Сергій Дацюк Філософ

БУДАПЕШТСЬКИЙ МЕМОРАНДУМ: УКРАЇНА МАЄ ПРАВО НА ЯДЕРНИЙ ЗАХИСТ

07 грудня 2018, 09:06

Що стоїть за вимогою української влади до підписантів Будапештського меморандуму про проведення термінових консультацій?

Ця ідея Юлії Тимошенко була використана недавно українською владою і набула широкого резонансу в Україні та у світі.

Водночас, що стоїть за цією ідеєю, не розуміє значна кількість експертів, зокрема саме ті, які консультують українську владу.

Доводиться визнати, що до консультацій навколо базової проблеми Будапештського меморандуму Україна досі не готова.

Адже останнім часом стратегічні проблеми України швидко переводяться в статус передвиборного піару і руйнуються в своїх засновках і намірах, які не є ані стратегічними, ані принаймні благородними.

Водночас консультації в рамках Будапештського меморандуму це більш серйозно, ніж все, за що бралась досі українська влада під час війни.

Це ж не так званий воєнний стан, щодо якого можна сказати, що "ми вводимо воєнний стан, але воювати не будемо". Можна було трохи попіаритись, а потім вустами Прем'єр-міністра заявити, що воєнний стан може бути достроково припинений в разі нормалізації ситуації...

Що значить нормалізація ситуації у стані війни з 2014 року, пане Прем'єр-міністр? Нормалізація це означає повернення до нормальної війни, коли періодично гинуть українці в зоні розмежування з ТОТ ДЛО, блокується Азовське море, Крим анексований, але ми продовжуємо робити вигляд, що війни немає? Ви ситуацію до Керченської кризи вважаєте нормальною?

Схоже на те, що так само як з піар-метою була використана ситуація з так званим воєнним станом, буде використана ситуація термінових консультацій з підписантами Будапештського меморандуму.

Чи стоїть за ідеєю термінових консультації підписантів Будапештського меморандуму хоча б якась стратегія української влади? Чи є на цю тему розробки Інституту Стратегічних Досліджень, РНБОУ чи Адміністрації Президента?

Можливо це дуже таємні розробки, бо українській громаді про це невідомо.

Які ж проблеми мали бути поставлені Україною на цих термінових консультаціях, якщо б це справді була стратегічна ініціатива?

1. Вочевидь консультації підписантів Будапештського меморандуму це принципово інший формат міжнародних консультацій, ніж Мінський і Нормандський.

Мінський та Нормандський формати за великим рахунком йшли під диктат Росії, бо були розірвані питання агресії Росії на дві великі теми: окремо анексія Росією Криму і окремо агресія Росії щодо ТОТ ДЛО. Зараз США вимагають від України ще і третього розриву – окремо розглядати проблему окупації Росією Азовського моря, причому в двосторонньому форматі переговорів між Україною та Росією без участі міжнародної спільноти.

2. Будапештський меморандум дає можливість зафіксувати Україну як повноправного цілісного суб'єкта, якою вона існувала на момент його підписання (з Кримом, з ТОТ ДЛО, з Азовським морем), і в цьому статусі поставити питання про агресію Росії і відмову її визнавати суверенітет України.

3. Вочевидь консультації підписантів Будапештського меморандуму мають безпосередньо торкатися питання ядерного захисту України.

Україна має прямо сказати, що анексія Криму ніколи би не сталася, якби Росією не був використаний шантаж ядерною зброєю через третіх осіб, на тлі якого Україна відмовилася від військового захисту Криму. Про це публічно заявив Путін у відомому документальному фільмі. Чи наші політики і далі будуть приховувати від української громади цю прикру обставину?

4. Україна має прямо заявити, що казус порушення з боку підписантів "Будапештського меморандуму" гарантій суверенітету України підірвав процес непоширення ядерної зброї набагато більше, ніж це могло би зробити збереження ядерної зброї на території України.

5. Україна має заявити, що оскільки підписанти "Будапештського меморандуму" не надали жодних гарантій суверенітету України, то його умови є такими, в яких Україна має право жорстко вимагати негайно вирішити питання її ядерної захисту.

6. Україна має запропонувати три сценарії свого ядерного захисту:

1) Негайний вступ України до НАТО з обов'язковою умовою отримання "ядерної парасолі".

2) Розміщення ядерної зброї інших країн та ПРО інших країн на території України, які забезпечать Україні ядерний захист.

3) Підтвердження через голосування в ООН для України права на відновлення ядерного статусу.

Можливо може бути якась комбінація цих сценаріїв.

7. В разі якщо підписанти "Будапештського меморандуму" відмовляються виконати ці справедливі вимоги України, то Україна має попередити, що вона вважає підписання "Будапештського меморандуму" помилкою і буде самостійно шукати шляхи відновлення свого ядерного статусу.

Ось направду які проблеми мала би вже оприлюднити українська влада перед тим, як робити заяву про термінові консультації підписантів "Будапештського меморандуму", якщо би це справді була стратегія, а не черговий піар, після якого є всі шанси цю ідею в тому чи іншому вигляді зруйнувати чи дискредитувати.

powered by lun.ua
Коментарі — 137
Соломія Таланова _ 08.12.2018 02:35
IP: 212.90.60.---
Як не соромно Петру, перед виборами, так відкрито, намагатися відбілитися від своєї бездіяльності за всі ці роки...
Іванна Борис _ 08.12.2018 02:05
IP: 212.90.60.---
Уряд Порошенко, не може нічого, тільки піаритись. Це ганьба, за стільки років, перед виборами починати якусь діяльність – ганьба
Oleg Zimkov _ 08.12.2018 01:22
IP: 35.235.227.---
Так!
Log Log _ 08.12.2018 00:19
IP: 46.133.122.---
Константин Ольшанский:
Дацюк стал важной персоной, как я посмотрю: из резервного фонда ЮВТ ему выделили небольшую бригадку ботов.
Уролог, для Вас тоже радостная новость. Матиос предполагает, что как только Янукович вздумает выехать в Израиль, есть шанс его депортировать в Украину. Готовьте цветы.
Галина Мишенко _ 08.12.2018 00:14
IP: 35.235.227.---
Соглашаюсь с каждым словом, так и нужно сделать!
Ya Yurkiv _ 07.12.2018 23:17
IP: 46.200.203.---
Алекс Бенкендорф:
Dmitro Sergienko:
Уважаемый, еще раз, максимально четко: где в Будапештском меморандуме есть гарантии? Где там прописаны конкретные обязательства стран подписантов? Что именно они должны делать в случае агрессии против Украины? По пунктам? Ничего, что имеет практический результат? Тогда зачем Вы, как попугай, повторяете тот бред, который несет множество политиков: там есть гарантии. Гарантий в Меморандуме нет. Единственная цель этого документа – разоружить Украину. Лишить ее ЯО. И с этой целью Меморандум блестяще справился.
Збираються основні члени світового ядерного клубу, і підписують джентельменський Меморандум, невідаючи, що серед них є два азійські гопники, яких вони протягом 15-ти наступних років витягають з лайна, і відмивають.
Тепер відають...
Екатерина Лохманюк _ 07.12.2018 23:09
IP: 35.235.227.---
цікава стаття. підтримую!!
Даша Попова _ 07.12.2018 23:03
IP: 35.235.227.---
правильно, підписанти повинні виконувати свої обов'язки
Ya Yurkiv _ 07.12.2018 22:55
IP: 46.200.203.---
Константин Ольшанский:
1.Политическая. Питекантроп украинского этнонационализма, вооруженный ядерной дубинкой – это не то, о чем мечтает Запад.
======================
Про це, мабуть, мріяв Степан Бандера ще в далекому 1946 році, коли американці приборкали ядерною палею японських мілітаристів.
Тоді б пацаки існували зараз згідно Меморандуму ОУН...
Мария Денисова _ 07.12.2018 22:51
IP: 35.235.226.---
треба вимагати захист від підписантів Будапештського меморандуму!!!
Сашко Кандіенко _ 07.12.2018 22:50
IP: 46.211.122.---
Треба використовувати Будапештский меморандум
Максим Верличенко _ 07.12.2018 22:34
IP: 46.211.122.---
Алекс Бенкендорф:
Это взгляд с одной стороны потому нельзя сразу судить что помощи мы не получим
Максим Верличенко _ 07.12.2018 22:33
IP: 46.211.122.---
В любом случаи консультации Будапештского меморандума должны быть
Констянтин Грошко _ 07.12.2018 22:09
IP: 46.211.122.---
Константин Ольшанский:
Побачимо, як себе поведуть себе ''крайни підписанти'' а вже потоім будемо думати що і як
Констянтин Грошко _ 07.12.2018 22:05
IP: 46.211.122.---
Цікава стаття! Дякую, що нагадали про "Будапештський меморандум",ясно що нам потрібно використовувати усі спроби щоб боротися з агресором
Алекс Бенкендорф _ 07.12.2018 21:06
IP: 193.106.63.---
Dmitro Sergienko:
Уважаемый, еще раз, максимально четко: где в Будапештском меморандуме есть гарантии? Где там прописаны конкретные обязательства стран подписантов? Что именно они должны делать в случае агрессии против Украины? По пунктам? Ничего, что имеет практический результат? Тогда зачем Вы, как попугай, повторяете тот бред, который несет множество политиков: там есть гарантии. Гарантий в Меморандуме нет. Единственная цель этого документа – разоружить Украину. Лишить ее ЯО. И с этой целью Меморандум блестяще справился.
Корж Микита _ 07.12.2018 20:43
IP: 95.132.135.---
Log Log:
О, теперь вы раздулись, как индюк.До вашей персоны мне нет никакого дела. Мой вопрос относился к стране, которую вы силитесь тут представлять
Так вот запомните, мой юный друг, если вы хотите организовать успешное дело, то должны ответить на все вопросы, до единого. А не как п Дацюк, что-то неудобное засовывать под скатерть. Те вопросы, на которые он не хочет или не готов сегодня отвечать, это ваш будущий провал.
Log Log _ 07.12.2018 20:32
IP: 46.133.64.---
Корж Микита:
Log Log:
Корж Микита:
Поправьте кастрюлю на вашей голове и дайте ответ на единственный вопрос – если вы такой умный, почему вы такой бедный?
Лучше иметь на плечах кастрюлю чем унитаз с дерьмом как у большинства ватников.
Ваш вопрос нелогичен, поскольку Вы обо мне ни малейшего понятия не имеете.
Корж Микита _ 07.12.2018 20:19
IP: 95.132.135.---
Log Log:
Молчите? так вот я вам скажу- не пройдет и двух лет после избрания ЮВТ презид Украины, как п Дацюк начнет плеваться. Я это говорю с оценки тех людей, кот представляют БЮТ в нашей области. Думаю, по всей стране картинка примерно одинаковая. Помните как ваш кумир писал? – кадры решают усё.
Корж Микита _ 07.12.2018 20:07
IP: 95.132.135.---
Log Log:
Корж Микита:
ваша роль среди новоявленных украинских амазонок уже просматривается – образ мудрейшего евнуха.
"Луганд*нец молодой", а Ваша – Моська, лающая на слонов. Вам до Дацюка как Вашему кумиру Путлеру до двух метров.
Поправьте кастрюлю на вашей голове и дайте ответ на единственный вопрос – если вы такой умный, почему вы такой бедный?
Log Log _ 07.12.2018 19:58
IP: 46.133.64.---
Корж Микита:
ваша роль среди новоявленных украинских амазонок уже просматривается – образ мудрейшего евнуха.
"Луганд*нец молодой", а Ваша – Моська, лающая на слонов. Вам до Дацюка как Вашему кумиру Путлеру до двух метров.
Корж Микита _ 07.12.2018 19:30
IP: 95.132.135.---
О, з огляду на блог п. Богомолець, с отключенными коммент., подозреваю шо "Новый курс" ЮВТ это одно из направлений современного феминизма. Я не против раноправия, но всё попахивает очередным полит эконом пшиком под шикарным соусом.
Кстати, п Дацюк, ваша роль среди новоявленных украинских амазонок уже просматривается – образ мудрейшего евнуха.
Ya Yurkiv _ 07.12.2018 19:25
IP: 46.200.203.---
Марина Білоус:
Євген Агапов:
Порошенко тільки й може, що повторювати за Тимошенко – на оригінальні ідеї він не здатний.
На жаль наразі в нього набагато більше повноважень, щоб щось зробити.
Порошенко як головнокомандувач не проявив себе. І його піар на армії взагалі не заслужений
Тобто, сьогоднішня армія сама себе проявила?
А папєрєдня, чому ні?
Петр Степанкін _ 07.12.2018 19:21
IP: 212.90.60.---
Порошенко продовжує пудрити людям мізки перед виборами, яка там стратегія. Більше чотирьох років йде війна і тут раптом він схаменувся – смішно
Ya Yurkiv _ 07.12.2018 18:28
IP: 46.200.203.---
Пукин Костян:
Ya Yurkiv:
Россия это 1/6 часть мира, а всё остальное это метеориты, кружащие вокруг этого центра мира.
Кацапія – це не часть міра, а його ракова пухлина, яка буде видалена американськими хірургами, як колись 1/6-я.
ONLINE
Україна та Європа1032 Корупція1262 Уряд реформ376 Aтака Путіна1171 тітушки14
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter