасны. В Крыму тоже был голод и раскулачивания, несмотря на то, что этнических украинцев там было мало. Они уничтожали хозяев, проводили индустрализацию за счет крестьян не считаясь с жертвами. Еще был ужасный голод в поволжье, в Казахстане, да и вообще по всей стране у крестьян отбирали все, чтобы экспортировать. Отдельным регионам было легче, например на Кавказе и в подмосковье, по понятным причинам
антивірус _ 22.11.2014 14:02
IP: 94.178.73.---
Голодомор – це результат КПСС по колективізації, індустріалізації і знищення "куркулів" (приватних землевласників) як класу...Ці заходи і "експерименти" радянської влади здійснювали партійні активісти з місцевого населення... А циркуляри поступали з Кремля...
SARA21 _ 22.11.2014 13:46
IP: 91.226.4.---
Те що Свобода не пройшла винні вони самі.Нічого розумного не зробили,а наоборот робили речі які їх як партію дискредитувало.Дерибан теж за ними наблюдався,і прокурор Мохніцький не відкрив ніодної справи проти Януковича і КО.Загинувші діти на совісті Свободи,Але тих 6 % по екзитполу в них вкрали.
руслан49 _ 22.11.2014 13:24
IP: 94.178.108.---
"Бунт" по відношенню до українців звучить якось принизливо. Треба вже якось вести свою боротьбу включаючи розум.
Valentine Michael Ovdienko _ 22.11.2014 13:21
IP: 178.93.174.---
я вважаю, що Порошенко – це зрадник України! непрохід "Свободи" – це його особистий злочин. Це моє оціночне судження.
Уряд реформ406 Корупція1348 Зеленський30 Україна та Європа1094 Aтака Путіна1232
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter