Мустафа Найем народний депутат України

Компромисс не может быть капитуляцией

31 грудня 2016, 13:29

В статье Виктора Пинчука в The Wall Street Journal предлагаются четыре ключевых уступки, на которые должна пойти Украина в качестве компромисса. По каждому из этих решений я изложил свои возражения, без эмоций и безотносительно к тому, кто их автор и какой круг людей их поддерживает здесь и на Западе.

Скажу сразу, все эти пункты в той или иной интерпретации я слышал не раз – и в Киеве, и в Вашингтоне, и в Берлине. Главный их лейтмотив – перед угрозой российской экспансии Украина должна стать нейтральным государством. Между тем во время всех этих дискуссий я ни разу не слышал ответа на главный вопрос: почему подобные компромиссы должны быть болезненным только для Украины? Ни в одном из них нет указания, на какие уступки пойдет Российская Федерация. Прекращение огня, убийства на нашей территории и вывод войск из ЛНР-ДНР – это ведь условия Минских соглашений, которые, во-первых, Россией же нарушены, а во-вторых, не предусматривают отказа от членства в ЕС и НАТО, признание аннексии Крыма и уменьшение санкционного давления на Россию.

Я искренне считаю, что в сложившейся ситуации компромисс, приносящий боль и потери только одной стороне – это не компромисс, а капитуляция.

1. Европейский вектор. С. Согласно статье, Украина временно должна отказаться от цели присоединиться к ЕС.

Это предложение полностью перечеркивает жертвы, борьбу и стремления страны в последние три года, начиная с Майдана. Именно это нам и предлагали Виктор Янукович и Николай Азаров 21 ноября 2013 года – не отказаться, но отложить членство Украины в ЕС.

К сожалению, в статье не приводятся прямые доводы в пользу этого тезиса, из чего мало понятно, почему Украина должна отказаться от открытой и честной декларации своих внешнеполитических целей. Даже если допустить, что подобный вектор не нравится нашему соседу, сложно объяснить, почему страна, потерявшая более десятка тысяч солдат именно потому, что хотела самостоятельно определять свое будущее, должна вдруг замолчать и не говорить, ради чего все это делалось.

Слабым доводом мог бы стать сегодняшний кризис в ЕС. Но я более чем уверен, что для многих трезвомыслящих людей в Украине членство в ЕС – это не фетиш и не самоцель, а ориентир, движение к которому позволяет менять многие внутренние процессы в экономике, энергетике, госслужбе, правоохранительных органах и общественных взаимоотношениях. Отказываться от этого маркера – это все равно, что требовать от капитана корабля умалчивать, что двигаться надо по направлению к маяку.

2. Крым. Согласно статье, вопрос аннексии Крыма "не должен встать на пути сделки, которая поставит справедливую точку в войне на востоке".

Думаю, слово "сделка" (в ориг. deal) в принципе мало применимо к территории государства. И тем более по отношению ко многим крымским татарам. Уверен, исторически непростительно и неприемлемо признание аннексии одного региона в обмен на прекращение убийств в другом. Такой подход ни политически, ни исторически, ни с точки зрения построения полноценного государства не сделает Украину сильнее. Вся наша история за последние три года о том, что жизнь миллионов не может строиться по принципу business as usual. И, простите за пафос, но слишком многое мы за это отдали, чтобы снова допустить торговлю свободой целого народа и его родиной.

Пример Западной и Восточной Германии мне очень нравится. С одной поправкой. Западная Германия и СССР не имели дипломатических отношений еще десять лет после окончания войны; ФРГ никогда не отказывалась от территорий ГДР и на протяжении 15 лет грозилась разорвать дипломатические отношения с любой страной, которая признает ГДР; а Бундестаг неоднократно принимал резолюции, требовавшие от правительства проведения политики, главной целью которой было бы восстановление свободной единой Германии.

3. Выборы на Донбассе. Согласно статье, до тех пор, пока Украине не восстановит полный контроль над оккупированными территориями, там не будет условий для справедливых выборов. "Но нам, возможно, придется пропустить эту истину и принять местные выборы" как компромисс, который должен продемонстрировать "приверженность Украины мирному объединению" и "спасти тысячи жизней".

Этот пункт не терпит никакой критики. Результатом несправедливых выборов на оккупированных территориях станет не "демонстрация приверженности мирному объединению", а избрание под дулом автоматов тех же самых людей, которые правят регионом сегодня при поддержке российского оружия. Ценой такого компромисса станет легализация власти убийц, которым будет дан карт-бланш на международном уровне.

И нет, мы не спасем тысячи жизней. Напротив, мы обречем на легализованное нашей поддержкой и признанием рабство миллионы людей. Если сейчас регионом руководят люди, получившие власть ценой убийств, по праву силы и при поддержке российского оружия, то после выборов те же самые люди получат власть в том числе и из наших рук.

4. НАТО. Украина должна признать, что не будет вступать в НАТО в кратко- или среднесрочной перспективе и начать проводить альтернативную систему безопасности, приняв нейтралитет своей краткосрочной перспективой.

Повторю еще раз, не очень понятно, почему мы должны в угоду чьим-то капризам отказываться от декларации своих целей. Украина и мир однажды уже допустили такую ошибку – в 2008 году на Бухарестском саммите, на котором нам не дали ПДЧ. Это не остановило Россию – война в Грузии, аннексия Крыма и оккупация Донбасса – прямое следствие той ошибки.

В самый разгар холодной войны ФРГ и ГДР принадлежали двум разным военным лагерям. И никому не пришло в голову предлагать немцам нейтралитет в обмен на объединение. Это было бы унизительно даже вопреки всем тем бедам, которые Германия принесла в Европу в период Второй мировой войны.

* * * *

И главное. Нам ведь уже предлагали подобный "болезненный компромисс". 21 февраля 2013 года министры иностранных дел Германии и Польши и представитель МИД Франции совместно с лидерами оппозиции Арсением Яценюком, Виталием Кличко и Олегом Тягнибоком подписали соглашение с Виктором Януковичем. Но подписанное высокими чинами и формально легитимное соглашение не имело никакого отношения к реальности – события в стране, желания людей и истинное положение вещей противоречили пунктам этого соглашения.

Несоответствие реальности и неадекватность достигнутого "компромисса" и стали причиной последующих трагедий. Мы можем эту ошибку повторить.

Единственное, с чем соглашусь – это необходимость Украине стать настолько успешной, чтобы жители аннексированных и оккупированных территорий стремились жить в такой стране так же, как восточные немцы хотели стать частью Западной Германии.

Но тут было бы честно признать, что предлагаемые в статье решения возникли не в результате войны или необходимости договориться с Россией и международными партнерами, а вследствие того, что коррумпированной, безвольной и слабой власти в Украине больше нечего предложить своим партнерам, кроме свободы и будущего своего народа. Перечитайте эти "компромиссы". Разве можно было бы то же самое предложить сильному и уверенному в себе руководству страны? Не думаю.

Мы можем подогревать такие мысли, взращивать комплекс в себе неполноценности, подыгрывать таким "компромиссам" и ждать, когда вследствие слабости окончательно потеряем право голоса. Это тоже выход. Но мы ведь можем и бороться с этим, не допустить этого и системно готовиться к мирной смене элит с тем, чтобы когда наступит время нашего поколения, не повторить эти ошибки.

Этот компромисс мне нравится намного больше.

powered by lun.ua
Коментарі — 442
lohik _ 03.01.2017 14:21
IP: 134.249.42.---
Іван Лях:
Коли Москва поверне назад Святий Престол, який вкрала в Києаі?...
lohik _ 03.01.2017 14:13
IP: 134.249.42.---
Скоро кіріло – путінскій рузькій мір у цивілізованому світі буде визнаний "внє закона" як терористичний...
lohik _ 03.01.2017 14:07
IP: 134.249.42.---
Іван Лях:
Краще підпорядковуватись Ватікану, ніж дикій кіріло- путінскій безбожній Москві...
braterstvo _ 03.01.2017 14:07
IP: 89.252.61.---
Іван Лях:
Іван Лях:
Жорстоко помиляєтеся, земляче! Бо слов"янскі племіна полян та дрівлян, що жили тут і асімілювалися з тюрками – половцями, печенігами, торками, берендеями, чорними клобуками нічим не відрізнялися від слов"янських племін.
Аналізуючи помилки у вашому тексті, а саме: плем (і) на, ... др (і) влян, ...ас (і) мілювалися, роблю висновок що Ви не мій "земляк", а україномовний агент Московії, який працює за пайку в медіа сціальних мереж.
braterstvo _ 03.01.2017 14:03
IP: 89.252.61.---
Іван Лях:
Іван Лях:
Жорстоко помиляєтеся, земляче! Бо слов"янскі племіна полян та дрівлян, що жили тут і асімілювалися з тюрками – половцями, печенігами, торками, берендеями, чорними клобуками нічим не відрізнялися від слов"янських племін.
Аналізуючи помилки у вашому тексті, а саме плем (і) на, ... др (і) влян, ...ас (і) мілювалися, роблю висновок що Ви не мій "земляк", а україномовний агент Московії, який працює за пайку в медіа сціальних мереж.
Mikolaj Kren _ 03.01.2017 14:01
IP: 188.0.104.---
Іван Лях:
lohik: Додам: нам настирливо вбивають в голови, що дерпідприємства збиткові за визначенням, що там корупція, недбалість і т.д. і т.п...

Та ось в чому прикол: в Китаї дерпідприємств до чорта – і усі вони прибуткові, без корупції... Чому б це?!

Та й в Європі держпідприємства мають місце бути і займають чималу долю в економіці... От дурні, чи не так?
...тому,до в Китаі,такіпродажні менти як jut,довго не живуть,іх там засуджують до розстрілу.
А в Єропах,ім призначають терміни,після чого таких ніхто не візьме,навіть лакеєм,як juta.
lohik _ 03.01.2017 14:00
IP: 134.249.42.---
Унія (союз) з Ватіканом – це був вимушений крок етнічних укрпінців, .щоб молитись на украінській мові і мати православний християнський обряд в Церкві...Це був компроміс, щоб захиститись
від впливу русифікаціі Росією і окатоличення Польщею.Але цей союз формальний...Як Канади з англійською Короною...Насправді Греко-католицька Церква вважається і є у християнському світі канонічно незалежною...
Anatol Zubenko _ 03.01.2017 13:32
IP: 94.153.158.---
Guccifer Other:
lohik:
Іван Лях:
Уніати – це гілка украінських православних, які юридично підпорядковані Ватікану...Тим самим вони зберегли свій обряд від окатоличення і украінську мову в Церкві від русифікаціі...Де там кримінал?...Чим вони фізіологічно відрізняються від православних, підпорядкованих Крємлю?
Православие эта вера изначально была провозглашена в Древней Руси и на территории теперешней Украины, а не придумана в Кремле.
- Совсем у хохлов от кастрюли на башке, мозги сварились.
Когда Русь крестили, никакого православия и в помине не было, иди козам сена дай, уже обед...
lohik _ 03.01.2017 13:23
IP: 134.249.42.---
Іван Лях:
Уніати – це гілка украінських православних, які юридично підпорядковані Ватікану...Тим самим вони зберегли свій обряд від окатоличення і украінську мову в Церкві від русифікаціі...Де там кримінал?...Чим вони фізіологічно відрізняються від православних, підпорядкованих Крємлю?
Anatol Zubenko _ 03.01.2017 13:08
IP: 104.199.66.---
braterstvo:
Guccifer Other:
Незнаю хто ким придуманий, нешановний московите, а українці (русини) прадавня нація. Моя думка щодо виникнення "русскіх", вони угро-фінське племя не могло розмовляти словянською мовою, бо угорська і фінські мови далекі від словянських мов. Русини у 10 ст. колонізували північні землі, і відповідно асимілювали тамтешні племена.
Це вже потім починаючи з Петра, а особливо Катерина ІІ, інтенсивно почали фальсифікувати історію, приліпивши прикметник Київська до слова Русь, тодішньої держави. Чому ж тоді так звані "русскіє" при підписанні договору з Хмельницьким у 1654, офіційно на документі, як Московія.
І коли Мацква З Вікіпедії: Москва – в финно-угорской версии – "вода, река, мокрый".
Так що "недо словяни" мовчіть в мох, лишайник, і не патякайте про свою особливість.
Я уже писал,что финны в десять раз используют больше туалетной бумаги, чем рюськи, поэтому последние не могут иметь предков финнов, так как не подтирают жопу...
lohik _ 03.01.2017 13:06
IP: 134.249.42.---
Цими Мінськими Угодами крутять як циган торбою...Вони всім підходять, якщо потрібно...І одночасно не підходять...А чому?...Бо це не документ, а фількіна грамота...
lohik _ 03.01.2017 12:59
IP: 134.249.42.---
Мінські Угоди не затверджені голосуванням у ВР...Тому насправді це папірець, підписаний Плотницким- Захарченко від імені ОРДЛО та Кучмою- Медведчуком від імені Украіни...Цими підписами, виходить, легалізовані і признані ОРДЛО і ватажки бойовиків, з якими Украіна сіла за стіл пеоеговорів...Чи ні?...Але підписів хитрих президентів Порошенка і Путіна там нема...Тому обоє від іх виконання відхрещуються...
braterstvo _ 03.01.2017 12:46
IP: 89.252.61.---
Guccifer Other:
Незнаю хто ким придуманий, нешановний московите, а українці (русини) прадавня нація. Моя думка щодо виникнення "русскіх", вони угро-фінське племя не могло розмовляти словянською мовою, бо угорська і фінські мови далекі від словянських мов. Русини у 10 ст. колонізували північні землі, і відповідно асимілювали тамтешні племена.
Це вже потім починаючи з Петра, а особливо Катерина ІІ, інтенсивно почали фальсифікувати історію, приліпивши прикметник Київська до слова Русь, тодішньої держави. Чому ж тоді так звані "русскіє" при підписанні договору з Хмельницьким у 1654, офіційно на документі ідентифікували себе, як Московія.
І коли Мацква була побудована у 12ст. З Вікіпедії: Москва – в финно-угорской версии – "вода, река, мокрый".
Так що "недо словяни" мовчіть в мох, лишайник, і не патякайте про свою особливість.
lohik _ 03.01.2017 12:41
IP: 134.249.42.---
Компромис не є капитуляцией?...як сказати...Здачу в полон можна розцінювати як компроміс між сторонами?...Справжній мир – це виграна війна...З перемогою і капітуляцією однієі сторони на умовах переможця...Зараз пропонується якийсь компроміс, коли нема переможця...Це просто перемир'я на деякий час чи буде псля цьогл справжній мир?...Пропозиція Пінчука – це скоріше здача в полон на умовах і на милість переможця...Коли нема можливостей і шансів вести війну до переможного кінця ці компроміси і є капітуляцією...Пінчук насправді озвучує положення Мінських угод на умовах Росіі, підписані від імені Украіни його тестем Кучмою і кумом Путіна Медведчуком...ІЯкі рекомендовані длч виконання Радою Безпеки ООН...І нема на це ради...
САНДРО _ 03.01.2017 11:57
IP: 82.193.99.---
Anatol Zubenko:
"Компромисс не может быть капитуляцией"-интересное заглавие, а по мне, то так оно и есть!
Согласен с Вами.
заглавие очень оригинальное, я тоже часто его перчитываю и все страюсь понять. что Автор хотел сказать.
Я бы, как филолог, сказал что – Компромисс НЕ ДОЛЖЕН быть капитуляцией.
А так просто компромисс он и есть компромисс.

Но зато какое возмущение в медиасфере, у нашей политической элиты.
Тренд обозначен.
Кто не в тренде – враг народа
Вот так человеку,пусть ему даже не повезло и он обзывается олигархом, и 4-х слов сказать нельзя.
Сразу на дыбу.
Оказывается Сталин жив!
Yaroslav Yurkiv _ 03.01.2017 11:51
IP: 46.200.139.---
Іван Лях:
Yaroslav Yurkiv:

А ти визнаєш, що єси похідною від хахла, згвалтованою бандерівцем?
Бачиш, Ярику, на січових землях, навколо нашого зимівника зокрема, уніата посадовили б на кілок раніше, ніж він матню розстебнув би...
Тобто вам про гвалтування справжніх українців залишається тільки мріяти...:)) Що ви, втім і робите.
От дурний, я ж не про фізіологію, про ІДЕОЛОГІЮ:)
САНДРО _ 03.01.2017 11:50
IP: 82.193.99.---
mihaylenco:
А що це за пінчук такий, що береться рекомендації роздавати? Точніше, що це за авторитет, якого повинна слухатися влада?
О, наконец-то и пан Мihaylenco засветился.
З Новим роком Вас
Всього найкращого, творчої наснаги та гарного настрою, якщо не заперечуєте.
lohik _ 03.01.2017 11:43
IP: 134.249.42.---
mihaylenco:
А що це за пінчук такий, що береться рекомендації роздавати? Точніше, що це за авторитет, якого повинна слухатися влада?
Жаль, що Тимошегко в Пінчука тільки "Криворіжсталь" встигла забрати і перепродати...Потім олігархи спільними зусиллями вже прибрали Тимошенко...
lohik _ 03.01.2017 11:36
IP: 134.249.42.---
Mykola Tolerantny:
lohik:
Пане Лохік,як поживає пані Ціля у світлі е-декларацій і Ляшкових викривальних заяв?
Тут обговорюють Пінчука, томуне зіскакуй з теми...В тебе новий нік, але явно старий чіп у мізках...Варто також поміняти...Чи це в тебе незворотній процес, старий?...
Mykola Tolerantny _ 03.01.2017 11:18
IP: 46.211.228.---
mihaylenco:
А що це за пінчук такий, що береться рекомендації роздавати? Точніше, що це за авторитет, якого повинна слухатися влада?
+++++
Mykola Tolerantny _ 03.01.2017 11:16
IP: 46.211.228.---
Іван Лях:
Mykola Tolerantny:
Іван Лях:
facebook.com/sergej.fedulow/posts/1826502130922311

Пане Іване, якщо буде можливість, то при зустрічі з шановною пані Історичкою, покажіть їй це посилання.
Вона цього німецького шпійона Вовіка дуже почитає.
****

При усій повазі, пане Миколо не маю можливості того зробити – моя дружина ревнива, немов амурська тигриця і до того ж теж знається в рукопашному бої...:))
То ще невідомо, яку відсіч дасть пані іІторичка, загаротвана у барикадних боях за ліс парку ім. Горького...
Mykola Tolerantny _ 03.01.2017 11:13
IP: 46.211.228.---
Іван Лях:
Mykola Tolerantny:
Іван Лях:
Mykola Tolerantny:
еест
Сподіваюсь, пане Миколо, це – Ви?
Та я, звичайно. Банять гади...
А чого ж від них сподіватися? Європейського підходу, чи що?!
Та банять у Фейсбуці кацапи,які,як я розумію,мають контору (філію свою) у Москві, і обслуговують своїх клієнтв по регіональному принципу...Тбто, ми також належимо до цього регіону. Мені завжди повідомляють, що я обіжаю таких кацапчуків, як кум, пан Юрків, на йазигу. А я ж пана Юрківа не обіжаю...Тільки деколи про Ющидла щось скажу неліциприятне. Хоч Андрійович таки патрійот, на відміну від пані Цілі.
Anatol Zubenko _ 03.01.2017 11:08
IP: 130.211.95.---
"Компромисс не может быть капитуляцией"-интересное заглавие, а по мне, то так оно и есть!
Mykola Tolerantny _ 03.01.2017 11:04
IP: 46.211.228.---
Іван Лях:
facebook.com/sergej.fedulow/posts/1826502130922311

Пане Іване, якщо буде можливість, то при зустрічі з шановною пані Історичкою, покажіть їй це посилання.
Вона цього німецького шпійона Вовіка дуже почитає.
Yaroslav Yurkiv _ 03.01.2017 10:56
IP: 46.200.139.---
Іван Лях:
Я про те, що ляхи вкрали "наше всьо", починаючи від ВОЛОДИМИРА-ХРЕСТИТЕЛЯ:
- генофонд, п"яними панами під час використання "права першої ночі" зіпсований,
- релігію, зрадницьку та вигадану єзуїтами з метою розколу слов"янства;
- історію, перекручену польскими русофобами 19 ст,
- землю, виснажену панами та орендарями,
- карпатьскі ліси, що нищаться підляшками;
- мову, засмічену полонізмами;
- міліони українців, що вбиті українцями ж заради маячних ідей.

Йди, Ярику вішайся на смереці біля Мавзолею...
А ти визнаєш, що єси похідною від хахла, згвалтованою бандерівцем?
Корупція1410 Зеленський61 Свобода слова578 Україна та Європа1121 Мовне питання187
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter