Ігор Луценко Народний депутат України, член комітету з питань запобігання і протидії корупції

Про міфотворчість пивоварів

04 липня 2013, 11:17

До мене звернулися активісти, котрі відстоюють ідею запровадження акцизів на слабоалкогольну продукцію. Вони попрохали розмістити відповідь на допис Андрія Чернікова "Алкоголь и дети". Особисто я власну думку щодо предмету даної дискусії, але зараз обмежусь тим, що про транслюю точку (у скороченому варіанті) зору Артема Ступакова, координатора руху "Твереза Україна":

Вчора в "Українській правді" побачив допис "Алкоголь и дети" (російською), котрий в своєму блозі розмістив журналіст Андрій Черніков. Зараз для України тема алкоголізації суспільства надзвичайно важлива. Ситуація просто кричуща, бо ми всі стаємо свідками алкогольного геноциду української нації, а в першу чергу – молоді. Безконтрольна реклама алкогольних виробів, агресивна пропаганда споживання пива та "слабоалкоголки" призвели до того, що у світовому рейтингу споживання алкоголю серед молоді Україна посіла ПЕРШЕ МІСЦЕ!

Авансуючи повагу до людини, яка підняла таку важливу тему, я із цікавістю почав читати матеріал. Та чим далі читав, тим більш огидною видавалася мені написана там брехня. Неначе світ перевернувся із ніг на голову – задзеркалля якесь.

(...)

Пишу відповідь панові Йоргену Расмуссену, виконавчому директорові Carlsberg Group, а в його особі всім пивоварам, для яких, мабуть, гроші дійсно не пахнуть.

Ось перша неправдива теза пана Расмуссена (тут і далі – мова оригіналу):

- Я никогда не слышал о том, чтобы для строительства детской больницы повышали акцизы. Это очень необычно. Нет никакой прямой связи между акцизами и больницей. И странно, что правительство пытается целенаправленно использовать акцизы по отношению только к одному типу продукции – напиткам с небольшим содержанием алкоголя.

Тут пан Йорген збрехав аж двічі. Спочатку розвінчаємо першу брехню.

Всім зрозуміло, що акцизи збільшують не стільки для "Охматдиту", скільки для латання бюджету. Держбюджет наразі дірявий та порожній, наче стара бляшанка, а кредитів ніхто не дає. Ось кабмінівські "проффесіонали" й шукають джерела доходів, де тільки можуть. Та на мій погляд збільшення акцизів на пиво – це далеко не гірший варіант. (...)

А що стосується цільового фінансування "Охматдиту", то невже на думку пана Расмуссена буде більш логічно, якщо акцизи з пива попадуть в бездонну прірву під назвою "держбюджет". Звідти гроші розкрадаються поганими дядями, а хворі діти фінансуються мізерними крихтами, яких не вистачає навіть на ліки. Браво, пане Расмуссен! В усьому світі працюють так звані цільові податки, коли громадянин, купуючи товар, знає, що така-то сума з витрачених ним грошей піде на конкретний соціальний проект. У нашому випадку це єдина в Україні унікальна лікарня "Охматдит". Такі податки громадяни сприймають набагато лояльніше.

Вибір лікарні "Охматдит" в якості реципієнта цільового "пивного" податку є абсолютно виправданим. І ось чому. Вивчення закономірності поширення алкоголю в суспільстві дозволило встановити послідовність сповзання населення в алкогольне болото. Виявилось, що найбільш провокаційними в плані залучення дітей і підлітків до алкоголю, тютюну, наркотиків, являються так звані "слабкі" алкогольні вироби – передусім пиво і шампанське. Починаючи вживати спиртне з так званих "слабких напоїв", нерідко пропонованих батьками з самих кращих мотивів, підлітки поступово втягуються у вживання алкоголю, а потім, за законом звикання, поступово збільшується доза, частота вжитку, і, врешті-решт, багато хто починає переходити до міцніших виробів. Шлях від пива до вина, від вина до горілки, від спиртного до інших наркотиків, від тютюну до марихуани – це уторована магістраль, по якій проходять мільйони і мільйони дітей і молодих людей.

А вдруге пан Расмуссен збрехав, коли назвав пиво словом "напиток" (напій). Це російське слово пішло від дієслова "питать", що українською означає "живити" – від старослов'янського "живот", тобто "життя". Чим же "живить" нас пиво? Ось ці "живильні" інгредієнти – це альдегіди, сивушні масла, метанол, ізопропиловий спирт, ефіри, нітразаміни й інші не менш отруйні сполуки, зміст яких в пиві в десятки й сотні разів перевищує рівень їх допустимої концентрації в горілці, отриманій зі спирту вищого очищення. Серед них є й психотропні речовини, які відносяться до нелегальних наркотиків. Детальніше можна прочитати тут. Ось чим "живить" нас пан Расмуссен та подібні йому "благодєтєлі".

Ще трошки неправди від пана Йоргена:

- Рост акцизов – это явление нормальное. Мы можем с этим справиться, но при условии, что этот рост связан с инфляцией, например. Но шок в виде повышения акцизов на 190% на пиво говорит вовсе не о том, что надо построить больницу, это можно делать другими методами.

Розміри акцизів на пиво, які пропонується запровадити в нашій країні, набагато нижчі ніж в Європі, в інших розвинених країнах і навіть у сусідній Росії.

Ще одна страшилка пивних магнатів:

- В пивоваренной промышленности будут потеряны рабочие места, мы будем вынуждены закрыть несколько производственных линий, возможно, мы закроем и завод. Пострадают и смежные отрасли – кафе, бары, фермеры. Пострадают целые семьи и, соответственно, дети.

Дивує цинічність подібних брехунів. В усьому цивілізованому світі акцизи на пиво набагато більші, ніж в Україні, але від цього не страждає ані пивовар, ані суміжні бізнеси. Навіть почувають себе набагато краще, ніж українські підприємці-продавці пива. Про "нещасних" пивоварів з їхнім надпотужним лоббі та грошима, які здатні змінювати закони в корумпованій Україні, я краще взагалі промовчу.

А от про що не можна мовчати так це про жахливі показники смертності в Україні. Із кожним роком нас стає все менше. Катастрофічне погіршення здоров'я українців і тисячі дітей, вмираючих від раку, – багато в чому це сталося саме завдяки надвисокому рівню споживання пива. МОЗ говорить, що двоє із трьох українців помирає через серцево-судинні захворювання. Чорнобиль, екологія, стреси?

Давайте нагадаємо пану Йоргену, як же діє пиво на серцево-судинну систему.

Через слабку концентрацію алкоголю пиво часто п'ють у великих кількостях. Вже саме по собі надходження в організм значного об'єму рідини несприятливо відображається на діяльності серцево-судинної системи і нирок. У пиволюба, а точніше, у пивного алкоголіка формується так зване "бичаче серце". Або як ще кажуть – "баварське сердце". При цьому збільшується частота сердечних скорочень, виникають аритмії, тахікардія, задишка, часто спостерігається підвищення артеріального тиску.

Під впливом пива в м'язі серця розвивається токсична алкогольна дистрофія, це спричиняє за собою важку сердечну недостатність, тобто незадовільну роботу серця як насоса, що не забезпечує нормальний кровообіг.

Пивопивць легко упізнати, навіть коли вони без пляшки улюбленого "півасіка". На обличчі розширені судини, воно обрезкле, одутле, з характерними "мішками" під очима.

Лякаємо Росією:

- В России тоже произошел значительный рост акцизов. И хоть пока мы здесь не закрываем заводы, нам пришлось закрыть большое количество линий. Только в компании "Балтика" по сравнению с 2008 годом, когда акцизы выросли, число сотрудников уменьшилось на 30-40%. У наших конкурентов произошло то же самое. И это же ждет Украину. Когда падает рынок и растут налоги, нет экономических возможностей нанимать рабочих.

Не закриють пивники своїх заводів ні в Росії, ні в Україні. Ніколи! Зменшити перевиробництво пива – так, мають зменшити. Але це ж добре! Для нас. Можливо тоді Україна залишить своє перше місце в світі по споживанню алкоголю молоддю, та приєднається до цивілізованих країн. Але проблема в тому, що для пивних магнатів це втрата доходів. Вони звикли безперешкодно черпати свої мільярди із України. Їм плювати на здоров'я українців, на майбутнє України. В їхніх інтересах, щоб пивних алкоголіків, ой, перепрошую – "лояльних споживачів" пива – було якнайбільше. Ось де правда.

Про унікальність України:

- Украина, возможно, единственная страна, где акцизы на напитки с высоким содержанием алкоголя ниже, чем акцизы на пиво. В других странах наоборот. Почему бы парламенту Украины не задуматься над этим?


Пани-пивовари звикли платити менше, ось тепер і шукають хоч які-небудь причини поскаржитися на зміни. Як то кажуть, "нічого особистого – тільки бізнес".

Страшилка про інвестиції:

- Для общего инвестиционного климата такое решение будет неблагоприятным. Мы сейчас пытаемся централизовать всю нашу деятельность в Европе, и в рамках этого проекта мы хотели отдельные виды нашей операционной деятельности перенести в Восточную Европу, например, в Украину, может, в Санкт-Петербург, Россию. Но если такого рода решения будут приниматься в Украине регулярно и очень часто, ты мы свои инвестиционные планы будем вынуждены пересмотреть.

А потім перефразовує ту ж саму думку:

- Мы инвестировали в экономику Украины 750 миллионов долларов. Если мне придется принимать решение, где расширять производство, то я выберу не Украину, а, например, Польшу, где ситуация предсказуема. Политикам нужно подумать, нужны ли стране такие экономические потрясения. Я встречаюсь со многими бизнесменами, которым интересен мой опыт работы в России и Украине, и, как правило, я отзываюсь позитивно, но если будут происходить такие вещи часто, то мне придется свое мнение изменить. Это не угрозы, просто нужен диалог, нужны компромиссы, нужны более приемлемые решения в интересах вашей же экономики.

На ці й подібні їм просторікування пана Расмуссена я відповім коротко: для пивних комерсантів Україна – райське місце, тому як тут багато що вирішується за допомогою грошей. Пан Йорген може пишатися пивним лоббі в Україні, яке навіть примудрилося в середині дев'яностих вивести пиво із переліку алкогольної продукції. Тому сьогодні реклама пива на екранах телевізорів займає чи не перші місця за частотою трансляції, а школярі сидять із пивом прямо перед вікнами своїх шкіл.

А тепер знову страшилка:

- Я не могу точно сказать, на сколько подорожает пиво, но речь может идти о 15-20%. Этот рост очень значительный.

Таке можна і не коментувати. Та все ж висловлю одну думку: навіть якщо акциз буде підвищений на 5000%, все одно державі не буде вигідно отримуватиме гроші за знищення своїх же людей.

А ось нарешті пан Йорген наводить статистику:

- Политики часто говорят, что потребление пива слишком большое. Это неправда. В Украине потребляют 55 литров на душу населения, что на 30% меньше, чем в других странах Западной и Северной Европы. Зато крепкий алкоголь потребляют намного больше.

Навіть якби політики мовчали, то ми самі бачимо, що відбувається навкруги. І скільки б не брехали пивні магнати, люди все бачать і знають. Люди пам'ятають, що якихось 10-15 років тому дівчина із пляшкою пива – це був нонсенс, а на вулицях діти пили лише лимонад, а ніяк не пиво. Мене не хвилює, що відбувається в інших країнах. Але я знаю, що для жителів Європи Україна – це країна "третього світу", країна дешевого пива і безкоштовних жінок. А також я знаю, що без обмеження вживання алкоголю – в першу чергу пива і "слабоалкоголки" – не відбудеться протверезіння нації, а значить не вийде зупинити алкогольний геноцид українців.

Тут Остапа, тобто Йоргена, понесло:

- Не существует такого понятия как "пивной алкоголизм", есть просто алкоголизм.

Логіка цього пана вражає. Пік цинізму. Але така брехня відповідає інтересам виробників пивного пійла. Панові Расмуссену, як топ-менеджеру пивної компанії, байдуже до сентиментів й усіляких сюсюкань. Яка там деградація нації, які там наркозалежність, безпліддя та інші подібні "дрібниці". Його цікавлять лише продажі, прибутки. Доля ж багатостраждальної України для таких як він – це лише динаміка приросту кількості алкоголіків, перепрошую, "лояльних покупців" – чим їх більше, тим вищі доходи.

Прикро визнавати, але пивний алкоголізм все-таки існує. Й існував із часів винайдення монахами пива. Сьогодні про нього голосно застерігають лікарі-наркологи (читайте тут, тут, і тут), розповідають громадські діячі й організації, та навіть пишуть у друкованих виданнях.

Про пиво і жахливі наслідки його вживання чудово розповіли журналісти телеканалу "1+1" у програмі "Територія обману" за 26.06.2013. http://www.youtube.com/watch?v=W_YoGcLeHkE&feature=youtu.be

І тільки пан юрист із транснаціональної пивоварні не бачить проблеми. Або не хоче?

Пивний алкоголізм не просто існує. Він щодня калічить та вбиває живих і ненароджених українців. Ось типові наслідки регулярного вживання пива:

- "пивний" живіт;

- збільшена печінка;

- "мішки" під очима;

- хворе серце – так званий "синдром баварського серця";

- зміни в гормональній системі;

- порушення статевих функцій...

Перелік наслідків вживання пивної отрути можна продовжувати ще довго, та окремо хочеться відмітити вплив пива на жіночий організм й попередити невиправне. Любі жінки і дівчата, знайте: безпліддя, пов'язане з діагнозом "полікістоз яєшників" – це лише один із багатьох важких наслідків регулярного вживання пива слабкою статтю.

Оце все і є пивний алкоголізм, оскільки вживання інших алкогольних продуктів, навіть міцних, таких наслідків або зовсім не має, або вони не так яскраво виражені.

Останній "козир" пивовара:

- Мы сотрудничаем с правительствами, всегда готовы идти на диалог, но в этот раз с нами сначала не поговорили и неожиданно решили поднять акцизы. Сейчас такой совместный диалог начинается, чему я рад. Я бы сейчас предложил поднять акцизы на весь алкоголь, а не только на пиво. И если у украинского бюджета есть проблемы, то так их частично можно было бы решить.

Якщо чесно, то слова пана Йоргена "Зараз такий спільний діалог розпочинається" наводять на невеселі думки. Невже знову пивники відкупляться? Побачимо дуже скоро.

Артема Ступаков, координатор руху "Твереза Україна"

Коментарі — 225
Виктор Мелковский _ 04.07.2013 16:28
IP: 88.81.235.---
Модераторы, а что у Вас с комментами происходит? Почему из моего сообщения только первая строка отображается?
Полковник _ 04.07.2013 16:28
IP: 94.178.205.---
Воолф Локо:
Погоджуюся з Вами на всі 100, переважна частина населення і є найбільшими споживачами алкоголю. Але справжня пиво тут ні до чого, існує безліч іншого сурогатного слабо і не слабко алкогольного лайна. Що і як споживати, визначає внутрішня культура людини, а загоняти виробництво у тінь, це типово совкова поведінка влади.
Виктор Мелковский _ 04.07.2013 16:26
IP: 88.81.235.---
Artem Stupakov:
>>>Классические отговорки культурнопьющих.
-Vesna- _ 04.07.2013 16:25
IP: 93.72.133.---
Artem Stupakov:
-Vesna-:
Я бы не стал вас сравнивать с Гопко.
Давайте список того,что Вы сделали полезного для Украины. А уже потом что-то пишите в адрес Гопко.
... и где таких буратин строгают, у которых весь мир черно-белый...
Мда...
Artem Stupakov _ 04.07.2013 16:16
IP: 77.91.181.---
-Vesna-:
Я бы не стал вас сравнивать с Гопко.
Давайте список того,что Вы сделали полезного для Украины. А уже потом что-то пишите в адрес Гопко.
ганна_ахметова _ 04.07.2013 16:14
IP: 93.74.80.---
-vts-m-:
Artem Stupakov:
-vts-m-:
Много чего полезного. Слетайте туда и сами все поймете.
Все-таки демагог...
Отож
-Vesna- _ 04.07.2013 16:13
IP: 93.72.133.---
-vts-m-:

Любой, кто бездарное руление экономикой прикрывает здоровьем спивающейся нации – не имеет головы
И совести.

Ибо реклама пива теперь будет гуманизирована Охмадетом.
Помоги детям – купи пиво.
Получается – что здоровье нации как вода: надо отщипнуть здоровья у доселе здоровых – чтобы перелить его в Охмадет.

Вот такая Гопко-компания.
-vts-m- _ 04.07.2013 16:05
IP: 91.154.252.---
Короче...
Любой, кто не радеет за здоровье спивающейся нации – тот не имеет серда...
Любой, кто бездарное руление экономикой прикрывает здоровьем спивающейся нации – не имеет головы
-vts-m- _ 04.07.2013 16:02
IP: 91.154.252.---
Artem Stupakov:
-vts-m-:
Много чего полезного. Слетайте туда и сами все поймете.
Все-таки демагог...
Artem Stupakov _ 04.07.2013 16:01
IP: 77.91.181.---
-vts-m-:
Много чего полезного. Слетайте туда и сами все поймете.
Artem Stupakov _ 04.07.2013 16:00
IP: 77.91.181.---
RedFox:
miroslavie.ru/optimalist/shishko2.htm лучше это почитайте вместо новостей.
RedFox _ 04.07.2013 15:58
IP: 213.160.139.---
Я думаю, що ті хто культурно п'є то йому і пояснювати нічого не потрібно, але ця людина зобов'язана платити більше, тому, що комусь немає за що побудувати, ше одну дачу.
-vts-m- _ 04.07.2013 15:57
IP: 91.154.252.---
Artem Stupakov:
-vts-m-:
Я был в Франции и Германии и верю своим глазам больше, чем чьим-то комментариям.
Да?
И что поведали Вам Ваши глаза во Франции и в Германии?
Artem Stupakov _ 04.07.2013 15:56
IP: 77.91.181.---
-vts-m-:
Я был в Франции и Германии и верю своим глазам больше, чем чьим-то комментариям.
-vts-m- _ 04.07.2013 15:55
IP: 91.154.252.---
Artem Stupakov:
Cup of tea 119:
Напр. важко собі уявити Чехію чи Німеччину без пива, а Францію чи Іспанію без вина. Притому, наврядчи Ви назвете ці нації безкультурними.

Только давайте честно, вы в каких странах были? Надо верить своим глазам, а не Задорнову или зомбоТВ. Узнайте больше, как спиваются немцы, французы, чехи, и тогда поймете, что к чему.
Я на позапрошлой недели общался с другом из Каталонии. Он мне много чего рассказал.
А Вы, часом, пардон, не демагог?
Artem Stupakov _ 04.07.2013 15:55
IP: 77.91.181.---
Cup of tea 119:
Напр. важко собі уявити Чехію чи Німеччину без пива, а Францію чи Іспанію без вина. Притому, наврядчи Ви назвете ці нації безкультурними.

Только давайте честно, вы в каких странах были? Надо верить своим глазам, а не Задорнову или зомбоТВ. Узнайте больше, как спиваются немцы, французы, чехи, и тогда поймете, что к чему.
Я на позапрошлой недели общался с другом из Каталонии. Он мне много чего рассказал.
Cup of tea 119 _ 04.07.2013 15:50
IP: 46.13.128.---
Artem Stupakov:
Cup of tea 119:
Учим лучше матчасть.
КУЛЬТУРНОЕ УПОТРЕБЛЕНИЕ СПИРТНОГО – нелепое словосочетание. Поглощение любого вредного для здоровья или испорченного продукта, тем более яда и наркотика – признак бескультурья. Термин "культура", как и "умеренность", не может сочетаться со словами, обозначающими отрицательное, вредное.
Не погоджуюсь. Я легко можу собі уявити та неодноразово був свідком культурної вечері чи інтелектуальної бесіди зі склянкою вина чи келихом пива. Власне, в багатьох розвинутих країнах вечеря чи якийсь соціальний захід без цього, зазвичай, не обходиться й споживання цих напоїв (в поміркованій кількості) явлється певними атрибутом національної ідентичності. Напр. важко собі уявити Чехію чи Німеччину без пива, а Францію чи Іспанію без вина. Притому, наврядчи Ви назвете ці нації безкультурними.
-vts-m- _ 04.07.2013 15:50
IP: 91.154.252.---
Artem Stupakov:
Ваша основная ошибка в том, что Вы здоровье нации спутали с дырой в бюджетном мешке...
Artem Stupakov _ 04.07.2013 15:48
IP: 77.91.181.---
Христофор Банифатич:
tvereza.info/alcohol/fables/prohibition_ru.html
вот тут ответы на популярные мифы.
Artem Stupakov _ 04.07.2013 15:47
IP: 77.91.181.---
Христофор Банифатич:
Классические отговорки культурнопьющих.
Христофор Банифатич _ 04.07.2013 15:45
IP: 193.239.152.---
Виктор Мелковский:
Смешно... я застал период когда алкоголь изчез... ну почти. Думаете народ бросил пить? Да нифига, летальных отравлений стало больше, инвалидов... это да, а так дык вроде как бухали, так и бухали
Я вот хорошо помню и горбачевские передряги, и алкоголь по талом, да всякого насмотрелись тогда. Народ не просто не перестал пить, а пить стал даже то, к чему раньше не прикасался. да и времена тогда были темные и беспросветные. Сейчас, кстати, не лучше. Статья и подход автора напоминают протестантские закидоны, когда на улице спрашивают "а вы в Бога верите?". А здесь переложено на борьбу с пьянством. Только вот пьянство в этой борьбе выстоит, а движение лбы себе поразбивает
Artem Stupakov _ 04.07.2013 15:44
IP: 77.91.181.---
Artem Stupakov:
Влад, я много лет жил в Харькове. Вы там бухайте, и да прибудет с Вами Геннадий Адольфович.
Artem Stupakov _ 04.07.2013 15:42
IP: 77.91.181.---
Виктор Мелковский:
мешно... я застал период когда алкоголь изчез... ну почти. Думаете народ бросил пить? Да нифига, летальных отравлений стало больше, инвалидов... это да, а так дык вроде как бухали, так и бухали

А вот это бред! Учим матчасть:
tvereza. info/alcohol/fables/prohibition_ru.html (пробелы убрать)
Виктор Мелковский _ 04.07.2013 15:39
IP: 88.81.235.---
Artem Stupakov:
Так я-ж и написал... что читать эту пропаганду смог только по диагонали... Интересно-ж что думают по др. сторону барикад.

По сути: Йорген Расмуссен высказал вполне понятную и здравую мысль – "Хотите поднять акцыз – ради бога. Но делайте это с умом иначе с Вами никто не будет работать".

В ответной статье: Алкоголь зло и потом акцызы на все нужно задрать настолько высоко что-б народ бросил пить...

Смешно... я застал период когда алкоголь изчез... ну почти. Думаете народ бросил пить? Да нифига, летальных отравлений стало больше, инвалидов... это да, а так дык вроде как бухали, так и бухали
Artem Stupakov _ 04.07.2013 15:38
IP: 77.91.181.---
Vlad_iz_Kharkova:
Это тупой лоббизм водочников. Слава Богу, что не прошел. Это аргументы пивных лоббистов. Хотя для трезвого человека и водка и пиво есть яд.
Корупція1189 Україна та Європа973 Aтака Путіна1136 Уряд реформ353 Свобода слова556
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter