Ігор Попов Народний депутат України, заступник Голови Комітету з питань запобігання і протидії корупції

Бойовиків на Донбасі можна класифікувати як міжнародних терористів

14 січня 2018, 12:05

Розгляд закону про реінтеграцію актуалізує суспільну дискусію про можливі сценарії повернення окупованих територій. Одна з вимог російської сторони – проведення амністії для учасників бойових дій з їхньої сторони. Дійсно, в практиці процесів примирення елемент амністії використовується. Проте, амністія поширюється не на всіх учасників парамілітарних формувань. Спеціальні фільтраційні табори і особливі комісії чи трибунали проводять вивчення кожної конкретної справи, і класифікують контингент за чітко встановленими критеріями.

З поширенням гібридних та неконвенційних військових конфліктів постала потреба в правовій оцінці учасників таких неоголошених воєн, і міжнародні організації активно реагують на новітні виклики. Особливу увагу необхідно звернути на Резолюцію 2178 Ради Безпеки ООН, прийняту 24 вересня 2014 року. Даний документ вводить та регулює поняття foreign terrorist fighters – "іноземні терористи-найманці". Термін стосується іноземних громадян, які беруть участь у бойових діях проти законних урядів інших країн. Радбез вимагає від країн-членів ООН прийняти національні законодавчі акти, які допоможуть посилити покарання за участь у військових конфліктах у складі терористичних організацій. Звичайно, в самому тексті резолюції згадані лише окремі терористичні організації – ІДІЛ, афілійовані з "Аль-Каїдою" групи та Фронт Аль-Нусра. Проте, новий термін, введений ООН, може і має бути застосований і до бойовиків інших терористичних організацій. Головний принцип, який допоможе побороти найманство – prosecute or extradite – "карайте або екстрадуйте". Тобто, іноземні бойовики-найманці не повинні бути безкарними, і кара має їх знайти або в країні, де вони воювали, або в країні, громадянами якої вони є.

Для України перша цільова група для застосування цієї правової новели – громадяни тих країн, які ввели в національне законодавство поняття foreign terrorist fighters, і які брали участь у бойових діях у складі формувань ОРДЛО. На сьогодні створено перші прецеденти в судах Великої Британії, Естонії, Латвії, Іспанії, Білорусі, Чехії, Угорщини, Молдови. Частина справ ще перебуває на розгляді у апеляційних інстанціях. Головні аргументи захисту – доводити, що звинувачені займалися на окупованих територіях гуманітарною діяльністю, а фото зі зброєю в руках робили "для приколу". Проте, частина обвинувальних вироків набула чинності, є і прецедент екстрадиції.

Українські дипломати та співробітники відповідних відомств здійснюють комплекс заходів для ствердження невідворотності покарання для всіх виявлених бойовиків з будь-якої країни походження. Делегація ВРУ при ПА ОБСЄ застосовує міжнародно визнаний термін foreign terrorist fighters для характеристики бойовиків, з якими українські війська воюють на Донбасі. В перспективі – класифікація саме таким терміном і російських громадян, які беруть участь у бойових діях. З відповідними правовими наслідками – включення до баз даних, санкції, ордери. Всі ми розуміємо, що без безпосередньої участі іноземців у бойових діях події на Сході будуть розвиватися зовсім за іншим сценарієм. Як класифікувати українських громадян-бойовиків, і хто може мати право на амністію, хто – на обмеження у правах за колабораціонізм, а хто – має понести відповідальність – буде окремо вирішувати законодавець, і цю складну дискусію потрібно починати вже зараз.

У складі ПА ОБСЄ діє спеціальний комітет по протидії терористичним загрозам, в якому працюю і я. Перспективи для ухвалення спеціальних резолюцій ПА ОБСЄ та рекомендацій для країн-членів ОБСЄ є. Хоча є і протидія. Тема боротьби з тероризмом – чи не єдина, щодо якої Російська Федерація веде системний діалог і співпрацю з Заходом. Ще з часів терактів у Нью-Йорку, GWOT (Global War on Terrorism), із продовженням у сирійському питанні. І поширення терміну іноземних терористів-найманців на "ихтамнетов" – викликає негайний рішучий опір.

Створення правової бази, документування участі терористів у бойових діях, запити про міжнародну правову допомогу, включення донбаських бойовиків у відповідні міжнародні документи – це наша дипломатична зброя.

powered by lun.ua
Коментарі — 110
kren _ 14.01.2018 20:00
IP: 188.0.104.---
Mykola Fedoriy:
Звичайно, за Крим можна було Украіні ще поборотись, зробивши з нього спалену землю та тисячі жертв, включаючи мирне населення...Але чи Росія би там капітулювала?...Колись Гітлер без єдиного пострілу взяв Париж...Але ейфорія від цього в німців тривала недовго...
...угу,тільки Ви забуваєте додати,що ейфорія від цього минулася не сама собою.До її припинення
доклалася антигітлєрівська коаліція з її воістину безмежними ресурзами і градіозною,без пребільшен
ня,науковотехнічною і виробничою потенцією.
А також і...гм натуральною оплатою,за припинення ейфорії,один тільки РС.офіційни сплатив 27+ млн.
людських життів.
Олександр Перший _ 14.01.2018 20:00
IP: 188.163.12.---
Ritz:
И если Украина не признает военного характера событий в Донбассе, Россия, наверное, будет вынуждена объявить войну нашему государству либо сесть на скамью подсудимых, как террорист.
Ваші аргументи що до статусу Росії в конфлікту на Донбасі досить обґрунтовані. Інше питання, чи буде за це (за тероризм) адекватна відповідальність. І чи правда, що за військову агресію відповідальність держави менша, ніж за тероризм з боку фізичних осіб (а не держави; участь держави, а не приватної армії Вагнера чи "відпускників", ще треба довести).
Але є і інші аргументи, а саме, як що це не окуповані території, то відповідальність за населення в ОРДЛО несе Україна. А це практично безкоштовне постачання електроенергії і води сепаратистам. Може більш вигідний для України варіант визнати, що до певної дати – це було АТО, а потім – державна агресія з боку РФ і окупація.
Mykola Fedoriy _ 14.01.2018 19:47
IP: 46.118.141.---
Звичайно, за Крим можна було Украіні ще поборотись, зробивши з нього спалену землю та тисячі жертв, включаючи мирне населення...Але чи Росія би там капітулювала?...Колись Гітлер без єдиного пострілу взяв Париж...Але ейфорія від цього в німців тривала недовго...
kren _ 14.01.2018 19:43
IP: 188.0.104.---
Наталья Карнатова: вибачаюсь за збій.

kren:
Наталья Карнатова:
У 2015 ра*да\ визнала РФ країною-агресором.
...полум*яні заклики,гарячі маніфести і колективні зверення,нехай і до міжнар.інституцій-не мають
сили закону,добродійко,навіть в середині д-ви.

Жовтень 2017 – ра*да\ у першому читанні...
у коменті нижче,я точніше приводжу дату 1го читання і нагадую чого саме шоколадний зняв закон
з розгляду, -бо редакція в 2 читанні не давала йому можливості торгувати з ОРДЛО.
Бо ОРДЛО-де-юре,стає окупованими тер.отже й питання торгівлі,вжєе з де-юре,окупантом-викликає
запитання до шоколадного.

...Каждый ответит за своё...


Рішення су*ду\,добродійко Карнатова,по-1,має бути узгоджене з віповідним законом.
А по-2.вирок су*ду\.має смисл де-юре,коли він може бути приведений до виконання,де-факто.
Ritz _ 14.01.2018 19:37
IP: 35.195.91.---
3. Наше государство должно оставаться на прежних позициях и создать условие для максимального наказания государства Российская Федерация. Это условие заключается в обозначении конфликта в Донбассе как АТО. В этом случае российский ЗРК Бук, уничтоживший малазийский Боинг с 298 людьми на борту, не может быть признан средством ведения боевых действий, а является орудием террористической атаки государства Российская Федерация, от чего Москва спешно хочет уйти, согласившись со своей ролью агрессора в развязанной войне. И если Украина не признает военного характера событий в Донбассе, Россия, наверное, будет вынуждена объявить войну нашему государству либо сесть на скамью подсудимых, как террорист.
Наталья Карнатова _ 14.01.2018 19:35
IP: 134.249.73.---
Иван Спасоненко:
Недоинформированные запоребриковые запутинские комментаторы запутались в судах.
Суд ООН рассматривает исключительно нарушения конвенций ООН. в 2017 этот суд НАЧАЛ рассмотрение иска Украины против РФ о нарушении конвенций по нарушению прав человека и финансировании терроризма. В этот суд был подан иск и по нарушению морского права. Суд ООН не рассматривает преступления отдельных граждан, только преступления стран. в июне 2018 – следующее заседание по иску Украины.
МУС (уголовный суд и тоже в Гааге) рассматривает военные преступления. Этот суд – преемник Нюрнберга.
В МУС также подан иск Украины против РФ (тысячи страниц с фото-видео-свидетельствами-документами и т.п.).
119. Канцелярия Прокурора продолжит взаимодействие с органами власти
Украины, гражданским обществом и другими соответствующими
заинтересованными сторонами по всем вопросам, имеющим отношение к
предварительному расследованию дела "Ситуация в Украине".
Mykola Fedoriy _ 14.01.2018 19:32
IP: 46.118.141.---
Захват Криму та блокування там украінських військових частин почалось 20 лютого одночасно з відстрілом Майдану...Безумовно, що це було не випадково, а зкоординовані діі, щоб відволікти увагу...Не виключено, що відстрвл Майдану аідбувався російськими снайрерами, яким вдалось змитись в Крим разом з Януковичем...Відбити Крим після Майдану новою владою було неможливо...Бо на Сході Украіни стояла потужня воєнна групіровка російських військ, готова йти на Киів...Для цього вони тільки чекали, щоб Украіна піддалась на провокацію та почала стріляти в Криму, звинувативши потім іі у розв'занні війни та геноциді російськомовного населення Криму...А по всьому Криму вже стояли російські ракетні комплекси ПВО, готові збивати украінські літаки з нашими військовими...Бо морські шляхи були вже наперед заблоковані кораблями ЧФ РФ...
kren _ 14.01.2018 19:25
IP: 188.0.104.---
Наталья Карнатова:
kren:
У 2015 Рада визнала РФ країною-агресором.
...полум*яні заклики,гарячі маніфести і колективні зверення,нехай і до міжнар.інституцій-не ають
сили закону,добродійко,навіть в середині д-ви.
Жовтень 2017 – Рада у першому читанні
прийняла закон про реінтеграцію Донбасу (до речі, цей закон – саме від "шокололадного").
Наталья Карнатова _ 14.01.2018 19:20
IP: 134.249.73.---
Иван Спасоненко:
Предварительные вопросы по юрисдикции
83. Статут не ратифицирован Украиной. Тем не менее, согласно двум
заявлениям в соответствии со статьей 12 (3), представленными
правительством Украины 17 апреля 2014 года и 8 сентября 2015 года, Суд
может осуществлять юрисдикцию в отношении подпадающих под
действие Римского статута преступлений, совершенных на территории
Украины начиная с 21 ноября 2013 года.
Ritz _ 14.01.2018 19:19
IP: 35.195.174.---
2. русскоговорящее население и развязавшем ради этого войну, это более выгодная позиция. Иначе Россия должна будет ответить, как террористическое государство, и за сбитый Боинг, и за 10тыс. погибших мирных украинцев. Может быть уже существует информация о том, что взрывчатку в самолет польской правительственной делегации, разбившейся под Смоленском, заложили во время ремонта этого самолета в России. Полякам следует обратить особое внимание на того человека или группу, которые настояли на полете именно в самолете Ту-154, когда, как известно, готовился совсем другой самолет западного производства. Удавочка на шее РФ потихоньку затягивается и скорее всего этот темп будет расти. Президенту Порошенко и другим первым лицам государства следует хорошо подумать прежде, чем законодательно менять название антитеррористической операцией в Донбасе. От такого переименования выиграет Москва и частично страны-лидеры мирового сообщества, которым нелегко будет найти ответ на сложившуюся ситуацию.
Orest Jj _ 14.01.2018 19:16
IP: 77.52.89.---
Denis Bes:
...... Кстати, никто так и не показал подбитый Т90...Хто ж вам виноват, що рукожопость – характерная черта русскага.
...По ходу Вы слишком часто смотрите украинский телевизор...Как и лишнехромосомность.
....Участь Вашего мозга не завидная- ведь при смене политической обстановки у вас будет другая пропаганда......А шо там за "смена политической обстановки"? Это только в Мордоре поголовье вчера проклинает Эрдогана за всунутый Путлеру кожаный кинжал в жопу, а сегодня волает шо Эрдоган – "нам друг и брат"
Иван Спасоненко _ 14.01.2018 19:07
IP: 93.72.106.---
Наталья Карнатова:
Иван Спасоненко:
Наталья Карнатова:
Иван Спасоненко:
]Каждый ответит за своё.
Если трибунал МУС найдёт доказательства каких-либо преступлений украинских военных, это будет в приговоре.
Путин ответит за свои преступления: аннексию Крыма, нарушения прав человека в Крыму, агрессию в Украине, войну, в результате которой убиты более 10 000 человек. Таки Гитлер-2 в Кремле.
А! Это очень мудро: в иске, поданном Украиной, нет никаких фактов преступлений укр. служащих, так что суд ООН их найти не сможет и укр. служащих не осудит, а другого суда быть не может и все украинцы невиновны навсегда! Правда, должен отметить, что и Путина этот суд не осудит, т. к. иски от стран, которые хитро отказались от юрисдикции этого суда над собой, там используют в туалетах.
Наталья Карнатова _ 14.01.2018 18:59
IP: 134.249.73.---
Mykola Fedoriy:
Росія окупувала Крим і Донбас не із-за украінськоі мови та бандерівців, яких там не було...Путін покарав Украіну за іі геополітичний європейський вибір в сторону ЄС і НАТО...Для цього Росія ввела туди своі війська, а також озброіла проросійську 5-ту колону сєпарів та терористів, щоб тим створити воєнну нестабільність, витіснивши звідси сотні тисяч біженців місцевого украінського населення...Аналогічно як було зроблено в Абхазіі та Придністров'і...
Це очевидно.
Mykola Fedoriy _ 14.01.2018 18:57
IP: 46.118.141.---
Росія окупувала Крим і Донбас не із-за украінськоі мови та бандерівців, яких там не було...Путін покарав Украіну за іі геополітичний європейський вибір в сторону ЄС і НАТО...Для цього Росія ввела туди своі війська, а також озброіла проросійську 5-ту колону сєпарів та терористів, щоб тим створити воєнну нестабільність, витіснивши звідси сотні тисяч біженців місцевого украінського населення...Аналогічно як було зроблено в Абхазіі та Придністров'і...
Ritz _ 14.01.2018 18:56
IP: 35.195.91.---
1. Не совсем понятно, какой логикой пользуется Москва. Она на ходу меняет тактику, если еще недавно она напористо проталкивала мысль о том, что конфликт в Донбассе имеет статус гражданского, то теперь, похоже, Кремль готов признать свое участие в этом конфликте? Не поэтому ли кремлевские приспешники в Украине подхватили такой разворот событий. Вот теперь уже и Безсмертный завуалированно, прикрываясь озабоченностью бездеятельностью ООН, призывает дать соответствующее обозначение конфликту в Донбассе. Начинаешь понимать, хорошо, что этого человека своевременно убрали из Минского процесса. Почему России не выгодно, что происходящее на юго-востоке Украины мы обозначаем как АТО? Может быть потому, что все убийства, разрушения, террористические атаки на малазийский Боинг и граждан Украины будут выглядеть не так зловеще с международной юридической точки зрения, если Украина признает, что в Донбассе идет настоящая война. Россия понитает, что быть агрессором, который якобы защищает мирное...
Наталья Карнатова _ 14.01.2018 18:53
IP: 134.249.73.---
Иван Спасоненко:
Наталья Карнатова:
Иван Спасоненко:
А такие факты в судах:
Отчёт Прокурора МУС (международного уголовного суда в Гааге) по предварительному расследованию ситуации в Украине. Там – всё – и военные действия, и оккупация, и пытки, и похищения людей. Готовится трибунал для Путина.
Так что, в том отчетеописаны и преступления украинских служащих, о которых написано в докладе ООН по правам человека, в отчетах ОБСЕ, в материалах ХРВ и прочих мировых правозащитников? За все ответит Путин?
Каждый ответит за своё.
Если трибунал МУС найдёт доказательства каких-либо преступлений украинских военных, это будет в приговоре.
Путин ответит за свои преступления: аннексию Крыма, нарушения прав человека в Крыму, агрессию в Украине, войну, в результате которой убиты более 10 000 человек. Таки Гитлер-2 в Кремле.
Denis Bes _ 14.01.2018 18:51
IP: 35.195.112.---
Orest Jj:
Denis Bes:
Сокирко Владимир, интересно, сколько еще надо освободить страны от американского присутствия, чтобы такие селюки, как Вы, начали соображать, что значит "война с Россией"?
соображаем. В Сирии орков колпашат фанерными дронами, слабовооруженные сирийцы сбивают самолеты, вертолеты орков, палят "самые современные" Т90 архаичными РПГ, ГАП в Украине не смогли завоевать 240 дней, одной "Точкой У" пере) (ерячили часть Пскавского элитного кадрового подразделения...
Можешь представит что будет,если на Кремль) (ернут штук с 50 "Коршунов" и "Громов"... А если еще "Першинги" вместе с "Джавелинам" в Украину побратимы подбросят в качестве гуманитарки...

вот Сидите и не рыпайтесь. Как говорят "не буди лихо пока оно тихо".
По ходу Вы слишком часто смотрите украинский телевизор. Участь Вашего мозга не завидная- ведь при смене политической обстановки у вас будет другая пропаганда. Кстати, никто так и не показал подбитый Т90.
Наталья Карнатова _ 14.01.2018 18:48
IP: 134.249.73.---
Иван Спасоненко:
Наталья Карнатова:
Иван Спасоненко:
А такие факты в судах:
Отчёт Прокурора МУС (международного уголовного суда в Гааге) по предварительному расследованию ситуации в Украине. Там – всё – и военные действия, и оккупация, и пытки, и похищения людей. Готовится трибунал для Путина.
Так что, в том отчетеописаны и преступления украинских служащих, о которых написано в докладе ООН по правам человека, в отчетах ОБСЕ, в материалах ХРВ и прочих мировых правозащитников? За все ответит Путин?
Там – всё – все обстрелы, гибель людей и на территории ОРДЛО, и на стороне, подконтрольной Украине. И события на Майдане, и аннексия Крыма, и притеснения татар, и сбитый Боинг, и подрыв автобусов, автомобилей с гражданскими, с военными, с полицейскими и т.п. Всё будет рассматриваться.
На сайте Прокурора МУС текст отчёта напечатан на нескольких языках, в том числе, на русском. Наберите в гугл "отчёт прокурора мус о событиях в украине"
Mykola Fedoriy _ 14.01.2018 18:42
IP: 46.118.141.---
Andrey Konanenko: Зачем украл чужой ник, Запєрдоленко!...Брись в паРашу на свои сайтьі, воронежский рашист!...
Иван Спасоненко _ 14.01.2018 18:41
IP: 93.72.106.---
Наталья Карнатова:
Иван Спасоненко:
А такие факты в судах:
Отчёт Прокурора МУС (международного уголовного суда в Гааге) по предварительному расследованию ситуации в Украине. Там – всё – и военные действия, и оккупация, и пытки, и похищения людей. Готовится трибунал для Путина.
Так что, в том отчетеописаны и преступления украинских служащих, о которых написано в докладе ООН по правам человека, в отчетах ОБСЕ, в материалах ХРВ и прочих мировых правозащитников? За все ответит Путин?
Наталья Карнатова _ 14.01.2018 18:37
IP: 134.249.73.---
Andrey Konanenko:
Только брехать – ватники мокшанские по-другому не умеют.
И внимание у тебя, как у рыбки. Тот Запердоленко, как и ты, первыми ко мне пристебались.
Отвянь.
Mykola Fedoriy _ 14.01.2018 18:28
IP: 46.118.141.---
Нарешті точне формулювання...А Росія незаконно озброіла ці дві терористичні організаціі на Донбасі навіть ракетними установками для збиття цивільного малазійського Боінга...А із захватом Криму в Путіна проблем не було...Крим був відданий ще в 1991 році, коли півострів одержав статус Автономіі та право розмістити там офіційно 24 тис. російських військових на базі ЧФ РФ
Andrey Konanenko _ 14.01.2018 18:27
IP: 35.189.235.---
Наталья Карнатова:
Orest Jj:
Взадов-Запердоленко, твои клацанья в моём возрасте – это демонстрация твоего свинособачьего нутра. Моя страница открыта, а ты даже фамилию свою замусолили по мерзотнымы или чужими никами. В своей матери тоже такое наклацаешь? Она старше меня на целое поколение. Ты же свинособаки.
Отвянь, брезгую.
ты сама первая обращаешься, а потом пишешь,,брезгую,, Поистерить сюда пожаловала? муж то у тебя есть?
Sergey Brazhnik _ 14.01.2018 18:15
IP: 176.103.21.---
Можна. Але хто це повинен робити? Хіба не ти, народний депутат? Хіба не ВР, де ти працюєш? От я на своєму робочому місці свою роботу роблю. А ти- ні!!!! Так що візьми в свого керівника вила- і вперед!
Наталья Карнатова _ 14.01.2018 18:14
IP: 134.249.73.---
Иван Спасоненко:
А такие факты в судах:
Отчёт Прокурора МУС (международного уголовного суда в Гааге) по предварительному расследованию ситуации в Украине. Там – всё – и военные действия, и оккупация, и пытки, и похищения людей. Готовится трибунал для Путина.
Корупція1297 Aтака Путіна1190 Україна та Європа1068 тітушки19 Уряд реформ392
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter