Олеся Яхно Політичний експерт

Обновлённая натура популиста и ''договорняки'': поствыборы и предвыборы

21 травня 2019, 16:59

Все мы помним, как начинал Виктор Янукович свое президентство. А начинал он с нарушения Конституции – отмены через КС редакции 2004 года через полгода после вступления в полномочия – с целью узурпации власти.

Владимир Зеленский спешит быстрее, пока народ не осознал всей пропасти между новоизбранным и его киношным героем Голобородько (изучите декларацию Зеленского за 2018 год). Уже понятно, что досрочные парламентские выборы, даже при несостоятельности юридического обоснования роспуска Верховной Рады, таки будут.

Сомнительным, с точки зрения, якобы стремления обновления власти (тем более, качественного обновления) выглядят предлагаемые условия выборов: вместо открытых списков – пропорциональная система с закрытыми списками и снижение барьера до 3 %.

Я, конечно, понимаю, что, кроме "Слуги народа", всем нам известному олигарху хочется завести в парламент "Укроп", условный "Буковель" и т.д. Как и другим олигархам – хочется иметь ну хоть маленькую, но фракцию в парламенте, чтобы влиять на процессы. Участвовать в тех самых "договорняках", отказ от которых на словах декларируют "У Зеленского". "Закрытые списки", да еще с низким барьером, – это путь к тому, чтобы завести в парламент хоть "коней", хоть "мишей". А воспользуется, в итоге, всей этой ситуацией порождаемого бесконечного хаоса тот, кто умеет ждать и просчитывать, и не факт, что этот кто-то – в Украине.

И еще. Шанс на "заход" в парламент кого угодно усиливает парадоксы, недостатки и проблемы по линии коммуникации "политики-общество", которые были выявлены во время президентский кампании, но не устранены, – теперь они скопом и с утроенной силой перейдут и в парламентскую кампанию. Перечислю некоторые из них и буду благодарна за конструктивные комментарии относительно того, как эти проблемы преодолеть.

1. Низкий уровень политической культуры и стиль коммуникации, не способствующий просветительству. С одной стороны, есть политики, которые не заинтересованы в качественной коммуникации, так как это требует более высокого качества работы самих политиков. С другой стороны, есть СМИ, собственниками которых являются олигархи, которые, в свою очередь, финансируют конкретные политические проекты, а значит – априори политически мотивированы.

2. Запрос на быстрый результат, когда фактически политики-популисты соревнуются, кто быстрее за один месяц снизит тарифы и поднимет пенсии/зарплаты. Обществу навязывается мнение, что результат возможен благодаря приходу мессии и расположению звёзд. Вместо того, чтобы честно говорить: результат возможен только, если есть чёткая цель и поэтапность в ее достижении. Я уже когда-то писала, что деструктивная практика в бизнесе 90-х – имею в виду "быстрые деньги" (появление олигархов и практика работы капитала в тени) – перешла и в политику, и это очень плохо.

3. Отсутствие у политика/политической силы реальной программы. Поскольку такой политик спекулирует на настроениях общества, его политика – это политика настроения, соответственно – и программа настроения. Отсюда – изначальное естраивание политического поступка как элемента игры, цель которой – спекулирование на существующих в стране и обществе проблемах, а также использование комплексов и заблуждений избирателей для достижения сугубу своих личных политических целей.

4. Озвучивание носителями популизма любого политического послания/декларации/цели, не думая о долгосрочной политической ответственности за сказанное, и потом же обвиняя в невыполнимости своих же бредовых постаний оппонента.

5. Отсутствие политической мотивации инициировать реальную позитивную повестку/ программу для страны и общества. Политика настроения имеет деструктивный характер, поскольку актуализирует общественное мнение по ряду вопросов, но предлагает способы разрешения существующих проблем, не имеющие никакого отношения к реалиям, а значит – только усиливает сами проблемы.

Публичный стиль, который задал новоизбранный президент Владимир Зеленский, не способствует решению обозначенных проблем. Вместо того, чтобы: 1). выделить позитивы и достижения предыдущих пяти лет; 2). обозначить слабые и уязвимые позиции, над которыми следует работать; 3). предложить видение/программу на последующие пять лет – то есть, то, что способствовало повышению уровня политической культуры и переходу страны от посмодернизма к модернизму (война актуализировала запрос на настоящесть) – мы видим поиск виновных и стремление на популизме и критике "въехать" в парламент. То есть, переходим на новый уровень популизма.

powered by lun.ua
Коментарі — 67
Анатолий Гарячий _ 22.05.2019 17:52
IP: 35.235.226.---
Надзвичайно плодовита жінка.
Корж Микита _ 22.05.2019 11:41
IP: 35.235.226.---
Когда читаешь подобное,начинаешь сознавать, почему Ульянов организовал "философские пароходы".
Вы, Олеся, из тех, кто распорядился тушить чернобыльский реактор по инструкции пожарными машинами. Со своим ПАПом явно не осознаете всю глубину украинской катастрофы.
Хотите без популизма? – войну России вы проиграли, как японцы, не решились подписать мирный договор. Ваша национальная политика потерпела крах, народ избрал еврея в президенты. Обвалили национальную валюту, тем самым, лишь усугубили экономическую катастрофу.
Безвиз? Вы вправду верите что это ваша заслуга а не европейцев?
переименование улиц? Легализация разграбленной соц собственности под видом декомунизации?
И по прежнему держите людей за идиотов.
Это вы породили Зе, как русские либеральные демократы породили Ульянова. Всё только начинается.
Гоцка _ 22.05.2019 09:49
IP: 35.235.227.---
Шкода, але без великої крові не обійтися: команда ЗЕлика посіє вітер (великий хаос) і тоді "старшийй брат" на танках прийде умиротворяти – велика буря приведе до моря крові та тисячі тисяч смертей. Уже зараз треба щось робити.
korowin _ 22.05.2019 09:39
IP: 35.235.227.---
Breda:
Владимир Зеленский спешит быстрее, пока народ не осознал всей пропасти между новоизбранным и его киношным героем Голобородько (изучите декларацию Зеленского за 2018 год (с)
...
вроде уже 3 офшора нашлі у Зєлі...
ждьом подтвержденія...

Бухарєв Владислав Вікторович
уБЮТочний генерал лейтенант КГБ
кришевал Юлькіни конвертаціонниє центри.
сватают на главу СБУ
Юлька руліт...
Сергей Папков _ 22.05.2019 09:23
IP: 35.235.226.---
Tatyana Supryaga:
Сергей Папков:
І ще питання. Про гвалтування худоби і кров християнських немовлят – це ви серйозно написали? Мабуть ви, як і пані Яхно, дуже полюбляєте дивитись російські канали?.
Щодо "гвалтування худоби", то це сарказм, але агітаційні фантазії проти Порошека і ВР на "плюсах" Коломойського та 112-м і "одиничці" Медведчука не дуже далеко від цього відійшли.
Щодо Олесі Яхно і путлеровського ТВ, то пані Олеся на московських пропагандистських брехнємьотаї виглядає достатньо гідно і патріотично, на відміну від Погребинського, Рабіновіча, Карасьова і Я. Соколової, які там завсідники. Тож дивлячись російські канали, потім отримуєш змогу саме під цим кутом оцінювати все те, що ц2і люди говорять в Україні, і відповідно до цього ставитися.
Breda _ 22.05.2019 09:20
IP: 35.235.226.---
Владимир Зеленский спешит быстрее, пока народ не осознал всей пропасти между новоизбранным и его киношным героем Голобородько (изучите декларацию Зеленского за 2018 год (с)

...фу Яхно.
Евгений Буравлев _ 22.05.2019 08:35
IP: 35.235.226.---
Нет, нет забросьте эту мишуру с этими "натурами популистов, с полоном договорняков'', смаком поствыборов и предвыборов". Просили "новых лиц", вы их получили. А, что касается истерии по популизму, то из энциклопедии "популизм" в переводе с лат. – "народные течения обращенные к широким массам; Основными идеями популизма, исторически так сложилось, являются прямое участие народа в управлении ("прямая демократия"), недоверие к государственным институтам и власти, критика бюрократии, коррупции и т.д." Не все совсем так, но ведь это наше. Дай бог лишь нам выжить, не разбежаться по "безвизам", не быть сожранными "путиными" и перетравленными собственными олигархами и пр. Подолать свой страх, жадность власти и олигархов, брехню (не популизм) чиновников, вырастить счастливых детей и внуков. Ведь все по классике – эволюция!
Log Log _ 22.05.2019 07:43
IP: 35.235.226.---
Tatyana Supryaga:
Holov Timur:
Ви погано знаєте українців, нешановний пане. Україна – не Росія. І це завжди було і буде так.
Не дискутуйте з розумово відсталим, воно не тільки українців, воно назви своєї країни не знає, без помилки пише з двадцать п'ятого разу.
Log Log _ 22.05.2019 07:36
IP: 35.235.227.---
Віктор Совщак:
Holov Timur:
Ви згадуєте – тільки руські Скажіть будьласка де знаходилися і знаходяться (територіально) руські Прошу не путати з росіянами – буряти, ненці і інші теж росіяни?
Не дискутуйте з ідіотом, воно читати не вміє.
Log Log _ 22.05.2019 07:33
IP: 35.235.227.---
Holov Timur – безмозглый дебил Унитаз Семижопов из Воронежской области, потомок татаро-монголов и гитлеровских оккупантов
хотя бы потому что только русские
Тупая безграмотная амёба, какое отношение ты имеешь к русским? Ты русского языка не знаешь.
Умственно отсталый, десяти слов без ошибки не напишешь. Двуногая скотина, читать научись, а потом пиши.
Log Log _ 22.05.2019 06:25
IP: 35.235.226.---
Serhiy Zhayvoronok:
Политическая Проститутка
Безробітне хамло, при чому цей термін?
Яхно не політик.
Alex Petrenko _ 22.05.2019 04:29
IP: 35.235.226.---
І де ж ви були такі розумні, коли в 2014 році грубо порушувалась Конституція, що й призвело до розпаду країни?
Oleksiy Osiv _ 22.05.2019 03:21
IP: 35.235.226.---
Капець! А що ж при видатному "демократі" Порошенку, у якого ще й найбільша фракція в парлпменті, за 5 років не прийняли новий виборчий закон, із відкритими списками та ін? Мало того, скотилися до мажоритарщини?
Сергей Папков _ 22.05.2019 02:11
IP: 35.235.226.---
Tatyana Supryaga:
Сергей Папков:
Згодна з вами про нероб у ВРУ. Не розумію лише, чому ви проти їх розпуску? Ви вважаєте, що українці і надалі повинні утримувати тих нероб, поки вони їздять відпочивати за державні коштиі влаштвують собі нові офшори? І ще питання. Про гвалтування худоби і кров християнських немовлят – це ви серйозно написали? Мабуть ви, як і пані Яхно, дуже полюбляєте дивитись російські канали?.
А Ви таке слово "сарказм" знаєте. Щодо російського ТВ, то ворога треба вивчати (в мене достатньо стійкі переконання і високий рівень IQ, щоб воно на мене впливало).
І щодо того, чому проти розпуску. Бо за СТАБІЛЬНУ політичну систему, яка не змінюється згідно забаганок царька і базується на балансах і противагах, в якості запобіжника від ідіотів при владі. Я за те, щоб раз і назавжди визначити всі дати виборів і вступу на посади, а на дострокових виборах (раптом щось станеться) обирати виключно на термін до виборів чергових.
Я Вам відповів?
Сергей Папков _ 22.05.2019 02:10
IP: 35.235.226.---
Tatyana Supryaga:
Сергей Папков:
Згодна з вами про нероб у ВРУ. Не розумію лише, чому ви проти їх розпуску? Ви вважаєте, що українці і надалі повинні утримувати тих нероб, поки вони їздять відпочивати за державні коштиі влаштвують собі нові офшори? І ще питання. Про гвалтування худоби і кров християнських немовлят – це ви серйозно написали? Мабуть ви, як і пані Яхно, дуже полюбляєте дивитись російські канали?.
А Ви таке слово "сарказм" знаєте. Щодо російського ТВ, то ворога треба вивчати (в мене достатньо стійкі переконання і високий рівень IQ, щоб воно на мене впливало).
І щодо того, чому проти розпуску. Бо за СТАБІЛЬНУ політичну систему, яка не змінюється згідно забаганок царька і базується на балансах і противагах, в якості запобіжника від ідіотів при владі. Я за те, щоб раз і назавжди визначити всі дати виборів і вступу на посади, а на дострокових виборах (раптом щось станеться) обирати виключно на термін до виборів чергових.
Я Вам відповів?
Сергей Папков _ 22.05.2019 02:01
IP: 35.235.227.---
Татьяна Андреева:
Проходной барьер нужно не уменьшать,а увеличивать до 10%. Политическую жизнь страны нужно структурировать,партии должны быть носителями идеологии, а не денег очередного богатого Васи. На планете нет столько разновидностей идей сколько в Украине партий,потому у нас вечный политический срач вместо борьбы взглядов.
Повністю погоджуюся. Потрібно таке законодавство, яке примусить партії ідеологічно структуватися: реєструвати партії лише з чисельністю понад 159 тис, дозволити брати участь у виборах років через 5 після заснування (щоб не створювали партії-одноденки під вибори), дозволити балотуватися лише дійсним членам з партійним стажем не менше 3 років (щоб не продавалися місця в списках) тощо.
Romeo PT _ 22.05.2019 01:38
IP: 35.235.227.---
народ-телеглядач не вилізе сам з цього болота, так і буде вірити лохотронщикам, що клянуться на Біблії, хоча вірують в зовсім інших богів...
Yury Vovk _ 22.05.2019 01:04
IP: 35.235.226.---
Андрей Маковецкий-Лагранж:
Нащо розказуєте нам байки? Чим добродій ВОЗ кращий за інших, що йому аж так кортить, не дотримавши всіх процедур і порушуючи Конституцію, провести дочасні вибори? Абсолютно незаконне рішення, яке дуже наближує його до Ростова!... Рішення чисто політичне – але протизаконне! Так, можна визнати, що політично ВОЗ має право провести нові вибори ВР. Але це треба абсолютно законно узгодити з ВР. Цього не було зроблено. Отож, хай потім не ображається...
Yury Vovk _ 22.05.2019 00:56
IP: 35.235.226.---
Абсолютно правильно сказано!
korowin _ 21.05.2019 23:43
IP: 35.235.226.---
стуктурізація бля...

завтра Кадиров (Аніщенко) прілетаєт на свойом самальотє полном прекрасних Місс Україна
с орігінальнимі пльонкамі...

откупниє для вальцмана в АП повишаются...
korowin _ 21.05.2019 23:36
IP: 35.235.226.---
Татьяна Андреева:
Проходной барьер нужно не уменьшать,а увеличивать до 10%. Политическую жизнь страны нужно структурировать
какой барьєр...???
кого нах структуріровать...???
вон Червонца не посаділі
теперь он будет сажать Сироїд
сажать Гримчака – за 100 мільйонов проводіл "канференції" на Данбасе во время войни про каториє нікто не слихал

тревожно...
Борис Павлов _ 21.05.2019 23:30
IP: 35.235.226.---
Вибачаюсь, пані, але вже краще б написала: Порошенко-"ах какой мужчиНка!".Тому і вибрали позасистемну людину, що пропоновані вами засоби, м'яко кажучи, не діють на користь КРАЇНИ та ЛЮДЕЙ. Потрібно вашу систему відкинути та пробувати заводити до влади інших та інше.Років 10 буде тясти та лихоманити, доки викорчується старе соаково-російське та укорениться нове європейське.
Татьяна Андреева _ 21.05.2019 23:14
IP: 35.235.227.---
Проходной барьер нужно не уменьшать,а увеличивать до 10%. Политическую жизнь страны нужно структурировать,партии должны быть носителями идеологии, а не денег очередного богатого Васи. На планете нет столько разновидностей идей сколько в Украине партий,потому у нас вечный политический срач вместо борьбы взглядов.
korowin _ 21.05.2019 23:01
IP: 35.235.227.---
с вальцманом всем панятно – прогаласавалі і нах.
а теперь взялісь за картавого олігофрена.
как ето Председатель Верховного Савета в отсутствіє кааліції – шо теперь доказано.
вньос на галасаваніє в раду кандідатуру премьєр міністра
і остальних падонков.

шьют ізмену родінє...
будет єму "весело"

Партной рукі потіраєт
тревожно...
Игорь Усенко _ 21.05.2019 22:56
IP: 35.235.227.---
А от тут є питання. Що теперишня ВР з тими партіями має авторитет, що їхня кількість стала якістю – ні можливо нехай дійсно буде 100 партій в ВР, і що буде гірше ніж зараз. Думаю що ні і Олесі так прикро напевно через те, що місця ій там не буде, вона і всі хто зараз у ВР (наеми, лесі, і всі нові обличяя) це обличчя убогих містечкових "геніїв", що не становлять із себе нічого, тай ще за 4-ри роки помножили себе на ноль. Іди леся нарождуй дітей вари борщ і буде тобя щастя.
Свобода слова565 Вибори-2014156 Aтака Путіна1173 Корупція1273 Україна та Європа1046
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter