Вікторія Сюмар Народний депутат, фракція НФ

Київ-Афіни-Київ, або Дві історії з помаранчами...

15 грудня 2008, 00:01

На центральній площі в Афінах сьогодні не готуються до Різдва. Головна ялинка країни, яку встановили ще до 6 грудня, спалена дотла. Власне, від неї залишилися чорні дроти та деінде залишки ялинових гілок. Поруч розгромлені макети для вертепів. Коли місцева дітвора зможе побачити різдвяні вистави, не береться прогнозувати ніхто. На центральній площі, як і в усьому центрі взагалі немає дітей. Там просто складно дихати через сльозогінний газ, який поліція час від часу застосовує проти протестувальників.

Втім, на їх активність це особливо не впливає. Переважно ці молоді люди вже добре знають, що робити, аби зменшити дію газу. Вони обмотують свої голови мокрим ганчір"ям, аби перцева суміш не потрапляла до дихальних шляхів, і далі сидять просто на проїжджій частині перед парламентом країни, час від часу, роблячи певні випади проти поліції або ж спроби штурму будинку парламенту.

Для цього використовують різні засоби: від підпалу сміттєвих баків та інших "ляльок", зроблених з ганчір"я до пляшок із запальною сумішшю. Все це, палаючи, найчастіше летить у місцевих поліціянтів, які, після вбивства 16-річного юнака 6 грудня, поводяться швидше як "живий щит", аніж стражі порядку.

Іще один засіб боротьби – помаранчі. В Афінах вони ростуть скрізь, десь як в Києві каштани. Так ось помаранчі теж стали засобом боротьби місцевих анархістів, ними найчастіше намагаються жбурнути у представників влади. Найбільше не рекомендують ходити у бік Політехнічного інституту, саме це приміщення є базою для протестувальників і багаття там палять просто на коридорах. Революція, мовляв...



Тим часом місто намагається порахувати, скільки ж коштуватиме ця революція Греції. Побиті вітрини головних крамниць практично впродовж усієї головної торгової вулиці столиці, спалені дотла офісні будівлі та окремі квартири на близьких до центральної площі вулицях – все це справляє доволі гнітюче враження. Туристи намагаються якнайшвидше поїхати з Греції, чимало мешканців Афін також прагнуть отримати передчасну різдвяну відпустку, аби подалі спостерігати за тим, який розвиток матиме так звана анархістська революція в Греції.

Ця європейська країна серйозно потерпає від світової економічної кризи. Політика правого уряду, як його називають "урядом розгодованих котів", була вкрай невдалою протягом останніх кількох років. Місцева поліція ще до вбивства хлопця, мала далеко не найкращий імідж і сприймалася вороже. Систему освіти називали застарілою та неконкурентноспроможною на європейському просторі, а молодь так і не мала гарантованого першого місця роботи та достатньої платні. Навіть православна церква тут не так давно була втягнута в скандал щодо грошових маніпуляцій. Західні експерти називають події в Греції "кризою суспільних інститутів", і попереджають – Афіни можуть стати лише початком, адже подібні настрої притаманні сьогодні не лише молодим грекам.

На фоні понівеченої грецької столиці чомусь пригадується інша революція з помаранчами від 2004 року. У Києві це справді було інакше. Іншими, насамперед, були обличчя людей, які виходили на центральну площу міста. На тих обличчях не було злості... Може тому жодне скло не треба було міняти після помаранчевої революції.

Навряд чи сьогодні варто шукати паралелі поміж українською Помаранчевою революцією і подіями в Афінах. Їх об"єднають хіба що помаранчі. Та все ж певні думки виникають.

Насамперед це думки про те, що ми, українці, значно більше європейці, ніж самі про себе думаємо. Подіями 2004 не дарма захоплювався весь світ, адже вони були цілковитим відображеннями тих цінностей, які ми називаємо європейськими. І демонструвати які сучасна Європа просто інколи нездатна...

powered by lun.ua
Коментарі — 38
незграба _ 15.12.2008 17:09
IP: 194.29.60.---
"Вибачте, на городі бузина..." "Ну так а я про що?"
Ну так бузина или не бузина?
Я мав на увазі, що Сєвєродонецький з'їзд не стоїть в одному ряду з Майданом.

"А Майдан від цього вилікував, тепер не проходять."
А Вы Виктору Андреичу сейчас за это еще и благодарны, не так ли?:)))
Скоріше Віктору Федоровичу. Якби не він, я так і залишився б аполітичним.
suspiria _ 15.12.2008 16:51
IP: 89.105.254.---
15.12.2008 16:07___ Хархама
Вот в этом и вся разница между протестующими в Афинах и теми, кто стоял на майдане. Первые четко понимают, чего хотят, вторые же восторженно слушали, как их хвалят со сцены политики, и блаженно улыбались друг другу, а потом шли, куда им скажут.

Так им уже и указали куда они могут идти. И не мешать демократическим преобразованиям в стране победившей охлократии.
Хархама _ 15.12.2008 16:07
IP: 194.63.142.---
15.12.2008 15:56___ Вікторія Сюмар
Насправді одночасно співпали акції протесту анархістів та організовані протести профспілок. Профспілки вимагають від уряду підвищення заробітної плати, тоді як уряд каже, що зараз, у період кризи, на це немає ресурсу. Анархісти, у свою чергу, вимагають відставки уряду та покарання винних у вбивстві хлопця.

Вот в этом и вся разница между протестующими в Афинах и теми, кто стоял на майдане. Первые четко понимают, чего хотят, вторые же восторженно слушали, как их хвалят со сцены политики, и блаженно улыбались друг другу, а потом шли, куда им скажут.
Вікторія Сюмар _ 15.12.2008 15:56
IP: 194.125.224.---
15.12.2008 00:42___ уграїнець

Насправді одночасно співпали акції протесту анархістів та організовані протести профспілок. Профспілки вимагають від уряду підвищення заробітної плати, тоді як уряд каже, що зараз, у період кризи, на це немає ресурсу. Анархісти, у свою чергу, вимагають відставки уряду та покарання винних у вбивстві хлопця. До речі, ситуація ускладнюється тим, як відбувається слідство. Адже поліція каже, що це був постріл у повітря, але рекошетом куля влучила у хлопця. Однак, ця версія викликає чимало сумнівів.
Найімовірніше у ближчі дні варто чекати зміни уряду, до влади знову повернуться ліві. Але це ті ж самі старі обличчя, які до того були при владі чимало років. Мені довелося чути виступ майбутнього прем"єра... Відверто кажучи, він дуже подібний до його українських колег. Головна теза – якщо ми прийдемо до влади, ситуація стабілізується, але нічого конкретного щодо виходу з кризи не пропонує.
Хархама _ 15.12.2008 15:42
IP: 194.63.142.---
15.12.2008 15:11___ незграба

"Хвилювання, можливо не тільки від всіх тих подій, але й від сумнівів, що присяга законна. Або ж поясніть, що Ви маєте на увазі, коли згадуєте за "ліву руку"."

Зачем спрашиваете, если все сами знаете. Незаконная присяга, призыв к силовикам переходить на сторону совета национального спасения (кажется, так), о котором Вы не помните. Вам об этом просто не напоминают.

"Вибачте, на городі бузина..." "Ну так а я про що?"

Ну так бузина или не бузина?

"Я взагалі до Майдану був аполітичним. Навіть не знав, чиї то морди зображені на біг-бордах."

Это и называется "манипулирование общественным сознанием".

"А Майдан від цього вилікував, тепер не проходять."

А Вы Виктору Андреичу сейчас за это еще и благодарны, не так ли?:)))
suspiria _ 15.12.2008 15:37
IP: 89.105.254.---
15.12.2008 15:32___ serpav
І до речі суть закону – таке ж віртуальне поняття, як і дух.

Вот в этом и проблема – когда суть закона изложена БУКВОЙ таким образом, что прав всегда тот, кто богат и во власти. И нихрена за четыре года в этом отношении сделано не было.
И по-видимому, в планы самой демократической коялиции это и не входило.Рыба всегда лучше ловится в мутной воде.
serpav _ 15.12.2008 15:32
IP: 212.3.125.---
15.12.2008 15:10___ suspiria
Не зря ведь,не дожидаясь никаких результатов, Ющенко присягал на верность Украине...
Це був піар хід, призначений для того, щоб люди розуміли, що в найбільш напружений момент, якщо справа дійде до кровопролиття, їх месія не дремене з переляку в кущі. Звичайно з висоти часу цей крок виглядає зовсім по іншому, особливо через призму закону.
Ну а на рахунок 85% – нехай би спочатку набрав, а потім би вже і говорили.
І до речі суть закону – таке ж віртуальне поняття, як і дух. Краще казати буква закону, тобто чітко сформульовані норми, кожне поняття яких строго описане в рамках даного чи інших законів.
suspiria _ 15.12.2008 15:19
IP: 89.105.254.---
15.12.2008 15:11___ незграба
Клятва на библии, положа на нее левую руку, означает ложь.
serpav _ 15.12.2008 15:14
IP: 212.3.125.---
А можливо варто було в 2004 як зараз в Греції, щоб ці падли надовго запам'ятали, а не справляли вже через рік роковини по Майдану?
незграба _ 15.12.2008 15:11
IP: 194.29.60.---
15.12.2008 14:36___ Хархама
А миролюбие майдана особенно ярко подчеркивает леворукая присяга ВАЮ
Не розумію, при чому тут "ліворука присяга". Хочете сказати, то був якийсь особливий жест прихильникам? То був наслідок хвилювання, не більше. Хвилювання, можливо не тільки від всіх тих подій, але й від сумнівів, що присяга законна. Або ж поясніть, що Ви маєте на увазі, коли згадуєте за "ліву руку".
... его призыв вместе с ЮВТ к силовикам не подчинятся правительству, который поддержали львовские гаишники,
Було щось таке, але по-моєму, то був заклик не виступати проти народу, але про непокору не було. В усякому разі, такого не пам'ятаю.
...а потом и съезд в Северодонецке провели.
Вибачте, на городі бузина...
Революционеры сразу до афинских событий решили и не доводить.
Ну так а я про що?
Вы, вероятно, в это время улыбались на майдане, поэтому все эти события и прошли мимо Вас.:)))
Я взагалі до Майдану був аполітичним. Навіть не знав, чиї то морди зображені на біг-бордах. Прізвищ там не писали, а тільки "тому що..." Потім питаю "Хто це?"-кажуть то Янукович. Ющенка, правда, впізнавав і раніше. Так що тут мушу з Вами погодитись. Пройшли події мимо мене. А Майдан від цього вилікував, тепер не проходять.
suspiria _ 15.12.2008 15:10
IP: 89.105.254.---
___ незграба
Погодьтеся, якби претендентами були Ющенко і якась достойна особа, що не заплямувала себе в минулому (тобто не Янукович), та не було б таких нахабних, знущальних маніпуляцій з бюлетенями, то тих виборів ніхто би і не помітив. І Майдану б не було.

Не согласен. Если бы Яник набрал даже 85%, как в свое время Саакашвили и Лукашенко, осуществлен был бы тот же сценарий. Слишком много усилий и денег было потрачено на "революционеров", и нужно было это довести до конца.
Не зря ведь,не дожидаясь никаких результатов, Ющенко присягал на верность Украине, держа левую руку на евангелии.
А для того, что бы не было бардака, который для Вас кажется "болезнью" переходного (в очередной раз) периода, нужно соблюдать ЗАКОН, а не подстраивать его под сиюминутные интересы пребывающих во власти. И руководствоваться не ДУХОМ ЗАКОНА, а его СУТЬЮ.
Igor12345 _ 15.12.2008 14:49
IP: 91.124.36.---
Вот читая, что пишете, приходит мысль Вам это все интересно? Почему Вам интересно? Почему Вы втянуты в ту или иную позицию? кажеться: встал утром и видишь в стране фигня полная происходит, всем ясно кто виноват все 450 или 400 "сильных мира сего" и правительство и президент, а еще их прихлебатели на местах 20-30 тысячи. Вот и всё. Нравится -понимайте, проявляйте толерантность и т.д., будьте обязательно интелигентны:))) Ребята страна, нация, народ стоит на коленях. Не один политик никогда про народ думать не будет, у них своя игра, не родился он политиком, он им стал, а это уже диагноз.
Хархама _ 15.12.2008 14:36
IP: 194.63.142.---
15.12.2008 14:00___ незграба
Ну, не скажіть. Все було досить спонтанно.

Не вижу необходимости Вас в чем-то переубеждать. Достаточно вспомнить о существовании такой организации как "Пора", финансировавшейся неизвестно откуда. Сразу после революции сгинули.

"Воно, звісно, могло бути і в Києві по-іншому, якби Кучма піддався на вимогу Януковича..."

И зачем Кучме это было бы нужно? Он переиграл всех рев. вождей без всякой силы, т.к. был способен, в отличие от последних, действовать не по схеме. Сейчас иногда зубоскалит.
А миролюбие майдана особенно ярко подчеркивает леворукая присяга ВАЮ и его призыв вместе с ЮВТ к силовикам не подчинятся правительству, который поддержали львовские гаишники, а потом и съезд в Северодонецке провели. Революционеры сразу до афинских событий решили и не доводить. Вы, вероятно, в это время улыбались на майдане, поэтому все эти события и прошли мимо Вас.:)))
незграба _ 15.12.2008 14:25
IP: 194.29.60.---
15.12.2008 14:09___ Историчка
15.12.2008 14:00___ незграба -------Все було досить спонтанно. Ніхто нічого не контролював зверху.
...
Особенно приезд грузинских братьев по оружию на заработки. выстрелить.
Ви хочете сказати, що грузини все зробили? Чи мали якийсь серйозний вплив на події? А по-моєму, то все-таки були українці. А щодо підготовки ще з весни...не знаю, що там говорив Стецьків, але причиною тих подій були масові фальсифікації, а зовсім не побажання окремих осіб, які б пости вони не займали. Фальсифікації як результатів виборів, так і фальсифікації самої особи кандидата в президенти (двічі несудимий проффесор, підполковник, що ні дня не служив у армії...і т.д.).
Погодьтеся, якби претендентами були Ющенко і якась достойна особа, що не заплямувала себе в минулому (тобто не Янукович), та не було б таких нахабних, знущальних маніпуляцій з бюлетенями, то тих виборів ніхто би і не помітив. І Майдану б не було.
Ніяких особливих симпатій Ющенко не викликав. Скоріше навпаки, йому було що закинути. Так що не за Ющенка бушував Майдан.
Якщо і можна вказати на когось, як на організатора Майдану- то це на Януковича і іже з ним. Тут я згоден, якби не їхнє нахабство, нічого б не було. А грузини... ну що грузини, приїхали на заробітки, так он і інших скільки, китайців хоча б узяти. Так може слід чекати "культурної революції" від Мао?
Историчка _ 15.12.2008 14:09
IP: 193.239.180.---
15.12.2008 14:00___ незграба ----------Все було досить спонтанно. Ніхто нічого не контролював зверху.

Особенно приезд грузинских братьев по оружию на заработки. Стецькив рассказывал, что к Майдану начали готовиться еще с весны. Так что ружье висело и должно было выстрелить.
читателль _ 15.12.2008 14:00
IP: 77.122.7.---
Не "деінде", а "де-не-де".
незграба _ 15.12.2008 14:00
IP: 194.29.60.---
15.12.2008 12:48___ Хархама
...События в Афинах – изначально стихийное силовое противостояние с властями. Майдан – предвыборная полит-технология, когда действия участников контролировались организаторами...
Ну, не скажіть. Все було досить спонтанно. Ніхто нічого не контролював зверху. Єдине- це в перший день Ю.Тимошенко закликала по телебаченню вийти на Майдан і відстояти справедливість. Все. Більше ніяких організаційних заходів не було. Може, Ви скажете, що дійсно, американці валянки постачали на Майдан? (от хохма була, коли про це по ТБ говорила подруга життя кандидата в Президенти). Просто вийшли не анархісти, а свідомі люди. І не ненависть до чужої власності їх вивела. Тому і шибки не биті лишилися. Хто був у 2004-2005 на Майдані, (я не говорю, хто там "стояв", а хто був хоча б один раз з цікавості), той не міг не помітити світлий настрій всієї тої маси людей. Абсолютну тверезість, щирий гумор, оптимізм.
Здається, в Афінах зараз не те.
Воно, звісно, могло бути і в Києві по-іншому, якби Кучма піддався на вимогу Януковича, і розігнав Майдан. Хтозна, хтозна. Можливо, розбитими шибками і не обійшлося б.
незграба _ 15.12.2008 13:47
IP: 194.29.60.---
15.12.2008 12:46___ suspiria
...Господа, стоявшие на майдане в 2004, не переживайте, вы получили свою свободу, в стране идет демократический процесс, благосостояние повышается с каждым годом, и самое главное – У ВЛАСТИ ВСЕ ВАШИ, ...
Шановний (чи шановна), Ви так себе відокремлюєте, наче Ви з іншої країни (чи може правда, Ви не з України?). Адже якщо Ви громадянин України, то це і для Вас теж свобода, і демократичний процес для вас також (так-так, той "бардак" у політиці, який Ви бачите, і є проявом демократичного процесу. Зворотня сторона медалі, так би мовити. Нічого, перехворіємо). Ну, з добробутом для усіх нас тимчасово не складається. Криза надворі. А так до кризи нічогенько було, погодьтеся. До кризи: Транділи багато, нарікали на бідність, а потихеньку холодильники-автомобілі-хатини розбирали, аж гай гудів. Те ж саме буде і після кризи. Бо свобода. Прийде знову капітал, і знову потрібні будуть руки, голови, і інші частини тіла (не чіпляйтеся тут до слова, у багатьох відразу буває бажання вставити словечко про проституцію, це я упереджую, не вставляйте, я не про це).
Так що "наш" Ви чи "не наш", а жити нам у цій державі, яка є.
А про що ж стаття, Господи? А, про те, чи може бути в Україні щось на зразок того, що зараз у ГреціЇ? Моя думка- може. Особливо як за справу візьметься Янукович. Обіцяє вже "поднять людей". Нехай СБУ своєчасно ним займеться, бо потім це буде дорого нам усім коштувати. Тільки не говоріть, що Янукович "не наш". Наш, козлина.
Ivanaev _ 15.12.2008 13:17
IP: 78.26.128.---
Тот кто хоть с недельку жил в Афинах...а особенно в райное Археологического музея и Политехники понимает, что нынче ничего особового в общем-то в Афинах не происходит. Все как обычно. Штатные беспорядки с участием анархистов, с которыми в этом деле очень солидарны коммунисты и профсоюзы. А гибель студентов – это уже тоже было, после этого (вернее после того, что за этим последовало) на аллею возле Политехники полиция принципиально не суется (есть также инфа что это им запрещает некий закон) и там бурным цветом расцвели наркоторговля и наркопотребление (и это в центре города, в 150 м. от одного из центральных департаментов полиции)...
WSG_для_УП _ 15.12.2008 13:14
IP: 194.33.189.---
херня то все була в 2004 кицю. Влада повинна відчувати що її винесуть, не на трояндах, а на штиках від калашникова
Igor12345 _ 15.12.2008 12:57
IP: 92.112.171.---
Виктория, нет возможности написать напрямую. История это хорошо, но это все история. А вот жизнь происходит сейчас, и именно из жизни пишеться история. Так чего стоит сама история? Задайте все себе этот вопрос. То, что проиходит на Украине нельзя назвать по-другому: издевательство над народом. Многие в телевизорах говорят бабушки живут за 500-700 гривен в месяц, да проблема, и т.д. и т.п. Да в том то и дело, когда есть проблема, о ней информирмируют население и население принимает как должное. Очень грустно. Где Вы люди, почему Вы такие. dir@solaropen.com
Хархама _ 15.12.2008 12:48
IP: 194.63.142.---
"І демонструвати які сучасна Європа просто інколи нездатна... "

События в Афинах – изначально стихийное силовое противостояние с властями. Майдан – предвыборная полит-технология, когда действия участников контролировались организаторами. Если уж сравнивать эти два явления, то следует обратить на их последствия. Последнее, мне кажется, гораздо разрушительнее для страны. В Афинах отопление зимой отключать не будут.
suspiria _ 15.12.2008 12:46
IP: 89.105.254.---
Если бы такое правительство как у нас, перевели бы в Грецию, всех бы этих долбанутых "революционеров" сожгли бы нахрен как бедную афинскую елку.
Украинский народ ментально другой – ни массовая безработица, ни обесценивание сбережений и зарплат не в состоянии вывести его на улицу.
Поэтому как на@бывали так и на@бывать продолжают. То коялицию собирают в сорок пятый раз, то снова обещания сыпятся как из мешка Санта Клауса.
Господа, стоявшие на майдане в 2004, не переживайте, вы получили свою свободу, в стране идет демократический процесс, благосостояние повышается с каждым годом, и самое главное – У ВЛАСТИ ВСЕ ВАШИ, И В ТОМ ЧИСЛЕ ОТРАВЛЕННЫЙ НЕПОНЯТНО ЧЕМ И КЕМ ВАШ ПРЕЗИДЕНТ, И ЛУЧЕЗАРНО КРАСИВАЯ ВАША ПРЕМЬЕР!
Vlad_iz_Kharkova _ 15.12.2008 12:19
IP: 195.26.93.---
Не хотят люди нормально жить. когда жаждущих шары в обществе слишком много и они слишком активны, жизни нормальной ен получается, власти нормальной не получается. Мы это по себе видим.
Андрей-с-Востока _ 15.12.2008 12:13
IP: 92.113.253.---
15.12.2008 12:06___ sybarite
Скоро у нас все може піти по такому сценарію, що грецьким анархістам доведеться їхати сюди, переймати досвід.
Ничего по такому сценарию у нас не пойдёт, потому что у нас апельсины бесплатно не растут как в Афинах.
Зеленський2 Aтака Путіна1199 Україна та Європа1071 Донбас3 Корупція1303
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter