Олеся Яхно Політичний експерт

Почему Россия боится Украину

14 жовтня 2018, 02:15

То, что РФ боится потерять Украину (и при этом российская власть сама же все для этого сделала, развязав в 2014 году войну) – очевидный факт.

Но в данном случае хочу остановиться на том, почему России так страшно потерять Украину. Дело ведь не только в экспансионистских претензиях России как протоимперии. И не только в использовании российской властью регионального лидерства РФ на постсовестком пространстве для усиления своей позиции в коммуникации/переговорах с Западом, как это было до 2014 года. Это, кстати, одна из причин, почему России не удалось создать ни один экономически эффективный проект на постсоветском пространстве – он просто не нужен был Кремлю. В условиях отсутствия общих ценностей и не желания строить экономику как таковую (имею в виду сохранение сырьевой составляющей) – все проекты (типа Таможенного союза) использовались как фасад.

Потеря влияния России на Украину, а главное – превращение Украины в самодостаточное и сильное государство (политически, экономически, психологически и т.д.), для Кремля – это чуть ли не "нож в сердце", судя по политике, которую проводит РФ, начиная с 2014 года. Почему так? Потому что это автоматически актуализирует перед Россией ряд проблем, разрешение которых российская власть отодвигала "на потом". И самая комплексная из них – это идентичность современной РФ. России как не империи и не СССР, а РФ в ее постсоветских реалиях. Вопрос идентичности (а отсюда – и ценностей) – это не только про экономику и политическую систему, это и про межнациональную политику. "Русские марши" в первой половине 2000-х, большой митинг на Манежной площиди после убийства российского болельщика лицом не русской национальности и т.д. – все это было.

А дальше мы все видели, как Кремль перенес реальный запрос/тренд на "русскую весну" внутри РФ в плоскость вне РФ, в виде "псевдорусской весны" с якобы "защитой" (она же – война) русскоязычного населения. Все эти разговоры об "одном народе", сооружение памятника князю Владимиру в Москве в 2016 году, история с Анной Киевской в разговоре Владимира Путина и Эммануэля Макрона – все это выдает тайные страхи Кремля по поводу актуализации темы идентичности РФ, как многонационального и многоконфессионального государства. В этом смысле, получение Украиной права на создание автокефалии Православной церкви – для РФ это не просто потеря влияния и потеря приходов. Это постановка вопроса о сущности самой России, ведь может оказаться что количество исповедующих мусульманство – практически такое же, как и количество православных. Ну и дальше весь этот спор про Азию или Европу. А настоящая Русь – это Украина (причем, с цивилизованным и толерантным отношением ко всем конфессиям и национальностям).

Идентичность Украины актуализирует вопрос об идентичности РФ. И чем скорее российская власть посмотрела бы в этом направлении, тем скорее Россия прекратила бы заниматься в том числе саморазрушением. Но, похоже, Кремль сегодня выбирает для России состояние "одиночества полукровки" (стилистика – из статьи известного нам автора), "гибридные войны" как единственный способ проявления активности РФ в мире, и как результат – изоляционистскую концепцию "государства-стены" и технологическое отставание РФ уже на поколение.

Коментарі — 28
stork _ 18.10.2018 05:16
IP: 35.235.229.---
Runi Osksr:
Александр 1:
Когда Россия бросила Украину на произвол судьбы, украинцы без России стали нищими, то Украина сама теперь набивается России в братья и сестры.
Ні, друже, тепер ми достеменно зрозуміли, що братерства ніколи не було. А друзями ми могли б стати, коли б ви припинили чванитись уявним "вєлічієм" та стали б жити з сусідами, як рівноправні партнери. Але я цього покищо не уявляю.
deeper _ 15.10.2018 20:17
IP: 35.235.227.---
Олесю понесло...:)))

Сама то хоть веришь в эту ахинею?
Актуализация идентичности имплементируется в мозг Олеси.
Олеся Яхно _ 14.10.2018 23:25
IP: 195.114.136.---
Log Log:
Олеся, не звертайте увагу.
Судячи з реакції усіляких Тузиків, які, крім російської, мов не знають, Ви 100% праві.
Дякую:)
Oleksandr Manee _ 14.10.2018 22:08
IP: 176.8.13.---
Egor Novikov:
Ага, хватить тільки подивитися рос. новини там і мови, що про Україну. Росія і тисячолітня історія – справді смішно. Про РПЦ архіви Константинополя виводять на правду і виходить що Росія просто згусток брехні і ненависті.
Александр 1 _ 14.10.2018 22:05
IP: 188.163.12.---
Денис Попроцкий:
По-перше, я навів цитату, тому "российский пропагандист".
По-друге, він таки пропагандист, та ще й мерзотний.
По-третє, не втрачайте почуття гумору. Це вам не личить.
По-четверте, я не збирався вам опанувати. У вас своя думка. У мене своя така: не хр.ен тут у нас в Україні робити Московської церкві взагалі.
Egor Novikov _ 14.10.2018 21:13
IP: 35.235.226.---
САНДРО:
Александр 1:
"Почему Россия боится потерять Украину".
Это была бы тона название Блога.
Спасибо за меткость
Зачем украинцам вдалбливают в головы, что Россия чего то боится и боится потерять некую Украину!?
Россия на протяжение всей своей тысячелетней истории, ничего и никого не боялась, и приписывать украинцам ей свою же боязнь,дороже обойдётся.
Как мы уже видим, Украина стала самая бедная в мире, ещё немного и станет самая малочисленная. Переворот в Киеве загнал её в тупик и теперь майдановцы потчуют голодный народ байками, что Россия их боится.
САНДРО _ 14.10.2018 20:27
IP: 176.115.101.---
Александр 1:
"Чому Росія боїться втратити Україну".
Оце була б тона назва Блогу.
Дякую за влучність
Александр 1 _ 14.10.2018 19:27
IP: 188.163.12.---
Денис Попроцкий:
Вчера П. Порошенко – Президент Украины – назвал прихожан УПЦ МП пятой колонной Кремля. Это цивилизованное и толерантное отношение ко всем конфессиям?
Веня, трохи розслабтеся.
"Кремлевский пропагандист Соловьев в начале программы представлял священнослужителя и уточнил, как к нему обращаться.
"Я могу к вам обращаться "отец Александр"?" – спросил Соловьев.
"Так точно", – ответил Волков"
Runi Osksr _ 14.10.2018 18:48
IP: 35.235.227.---
Александр 1:
Когда Россия бросила Украину на произвол судьбы, украинцы без России стали нищими, то Украина сама теперь набивается России в братья и сестры.
Александр 1 _ 14.10.2018 17:51
IP: 188.163.12.---
Микола Демидович:
Але автор обговорюваної статті пише: "И самая комплексная из них – это идентичность современной РФ"...
Тут я погоджуюсь з вами в тому, що мова в статті йшла про більш широке визначення ідентичності. Не лише про національну (але насамперед про це). Але і про релігійну, історичну, ментальну. І ще в назві було б точніше написати слово "втратити". Тобто, ні "Чому Росія боїться Україну", а "Чому Росія боїться втратити Україну".
Микола Демидович _ 14.10.2018 17:28
IP: 35.235.227.---
Погляди модераторів на сайті співзвучні поглядам тузіків інтернетівських? Я це вже бачив раніше, але не думав, що вони так відслідковують погляди.Бачу не тільки мої трактування історії, але і мовні пана Шкляра. В моменті забрали коментарі, які не вписуються у спецпроекті.
Добре, що діалектика розвитку суспільства не підвладна проектам.
Микола Демидович _ 14.10.2018 16:58
IP: 35.235.227.---
Александр 1:
Я вибачаюсь за своє втручання у вашу розмову, але прочитав ніби заперечення заперечення і хочу вказати на розбіжності поглядів та формулювань.
Бачите Ви пишете: тому що негайно виникає важка проблема національної ідентичності для росіян з дуже неприємними наслідками. Підкреслюю – "проблема національної ідентичності для росіян". Зрозуміла позиція. Але автор обговорюваної статті пише: "И самая комплексная из них – это идентичность современной РФ".
Я люблю розуміти ТОЧНЕ визначення термінів, слів, щоб не було розуміння "і вашим і нашим". Ви про одне і те ж говорите? Тут більше права Автор своєї інформації. Проблема йде від ідентичності РФ або точніше – Росії. "Откуда пошла земля русская"? І вони хочуть походити від скіфів, від Херсонесу, від Київської Русі. Але ніколи не говорять, що росіяни походять від древніх русичів.
Александр 1 _ 14.10.2018 16:32
IP: 188.163.12.---
САНДРО:
Наприклад, – не боїться Росія УКраїну,як би деякі цього не бажали, не боїться
Не знаю, як для Вас, а для мене в статті Олесі все абсолютно ясно: Росія боїться втратити (а не нападу) Україну, тому що негайно виникає важка проблема національної ідентичності для росіян з дуже неприємними наслідками.
Це не єдиний страх Росії, але дуже суттєвий.
Александр 1 _ 14.10.2018 16:19
IP: 188.163.12.---
САНДРО:
Поздоровляю.
І Вас вітаю, пане Сандро, з Днем захисника України! Героям слава! І пошана від нас усіх.
САНДРО _ 14.10.2018 16:01
IP: 176.115.101.---
Александр 1:
Микола Демидович:Як же не уточнює? А це для кого написане: "Почему так? Потому что это автоматически актуализирует перед Россией ряд проблем, разрешение которых российская власть отодвигала "на потом". И самая комплексная из них – это идентичность современной РФ"?.
Пане Оленксандре! Я б на Вашому місці не ризикувава опонувати Миколі Демидовичу по будь яким питанням.
Бо він людина обізнана по широкому колу питань, і мабуть краще з ним погодитись
Тим паче такий блоггер, треба визнати поверхневий і не зовсім влучний як Олеся, допускає багато помилок у своїх твердженннях

Наприклад, – не боїться Росія УКраїну,як би деякі цього не бажали, не боїться
Вірніше, ще з часів імператора Александро Першого Перможця, а може і ще раніше головним принципом безпеки для Росії було створення буфернрїзони між Заходом та власне Росією

Точно так же рос. режим діє і зараз. Ім краще поховати своїх тисіч вояків, нівж втратити цю зону
САНДРО _ 14.10.2018 15:51
IP: 176.115.101.---
Александр 1:
Пане Олександре!

Я навіть не можу визначити- зяким святом Вас вітати!
Чи з Покровою,але ж Ви не виказували своєх релігіозності.

Чи з Днем запхисника- алеж,наскільки, всім відомо Ви не військова людина.

Чи з днем українського козацтва- ось тут все засекречено, можливо!

Залишається – з Днем художника!

Так оому і бути. Поздоровляю.
Stelja _ 14.10.2018 11:05
IP: 130.180.211.---
Олесі Яхно-З вашим рос.язиком ви виглядаєте як в тій приказці-від своїх відстала і до чужих не пристала! Ви ж пишете неграмотно на рос.язику! Головна помилка в заголовку -"Почему Россия боится УкраинЫ", а не "Украину", "отсутствия общих ценносте и НЕжелания", в даному випадку"нежелания" пишеться разом! А.може, і з української у вас такі ж "успіхи"?
Микола Демидович _ 14.10.2018 10:17
IP: 35.235.227.---
Александр 1:
Ну, з Вами то немає предмету сперечатися. ВСЕ ТАК? На питання "Почему Россия боится Украину" – відповідь все пояснює: "Почему так? Потому что это автоматически актуализирует перед Россией ряд проблем, разрешение которых российская власть отодвигала "на потом". И самая комплексная из них – это идентичность современной РФ".
Це як кажуть в Одесі: Бой в Криму, все в диму і ніц не видно.
Так тому і бути. Ви праві. Все в " это идентичность современной РФ".
Аорон Флегон _ 14.10.2018 10:14
IP: 35.235.227.---
Холобандерии и всей внабу: Ленинград, Дорожная.
Александр 1 _ 14.10.2018 09:59
IP: 188.163.12.---
Микола Демидович:
Автор справедливо ставить питання "Почему Россия боится Украину", але не уточнює і не відповідає...треба пояснювати – ЧОМУ боїться втратити.
Як же не уточнює? А це для кого написане: "Почему так? Потому что это автоматически актуализирует перед Россией ряд проблем, разрешение которых российская власть отодвигала "на потом". И самая комплексная из них – это идентичность современной РФ"?.
Микола Демидович _ 14.10.2018 09:28
IP: 35.235.227.---
Хоч автор і не читає коментарі та думки читачів, вона виконує циркуляр "нам своє робить". Але треба розуміти, що і нам своє робить. І на історичному зламі, всерівно треба РОЗУМІТИ, що відбувається. От давайте і подивимось із такої сторони.
Автор справедливо ставить питання "Почему Россия боится Украину", але не уточнює і не відповідає. Тому і весь текст лежить, коли одне речення стверджує одне, то наступне – заперечує. Але якщо поставлене питання конкретизувати і відповісти – "Росія боїться "втратити Україну" чи "могутності України"? очевидно, щодо могутності України не може бути і мови. Країна, яка ЗУПИНИЛАСЬ у своєму виробництві на 60 % рівня 30-річної давності, найбіднішої у Європі, найбільш корумпованої, керованою проросійськими васалами нічого боятись. Тоді треба пояснювати – ЧОМУ боїться втратити. А тут треба розуміти – втрату минулої історії і причетності до древньої держави, та як колонії для генофонду і робочої сили. І тут можна бачити всі події.
Анатолій Дмитрук _ 14.10.2018 08:55
IP: 94.230.203.---
Як Леся Яхно, так і деякі прокремлівські коментатори роблять помилку: Яхно апелює до тої частини громадян, які залишилися з совковим мисленням і відповідно на совковій мові – саме в цьому середовищі поширене убоге уявлення про агресію Московії як про "громадянський конфлікт"; а совкові коментатори в свою чергу демонструють свою зрадливу позицію так званих "голубів миру', обмежуються констатацією важкого фінансово-економічного стану – сліпці!... ті, хто бачить далі і знаходить в собі більше віри та оптимізму, з такої констатації тільки починають, щоб розробити дієвий план по виходу з кризи.
Не оцінюйте ситуацію лише сьогоднішнім днем, коли мова йде про формування власної Цивілізації.
Ми – Українське Суспільство і Українська Держава, – вийдемо з цієї кризи.
А "розпачливі" нехай запасаються все новими планшетами і ноутбуками, щоб ридати в інтернеті...
Tatyana Supryaga _ 14.10.2018 08:32
IP: 93.77.37.---
Поки при владі нинішні "рішучі реформатори", які довели Україну до стану найббіднішої і найкорумпованішої країни в Європі, Росії нема чого боятись. Бо марно сподіватись, що Порошенко і його команда, яка складається, в тому числі із різних Сьомочків з росйськими паспортами, зробить Україну самодостатньою і сильною державою. Сильна держава з"являється не в результаті молебнів, а в результаті реальних економічних реформ і подолання корупції.
Роман Шуляр _ 14.10.2018 08:07
IP: 35.235.227.---
Не зрозуміло цей текст написаний для українців, чи маскальска повія пише для рашистів.
Anatol Zubenko _ 14.10.2018 07:01
IP: 94.153.158.---
Воно то так...Та тільки Україна стала найбіднішою державою Європи...І чому тепер Росії боятись України?
Корупція1176 Україна та Європа966 Мовне питання181 Aтака Путіна1134 Свобода слова555
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter