Сергій Дацюк Філософ

ЧИ ПРОІСНУЄ УКРАЇНА ЩЕ ХОЧА Б 25 РОКІВ?

23 серпня 2016, 09:35

Традиційно день Незалежності України має меморіальний контекст. Це погана традиція. Цей день повинен мати, перш за все, футурологічний контекст. Контекстуальну традицію святкування цього дня потрібно змінювати. Тому ми поговоримо про наступні 25 років України.

Що в нашому досвіді дозволяє думати, що Україна проіснує ще хоча б 25 років, як вона проіснувала вже 25 років з 1991 року нині? Це точно не останні 3 роки нашої сучасної історії. І це майбуть точно не український правлячий клас в екзистенції свого 25-літнього існування.

Читаючи історію про міжусобні війни та жадібність українського правлячого класу минулих років, розумієш, що по суті з того часу нічого не змінилося. І доля держави так само мало цікавить українських багатіїв та владоможців, як і сотні років тому.

Тут я продовжую розвивати теорію фронтиру, започатковану в роботі "Україна і майбутнє".

Імперські ідеї в Україні завжди були чужими. Фронтирна позиція країна ніколи не дозволяла претендувати на щось більше, ніж "наша хата скраю". Причому "наша хата скраю" по відношенню до всіх цивілізацій, окрім так само фронтирних (Польщі, Білорусі і Литви).

Саме зараз можна чітко і з наявним сучасним досвідом зрозуміти, що Фронтирна Цивілізація може вижити лише в тому разі, коли вона буде як оригінальна значно відрізнятися від всіх сусідніх цивілізацій, коли вона буде дуже міцно захищеною і коли вона буде неагресивною (неекспансивною).

Оригінальність цивілізації означає її несхожу на решту країн систему мотивацій, а також оригінальну культуру (науку, мистецтво та духовні практики включно з релігією). Міцний захист як важка ноша в стані постійної напруженості чи навіть постійних конфліктів – це потужна армія, повітряний та морський щити. А от фронтирна експансія це взагалі тема для окремої розмови.

Усяка експансія Фронтирної Цивілізації неминуче веде до розколу (відколу) чужорідних приєднаних частин або до виникнення дуже жорсткого авторитаризму чи навіть тоталітаризму, бо інакше настільки різні частини в єдності не втримати. З найменшими зусиллями влади може існувати лише цілісна всередині країна. В іншому разі країну з неоднорідних частин потрібно тримати силою.

Авторитаризм чи тоталітаризм неодмінно веде до руйнування свободи, а це в свою чергу веде до стагнації чи архаїзації, як це зараз відбувається в Росії. Стагнація чи архаїзація призводить до соціального вибуху зсередини чи до завойовницьких війн ззовні (хай навіть у вигляді світової блокади чи ізоляції), а це веде в свою чергу до великих людських втрат. Це азбука цивілізаційної динаміки.

Тому експансія Фронтирної Цивілізації не може бути територіальною. Експансія Фронтирної Цивілізації має бути культурно-мотиваційною, інформаційною, смислообразною. Територія Фронтиру має стати цікавою для світу настільки, щоб ніхто не хотів її завойовувати – ось головна мотиваційна настанова фронтирної культурної політики.

Україна не може дозволити собі класичної геополітики чи класичної хронополітики. Тому Україна має розвивати фронтирну геополітику та фронтирну хронополітику. Саме відношення до себе як до функціонального Хартленду є для України образливим, оскільки концепція Маккіндера – "хто володіє Хартлендом, той володіє Світовим островом, а отже і світом" – це концепція об'єктивації України з боку оригінальних і більш сильних цивілізацій.

В цій концепції Хартленд це спляча цивілізація, яка може належати іншим цивілізаціям, але ніколи не може бути самостійною. Отже пробудження Хартленду як світового цивілізаційного суб'єкта є основою творення Фронтирної Цивілізації.

Якщо росіяни бідкаються, що Захід займається стримуванням їх цивілізації, то по відношенню до України діє принципово більш жорстка політика – тримання в стані сну. Україна потрібна Європі і Росії допоки вона спить. Як тільки Україна робить спробу проснутися, її знищують в буквальному розумінні. Причому непублічна домовленість про знищення України це загальна історична практика сусідніх цивілізацій.

Найбільша проблема Фронтирної Цивілізації у тому, що вона, на відміну від цивілізацій-сусідів, не встигає накопичити достатньо економічного багатства, культурного та соціального капіталу для того, щоб здійснити цивілізаційний прорив. Україну постійно знищують при спробі здійснення цивілізаційного розвитку при найменших натяках на спробу цивілізаційного прориву. Всі свої цивілізаційні прориви, за винятком Київської Русі, Україна здійснила в складі інших цивілізацій.

Щоб здійснити цивілізаційний прорив, окрім великого економічного багатства та достатнього соціо-культурного капіталу, потрібен правлячий клас з уявленнями про цивілізаційний розвиток. Причому класичні західні уявлення про цивілізаційний розвиток для України не зовсім підходять. Україні потрібна своя особлива Теорія Фронтиру або Теорія Фронтирної Цивілізації.

Виклики Фронтирної Цивілізації інші, ніж виклики нефронтирних цивілізацій. Якщо нефронтирні цивілізації можуть вести війни десятками років, поступово і з невеликими втратами порівнюючи свої потенціали та виясняючи зрештою спільну перспективу при збереженні повної чи значної частини незалежності своїх держав, то позиція затиснення Фрнтирної цивілізації між іншими цивілізаціями не дає Україні такої можливості: тут війни відбуваються значно швидше і ведуть до значно більшого руйнування – до фактично повної руїни та до повної втрати незалежності державою.

Відповідно функції фронтирного правлячого класу відрізняються від функцій правлячих класів нефронтирних цивілізацій. Функція правлячого класу Фронтирної Цивілізації полягає у тому, щоб розуміти, що відбувається не тільки з власною, але і з сусідніми цивілізаціями, це означає розуміти, що відбувається зі світом загалом (оскільки Західна цивілізація по суті домінувала в світі протягом останніх століть). А в ситуації світової кризи фронтирний правлячий клас повинен пропонувати перспективу для сусідніх цивілізацій, бо інакше цивілізаційно некомпетентні правителі (як от нині Путін) неодмінно будуть зазіхати на ресурси Фронтирної Цивілізації.

Водночас в Україні традиційно фронтирний правлячий клас не встигає накопичити достатньо економічного багатства, культурного та соціального капіталу, щоб здійснювати перетворення цивілізаційного рівня. Максимум, на що вистачає фронтирного правлячого класу, це накопичити економічного багатства для своєї родини і потім емігрувати, здавши свою країну чи її частини під окупаційне чи зовнішнє управління. Тому фронтирний правлячий клас України в останні часи переважно ублюдочний.

Найголовніше, що в ході цивілізаційного розвитку відбуваються дві неприємні речі – 1) знищується інтелектуальний потенціал цивілізації; 2) відбувається інтелектуально-мотиваційна деградація правлячого класу цивілізації. Тобто в моменти нетривалої в історичному плані спроби пробудження України як цивілізації фронтиру потрібно встигати робити інтелектуальні надзусилля та дуже швидко оновлювати свій правлячий клас.

Інтелектуальна підпорядкованість та вторинність України за часів СРСР погано відобразилася на інтелектуалах. Вони не звикли повсякдень, а в історичному плані втратили традицію – ставити перші та останні запитання самостійно (а не сподіватися на інших), будувати власні теорії (а не вичитувати чужі теорії з книжок), творити власну філософію (а не лише займатися філософознавством). Ціною великих зусиль та самопожертв зараз в Україні створено шанс для інтелектуального прориву, але інтелектофобний спротив так званого креативного класу та олігархізованого правлячого класу повсякчас зменшує цей шанс.

Фронтирна Цивілізація створює потужний виклик для інтелектуалів. Це означає, що інтелектуали мають працювати на межі інтелектуальних зусиль – їм потрібно встигати інтелектуально освоювати сусідні цивілізації і інноваційно просувати свою цивілізацію в інакше, в складніше, в осмисленіше, в перспективніше. Це дуже важко, бо більшість інтелектуалів, досягнувши певного статусу та популярності, перестають працювати на межі. І відновити їх мотивації до інтелектуальних надзусиль дуже важко.

Зі свого досвіду скажу, що полеміка в таких випадках веде дуже часто лише до особистих образ, а не до відновлення інтелектуальних надзусиль опонента. Але без критичних стимулів неможливо обійтись для відновлення інтелектуальних надзусиль, адже зайнявши статусну інтелектуальну позицію і відмовившись при цьому від інтелектуальних інновацій, інтелектуал цей стан передає і решті суспільства. При цьому суспільство в традиційній українській інтелектофобії заспокоюється, і виходить, що Україна знову програє в інтелектуальному плані своїм сусідам.

Фронтир – це неперервна інтелектуальна гонитва. Фронтирна цивілізація має постійно займати більш інтелектуально забезпечену і просунуту цивілізаційну позицію, ніж сусіди, інакше такій цивілізації просто не вижити. Більше того, фронтирні інтелектуали мають ще й переборювати інтелектофобію власного правлячого класу, постійно революціонізуючи його шляхом інновативної освіти та консультацій. Окрім того, фронтирні духовні лідери мають постійно оновлювати мотиваційні настанови суспільства, безжалісно і критично виховуючи, а іноді і люструючи за підтримки громади, власний правлячий клас.

Історичний досвід довгої безнадійної боротьби ОУН-УПА дуже негативно відобразився на українському правлячому класі. За нинішніх споживчих цінностей, які масово транслюються олігархічним телебаченням, правлячий клас в принципі не готовий ні до якої самопожертви. Український правлячий клас в своїй більшості готовий тільки до одного – якомога більше накрасти в Україні і втекти.

Тобто ми як українська громада все це знаємо і готові зрозуміти об'єктивні обставини, що спонукали правлячий клас до короткострокових завдань та до кланового збагачення, якщо би правлячий клас в ситуації революції та війни готовий був би радикально змінюватися. Якщо би правлячий клас був здатний до переосмислення свого минулого-теперішнього-майбутнього, до перепрограмування своєї діяльності, до покарання найбільш одіозних злочинців-убивць-злодіїв-хабарників-мародерів, українська громада пішла би на те, що не наполягала би на екзистенційній відповідальності свого правлячого класу.

Можна було б сказати: накрали і втекли – подавіться і не повертайтеся, не заважайте. Але правлячий клас навіть в умовах революції та війни продовжує здирництво та мародерство. Не за те батько сина бив, що пив, а за те, що похмелявся. Тяжкий споживацький запій українського правлячого класу ставить хрест на його перспективах. Громада вже вимагає екзистенційної відповідальності правлячого класу, але все ще боїться громадянської війни на всій території України.

Отже окрім інтелектофобії обивателів, друга головна проблема України це розбещений споживацтвом, несолідарний з громадою, без стратегічних компетенцій, інтелектофобний правлячий клас. При тому, що виклики, які стоять перед українським правлячим класом значно більші, ніж ті, які стоять перед сусідніми правлячими класами. Якщо такий правлячий клас збережеться ще деякий час, то Україна точно не збережеться.

Для успішної діяльності фронтирного правлячого класу потрібні на порядок більші стратегічні зусилля. Але в тому-то й справа, що інтелектуальні традиції, які навіть встигають виникнути завдяки самопожертвам інтелектуалів у Фронтирній Цивілізації, руйнуються вщент кожного разу при хронополітичних розривах, коли міжцивізіаційні розломи роблять фронтир полем зіткнення (війни) сусідніх цивілізацій. Інтелектуальні надзусилля мало чого варті для власної країни, якщо вони не підтримуються власним правлячим класом.

Головний ресурс нинішньої України це активна громада, яка в своїх мислительних установках та мотиваційних настановах значно випереджає правлячий клас і здатна навіть стимулювати інтелектуалів. Головне цивілізаційне завдання – швидка люстрація до 80% правлячого класу та люстрація до 50% креативного класу, розчищаючи дорогу інтелектуалам і особливо молоді, зокрема і молодим інтелектуалам.

Що цьому заважає?

Найбільшою загрозою для існування України є те, що українська громада стомилася – від постійних понукань та зазіхань Росії, від приязної, але епізодичної та егоїстичної підтримки Заходу і Європи зокрема, від злодійкуватого, мародерського і байдужого до власної громади правлячого класу, від непоборної корупції, від невмирущих олігархів. Українці втомилися постійно боротися і воювати за єдність та цивілізованість країни.

Ми якось не бажаємо обговорювати неприємні факти, але еміграція з України вже після Революції Гідності продовжується. І саме це породжує безнадію. І саме безнадія і депресія є найбільшим ворогом існування України.

Вибачте, що кажу це все під час святкування 25-ти років незалежності, але, з іншого боку, коли ж це все казати?

Війна і фрагментація в Україні є наслідком простих рішень – Росії, яка думає, що може поновити імперію, російськомовних українців, які думають, що варто їм перейти в Росію, то настане щастя, україномовних українців, які думають, що якщо знищити чи хоча б вигнати з країни російськомовних українців, то все буде добре, креативного класу, якому здається, що коли він обслуговує правлячий клас, то виконує свою функцію, інтелектуалів, яким легше перейти в стан креативного класу, ніж тримати свою позицію в процесі постійних інтелектуальних надзусиль проти мейнстриму.

Це дуже важкі завдання. Але якщо їх не здійснити, то ювілею 50-ти років незалежної України просто не буде. Україна не проіснує наступних 25 років з таким правлячим класом і з таким креативним класом, що блокує інтелектуальний процес.

Якщо Україна збережеться, то не тому, що все буде просто. Україна збережеться, якщо вона буде набагато складніша, ніж в минулому і ніж сьогодні. Проста Україна сенсу не має і перспективи впродовж найближчих років не матиме. Перспективу має лише складна Україна.

Перший етап революції восени 2015-го року закінчився тривалою політичною кризою, яка в свою чергу закінчилася контрреволюційними переворотом в Парламенті в квітні 2016-го року. Ми святкуємо 25-ліття Незалежної України в стані контрреволюції та загрози ескалації війни з Росією.

Без другого етапу революції Україна приречена на руйнування і подальшу фрагментацію.

Зі святом вас, шановні українці!

powered by lun.ua
Коментарі — 224
LYCIV_OLGA _ 23.08.2016 19:07
IP: 104.155.83.---
(закінчення)
...то таким – нічим не допомогти, бо коли хтось вперто бажає/робить усе можливе, щоб бути обдуреним/ "розведеним та кинутим/поставленим у позу" лохом, то йому ніхто (навіть сам Господь Бог) – допомогти не в змозі!...
Тож – як би це жорстоко не звучало – якщо ми всі разом не знайдемо в собі сили змінитися, щоб міняти країну – то "туди нам і дорога" або "так нам і треба"!...
І про нашу кончину особливо сумувати ніхто не буде! Просто внесуть в каталог масштабних катастроф, про яку через 50 років з цікавістю будуть дивитися на якому-небудь Viasat 3D History!
Бо – "Никому не интересны наши страдания, которые являются всего лишь любопытным фоном, которые делает жизнь цивилизованных людей немного веселее в их упорядоченном и предсказуемом мире" (Юрий Романенко "Обезьяны и их враги: к вопросу о плачевном состоянии Украины")
(Всі згадувані статті є на "Хвиля нет")
hrim _ 23.08.2016 19:06
IP: 193.93.217.---
АВТОР у цьому блозі, як і в попередніх, головний наголос робить на ГРОМАДІ, тобто населенню України. Окремі положення Дацюка погоджуються з висновками бестселера Дарона Анджемоглу, Джеймса Робінсона "Чому нації занепадають" (К.: Наш ФормаТ, 2016. – 472 с). Однак, автори книги вирішальну роль надають ПОЛІТИЧНИМ ІНСТИТУТАМ.

С43 "... На відміну від Мексики, у США населення мало змогу контролювати політиків і виганяти тих, хто використовував свою посаду для власного збагачення чи створення монополій своїм друзям. Завдяки тому банківські монополії розвалилися..."

С50 "... Саме політичний процес визначає під якими економічними інститутами житимуть люди, і саме політичні інститути окреслюють, як цей процес відбуватиметься. Наприклад, політичні інститути нації визначають здатність громадян контролювати політиків і впливати на їхню поведінку..."
LYCIV_OLGA _ 23.08.2016 19:06
IP: 146.148.9.---
(продовження)
...Суть нынешнего политического кризиса – правящий класс разрушает Украину, сам это понимает, боится этого, но меркантильные мотивации его сильнее, чем публичные"" (Богдана Бабич "Почему в Украине надо вводить институт ответственного гражданства")
А ще згадааємо – "...природа так устроена, что она не может поддерживать целые социальные системы неудачников. Поэтому народы-неудачники исчезают. Это и есть естественный отбор... перед Украиной есть два выбора – или измениться, или исчезнуть..." (Ю.Романенко "Неадекватность как главный враг Украины")
Ну, а якщо хтось (з загалу) цього не чує/не розуміє (чому ми й не маємо необхідного для змін "мінімуму" громадян), то "хто їм (всім нам) лікар"?... Якщо ж хтось ще не до кінця розуміє (або свідомо на це "закриває очі", в черговий раз сподіваючись відсидітися в "хатинці з краю"), що "питання" вже (!!!) стоїть "Або ми – їх, або вони – нас"...
(див.закінчення)
Mike_Kharkov _ 23.08.2016 19:05
IP: 192.158.31.---
"Зі свого досвіду скажу, що полеміка в таких випадках веде дуже часто лише до особистих образ, а не до відновлення інтелектуальних надзусиль опонента. Але без критичних стимулів неможливо обійтись для відновлення інтелектуальних надзусиль, адже зайнявши статусну інтелектуальну позицію і відмовившись при цьому від інтелектуальних інновацій, інтелектуал цей стан передає і решті суспільства. При цьому суспільство в традиційній українській інтелектофобії заспокоюється, і виходить, що Україна знову програє в інтелектуальному плані своїм сусідам."
.
А з цим важно не погодитись. На кожній гілці. Це теж "проста Україна", не без спонсорів, звісно.
LYCIV_OLGA _ 23.08.2016 19:04
IP: 104.155.84.---
Та які там "25 років"!... "Рахунок" вже йде на місяці!
Багато хто багато разів вже писали про те, що...
"Олигархический консенсус ("клептократический консенсус", по Тарасу Бебешко), который образовался в Украине, не позволяет проведение каких-либо качественных изменений...Это своеобразный пакт о "пределах реформ". И пределы эти очень узкие.
Сергей Дацюк в статье "Суть нынешнего политического кризиса" достаточно четко описал дальнейшие перспективы Украины: "в нынешней Украине будущего нет, гражданская война неотвратима, страна будет фрагментироваться дальше. Главные виновники – украинские корпорации и крупные украинские бизнесмены (некоторые из них даже политики и чиновники высокого ранга), которые так и не стали патриотами, а также политические проходимцы, которые опираются легитимации и легализации...
(див.продовження)
Валерій Магала _ 23.08.2016 19:03
IP: 212.22.198.---
Andrey Kononenko:
Андрію, зайдіть на мою сторінку і нема питань. Я просто дивуюся, чому під серйозною статтею серйозні люди раптом поводять себе як тролі, з"ясовуючи колір моїх шкарпеток. Мені така увага зовсім не лестить. Особливо здивував (щоб не сказати – розчарував) шановний крен, якого я давно знаю і шаную. І тут раптом з нього полізла така підсвідомість зі "стінами громадської вбиральні" (??) та інша провінційна маячня, що я просто злякався – а чи це той крен, якого я знаю (знав) як компетентну і здорову людину чи просто збіг ніку? Але менше з тим. Продовжуйте і не відволікайтесь, будь ласка, на мою скромну персону. З повагою.
Andrey Kononenko _ 23.08.2016 18:54
IP: 188.163.73.---
kren:
Andrey Kononenko:
kren:
Валерій Магала:
Якщо викинути все словесне сміття, яким часто грішить розумний Дацюк, то головні месиджи цілком можна вкласти в три-п"ять абзаців. Тоді б цю статтю не тільки прочитали, але й зрозуміли нормальні люди...
...номальні люди? це шо,такі як Ви з jutом?
Доведеться Вас засмутити,добродії.Ваш*культурний* капітал-громадської вбиральні,нехай навіть
і московської,як у випадку з jutом,не та мінова вартість,через яку ви зможете заволодіти культурним продуктои Дацюкового приготування.Ваш рівень кометенції-віршики на стінах громадської вбиральні,
котрі jut копірастить у свої коменти пачками.
Насколько я мог понять, Магала – это противоположность Джута.
так,як магнітні полюси,вони різні тільки за значеннями,емність-однаковісінька.
Джут – это страшный украиноненавистник. Магала вроде не такой.
kren _ 23.08.2016 18:53
IP: 178.95.234.---
Andrey Kononenko:
kren:
Валерій Магала:
Якщо викинути все словесне сміття, яким часто грішить розумний Дацюк, то головні месиджи цілком можна вкласти в три-п"ять абзаців. Тоді б цю статтю не тільки прочитали, але й зрозуміли нормальні люди...
...номальні люди? це шо,такі як Ви з jutом?
Доведеться Вас засмутити,добродії.Ваш*культурний* капітал-громадської вбиральні,нехай навіть
і московської,як у випадку з jutом,не та мінова вартість,через яку ви зможете заволодіти культурним продуктои Дацюкового приготування.Ваш рівень кометенції-віршики на стінах громадської вбиральні,
котрі jut копірастить у свої коменти пачками.
Насколько я мог понять, Магала – это противоположность Джута.
так,як магнітні полюси,вони різні тільки за значеннями,емність-однаковісінька.
Сергей Жигинас _ 23.08.2016 18:52
IP: 95.133.52.---
Проживет ли Украина 5 или 25 лет – зависит от наших сегодняшних действий. Дацюк подсказывает, что Украина должна стать ценной для мира. Это может быть, если мы научимся решать свои проблемы всем обществом, создадим Разумное общество, так как это масштабируется на Разумное человечество. А решать задачи социумом мы уже научились в первом приближении. И уже два года совместно разбираются все статьи Сергея Дацюка, вот как здесь обсуждаемая: htt ps://rizzoma.com/topic/94a597940c2f19cde201ddd476774183/0_b_6g3g_7asd6/
Logic2009 _ 23.08.2016 18:51
IP: 91.196.178.---
Микола Злочевський:
Пане Логік, Ви ж замітили що я усім пишу "уважаємий (ая)?
Якось прочитав у когось з російських письменників приблизно таке:
"Если хочешь выразить презрение (эй, уважаемый!) пишешь
Уважаемый, ...
Нормальное обращение
Многоуважаемый, ...
А если действительно хочешь выразить уважение
Глубокоуважаемый, ..."
Валерій Магала _ 23.08.2016 18:47
IP: 212.22.198.---
Andrey Kononenko:
Мені потрібно знати хто такий (чи така?) Джут? І яким боком це до теми?
Валерій Магала _ 23.08.2016 18:45
IP: 212.22.198.---
kren:
Валерій Магала:
Якщо викинути все словесне сміття, яким часто грішить розумний Дацюк, то головні месиджи цілком можна вкласти в три-п"ять абзаців. Тоді б цю статтю не тільки прочитали, але й зрозуміли нормальні люди...
...номальні люди? це шо,такі як Ви з jutом?
Доведеться Вас засмутити,добродії.Ваш*культурний* капітал-громадської вбиральні,нехай навіть
і московської,як у випадку з jutом,не та мінова вартість,через яку ви зможете заволодіти культурним продуктои Дацюкового приготування.Ваш рівень кометенції-віршики на стінах громадської вбиральні,
котрі jut копірастить у свої коменти пачками.
Саме на таку персоніфіковану (бо фахова – то не про вас) я й очікував. Дякую за підтвердження моїх висновків.
Andrey Kononenko _ 23.08.2016 18:13
IP: 188.163.73.---
kren:
Валерій Магала:
Якщо викинути все словесне сміття, яким часто грішить розумний Дацюк, то головні месиджи цілком можна вкласти в три-п"ять абзаців. Тоді б цю статтю не тільки прочитали, але й зрозуміли нормальні люди...
...номальні люди? це шо,такі як Ви з jutом?
Доведеться Вас засмутити,добродії.Ваш*культурний* капітал-громадської вбиральні,нехай навіть
і московської,як у випадку з jutом,не та мінова вартість,через яку ви зможете заволодіти культурним продуктои Дацюкового приготування.Ваш рівень кометенції-віршики на стінах громадської вбиральні,
котрі jut копірастить у свої коменти пачками.
Насколько я мог понять, Магала – это противоположность Джута.
kren _ 23.08.2016 18:10
IP: 178.95.234.---
Валерій Магала:
Якщо викинути все словесне сміття, яким часто грішить розумний Дацюк, то головні месиджи цілком можна вкласти в три-п"ять абзаців. Тоді б цю статтю не тільки прочитали, але й зрозуміли нормальні люди...
...номальні люди? це шо,такі як Ви з jutом?
Доведеться Вас засмутити,добродії.Ваш*культурний* капітал-громадської вбиральні,нехай навіть
і московської,як у випадку з jutом,не та мінова вартість,через яку ви зможете заволодіти культурним продуктои Дацюкового приготування.Ваш рівень кометенції-віршики на стінах громадської вбиральні,
котрі jut копірастить у свої коменти пачками.
Валерій Магала _ 23.08.2016 17:05
IP: 212.22.198.---
Якщо викинути все словесне сміття, яким часто грішить розумний Дацюк, то головні месиджи цілком можна вкласти в три-п"ять абзаців. Тоді б цю статтю не тільки прочитали, але й зрозуміли нормальні люди. Нажаль, Дацюк нам пропонує традиційний квест нетрями потоку своєї свідомості, щоб ми знайшли в них чашу Грааля – сенс і зміст серед хаотично накиданих літер і фраз. Хто має витримку й міцні нерви, безумовно отримає награду, тобто – зрозуміє, про що йдеться видатному філософу. І розкаже це своїм друзям в притомній формі у п"яти реченнях.
Nata VN _ 23.08.2016 17:04
IP: 192.158.31.---
"фронтирний правлячий клас України в останні часи переважно ублюдочний" – яка гірка правда
Mike_Kharkov _ 23.08.2016 16:56
IP: 192.158.31.---
Далі:
.
"Якщо Україна збережеться, то не тому, що все буде просто. Україна збережеться, якщо вона буде набагато складніша, ніж в минулому і ніж сьогодні. Проста Україна сенсу не має і перспективи впродовж найближчих років не матиме. Перспективу має лише складна Україна."
.
Дешифруємо – доки громадяни житимуть на простих рефлексах (етнічне, мовне...) держава вмиратиме, бо олігархат паразитує на тих рефлексах. А "складна Україна" – то вже життя з іншими мотиваціями, в іншій системі, які й сформують інші традиції.
І як тоді розуміти "Перший етап революції...Без другого етапу революції Україна приречена на руйнування"?
Другий етап знищить олігархію та встановить ринкову систему? Дуже сумніваюся, бо рушівною силою Дацюк призначив громаду. А громада здатна лише зруйнувати, будувати без плану громада не може. Це робиться політ.партією, а де вона зі своїм планом?
Чи не час вже припинити ігри олігархату називати революціями? це вже заважає.
CreativeLady _ 23.08.2016 16:44
IP: 94.244.50.---
Елена Величко:
Поки Тимошенко виграє в суді, то половина нас може вимерти. Суд будуть затягувати, а час іде, а народ грабують. Це всі бачать, Гройсман буде розказувати казочки про "ринкові тарифи", "світові ціни" тощо. Нема ринку газу, бо на ринку має місце конкуренція. Є нахабне, здирницьке, невиправдане адміністративне підняття тарифів. Невиправдана, фантастична нажива одних за рахунок життя інших. Терпіти не можна. А щодо менеджера, то для того, щоб його зняти, не треба чекати суду. Це може без затримок зробити той, хто його поставив. У когось є сумніви, хто поставив цього менджера? Та й показники тарифів – це була ініціатива менеджера, чи того, хто його поставив? Ця влада розвитком ніколи не займеться.
spitfire _ 23.08.2016 16:43
IP: 104.155.83.---
цікаві документальні свідчення про захоплення "п'ятою колоною" українських органів влади в Криму, Донецьку, Харкові, Одесі
"Прослушка телефона советника Путина – Глазьева" youtube.com/watch?v=-NCw0WqUsXI
Елена Величко _ 23.08.2016 16:31
IP: 95.133.235.---
CreativeLady:
Нема поки по Лі Куан Ю, але час іде, й порядних шукати та справу робити.
От Тимшенко судиться за тарифи – виграє, бо ціна у 2 рази завищена – тоді й менеджера треба зняти по
не відповідності. Нам потрібна, дійсно, влада яка ЗАЙМЕТЬСЯ РОЗВИТКОМ.
CreativeLady _ 23.08.2016 16:03
IP: 94.244.50.---
Елена Величко:
А "добра воля" – це передусім політична воля керівництва. Її нема. Згадайте Лі Куан Ю, який казав прблизно так, що для кардинальних змін потрібно кілька порядних людей, які приймають рішення. Нема таких людей. Народ поки що відсторонений від реального прийняття рішень. А поки йде отака говорильня, що треба те, треба се, "Васька слушает да ест". Так як же все-таки з менеджером "Рошену", він же голова НКРЕ? А як з Яценюком, поро якого пишуть, що він став долларовим мільярдером? ГПУ не шукає його? Чому всі мовчать?
Елена Величко _ 23.08.2016 15:45
IP: 95.133.235.---
CreativeLady:
Я мала на увазі добру волю, бо постійний бій вибиває самих потрібних...
Думаю, що під такою увагою можливо й виборами знайти гідну владу, от я б Раду скоротила до 250,
а може й до 150, ввела би верхню палату з 20 осіб, та перевибори кожні 2 роки, щодо Уряду – Програма саме ЕКОНОМІЧНОГО розвитку, нема – інший, змінити закон, що дає рік імунітету – 3-6 міс., коли знає що робити – достатньо, щоб принаймі показати компетентність. Тобто революційні перетворення можливі зараз при компетентному Уряді, перше – це прогресивне оподаткування та управління підприємствами та СПРИЯННЯ САМЕ УКРАЇНСЬКОМУ виробнику.
kren _ 23.08.2016 15:37
IP: 178.95.234.---
Микола Злочевський:
kren:
Микола Злочевський:
kren:
Пане крен, від Вас ждали глибокої філософської полеміки з філософом Дацюком, а Ви на дрібниці відволікаєтесь...
...по,суті дискурсу,Дацюкові навряд чи хто зможе аргументовано заперечити.
Зокрема на питання про наступні 25 р. я також...наклацав...відому соціологічну тезу в коментіkren:23.08.2016 14:53
... існування соціуму завжди визначається кількістю носіїв його цінностей готових їх відстоювати
навіть ціною свого життя.
Дякую!
Нема защо.
Микола Злочевський _ 23.08.2016 15:36
IP: 46.119.98.---
Oleg Seltsov:
Микола Злочевський:
Oleg Seltsov:
Микола Злочевський:
А то і пані Історичці це буде цікаво.
Продовжуйте, пан Миколо. Особливо цікаво, як громадянин Польщі Степан Бендера на роверах захищав батьківщину від німецько-фашистської навали??? Или он как нонешние патрийоты сразу сделал ноги???
Нє, давайте, про парк Горького і Вашу участь в спротиві,І чи справді в Краєзнавчому музеї Харкова є ваша картина? Ви ж не проти, щоб Кацапія встала с колен?До речі, на скільки років Ху-йло віддав в аренду Сибір китайцям?
Миколо, Ви мабуть не зрозуміли. Я про те, як громадянин Польщі Степан Бендера захищав свою польську батьківщину від німецько-фашистської навали???
Нє, пані, Історичка, він не був громадянином Польщі, а був українським терористом, підпільником, що організував замах на їхнього (польського міністра. Знав 6 іноземних мов...До речі Ви Молоду Гвардію Фадєєва читали? Ухожу
CreativeLady _ 23.08.2016 15:36
IP: 94.244.50.---
Елена Величко:
Те, що повинна робити влада, вона не зробіть. Не підмінюйте тему. А простіше, як в анекдоті, замість того, щоб переставляти ліжка, поміняти...
Україна та Європа1085 Aтака Путіна1223 Корупція1335 Зеленський19 Донбас14
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter