Костянтин Матвієнко Політичний експерт

Після колективізації сільського господарства в Україні настав Голодомор

13 лютого 2020, 14:54

Наприкінці 20-х років минулого століття радянська влада розпочала колективізацію у підконтрольній їй частині України. Повсюдно створювалися колективні селянські господарства шляхом примусового об'єднання землі, худоби та реманенту, які до цього належали селянським родинам на правах власності. Перед усім селян позбавляли можливості обробляти їхні особисті земельні наділи. Саме земля стала основою для колективізації. Її відібрали у селян, проголосивши державною власністю, що передана колгоспам у користування.

Селян примусили працювати у колгоспах. Разом із тим колгоспи, через низьку продуктивність праці та через те, що створена у них продукція фактично безкоштовно відбиралася владою для потреб індустріалізованих міст, не міг забезпечити своїх працівників необхідною їжею. Тому селянину доводилося працювати ще і у своїй садибі задля прогодування родини. Продукція, вирощена в індивідуальних господарствах обкладалася величезними натуральними та грошовими податками.

Селян, які могли створити потенційну загрозу колгоспному ладу силоміць, у масовому порядку виселяли до Сибіру, розстрілювали, кидали до в'язниць. Попри це в ході колективізації в Україні відбулося 7382 селянські бунти, 15 з яких радянська влада визнала за широкомасштабні озброєні і організовані повстання.

Сьогоднішня влада в Україні у певних рисах діє подібно до того, як діяла радянська влада у часи колективізації. Схожість перш за все полягає у тому, що селяни, які обробляють свої, чи взяті в оренду земельні паї, неодмінно позбудуться їх внаслідок запровадження "ринкового обігу земель сільськогосподарського призначення". Фермери, які організовують сільгоспвиробництво на цих паях не мають вільних коштів, щоб викупити їх, після запровадження "ринку землі". Своїх власних земель їм абсолютно не вистачить для організації повноцінного виробництва. Доступу до кредитів фермери так само не мають через їхню дорожнечу в Україні. Тому й ті паї, які належать їм та їхнім родичам, фермери будуть змушені продати та поїхати із сіл, або найнятися на роботу до тих, хто скупить землю.

За допомоги "ринкових механізмів" фермерів проженуть із землі великі агрохолдинги, власники корупційних капіталів, просто рейдери. В умовах безладу у реєстрах прав власності та корупції в установах юстиції зробити це буде зовсім нескладно.

Попри всі зусилля попередніх режимів влади в Україні, наш аграрний сектор демонструє пристойні показники своєї роботи. Торік надходження валюти від експорту сільськогосподарської продукції склали рекордні 20,2 млрд. доларів. Позитивна динаміка зберігається протягом щонайменше десятиліття. Відтак немає ніякої потреби реформувати земельні відносини у "турборежимі".

Зрозуміло, що пристойні результати роботи сільського господарства в Україні досягнуто, певною мірою, завдяки екстенсивним засобам ведення господарювання. Мова про розорювання земель, які розорювати ніяк не можна – береги водойм, заплавні луки, охоронні зони заповідників, придорожні смуги тощо. Також у гонитві за прибутком аграрії нерідко порушують правила сівозміни, застосування добрив та гербіцидів, ігнорують необхідність боротьби з різними видами ерозії ґрунтів.

Така практика стала можливою винятково завдяки корупції в установах, покликаних забезпечувати дотримання Земельного, Водного, Лісового кодексів України та інших законів. Законопроект, який має запровадити ринок землі, жодним чином не спрямований на порятунок ґрунтів від варварської експлуатації. Навпаки – він вилучає фактично усі норми, спрямовані на охорону природи та родючості земель.

Україна є найбільш розораною країною Європи. Об'єктивно є потреба у зменшенні земельних площ, які використовуються у сільському господарстві, повернення у господарську практику чистих парів (толок), коли рік і більше поле не розорюється, а використовується як пасовисько чи сінокіс. Із запровадженням нав'язуваного владою ринку землі, такі можливості буде втрачено, тому родючість українських земель неодмінно падатиме.

Окрім негативних економічних та природоохоронних наслідків, ринок землі потягне за собою також соціальні, демографічні, інфраструктурні та, навіть, військові загрози. Знелюднення українського села призведе до втрати поселенської мережі. Населення, особливо продуктивне і молоде, сконцентрується у великих містах. Надання необхідних послуг людям, які залишаться у селах – від енергопостачання до медицини – кардинально подорожчає, що ще більше прискорить їхнє вимирання.

Більшість території України перетвориться на пустку, яку зможуть легко колонізувати прибульці із кліматично і соціально несприятливих регіонів планети. Опиратися цій навалі за допомогою військових і поліцейських заходів буде вкрай складно і дорого. Досить подивитися лишень на те, як непросто країнам ЄС стримувати хвилі біженців з Африки.

Колективізація українського села минулого сторіччя мала своїм результатом, у 32-33рр., Голодомор, який назавжди змінив демографічну і соціокультурну структуру країни. Його демографічні наслідки співставні із наслідками для України Другої світової війни і даються взнаки до сьогодні. Зокрема у Донецькій та Луганській областях, де тоді у хати розкуркулених українських селян заїхали мешканці російської глибинки. Голодомор виявився тривким, транссторічним інструментом упокорення і знищення України. Однак Україна вистояла.

Треба вистояти і зараз.

powered by lun.ua
Коментарі — 69
iip _ 16.02.2020 08:09
IP: 31.40.110.---
Муляр:
iip:
Муляр:

Фермери – основа аграрних галузей усіх, без винятку, розвинутих країн світу.
Великі агрохолдинги – скоріше виняток. Шановний, можливо Ваша наполегливість у захисті інтересів великих агрохолдингів має під собою меркантильну зацікавленість?
Я так розумію, шановний п. lip, що перехід до argumentum ad hominem означає, що окрім лозунгів відповісти Вам немає чим?
Вибачте, пане Муляр, але якщо для Вас НЕ є аргументом той факт, що фермерська "модель" у аграрній галузі є основною в УСІХ, без винятку, розвинених країнах – тут нічого не вдієш. Ця модель була напрацьована в умовах вільного ринку і чесної конкуренції за багато десятиріч. Зі всією повагою, але Ви вважаєте себе розумнішим за увесь вільний світ. Затято доводите протилежне – ніби великі агрохолдинги, які програли у вільній конкурентний боротьбі мобільним і ефективним фермерським господарствам – краща модель для України.

Щасти Вам::))
Муляр _ 16.02.2020 03:45
IP: 37.57.154.---
Костянтин Матвієнко:
Муляр:
Про колективізацію і Голодомор – колективізація знищила український сільський уклад, що унеможливило спротив продрозверстці.
І колективізація, і Голодомор були наслідками впровадження системи в основі, якої було заперечення приватної власності. Базовим документом, що стосувався землі, був Декрет про землю, прийнятий більше ніж за 10 років до того, у 1917. І цим декретом уся приватна власність націоналізовувалась. То нащо придумувати "страшилки" і прив'язувати колективізацію та Голодомор до процесів абсолютно протилежних за своєю суттю? Тільки для того щоб налякати, щоб люди замість мізків включали емоції, а деякі політичні сили, користуючись тими страхами та непопулярністю ідеї зняття мораторію, набирали бали. Хіба не так, п. Костянтине?
І "продразвьорстка" була під час Громадянської війни.
Муляр _ 16.02.2020 03:16
IP: 37.57.154.---
Костянтин Матвієнко:
Муляр:
Слушні питання. Про агрохолдинги: все у динаміці. Саме зараз вони накопичили фінансові і адміністративні ресурси для зачистки дрібних і середніх фермерів.
Пане Костянтине, а Ви могли б якимись цифрами підтвердити те, що проголошуєте щодо ресурсів агрохолдингів? Тому що, по перше, якщо помножити усі 42,7 млн. га сільгоспземель нехай навіть на абсолютно занижену смішну цифру у 500 USD, то усіх статків нашої першої десятки багатіїв трохи не вистачить, щоб купити усю нашу землю. А це мова не про гроші, а про активи!!! І серед тієї десятки тільки один П. асоціюється з агарним бізнесом. А, по друге, такі люди як Косюк, Вадатурський, бр. Веревські не є найбагатшими, ще й до того всього за останній рік мають скорочення активів на -27, -14 та -15%% відповідно. То що вони там накопичити могли "саме зараз"? Про Бахаматюка навіть мовчу))
Муляр _ 16.02.2020 02:44
IP: 37.57.154.---
iip:
Муляр:

Фермери – основа аграрних галузей усіх, без винятку, розвинутих країн світу.
Великі агрохолдинги – скоріше виняток. Шановний, можливо Ваша наполегливість у захисті інтересів великих агрохолдингів має під собою меркантильну зацікавленість?
Я так розумію, шановний п. lip, що перехід до argumentum ad hominem означає, що окрім лозунгів відповісти Вам немає чим?
iip _ 15.02.2020 21:26
IP: 31.40.110.---
Log Log:

А по-русски Павсикакий это "Засранец"?
Чесно – не в курсе. Может и засранец – оно в рифму на данном индивидууме.
Павсикакий, Хуздазад – это такие святые есть в православном "рузьком мире".

У мокшанских попов оно ж как – имена давали те, что в день рождения в святках. Кому не повезло родится в день "павсикакия" – тот ВЗЯТКУ давал русскому попу, чтобы тот назвал человека необезьяньим именем – Миша там или Петя. У русских попов это целая мафия была – шантажировала мокшан плохими именами из мокшанских святок.

Поскольку мы не знаем, как зовут этого клин-идиота "романова" – то чего ж его не назвать и Павсикакием Хуздазадовичем – ему идёт:) Пороюсь в мокшанских святках – ещё что посмешнее найду – там такие имена святых есть – здохнуть от смеха можно. Их там, вообще, тысячи – и одно друго смешнее. Екдикий Епиктетович, типа, или Картерий Касторович, или Фифаил Сосипатрович (о – это хорошо).
Log Log _ 15.02.2020 19:58
IP: 46.133.9.---
iip:
Павсикакий.
А по-русски Павсикакий это "Засранец"?
iip _ 14.02.2020 20:59
IP: 31.40.110.---
Данил Романов:
Россия вывезла всех своих подданных...
Павсикакий – какой класс, большое тебе мерси.

Если бы не ты, я бы не прочитал такие хорошие вещи: "Относятся к людям как к скоту". Выглядит это так: внутри Ил-76 в варианте для десантирования личного состава лютый холод, скамейки и ведро под шатром в качестве туалета. После приземления, открыв заднюю рампу, на выходе из самолета всем прибывшим на морозе померяли температуру... (сообщалось, что все "пассажиры" "клинически здоровы", но что с ними стало от такой "эвакуации" – еще неизвестно...)
"Везли как картошку!", "Спасались от холода как могли", "Так поступать с людьми – как в сарай загнали, это вершина издевательства!" и т.п.

А это никакая не "вершина", а Россия.

Мерзко от всего этого. Мы, как могли, пытались это изменить. Но большинству плевать на других, пока их не огреют по хребту ПР-73 или вот так вот не погрузят в самолёт без туалета, тёплых одеял, питания и элементарной заботы. Эх...
iip _ 14.02.2020 19:27
IP: 31.40.110.---
Данил Романов:

Кстати, Павсикакий – ты мне напомнил одну неувязочку.
Украинцев в Ухани было шось 50 чел, а драных мокшанцев АЖ под 600.

Шо – мокшанцам так понравилося драять китайские ср*льники?
И, опять же, а где те 600 драных мокшанцев, шо Мокша вывезла дровами из Уханя?
Часом их не расстреляли, как инвалидов ВОВ?
iip _ 14.02.2020 19:11
IP: 31.40.110.---
Данил Романов:
Мне бы стыдно было жить в такой стране, в которой американцы делают что хотят...
Любезнейший Павсикакий Хуздазадович Патефонов-Романов!

Вы невозможная кокетка. Ему "стыдно".
Та тебя из любой нормальной страны турнули бы драной метлой моментально.
Правильно Пукин фсб-шникам запретил ездить забугор...

Решение рвать твою вонючую бензоколонку-Мокшу вже принято.
Только поделить не договорились. Японии – Дальний Восток, Китаю – Сибирь, Финляндии – Карелию, Украине – Краснодар та Ставрополь. А Европе норовят впарить это гнилое дупло – Центральную Россию – где одна пьянь та рвань осталась – Европа не согласна пока. Ну и отдельный разговор за миллионы паразитов – "москвичей", которые нихрена не делают, одни чиновнички-ворюги та их прихлебатели. Ты не сомневайся – такой геморрой, как твоя "россия", мир долго терпеть не станет...

Ну, как-то так...
_ABM_ _ 14.02.2020 16:38
IP: 77.222.153.---
Данил Романов:
_ABM_:
-...показали фильм...
Да-да, показали фильм...киностудии "Мосфильм"
За ваши деньги любой каприз!😁
_ABM_ _ 14.02.2020 16:13
IP: 77.222.153.---
Данил🚽 Романов💩 💨 – Изя из Воронежской обл., село Верхняя Хава, ул. Собачьего ящика:
- Зря... общаетесь с этой собачкой...
Справка:
Данил Романов – это недоумок проживающий в Воронежской обл., село Верхняя Хава, ул. Собачьего ящика. Работает сторожем в школьной котельни.
Проверил. Да, действительно в этом селе есть такая улица Собачьего ящика. Название историческое – собаки👹👹 покусали какого-то местного придурка, отсюда и название. Вероятно теперь покусали Изю.
...Изя, ты укол от столбняка сделал? Не перепутай, не тебе укол, а собаке👹❗❗❗😁
Кирилл Граф _ 14.02.2020 12:55
IP: 95.132.135.---
Муляр:
Дайте визначення, будь-ласка, тому "фермеру"?
И. Бунин. Окаянные дни.
Шел через базар – вонь, грязь, нищета, х... лы и х...шки чуть не десятого столетия, худые волы, допотопные телеги – и среди всего этого афиши, призывы на бой за третий интернационал. Конечно, чепухи всего этого не может не понимать самый паршивый, самый тупой из большевиков, Сами порой небось покатываются от хохота.

Из "Одесского Коммуниста":

Зарежем штыками мы алчную гидру,
Тогда заживем веселей!
Если не так, то всплывут они скоро,
Оживут во мгновение ока,
Как паразит, начнет эта свора
Жить на счет нашего сока...
iip _ 14.02.2020 10:13
IP: 31.40.110.---
Муляр:
Поганий той солдат що не мріє стати генералом!
Ні ЗУ, ні стаття у Вікі не містять обмежень ні щодо кількості землі, ні щодо кількості найманих працівників, ні щодо діяльності з додаткової обробки сільськогосподарської сировини та продажу продукції безпосередньому споживачеві у промисловій упаковці, тобто фактично будь-який успішний фермер може займатись тим чим займається агрохолдинг, тому все це, насправді, розмови про успішність, меншу успішність та неуспішність. І виходить, що ми як суспільство, симпатизуємо неуспішним та демонізуємо успішних. І чомусь ми зацікавлені у тому щоб такий важливий ресурс як земля був у руках менш успішних!

Фермери – основа аграрних галузей усіх, без винятку, розвинутих країн світу.
Великі агрохолдинги – скоріше виняток. Шановний, можливо Ваша наполегливість у захисті інтересів великих агрохолдингів має під собою меркантильну зацікавленість?
Костянтин Матвієнко _ 14.02.2020 09:54
IP: 185.143.147.---
Муляр:
Слушні питання. Про агрохолдинги: все у динаміці. Саме зараз вони накопичили фінансові і адміністративні ресурси для зачистки дрібних і середніх фермерів. Про колективізацію і Голодомор – колективізація знищила український сільський уклад, що унеможливило спротив продрозверстці.
iip _ 14.02.2020 09:54
IP: 31.40.110.---
Данил Романов:
работает тут за гречку.
Товарищ Павсикакий Хуздазадович!
Шо, так задело за живое, шо ночами не спиш, не еш:::)))))))
Значит я на правильном пути. Это радует.

Я тебе по секрету скажу – решение рвать твою вонючую бензоколонку-Мокшу вже принято.
Только поделить пока как не договорились. Японии – Дальний Восток, Китаю – Сибирь, Финляндии – Карелию, Украине – Краснодар та Ставрополь.
А Европе норовят впарить это гнилое дупло – Центральную Россию – где одна пьянь та рвань осталась – то Европа не согласна пока.
Ну и отдельный разговор за миллионы паразитов – "москвичей", которые нихрена не делают, одни чиновнички-ворюги та их прихлебатели.
Как только нормальные страны по рукам за раздел Мокши ударяд – так всё и случится враз.
Ты не сомневайся – такой нарыв, как твоя Россия, мир долго терпеть не станет...

Запасись поп-корном и жди – уже не долго осталося...
_ABM_ _ 14.02.2020 09:52
IP: 77.222.153.---
Данил🚽 Романов💩 💨 – Изя из Воронежской обл., село Верхняя Хава, ул. Собачьего ящика:
- Зря... общаетесь с этой собачкой...
Справка:
Данил Романов – это недоумок проживающий в Воронежской обл., село Верхняя Хава, ул. Собачьего ящика. Работает сторожем в школьной котельни.
Проверил. Да, действительно в этом селе есть такая улица Собачьего ящика. Название историческое – собаки👹👹 покусали какого-то местного придурка, отсюда и название. Вероятно теперь покусали Изю.
...Изя, ты укол от столбняка сделал? Не перепутай, не тебе укол, а собаке👹❗❗❗😁
Муляр _ 14.02.2020 05:09
IP: 37.57.154.---
Виправлення: "безпосередньому споживачеві у споживчій упаковці"
Муляр _ 14.02.2020 01:23
IP: 37.57.154.---
P.S.S. "Україна мала стартові умови кращі за Польщу..." – це дуже спрощений погляд, взагалі Польща не мала досвіду колективізації
Знову ж таки – не перекручуйте. Я мав на увазі стартові умови у промисловості.

А я мав на увазі не конкретно земельні відносини, а суспільні взагалі. Тому наявність промисловості, що виробляла станки для виробництва станків, які мали виробляти станки, не була ніякою перевагою. Перевагою є свобода, якої вочевидь в нас було менше ніж у Польщі. Тому і Польща там де вона є, а ми там де ми є.
Муляр _ 14.02.2020 00:53
IP: 37.57.154.---
P. S.
Принаймні "фермер" – це точно не великий аграрний холдинг::::)))))))))))
Поганий той солдат що не мріє стати генералом!
Ні ЗУ, ні стаття у Вікі не містять обмежень ні щодо кількості землі, ні щодо кількості найманих працівників, ні щодо діяльності з додаткової обробки сільськогосподарської сировини та продажу продукції безпосередньому споживачеві у промисловій упаковці, тобто фактично будь-який успішний фермер може займатись тим чим займається агрохолдинг, тому все це, насправді, розмови про успішність, меншу успішність та неуспішність. І виходить, що ми як суспільство, симпатизуємо неуспішним та демонізуємо успішних. І чомусь ми зацікавлені у тому щоб такий важливий ресурс як земля був у руках менш успішних!
iip _ 13.02.2020 23:47
IP: 31.40.110.---
Муляр:
"Якщо Ви не знаєте визначення поняття "фермер" – чого Ви затіяли цю дискусію?" Ви, шановний п. lip, не перший, хто відмовляється дати визначення))
Ну – можна узяти, наприклад визначення "фермера" з вікі (стаття "фермер").
Для початку буде досить. Є ще визначення фермерського господарства у Законі "Про фермерське господарство", хоча він дещо застарів.

Принаймні "фермер" – це точно не великий аграрний холдинг::::)))))))))))
Муляр _ 13.02.2020 23:42
IP: 37.57.154.---
" Оренда – це один з видів рентних відношень. Взагалі рента це різного роду дохід з власності, якою людина володіє, але не займається оперативним управлінням.
Контролювати мають державні органи (не смійтеся, у світі є держави не такі, як наша).
НЕспекулятивні операції переходу прав власності, зокрема купівлю-продаж з обмеженою маржою – ну так ніби можна, хоча це питання. Здебільшого практикується викуп землі у власника державою."
З того, що Ви написали про те що НЕ можна, та з вищезгаданого можна зробити висновок, що Ви проти оренди та за купівлю-продаж з обмеженою маржею.
Добраніч! Дякую!
iip _ 13.02.2020 23:37
IP: 31.40.110.---
Муляр:
В земельних відносинах категорично НЕ можна допускати три речі: рентні відносини, безконтрольне розпорядження і безконтрольний обіг землі, спекулятивні операції купівлі-перепродажу.
1. "Рентні відносини" – це оренда чи ні?
2. Хто має контролювати обіг і чим це відрізняється від того, що є зараз?
3. "Спекулятивні" НЕ можна, а не спекулятивні – можна?
Ну, Ви затребували цілу дисертацію::)))
Частково відповім. Оренда – це один з видів рентних відношень. Взагалі рента це різного роду дохід з власності, якою людина володіє, але не займається оперативним управлінням.
Контролювати мають державні органи (не смійтеся, у світі є держави не такі, як наша).
НЕспекулятивні операції переходу прав власності, зокрема купівлю-продаж з обмеженою маржою – ну так ніби можна, хоча це питання. Здебільшого практикується викуп землі у власника державою.

Дякую на сьогодні.
Муляр _ 13.02.2020 23:34
IP: 37.57.154.---
"Якщо Ви не знаєте визначення поняття "фермер" – чого Ви затіяли цю дискусію?" Ви, шановний п. lip, не перший, хто відмовляється дати визначення))
Муляр _ 13.02.2020 23:31
IP: 37.57.154.---
І він бізнесмен чи "бізнесмен"?
Муляр _ 13.02.2020 23:28
IP: 37.57.154.---
ОК, я уточню, скільки той "фермер" має мати землі та найманих працівників?
ONLINE
Порошенко2 Свобода слова568 Aтака Путіна1224 Україна та Європа1085 Корупція1335
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter