Ігор Луценко Депутат Київської міськради

Про міфотворчість пивоварів

04 липня 2013, 11:17

До мене звернулися активісти, котрі відстоюють ідею запровадження акцизів на слабоалкогольну продукцію. Вони попрохали розмістити відповідь на допис Андрія Чернікова "Алкоголь и дети". Особисто я власну думку щодо предмету даної дискусії, але зараз обмежусь тим, що про транслюю точку (у скороченому варіанті) зору Артема Ступакова, координатора руху "Твереза Україна":

Вчора в "Українській правді" побачив допис "Алкоголь и дети" (російською), котрий в своєму блозі розмістив журналіст Андрій Черніков. Зараз для України тема алкоголізації суспільства надзвичайно важлива. Ситуація просто кричуща, бо ми всі стаємо свідками алкогольного геноциду української нації, а в першу чергу – молоді. Безконтрольна реклама алкогольних виробів, агресивна пропаганда споживання пива та "слабоалкоголки" призвели до того, що у світовому рейтингу споживання алкоголю серед молоді Україна посіла ПЕРШЕ МІСЦЕ!

Авансуючи повагу до людини, яка підняла таку важливу тему, я із цікавістю почав читати матеріал. Та чим далі читав, тим більш огидною видавалася мені написана там брехня. Неначе світ перевернувся із ніг на голову – задзеркалля якесь.

(...)

Пишу відповідь панові Йоргену Расмуссену, виконавчому директорові Carlsberg Group, а в його особі всім пивоварам, для яких, мабуть, гроші дійсно не пахнуть.

Ось перша неправдива теза пана Расмуссена (тут і далі – мова оригіналу):

- Я никогда не слышал о том, чтобы для строительства детской больницы повышали акцизы. Это очень необычно. Нет никакой прямой связи между акцизами и больницей. И странно, что правительство пытается целенаправленно использовать акцизы по отношению только к одному типу продукции – напиткам с небольшим содержанием алкоголя.

Тут пан Йорген збрехав аж двічі. Спочатку розвінчаємо першу брехню.

Всім зрозуміло, що акцизи збільшують не стільки для "Охматдиту", скільки для латання бюджету. Держбюджет наразі дірявий та порожній, наче стара бляшанка, а кредитів ніхто не дає. Ось кабмінівські "проффесіонали" й шукають джерела доходів, де тільки можуть. Та на мій погляд збільшення акцизів на пиво – це далеко не гірший варіант. (...)

А що стосується цільового фінансування "Охматдиту", то невже на думку пана Расмуссена буде більш логічно, якщо акцизи з пива попадуть в бездонну прірву під назвою "держбюджет". Звідти гроші розкрадаються поганими дядями, а хворі діти фінансуються мізерними крихтами, яких не вистачає навіть на ліки. Браво, пане Расмуссен! В усьому світі працюють так звані цільові податки, коли громадянин, купуючи товар, знає, що така-то сума з витрачених ним грошей піде на конкретний соціальний проект. У нашому випадку це єдина в Україні унікальна лікарня "Охматдит". Такі податки громадяни сприймають набагато лояльніше.

Вибір лікарні "Охматдит" в якості реципієнта цільового "пивного" податку є абсолютно виправданим. І ось чому. Вивчення закономірності поширення алкоголю в суспільстві дозволило встановити послідовність сповзання населення в алкогольне болото. Виявилось, що найбільш провокаційними в плані залучення дітей і підлітків до алкоголю, тютюну, наркотиків, являються так звані "слабкі" алкогольні вироби – передусім пиво і шампанське. Починаючи вживати спиртне з так званих "слабких напоїв", нерідко пропонованих батьками з самих кращих мотивів, підлітки поступово втягуються у вживання алкоголю, а потім, за законом звикання, поступово збільшується доза, частота вжитку, і, врешті-решт, багато хто починає переходити до міцніших виробів. Шлях від пива до вина, від вина до горілки, від спиртного до інших наркотиків, від тютюну до марихуани – це уторована магістраль, по якій проходять мільйони і мільйони дітей і молодих людей.

А вдруге пан Расмуссен збрехав, коли назвав пиво словом "напиток" (напій). Це російське слово пішло від дієслова "питать", що українською означає "живити" – від старослов'янського "живот", тобто "життя". Чим же "живить" нас пиво? Ось ці "живильні" інгредієнти – це альдегіди, сивушні масла, метанол, ізопропиловий спирт, ефіри, нітразаміни й інші не менш отруйні сполуки, зміст яких в пиві в десятки й сотні разів перевищує рівень їх допустимої концентрації в горілці, отриманій зі спирту вищого очищення. Серед них є й психотропні речовини, які відносяться до нелегальних наркотиків. Детальніше можна прочитати тут. Ось чим "живить" нас пан Расмуссен та подібні йому "благодєтєлі".

Ще трошки неправди від пана Йоргена:

- Рост акцизов – это явление нормальное. Мы можем с этим справиться, но при условии, что этот рост связан с инфляцией, например. Но шок в виде повышения акцизов на 190% на пиво говорит вовсе не о том, что надо построить больницу, это можно делать другими методами.

Розміри акцизів на пиво, які пропонується запровадити в нашій країні, набагато нижчі ніж в Європі, в інших розвинених країнах і навіть у сусідній Росії.

Ще одна страшилка пивних магнатів:

- В пивоваренной промышленности будут потеряны рабочие места, мы будем вынуждены закрыть несколько производственных линий, возможно, мы закроем и завод. Пострадают и смежные отрасли – кафе, бары, фермеры. Пострадают целые семьи и, соответственно, дети.

Дивує цинічність подібних брехунів. В усьому цивілізованому світі акцизи на пиво набагато більші, ніж в Україні, але від цього не страждає ані пивовар, ані суміжні бізнеси. Навіть почувають себе набагато краще, ніж українські підприємці-продавці пива. Про "нещасних" пивоварів з їхнім надпотужним лоббі та грошима, які здатні змінювати закони в корумпованій Україні, я краще взагалі промовчу.

А от про що не можна мовчати так це про жахливі показники смертності в Україні. Із кожним роком нас стає все менше. Катастрофічне погіршення здоров'я українців і тисячі дітей, вмираючих від раку, – багато в чому це сталося саме завдяки надвисокому рівню споживання пива. МОЗ говорить, що двоє із трьох українців помирає через серцево-судинні захворювання. Чорнобиль, екологія, стреси?

Давайте нагадаємо пану Йоргену, як же діє пиво на серцево-судинну систему.

Через слабку концентрацію алкоголю пиво часто п'ють у великих кількостях. Вже саме по собі надходження в організм значного об'єму рідини несприятливо відображається на діяльності серцево-судинної системи і нирок. У пиволюба, а точніше, у пивного алкоголіка формується так зване "бичаче серце". Або як ще кажуть – "баварське сердце". При цьому збільшується частота сердечних скорочень, виникають аритмії, тахікардія, задишка, часто спостерігається підвищення артеріального тиску.

Під впливом пива в м'язі серця розвивається токсична алкогольна дистрофія, це спричиняє за собою важку сердечну недостатність, тобто незадовільну роботу серця як насоса, що не забезпечує нормальний кровообіг.

Пивопивць легко упізнати, навіть коли вони без пляшки улюбленого "півасіка". На обличчі розширені судини, воно обрезкле, одутле, з характерними "мішками" під очима.

Лякаємо Росією:

- В России тоже произошел значительный рост акцизов. И хоть пока мы здесь не закрываем заводы, нам пришлось закрыть большое количество линий. Только в компании "Балтика" по сравнению с 2008 годом, когда акцизы выросли, число сотрудников уменьшилось на 30-40%. У наших конкурентов произошло то же самое. И это же ждет Украину. Когда падает рынок и растут налоги, нет экономических возможностей нанимать рабочих.

Не закриють пивники своїх заводів ні в Росії, ні в Україні. Ніколи! Зменшити перевиробництво пива – так, мають зменшити. Але це ж добре! Для нас. Можливо тоді Україна залишить своє перше місце в світі по споживанню алкоголю молоддю, та приєднається до цивілізованих країн. Але проблема в тому, що для пивних магнатів це втрата доходів. Вони звикли безперешкодно черпати свої мільярди із України. Їм плювати на здоров'я українців, на майбутнє України. В їхніх інтересах, щоб пивних алкоголіків, ой, перепрошую – "лояльних споживачів" пива – було якнайбільше. Ось де правда.

Про унікальність України:

- Украина, возможно, единственная страна, где акцизы на напитки с высоким содержанием алкоголя ниже, чем акцизы на пиво. В других странах наоборот. Почему бы парламенту Украины не задуматься над этим?


Пани-пивовари звикли платити менше, ось тепер і шукають хоч які-небудь причини поскаржитися на зміни. Як то кажуть, "нічого особистого – тільки бізнес".

Страшилка про інвестиції:

- Для общего инвестиционного климата такое решение будет неблагоприятным. Мы сейчас пытаемся централизовать всю нашу деятельность в Европе, и в рамках этого проекта мы хотели отдельные виды нашей операционной деятельности перенести в Восточную Европу, например, в Украину, может, в Санкт-Петербург, Россию. Но если такого рода решения будут приниматься в Украине регулярно и очень часто, ты мы свои инвестиционные планы будем вынуждены пересмотреть.

А потім перефразовує ту ж саму думку:

- Мы инвестировали в экономику Украины 750 миллионов долларов. Если мне придется принимать решение, где расширять производство, то я выберу не Украину, а, например, Польшу, где ситуация предсказуема. Политикам нужно подумать, нужны ли стране такие экономические потрясения. Я встречаюсь со многими бизнесменами, которым интересен мой опыт работы в России и Украине, и, как правило, я отзываюсь позитивно, но если будут происходить такие вещи часто, то мне придется свое мнение изменить. Это не угрозы, просто нужен диалог, нужны компромиссы, нужны более приемлемые решения в интересах вашей же экономики.

На ці й подібні їм просторікування пана Расмуссена я відповім коротко: для пивних комерсантів Україна – райське місце, тому як тут багато що вирішується за допомогою грошей. Пан Йорген може пишатися пивним лоббі в Україні, яке навіть примудрилося в середині дев'яностих вивести пиво із переліку алкогольної продукції. Тому сьогодні реклама пива на екранах телевізорів займає чи не перші місця за частотою трансляції, а школярі сидять із пивом прямо перед вікнами своїх шкіл.

А тепер знову страшилка:

- Я не могу точно сказать, на сколько подорожает пиво, но речь может идти о 15-20%. Этот рост очень значительный.

Таке можна і не коментувати. Та все ж висловлю одну думку: навіть якщо акциз буде підвищений на 5000%, все одно державі не буде вигідно отримуватиме гроші за знищення своїх же людей.

А ось нарешті пан Йорген наводить статистику:

- Политики часто говорят, что потребление пива слишком большое. Это неправда. В Украине потребляют 55 литров на душу населения, что на 30% меньше, чем в других странах Западной и Северной Европы. Зато крепкий алкоголь потребляют намного больше.

Навіть якби політики мовчали, то ми самі бачимо, що відбувається навкруги. І скільки б не брехали пивні магнати, люди все бачать і знають. Люди пам'ятають, що якихось 10-15 років тому дівчина із пляшкою пива – це був нонсенс, а на вулицях діти пили лише лимонад, а ніяк не пиво. Мене не хвилює, що відбувається в інших країнах. Але я знаю, що для жителів Європи Україна – це країна "третього світу", країна дешевого пива і безкоштовних жінок. А також я знаю, що без обмеження вживання алкоголю – в першу чергу пива і "слабоалкоголки" – не відбудеться протверезіння нації, а значить не вийде зупинити алкогольний геноцид українців.

Тут Остапа, тобто Йоргена, понесло:

- Не существует такого понятия как "пивной алкоголизм", есть просто алкоголизм.

Логіка цього пана вражає. Пік цинізму. Але така брехня відповідає інтересам виробників пивного пійла. Панові Расмуссену, як топ-менеджеру пивної компанії, байдуже до сентиментів й усіляких сюсюкань. Яка там деградація нації, які там наркозалежність, безпліддя та інші подібні "дрібниці". Його цікавлять лише продажі, прибутки. Доля ж багатостраждальної України для таких як він – це лише динаміка приросту кількості алкоголіків, перепрошую, "лояльних покупців" – чим їх більше, тим вищі доходи.

Прикро визнавати, але пивний алкоголізм все-таки існує. Й існував із часів винайдення монахами пива. Сьогодні про нього голосно застерігають лікарі-наркологи (читайте тут, тут, і тут), розповідають громадські діячі й організації, та навіть пишуть у друкованих виданнях.

Про пиво і жахливі наслідки його вживання чудово розповіли журналісти телеканалу "1+1" у програмі "Територія обману" за 26.06.2013. http://www.youtube.com/watch?v=W_YoGcLeHkE&feature=youtu.be

І тільки пан юрист із транснаціональної пивоварні не бачить проблеми. Або не хоче?

Пивний алкоголізм не просто існує. Він щодня калічить та вбиває живих і ненароджених українців. Ось типові наслідки регулярного вживання пива:

- "пивний" живіт;

- збільшена печінка;

- "мішки" під очима;

- хворе серце – так званий "синдром баварського серця";

- зміни в гормональній системі;

- порушення статевих функцій...

Перелік наслідків вживання пивної отрути можна продовжувати ще довго, та окремо хочеться відмітити вплив пива на жіночий організм й попередити невиправне. Любі жінки і дівчата, знайте: безпліддя, пов'язане з діагнозом "полікістоз яєшників" – це лише один із багатьох важких наслідків регулярного вживання пива слабкою статтю.

Оце все і є пивний алкоголізм, оскільки вживання інших алкогольних продуктів, навіть міцних, таких наслідків або зовсім не має, або вони не так яскраво виражені.

Останній "козир" пивовара:

- Мы сотрудничаем с правительствами, всегда готовы идти на диалог, но в этот раз с нами сначала не поговорили и неожиданно решили поднять акцизы. Сейчас такой совместный диалог начинается, чему я рад. Я бы сейчас предложил поднять акцизы на весь алкоголь, а не только на пиво. И если у украинского бюджета есть проблемы, то так их частично можно было бы решить.

Якщо чесно, то слова пана Йоргена "Зараз такий спільний діалог розпочинається" наводять на невеселі думки. Невже знову пивники відкупляться? Побачимо дуже скоро.

Артема Ступаков, координатор руху "Твереза Україна"

Коментарі — 225
Yurasik32 _ 04.07.2013 14:54
IP: 193.104.178.---
Artem Stupakov:
Вы наверное никогда не были предпринимателем. К Вам наверное никогда не приходила налоговая, санстанция, пожарники, рэкэт и милиция, когда у них заканчиваются деньги на застолье с девочками...
Yurasik32 _ 04.07.2013 14:52
IP: 193.104.178.---
shandroma:
"Человек пьет и поэтому плохо живет, а не пьет, потому что живет плохо"

С первой частью полностью согласен. Чего не скажешь о второй. Не все люди, которые живут плохо не пьют. В основном наоборот – те, кто живут очень плохо – начинают искать утешения в стакане. И потом, что из этого следует: для того, чтобы не пить нужно обязательно жить плохо?

Artem Stupakov _ 04.07.2013 14:50
IP: 77.91.181.---
RedFox:
Учите матчасть, а потом комментируйте.
vk. com /page-14347281_44128712 (пробелы убрать)
Artem Stupakov _ 04.07.2013 14:49
IP: 77.91.181.---
Yurasik32:
Юра, вы забыли, что мастер находить оправдывания редко бывает мастером в чем-нибудь ещё.
RedFox _ 04.07.2013 14:48
IP: 213.160.139.---
Знаєте як кажуть, алкоголь це розвага бідних, тому створюйте нормальний рівень життя і люди не будуть пити, а викорінювати галузь, яка приносить нормальний прибуток для держави не розумно.
Yurasik32 _ 04.07.2013 14:45
IP: 193.104.178.---
Artem Stupakov:
"Трезвый человек даже в такой стране как Украина сможет развиваться, а не ныть и бухать"

Бухать не нужно ни в коем случае, даже когда плохо, с этим я с Вами согласен. Но насчет того, что в Украине можно развиваться – это Вы конечно перегибаете! У нас сейчас развиваться может только ближайшее окружение Семьи. Даже у типа "своих" бизнесменов то начали отнимать бизнес. А что говорить про средний и мелкий бизнес? Эти бедолаги ни открыться ни закрыться толком не могут, не говоря о том, чтобы нормально работать...
Artem Stupakov _ 04.07.2013 14:44
IP: 77.91.181.---
shandroma:
Важно понимать, где причина, а где следствия.
shandroma _ 04.07.2013 14:44
IP: 91.218.46.---
Человек пьет и поэтому плохо живет, а не пьет, потому что живет плохо.

+100000000
Artem Stupakov _ 04.07.2013 14:36
IP: 77.91.181.---
Антон Казановський:
Антон, вы можете сакразмировать, но проблема геноцида алкогольного от этого не решится.
Artem Stupakov _ 04.07.2013 14:35
IP: 77.91.181.---
А це все теж прямо пов'язано з найголовнішим: низьким рівнем життя і низькими соціальними стандартами для переважної частини населення.

И снова важно понять, что есть причина и что есть следствие. Трезвый человек даже в такой стране как Украина сможет развиваться, а не ныть и бухать.
Artem Stupakov _ 04.07.2013 14:34
IP: 77.91.181.---
RedFox:
Люди у відчаї розважаються як можуть попиваючи дешеве пиво.
Человек пьет и поэтому плохо живет, а не пьет, потому что живет плохо.
Не стоит путать причину и следствия.
Yurasik32 _ 04.07.2013 14:26
IP: 193.104.178.---
Христофор Банифатич:
"Дети здесь используются исключительно для пиара"

Так я про це волаю на кожному кроці! Благо, що все таки думаючих людей із здоровим глуздом, які все таки вірять у те, що побудова лікарні – це окозамилювання, більше! Вже майже не залишилось людей, які вірять цій владі (навіть на Сході і Півдні України). Дурити людей стає все складніше і складніше, тому влада вигадує все нові і нові версії, аби "нагріти" кого-небудь.
RedFox _ 04.07.2013 14:20
IP: 213.160.139.---
Gonta_20:

Я думаю, що навіть не переважної а відсотків 90 % населення не знає, що таке нормальна відпустка і що таке нормальне харчування. Люди у відчаї розважаються як можуть попиваючи дешеве пиво.
Христофор Банифатич _ 04.07.2013 14:17
IP: 193.239.152.---
Yurasik32:
що алкоголізм – це хвороба, яку спочатку слід лікувати можливо нетрадиційними методами, а саме: зменшити безробіття (а не намагатися його збільшити закриттям пивзаводів), заохочення молоді (забрати їх з вулиці і витягти з генделиків і побудувати для них спортмайданчики з тренажорами)
Я вас прошу, какие там спортплощадки! Зато у нашего президента самый дорогой вертолет вмире, а вертолетных площадок понатыкали по всей стране – это же нужнее. Ну и что, что за те же деньги можно было построить почти 300 стадионов. Зато в Каневе есть куда приземлиться венценосному. Бросьте вы, кто в этой стране думает про детей. Например, один абонемент не в самый дорогой бассейн до 400 гривен. Дети здесь используются исключительно для пиара.
Gonta_20 _ 04.07.2013 14:08
IP: 93.73.23.---
Yurasik32:
Gonta_20:
Тут навіть справа не в ціні алкоголю. У Чехії і Німеччині п"ють набагато більше пива, але при цьому вони здорові і НЕ є алкоголіками! То слід зрозуміти, що ніяк не пиво нас вбиває, а дешева (неякісна) горілка, абсолютно неякісні продукти, екологія, підроблені ліки і брак хороших спеціалістів-лікарів (це взагалі окрема тема)... Тож алкоголізм – це суто соціальне питання, етимологію якого слід вивчити і знешкодити.
А це все теж прямо пов'язано з найголовнішим: низьким рівнем життя і низькими соціальними стандартами для переважної частини населення.
serjio _ 04.07.2013 14:05
IP: 62.244.42.---
fafik:
Я так розумію, що цей опус – реклама горілки? Чого лише варта фраза "в горілці, отриманій зі спирту вищого очищення". А хто зараз платить більше: Немиров чи Русский стандарт? Я б теж шось таке написав.
+100.
RedFox _ 04.07.2013 14:05
IP: 213.160.139.---
Nick Atamaniuk:

Тому, що виходу немає, весь бюджет держави іде на Межигіря, а взагалі, а взагалі людина повинна сама вибирати пити їй чи ні, держава може тільки стимулювати здоровий спосіб життя, тобто мотивувати людей, але ніяк не робити вибір за людину, у нас все таки свобода вибору.
Yurasik32 _ 04.07.2013 14:04
IP: 193.104.178.---
Xarlan2:
"там діють державні спецпрограми..."

Абсолютно точно! Я вже писав (див.нижче), що алкоголізм – це хвороба, яку спочатку слід лікувати можливо нетрадиційними методами, а саме: зменшити безробіття (а не намагатися його збільшити закриттям пивзаводів), заохочення молоді (забрати їх з вулиці і витягти з генделиків і побудувати для них спортмайданчики з тренажорами) + відкрити якісь гуртки і т.д. Тобто, держава повинна цим зайнятися і впроваджувати і заохочувати людей. Щоб ці люди мали якусь мету і тоді вони самі випивати зайве перестануть.
Gonta_20 _ 04.07.2013 14:04
IP: 93.73.23.---
Artem Stupakov:
Yurasik32:
"Шлях від пива до вина, від вина до горілки, від спиртного до інших наркотиків, від тютюну до марихуани"

Більшої нісенітниці я ніколи ще не читав! З Вашої логіки випливає, що всі, хто п"є пиво неодмінно закінчує маріхуаною. Чого тільки не напишеш, коли пообіцяли великий гонорар.
Покажите мне хоть одного наркомана иньекционного, который не начинал с пива и сигарет, а сразу стал ширяться.
Дійсно логічний ланцюжок мав би бути іншим: ВСІ, хто починав з пива і сигарет, врешті-решт стають наркоманами! А так можна притягти під схему будь-що: немає жодного наркомана, який не пив би воду, не починав би з солодкого (теж до речі шкідливий продукт) та ін.
Антон Казановський _ 04.07.2013 14:04
IP: 62.80.161.---
Пане Ігорю, хотілося б, все ж, ознайомитись з Вашою точкою зору. Бо цей патерналістський жах нічого, крім сарказму, не викликає.
serjio _ 04.07.2013 14:03
IP: 62.244.42.---
Автору радив би зайнятися більш кричущими проблемами нашої хворої країни. П'ють від безнадії, розпачу, просто від нудьги. Доки Україна буде країною без майбутнього, питимуть, причому щодня більше. Зруйнуєте пивоваріння – будуть пити горілку, зруйнуєте горілчану галузь – питимуть самогон. Забороните самогоноваріння – будуть жувати дурман. То, може, починати все ж з кореня проблеми?
Yurasik32 _ 04.07.2013 13:58
IP: 193.104.178.---
Artem Stupakov:
Yurasik32:
Пивовары рассказывали.
Пивовари Вам так і сказали, що вони виготовляють продукт, від якого стають імпотентами? Здається, Вам треба піти перепочити;)
Xarlan2 _ 04.07.2013 13:58
IP: 195.138.80.---
Написано,повна дурня.Нi в однiй цивiлiзованiй краiнi iз пянством акцизами не боряться.Там дiють,державнi спец.програми.А вiд пiдвищення акцизiв ми получимо не пиво,а "мочу".I нiхто небуде перевiряти якiсть пива у нашiй краiнi.Та багато можна мiнусiв перераховувати.Плюси тiльки однi,багатi незбiднiють,а простi люди знову постраждають...
Yurasik32 _ 04.07.2013 13:56
IP: 193.104.178.---
Gonta_20:
Тут навіть справа не в ціні алкоголю. У Чехії і Німеччині п"ють набагато більше пива, але при цьому вони здорові і НЕ є алкоголіками! То слід зрозуміти, що ніяк не пиво нас вбиває, а дешева (неякісна) горілка, абсолютно неякісні продукти, екологія, підроблені ліки і брак хороших спеціалістів-лікарів (це взагалі окрема тема)... Тож алкоголізм – це суто соціальне питання, етимологію якого слід вивчити і знешкодити.
Nick Atamaniuk _ 04.07.2013 13:53
IP: 77.120.24.---
В Україні та Світі СПОРТИВНІ ЗАХОДИ проводять за підтримки алкогольних чи тютюнових компаній!!!
Aтака Путіна1117 Корупція1126 Україна та Європа938 Уряд реформ320 Свобода слова546
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter   Вконтакте