Ігор Жданов Міністр молоді та спорту України

Чи виконає рішення Європейського суду з прав людини щодо незаконності арешту Юлії Тимошенко Президент України Віктор Янукович?

31 липня 2013, 10:37

Сьогодні, через три місяця після ухвалення, набуде статусу остаточного та набере законної сили рішення Європейського суду з прав людини (ЄСПЛ) за заявою Юлії Тимошенко щодо незаконності її арешту.

Три місяці надається сторонам для внесення клопотань про передачу справи на розгляд Великої палати ЄСПЛ. Наскільки мені відомо, ані захист, ані Уряд з такими клопотаннями до Європейського суду не звертався.

Захист, напевне тому, що цілком задоволений рішенням ЄСПЛ від 30 квітня 2013 року. Уряд – тому, що розуміє усю юридичну безперспективність можливих змін рішення ЄСПЛ по арешту Юлії Тимошенко.

Нагадаю, що у своєму рішенні ЄСПЛ встановив порушення §1, 4, 5 статті 5 та статті 18 Європейської конвенції з прав людини та визнав арешт лідера української опозиції Юлії Тимошенко незаконним, політично вмотивованим та свавільним.

Незаконним та свавільним, тому що у законі не передбачено ті підстави її арешту, на які вказав суд. Юлія Тимошенко справно ходила на судові засідання та не порушувала підписку про невиїзд. Тому залишається питанням: яким чином вплинула на повагу до суду зміна запобіжного заходу із підписки про невиїзд на тримання під вартою?

Політично вмотивованим рішення є тому, що Європейський суд визнав – метою арешту було далеко не забезпечення участі Юлії Тимошенко у судовому процесі. Водночас ЄСПЛ відзначив, що кримінальне переслідування лідера опозиції відбулося після зміни влади в Україні та підкреслив, що справа Тимошенко подібна до справи Юрія Луценка, яку суд вже розглядав та встановив політичні мотиви тримання під вартою колишнього міністра внутрішніх справ.

Судові рішення повинні виконуватися беззастережно, подобається це комусь, чи ні. Тим більше, що зобов'язання України щодо виконання рішень Європейського суду з прав людини зафіксовані як у міжнародних договорах, так і у національному законодавстві, зокрема у Законі України "Про порядок виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини". Усі державні органи та посадові особи України зобов'язані зробити усе можливе та вжити усіх заходів для виконання рішення Європейського суду. У тому числі це обов'язок і Президента України Віктора Януковича, у тому числі і по справі щодо незаконного арешту лідера української опозиції.

Але це лише правове підґрунтя. А як же будуть розвиватися події надалі? Зрозуміло, що захист Юлії Тимошенко буде наполягати на негайному звільненні екс-прем'єра.

Аргументи тут прості і зрозумілі: відповідно до статті 10 Закону України "Про виконання рішень Європейського суду та застосування практики Європейського суду", з метою відновлення порушених прав особи державою застосовуються усі необхідні засоби для відновлення її попереднього правового стану, який позивач до ЄСПЛ мав до моменту порушення Європейської конвенції з прав людини, тобто її статусу вільної людини.

Важливо, ЄСПЛ також у своєму рішенні від 30 квітня 2013 року встановив, що свавільні та незаконні рішення приймалися не лише щодо арешту Юлії Тимошенко, а й системно – під час всього "газового процесу". А це означає, що як мінімум такої ж точки зору він буде притримуватися і під час оцінки судового вироку за основною скаргою лідера опозиції.

А що ж влада? Поки що вона обмежується заявами про те, що рішення ЄСПЛ по незаконному арешту Юлії Тимошенко виконано, оскільки ухвалено новий Кримінально-процесуальний кодекс. Дивна логіка: адже свавілля, незаконність та політична мотивація арешту суперечить як нормам старого, так і нового КПК, та й усій разом узятій Конституції України, хоч в редакції 1996 року, хоч в редакції 2004 року.

Президент України Віктор Янукович насправді отримав унікальний шанс відносно безболісного виходу з того глухого геополітичного кута, куди він завів Україну та й себе самого, прийнявши рішення про ув'язнення Юлії Тимошенко.

Усі експерти та політики розуміють, що без унеможливлення вибіркового правосуддя в Україні, символом якого стала Юлія Тимошенко, підписання Угоди про Асоціацію між Європейським Союзом та Україною неможливе. Тому рішення ЄСПЛ по арешту Юлії Тимошенко надає українській владі додаткові можливості, аби вирішити це питання та звільнити лідера української опозиції.

Однак чи скористається цим шансом український Президент покаже час. Саме зараз вирішується доля нашої країни. М'яч на нашому боці, від нас залежить чи підпишемо ми Угоду про Асоціацію на листопадовому саміті "Східного партнерства", а отже остаточно зробимо свій цивілізаційній вибір.

P.S. Через декілька днів виповнюється два роки з моменту ув'язнення Юлії Тимошенко. Зробили усе можливе, аби вона зламалася – вона встояла та помудрішала. Зробили усе можливе, аби роз'єднати опозицію – вона є лідером об'єднаної опозиції. Зробили усе можливе, аби на її прикладі залякати країну – вона стала символом протесту, а країна відповіла Врадіївкою.

powered by lun.ua
Коментарі — 54
Валентина Доканева _ 02.08.2013 11:48
IP: 94.244.21.---
А то,что эта "Жанна Дарк" ограбила миллионы украинцев, то,что она для достижения своих целей обманула огромное количество людей пообещав замену службе в армии на контрактную отлично понимая,что это невозможно сделать, то,что налоги своих ЕЭСУ списаны ею за счет бюджета и многое другое это нравится народу Украины?
d2alex _ 02.08.2013 10:33
IP: 178.54.7.---
Ще про ідею Ивана Сулима.

Ідея відлучити прошарок політично байдужого електорату від виборів правильна, втім спосіб дуже сумнівний.

По-перше, це не аби-яке навантаження на бюджет.
По-друге, чи не станеться так, що свої голоси продасть така кількість народу, що не вистачить виборців для проведення виборів.
По-третє, залишається можливість перекупки байдужого електорату за 201 грн. олігархами.
По-четверте, це буде порушенням прав людини. Не можна ставити волевиявлення на виборах в залежність від фінансових потреб громадянина.

Пропоную інше рішення – рейтингове голосування.

Кожному виборцю нараховується персональний рейтинг:
- по віку (кому менше 20-ти й більше 80-ти – рейтинг нижче)
- по освіті (з врахуванням вченого ступеню)
- по наявності судимостей
- по активності на попередніх виборах
- по терміну громадянства
- по розміру сплачених державі податків
- далі можна список продовжити

Нарешті, на виборах голос виборця помножується на його рейтинг.
Татьяна__ _ 01.08.2013 22:31
IP: 93.73.215.---
Совесть людей:
Татьяна__:
Татьяна, мой ответ вам (с маленькой буквы вам потому что я вас не уважаю!)
Если бы вы бюджетным работником, то вы бы понимали, что отвечаете только за договора, подписаные вами. Но когда осужден человек не подписывавший договора, а человек их подписавший на воле- то большие сомнения в справедливом суде. А если подозреваемый приходит по вызову в суд без проблемм- то сомнения в необходимости его досудового ареста. А если ЕС признал неправомощность такого ареста- то должен быть наказан человек подписавший такой арест (тоесть судья его производивший и следователь). Кто-нибудь наказан? Кто-нибудь ответил за позор в ЕС по Луценко и Тимошенко? Если вы таких знаете- назовите. А то просто троллите впустую, отрабатывая свои тридцать серебряников.
А разве эта статья написана о наказании тех, кто допустил незаконный арест? И разве я хоть слово написала в защиту этих людей?
Вы бы хоть читали то, с чем якобы пытаетесь спорить.
Совесть людей _ 01.08.2013 19:14
IP: 78.27.187.---
Татьяна__:
Татьяна, мой ответ вам (с маленькой буквы вам потому что я вас не уважаю!)
Если бы вы бюджетным работником, то вы бы понимали, что отвечаете только за договора, подписаные вами. Но когда осужден человек не подписывавший договора, а человек их подписавший на воле- то большие сомнения в справедливом суде. А если подозреваемый приходит по вызову в суд без проблемм- то сомнения в необходимости его досудового ареста. А если ЕС признал неправомощность такого ареста- то должен быть наказан человек подписавший такой арест (тоесть судья его производивший и следователь). Кто-нибудь наказан? Кто-нибудь ответил за позор в ЕС по Луценко и Тимошенко? Если вы таких знаете- назовите. А то просто троллите впустую, отрабатывая свои тридцать серебряников.
Совесть людей _ 01.08.2013 19:11
IP: 78.27.187.---
Татьяна, мой ответ вам (с маленькой буквы вам потому что я вас не уважаю!)
Если бы вы бюджетным работником, то вы бы понимали, что отвечаете только за договора, подписаные вами. Но когда осужден человек не подписывавший договора, а человек их подписавший на воле- то большие сомнения в справедливом суде. А если подозреваемый приходит по вызову в суд без проблемм- то сомнения в необходимости его досудового ареста. А если ЕС признал неправомощность такого ареста- то должен быть наказан человек подписавший такой арест (тоесть судья его производивший и следователь). Кто-нибудь наказан? Кто-нибудь ответил за позор в ЕС по Луценко и Тимошенко? Если вы таких знаете- назовите. А то просто троллите впустую, отрабатывая свои тридцать серебряников.
Олександр Олександренко _ 01.08.2013 17:19
IP: 46.211.127.---
Ідея Сулими про 200 грн надзвичайно цікава.А що як перед виборами роздати без розбору всім,хто має право голосу,наприклад, по 200 грн.Натомість той,хто захоче голосувати,нехай за ці 200 грн купить право голосувати,коли прийде на лільницю?.Переможе той кандидат,який збере більше грошей.
Володимир Черкаський _ 01.08.2013 13:38
IP: 194.44.12.---
Продовження
Чому я вважаю ідею Івана Сулими про 200 грн. геніальною:
тому, що, НМД, одна з бід усіх сучасних демократій в тому, що нормальний вибір часто заважають зробити здебільшого цілком милі та приємні люди, яких, однак, на кілометр не можна допускати до виборів. Ніхто не вважає за прийнятне дозволити мені керувати автомобілем, якщо у мене немає прав, чи лікувати без диплому лікаря тощо. А от взяти участь у прийнятті одного із найбільш важливих рішень в житті держави особі, яка має абсолютно дикі уявлення про роль, функції держави та цієї особи в цій державі є, чомусь, цілком допустимим. Усе було б здорово, якби таких людей було небагато. Але, біда в тому, що їх переважна більшість.
Заборонити певному колу осіб брати участь у виборах (наприклад, запровадивши, які-небудь іспити з державознавства по допуску до виборів) що вкрай "неполіткоректно", що практично нездійсненно, бо вкрай важко, затратно, і для демократії небезпечно.
А 200 грн. – напрочуд елегантний спосіб це вирішити.
Володимир Черкаський _ 01.08.2013 13:35
IP: 194.44.12.---
kren:
Ідея про 200 гр. на держ.рівні не виримує критики,хочаб тому,що при владі той же "культурний" про
шарок,коли якийсь ненеормальний і висуне таку ідею-хто ж її підтримає.
Є пара мінусів ідеї: десь додаткові півмільярда долярів на кожні вибори та відсутність "гарного" обґрунтування. Адже не напишеш офіційно: "щоб усякі придурки не ходили голосувати". Але аргумент про неможливість її реалізації в даний момент за даних несприятливих умов не може заперечувати хорошу ідею. Наприклад, неможливість свободи слова за авторитаризма не заперечує ідею свободи слова.

Далі буде...
66 _ 01.08.2013 12:13
IP: 178.215.171.---
Ivan Sulima:
/
Усі проблеми України були б вирішені коли б на державному рівні було заборонено вихідцям з дамбасів займати керевні державні посади. І на Виборах офіційна заміна права голосу на 200гр. за державний рахунок. Тобто найбільш небезпечний для життя держави східний люмпен був би відсторонений від влади
а вам то за что право голоса оставлять? Вы то от этого самого люмпена только географическим положением и отличаетесь.
66 _ 01.08.2013 12:11
IP: 178.215.171.---
Cup of tea 119:

эта идея говорит исключительно о сферических конях в вакууму, которые обитают в голове у гр. Луценко, и его отдаленности от области, в которой он раздает советы
Николай Зубов _ 01.08.2013 10:09
IP: 37.115.106.---
Andrey Voloshin:
Николай Зубов:
Далеко ходить не надо, польша не европа, только-только поднялась выше уровня гавна, что-то ей не понравилось – на тебе решение сейма. Вот такие друзья.
Ну, что вы!
Всем же известно, что "друзья" у нас на северо-востоке. Только вот, им и "до уровня гавна" – никак не подняться.
как ни странно нам тоже
Andrey Voloshin _ 01.08.2013 03:38
IP: 93.75.126.---
Николай Зубов:
Далеко ходить не надо, польша не европа, только-только поднялась выше уровня гавна, что-то ей не понравилось – на тебе решение сейма. Вот такие друзья.
Ну, что вы!
Всем же известно, что "друзья" у нас на северо-востоке. Только вот, им и "до уровня гавна" – никак не подняться.
Николай Зубов _ 31.07.2013 23:57
IP: 37.115.106.---
Далеко ходить не надо, польша не европа, только-только поднялась выше уровня гавна, что-то ей не понравилось – на тебе решение сейма. Вот такие друзья.
Николай Зубов _ 31.07.2013 23:52
IP: 37.115.106.---
Ivan Sulima:
Николай Зубов:
Господін Зубов, ваша Росія має найбільшу теріторію,а економіка на п'ятдесят якомусь місті і те, завдяки продажу (до речі дуже безтолковому) богатющих природних ресурсів. Всі досягнення її були завдяки українцям, бо московітяне – раби. А рабам талантив нема. І знову москвіни розраховують вирішити свої проблеми українськими руками. Але це не вихід для Росії-Московії. Їй самій треба змінюватись, та наводити лад на своїй землі. А Ви нас тягнете у їхній МС
Благодарить знаете кого? Почитайте воспоминания Буша старшего об эпохе Ельцина, о том где писалась Российская Конституция и законы (в Белом доме). Там же много познавательного о подписании беловежского соглашения. Я симпатизирую западной цивилизации, люблю хорошие фильмы и автомобили, восхищаюсь. Но как прагматик я понимаю что мы для них кролики, еда для удава, другого отношения к нам не будет.
Татьяна__ _ 31.07.2013 22:31
IP: 93.73.215.---
Не могу понять, почему автор делает вид, что не понимает разницу между незаконным арестом до приговора и заключением по приговору.
ЕСПЧ признал неправовым арест Тимошенко до суда. Если бы не было приговора суда, то ее следовало бы освободить до решения суда.
Но Тимошенко сейчас в заключении по приговору суда, а это совсем другая история. С какого бодуна ее сейчас нужно освобождать?
В решении ЕСПЧ об освобождении Тимошенко не сказано ни слова.
Так же, как там ни слова не сказано и о политической мотивации ее ареста.
Ну зачем же так нагло врать, когда любой человек может почитать это решение?
kren _ 31.07.2013 22:16
IP: 194.0.206.---
Иван Сулима:
Ідеї не надходять з гори,і не охоплюють маси від закликів політтехнологів,вони виношуються як діти
і вирощуються у ході процесу істрично культурної еволюції,протягом певного часу.Для виховання-чє
ловека нового тіпа-знадобилось 73 р.сов.власті,громадянська війна, -продразвьостка,голодомор,ко
лєктівізація,мільйони знищених врагов народа,ДСВ.з 27.мільйонами,тільки вбитих, 20 з,їзд з куль
том лічності,першість у космосі,благоприємні світові ціни на вуглеводні...це такі загальновідомі аспек
ти даного питання-як мінімум три покоління-не менше,а Ви ідею,котра може бути здійснена тільки
зі згоди пануючої групи,бачите як ложку соди,варто тільки кинути в склянку,і от вам шипучка,хоча
шипучка може й вийде,але,не більше.
Иван Сулима _ 31.07.2013 21:53
IP: 46.202.110.---
kren:
......Бачите як нам ще далеко до національної ідеї.

Ви помиляєтесь. Спитайте у будь якого пенсіонера, що йому блище: проголосувати за коммі, чи сидіти вдома ще і 200гр.
А коли ідея скидати дамбасів з влади отримає популярності, усі ми будемо свідками, як ці дамбаси-можновладці кудись усі поділися у невідомому напрямку. Разом з ригаботами...
kren _ 31.07.2013 19:58
IP: 194.0.206.---
Иван Сулима:
Поперше мова йшла про пропозицію на держ.рівні,а по друге,не знаю щодо середньго класу,наскільки він у нас потужний.Для національної ідеї ще десь треба взяти націю,не за правом спадковості-прописка в паспорті-а як особи що є носієм такої свідомості.Нації в соціології надається технічно-політичний статус-представники одного,або кількох етносів,що створили собі державне утворення,в наслідок чого вийшли на вищий,наднаціональний рівень солідарності.Щоб говорити про націю,треба передбачати,або мати в наявності в населенні держави відомий рівень свідомого ставлення до політичного життя і певний напрямок колективної волі.Для того,щоб таке явище відбулося,в суспільному житті має статися культурно-психологічний факт який можна було б назвати виникненням національної самосвідомості,актом національної волі,звідки вже напруга національного самопочуття,наональна самосвідомість,що призведе до політичної самодіяльності народу.Бачите як нам ще далеко до національної ідеї.
Иван Сулима _ 31.07.2013 18:53
IP: 46.202.110.---
kren:
Володимир Черкаський:
Ідея про 200 гр. на держ.рівні не виримує критики,хочаб тому,що при владі той же "культурний" про
шарок,коли якийсь ненеормальний і висуне таку ідею-хто ж її підтримає.
""...офіційна заміна права голосу на 200гр. за державний рахунок...", -може стати гарною національною ідеєю в сучасній Україні. Підтримають абсолютно усі. (не рахую владу). Коммі і ригі зливаються з першої спроби. А далі середній клас робить з України Сінгапур
Северянин _ 31.07.2013 17:55
IP: 193.138.246.---
Ivan Sulima:
Ну и какие проблемы? Ющер или Леша-мерседес не пилили бы бюджет? Назовите хотя бы три проблемы, которые Вы так решите.
kren _ 31.07.2013 16:46
IP: 194.0.206.---
Володимир Черкаський:
Ідея про 200 гр. на держ.рівні не виримує критики,хочаб тому,що при владі той же "культурний" про
шарок,коли якийсь ненеормальний і висуне таку ідею-хто ж її підтримає.
Володимир Черкаський _ 31.07.2013 16:35
IP: 194.44.12.---
Ivan Sulima:
Cup of tea 119:
Усі проблеми України були б вирішені коли б на державному рівні було заборонено вихідцям з дамбасів займати керевні державні посади. І на Виборах офіційна заміна права голосу на 200гр. за державний рахунок. Тобто найбільш небезпечний для життя держави східний люмпен був би відсторонений від влади
Ідея про 200гр. – СУПЕР! Підтримую обома руками!
Але вважаю, що східні люмпени гірше східних лише своїм звихнутим патріотизмом, за якого в Україні цінується лише все неукраїнське. Тому ділити їх на східних і західних не став би.
Ivan Sulima _ 31.07.2013 14:58
IP: 46.202.110.---
Cup of tea 119:
"Луценко придумав, як очистити суди"

"Згідно наших законів, рішення ЄСПЛ – джерело права і є обов'язковим до виконання в Україні. Відтак, я пропоную законодавчо встановити обов'язковість відсторонення від посад усіх слідчих, прокурорів і суддів, чиї рішення були визнані ЄСПЛ порушенням прав українських громадян", – заявив Луценко.

ww w.pravda.com.ua/news/2013/02/26/6984407/
Усі проблеми України були б вирішені коли б на державному рівні було заборонено вихідцям з дамбасів займати керевні державні посади. І на Виборах офіційна заміна права голосу на 200гр. за державний рахунок. Тобто найбільш небезпечний для життя держави східний люмпен був би відсторонений від влади
kren _ 31.07.2013 14:55
IP: 194.0.206.---
Cup of tea 119:
kren:
Безперечно. Як я й писав, аналогічно слід ставитись до кожного порушення прав людини визнаного ЄСПЛ.
Суди-такі як вони є у нас-це тільки явище відсутності громадянського суспільства в Україні,що є голов
ною умовою адекватності влади до правових основ своєї діяьності,будь де,і допоки таккої умови не
створено,всі і всякі; правові,політичні,економічні,соціальні...рішення будуть визначатися потребами
і бажаннями пануючої групи.
Hryhory _ 31.07.2013 14:47
IP: 91.209.51.---
К чему этот "треп", если Тимошенко "сидит" совсем по другому делу!
Уряд реформ392 Aтака Путіна1186 Корупція1287 Україна та Європа1064 тітушки18
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter