Олег Медведєв Приватний політичний консультант, політтехнолог

Хороша, але запізніла ініціатива Оксани Забужко: про те, що свічка може згаснути, варто було подумати раніше

18 червня 2010, 16:32

В Україні та 20 інших державах стартує кампанія "Не дамо згасити свічу пам'яті", присвячена Голодомору 1932-1933 років. Мета кампанії – вшанування пам'яті мільйонів жертв Голодомору 1932-1933 років, недопущення замовчування справжніх причин, наслідків та організаторів геноциду.

19 червня у Києві пройде молитва за невинно вбитих, після якої Cвічки Пам'яті поїдуть у міста України та по всьому світу. У кожній країні, яка підтримала кампанію, – а це Велика Британія, Австралія, США, Іспанія, Канада, Аргентина, Бразилія, Греція, Росія та інші – участь у молитві візьмуть представники різних релігій та конфесій, політики, представники влади та української діаспори. Свічка моління також побуває у резиденціях Європарламенту та Організації об'єднаних націй


Сьогодні підтримати цю акцію в своєму блозі на УП слушно запропонувала Оксана Забужко – й добряче всипала на горіхи Януковичу.

От тільки пані Оксана чомусь заборонила коментувати свій пост. Мабуть, Оксано, не дуже Вам хочеться, аби хтось нагадав про Вашу посильну роль в перемозі Віктора Федоровича, про те, що Ви були активною учасницею інспірованого штабами Ющенка та Януковича руху "Проти всіх", і що Ваша підтримка генеральної лінії Ющенка на перемогу Януковича була спричинена глибокими ідеологічними переконаннями, а зовсім не тим, що подружжя Ющенків посприяли Вам у виданні майже тисячесторінкового роману. Втім, це, здається, найкраще, що Ющенко встиг зробити для України.



Ну а тепер пропоную обговорити Ваш текст. Для зручності цитую його повністю – і відкриваю дискусію, якої Ви, вибачте, очевидно, не хотіли.

Оксана Забужко, пряма мова:

"Коли наш "25%-й президент" покірним диктофончиком повторював у Страсбурзі "награну" йому "кремлівську мелодію" – що Голодомор в Україні "не був геноцидом", бо тоді потерпіли "й інші народи СРСР" (задавись логіка! – а Голокост не був геноцидом, бо потерпіли й інші народи окупованих Гітлером країн?), – він, звісно, навряд чи тямив, що в ті хвилини порушує присягу Президента на вірність Україні. Бо Україна – то не "Вона-Воно-Вони", як придумали "їм" московські політтехнологи. Україна – це спільнота "мертвих, і живих, і ненарожденних", і ніяким указом, голосуванням, підкупом, ані навіть усім золотовалютним запасом планети цього не скасуєш – як не скасовується фізичний закон. Цю спільноту можна обкрадати, але ні в якому разі, за жодних обставин не можна зневажати: перше правило, яке мав би зарубати собі на носі кожен, хто рветься нею "поруліть".

Янукович це правило порушив. Тому що про "мертвих", тобто про національну пам'ять "інших народів СРСР" мають дбати президенти тих "інших народів", і якщо президент Мєдвєдєв цього не робить – його проблеми. А от засипати своїх мертвих (яким присягнув!) чужими непом'янутими – значить не просто виставляти себе на цілий світ фольклорним дурником, що кричить "Таскать вам нє пєрєтаскать!" на вид похоронної процесії. Це значить і дещо серйозніше: плювок на могили. На мільйони могил невинно убієнних. Малюк Мєдвєдєв звелів – а наш узяв та й плюнув. За аналогією з того ж 1933-го – як сільський злодій, якого заїжджий НКВДист послав залізти на церкву й скинути з маківки хреста. Нічого хорошого з того, як відомо, ніколи не виникало, і ніякі Афонські старці цього Януковичу, боюсь, не одмолять. Але то вже його проблеми – а ми повернімось до наших, що їх, поки наші ведмедики наввипередки танцюють на розжареній блясі під московську дудку, розв'язувати належиться нам, і тільки нам. Самим.

В усій донедавній офіційній риториці довкола Голодомору мене незмінно бентежила одна річ: недоговореність. Так, ніби в 1933-му все й скінчилося, і пам'ять про один із наймасштабніших цивілізаційних злочинів в історії людства, скоєний на нашій землі, – то все-таки більше "ритуал під річницю", з сьогоднішньою бездольністю країни напряму не пов'язаний: за класиком кажучи – "наносили землі та й додому пішли". Тимчасом, проведені в Ізраїлі дослідження наслідків Голокосту виявили, що сліди травми від масових гекатомб зберігаються в психіці нащадків жертв до четвертого (так!) покоління включно. То якими ж мають бути наслідки травми, про котру в трьох поколіннях згадувано було в кращому разі пошепки?...

Ми ж їх, ці наслідки, бачимо щодня, тільки не замислюємось над ними. Голодомор навчив мільйони українців: щоб вижити, треба "вкрасти з колгоспу". В 1991-му році внуки "розкуркулювачів" 1933-го – тодішня партсовноменклатура – отримали собі в повне розпорядження велетенський, багатющий "колгосп" під назвою "Україна" – і, гнані тим самим, уже неусвідомленим, спинномозковим рефлексом, дружно, як зграя голодних щурів, ринулись волікти "з колгоспу" до себе "в хату" – в маєтки і на офшори... При мовчазній, між іншим, згоді мільйонів інших "колгоспників", які на їх місці, найпевніше, чинили б так само: Голодомор на цілих три покоління зробив у нашій свідомості казнокрадство (до 1933-го страшне слово, вживане в народі нарівні з "убивством" і "богохульством"!) – морально неосудним. У генетичній пам'яті відклалося: всяка самочинна "громадська складка" (наприклад, для помочі мрущим від голоду) грозить Гулагом – і зникла пошана до "громадських грошей" (бюджету!), стало "и все вокруг народное, и все вокруг мое" © – головне діло, дорватися до "роздачі"... Скільки наших співвітчизників уже й не уявляє собі, що в державі – своїй державі! – може бути якось інакше? Ось це й є Голодомор в дії – сповільненій, бувають такі бомби... І стоїть Україна отвором на всі чотири сторони світу, як дім без господаря: колгосп, що його наввипередки пустошать казнокради, скинувши попередньо з церкви хреста. І допоки ця причиново-наслідкова зв'язка – 1933 – 1991 – 200... – не увійде, стійко і твердо, в масову свідомість, країна не вилікується – так і будемо знов і знов репродукувати той самий, закладений у 1933-му "товаришем Сталіним", збій цивілізаційного механізму.

Мільйони українців, замордованих Кремлем через те, що були господарями своїй землі і, відповідно, могли виростити покоління господарів своїй країні, – це наша незреалізована історична альтернатива. Пам'ять про неї аж ніяк не "деморалізує" й не "прибиває негативом", як нас настійно стараються переконати, – ні, шановні, вона породжує гнів. А гнів дає народам силу – в тому числі й будівничу, конструктивну: силу діяти, щоб виправляти звихнене. Саме тому нас так уперто прагнуть цієї пам'яті позбавити. (А енергію можливої конструктивної дії – "технологічненько" роздробити, обернувши на агресію, спрямовану "всередину" народного тіла, на міжусобні чвари "донбасян" і "галичан", на розкол країни і сварки "за межу": чубтеся, хахли, чубтеся, кленіть себе навзаєм, спускайте пару...)

В юдаїзмі існує заповідь – "мхіят Амалек", "Пам'ятай, що зробив тобі Амалек". За переказом, коли євреї виходили з Єгипту, Амалек із своїми людьми напав на них і хотів знищити. Віками розсіяний по світу єврейський народ підтримував свідомість своєї незнищенності, з коліна в коліно переповідаючи дітям і внукам, "що зробив Амалек Ізраїлю" – щоб "не забути". І не забув, і вижив, і державу свою збудував... Хтось тепер нас хоче переконати, ніби краще було дітям Ізраїлю вчити в хедерах, що амалекитяни нападали ще й "на інші" племена в пустині, і від того трагедія Ізраїлю була, мовляв, "не така-то вже й трагічна" – не варто нагнітати, будьмо позитивні, слухаймо Мєдвєдєва-Путіна-Петросяна-Пугачову-і-Радіо-Шансон?...

1933-й – це наш "мхіят Амалек". Не дати його забути – без перебільшення, громадянський обов'язок кожного, хто хоче бачити Україну не "колгоспом", а домом, – безвідносно до того, є в гекатомбах 1933-го його рідні, чи немає. Я б взагалі сказала, що це лакмусовий папірець на українське громадянство – на противагу духовному громадянству СРСР/УРСР (бо ж це останнє можна сповідувати й несвідомо, і навіть б'ючись при кожній оказії у вишивані груди до втрати голосу...). Тому хочу скласти тут щиру дяку тим громадським організаціям, які об'єдналися з ініціативою довготермінової міжнародної кампанії "Не дамо згасити свічу пам'яті!". Раз об'єдналися, значить, є надія, що таки не дамо. А вже скільки киян відгукнеться на перший заклик, побачимо завтра в парку. Навіть якщо прийде всього кількасот душ, це однаково буде добрий початок.

Вона ж тільки-тільки почала розгорятись, наша свіча. Тільки-тільки почала розсіювати в народній свідомості той непроглядний, 70-літній морок, із якого ми вийшли – слава Богу, живі..."

powered by lun.ua
Коментарі — 357
Kulish _ 18.06.2010 17:11
IP: 109.86.49.---
Це абсолютно непродуктивно, весь час тикати когось у те, що сталось. Треба розбиратись із тим, що є, і робити висновки на майбутнє.
бун _ 18.06.2010 17:11
IP: 178.95.115.---
Медвєдєв 100 відсотків не прав.Ніхто не дивується не зовсім адекватній ЮТ,але там є і абсолютно нормальні люди,як Медвєдєв чи Турчинов.Ви що,хлопці,не знали,що українців
об"єгорити не так просто.Скажіть,хто мав робити роботу,щоб Україна не займала останні місця,знаєте краще за інших по яких позиціях.Постійно бути в ролі Філа Еспозіто,зіграти краще на п"ятачку,це що,серйозно.Ви,хлопці,Медвєдєв та Турчинов нічого не зробили,щоб нам не було соромно за нашу країну.Хоча Оксана теж не права.Оксана,у нас,на Волині,голоду не було.Так,ми солідарні з нашими братами і сестрами,але серед них є люди,які можуть висловити оті слова не гірше за Вас.
глас народа _ 18.06.2010 17:10
IP: 178.94.71.---
GAZ123 _ 18.06.2010 17:04
Олєг Медведєв, ви вчинили не по-чоловічому. Якщо Оксана Забужко не хотіла дискусії – то її право. А ви це право сплюндрували, та ще й менторським тоном повчаєте – ба треба було думати раніше, так як ви думали. Моя вам огида!
_________________________________________-
Оксана не хотiла дискусii, а тепер вона ii мае, на цьому сайтi. Нехай почитае
левко _ 18.06.2010 17:10
IP: 193.238.97.---
Противсіхи, в тому числі і пані Забужко, привели Хама до влади. І не треба ля-ля, що Тимошенко така сама. Така – та не така. Тимошенко – це, хай маленький, але крок в сторону української України, а Хам веде нас в совок a la Russia.
seno _ 18.06.2010 17:09
IP: 77.123.251.---
Господину Медведеву хотелось бы пожелать лучшей участи. Может в регионалы податься? Грамотный парень! Блин.
cdecdc2V _ 18.06.2010 17:09
IP: 94.178.148.---
Богдан1:
Дарма пане Медведєв ви витрачаєте сили на критику Забужко.
Якщо ви вважаєте себе таким розумним, неупередженим і далекоглядним...то змовчіть.
А ініціативу, оголошену Забужко – підтримайте.
Ось це буде по людськи і по українськи.
Пан,ты знаешь что обозначает слово"репутация"?С такой репутацией пускай ее такие же психи и поддерживают
Татьяна__ _ 18.06.2010 17:09
IP: 195.85.198.---
Богдан1:
Дарма пане Медведєв ви витрачаєте сили на критику Забужко.
Якщо ви вважаєте себе таким розумним, неупередженим і далекоглядним...то змовчіть.
А ініціативу, оголошену Забужко – підтримайте.
Ось це буде по людськи і по українськи.
абсолютно точно!
NELLI _ 18.06.2010 17:08
IP: 93.73.25.---
Rena:
Олег Медведєв повністю правий. Тільки слпий і глухий може заеречувати, що Ющенко зрадив Україну! За принципом "Якщо не я, то нехай все гине".
А для цього скористався дурними "противсіхами".
Про Тимошенко не треба ля-ля – це Ющ їздить в межигіря ЩЕ ТЕПЕР (!) ПРО ЩОСЬ ДОМОВЛЯТИСЯ (!!!), як проговорився Єхануров. А Тимошенко їздить по країні і говорить правду.
Не повторяйте инсинуаций, которые тиражирует Тимошенко.
Снова БЮТовская зграя взялась за свое – оплевывать, оплевывать, оплевывать... Одного уже наказала судьба – Уколова. Его же методами. Оплевали так, что запорятался в нору. Вот и учтите на дальнейшее.
Вклад Тимошенко в победу Ялынковича неоценим. Не Вона ли собирала в лесу, чтобы устроить переворот... США послало и ее. А отменить решение ВС о переголосовании 2-го тура? Опять пролет. А разделение Украины, одной из части Вона будет президентом? А объединение с Ялынковичем и лишение народа избирательных прав по опудалу конституции Медведчука...
brammin _ 18.06.2010 17:07
IP: 178.95.32.---
Забужко, как обычно +!
Медведеву. Уже как-то и неловко читать эти бесконечные стенания о "предательстве" Ющенко. Вот осенью не будет уже Ющенко – что соберёте на выборах?
aspekt _ 18.06.2010 17:06
IP: 24.34.243.---
Забужко – протиПсих.
глас народа _ 18.06.2010 17:06
IP: 178.94.71.---
Голодомор – это цветочки. Вот когда Газпром сольется в Нафтогазом, вот тогда действительно наступит капец для государства Украина.
cdecdc2V _ 18.06.2010 17:06
IP: 94.178.148.---
Мозги на то и даны человеку чтобы ими думать до а не после.Но если человек,типа Забужко, тупой а еще хуже- меркантильный то дисскутировать с ним бесполезно.
vam _ 18.06.2010 17:05
IP: 92.113.138.---
Забужко якраз послідовна, і Медведєв це підтверджує. Зараз вона всипала Януковичу та за Тимошенко вона може сказати не менше. І чим скоріше Тимошенко, Лозинський, Діденко та інші консультанти одержать по заслугам, тим ліпше для держави. Звичайно, воювати проти Ющенка і Забужко, воно сміливіше і прибутковіше, нікчема.
Богдан1 _ 18.06.2010 17:05
IP: 132.185.144.---
Дарма пане Медведєв ви витрачаєте сили на критику Забужко.
Якщо ви вважаєте себе таким розумним, неупередженим і далекоглядним...то змовчіть.
А ініціативу, оголошену Забужко – підтримайте.
Ось це буде по людськи і по українськи.
GAZ123 _ 18.06.2010 17:04
IP: 212.58.160.---
Олєг Медведєв, ви вчинили не по-чоловічому. Якщо Оксана Забужко не хотіла дискусії – то її право. А ви це право сплюндрували, та ще й менторським тоном повчаєте – ба треба було думати раніше, так як ви думали. Моя вам огида!
uсhitеl _ 18.06.2010 17:03
IP: 95.133.56.---
18.06.2010 16:32 _ Олег Медведєв
запізніла ініціатива Оксани Забужко:
"В недавньому минулому переконаної комуністки" – імхо явно звучало б краще.:))
глас народа _ 18.06.2010 17:03
IP: 178.94.71.---
LeoP _ 18.06.2010 16:56
Медвєдєв, ви прямо сфінкс в пустелі ((Це що, елемент шарму, постійно змушувати сумніватись щодо того, чи ви дійсно клінічнний ідіот, чи таки прикалуєтесь?: (Чотири місяці тому вам пояснювали, що атака на "противсіхів" тупа й непродуктивна. І тепер, "до-хавшись" до мишей (10% рейтингу) Багіні, ви тупо довбете в одну точку. Ну що, ж – творчих узбеков вам, новий етап – фан-клуб БЮТ зрівняється в% відношенні з кількісттю "проти всіх"?
___________________________________
А вы, любезный, можете внятно формулировать свои мысли?
Хархама _ 18.06.2010 17:01
IP: 88.81.224.---
Не интересно. Победила бы Тимошенко, Забужко точно также кляла бы Медведева. Не в персоналиях дело.
kreken _ 18.06.2010 17:01
IP: 93.127.73.---
погоджуюсь з Медведєвим, тому що в моєму оточені люди не прогосували за Тимошенко, бо бач Забужко виступала проти неї...

Як на мене то пані Оксані варто було би як Лії Ахіджаковій після зустрічі з Путіним покаятись, і сказати суспільству – була не права...бо тепер свічка згасає, і невідомо коли тепер розпалиться знов
Грицько Нечеса _ 18.06.2010 16:59
IP: 194.71.86.---
Может, несколько циничное сравнение, но тоталитарный режим (которым, безусловно, был сталинский режим) подобен неграмотному "любителю домашних животных", и в одном и в другом случае и народ и "домашние любимцы" полностью зависят от своего "благодетеля", неспособны к самообеспечению и при любых "ошибках благодетеля" гибнут, и вовсе не по злому умыслу "благодетеля", просто людям свойственно ошибаться, а "подопечные" при отсутствии свободы действий не в состоянии побороться за свою жизнь.
suduslav _ 18.06.2010 16:57
IP: 173.68.41.---
Согласен с Медведевым.
Раньше думать было надо.
LeoP _ 18.06.2010 16:56
IP: 217.27.150.---
Медвєдєв, ви прямо сфінкс в пустелі ((Це що, елемент шарму, постійно змушувати сумніватись щодо того, чи ви дійсно клінічнний ідіот, чи таки прикалуєтесь?: (Чотири місяці тому вам пояснювали, що атака на "противсіхів" тупа й непродуктивна. І тепер, "до-хавшись" до мишей (10% рейтингу) Багіні, ви тупо довбете в одну точку. Ну що, ж – творчих узбеков вам, новий етап – фан-клуб БЮТ зрівняється в% відношенні з кількісттю "проти всіх"?
Rena _ 18.06.2010 16:54
IP: 212.90.182.---
Олег Медведєв повністю правий. Тільки слпий і глухий може заеречувати, що Ющенко зрадив Україну! За принципом "Якщо не я, то нехай все гине".
А для цього скористався дурними "противсіхами".
Про Тимошенко не треба ля-ля – це Ющ їздить в межигіря ЩЕ ТЕПЕР (!) ПРО ЩОСЬ ДОМОВЛЯТИСЯ (!!!), як проговорився Єхануров. А Тимошенко їздить по країні і говорить правду.
авиастроитель _ 18.06.2010 16:54
IP: 94.27.109.---
Каждый пиаритсякак может и умеет.Это касается и Медведева и Забужко. Каждый из них ищет в чужом глазу соринку.Да не нужны никому их вопли и призывы-народ помнит все не зависимо от политиков и их прихлебателей. Призывы писак направлены на одно-чтобы их не забывали,а то и невспомнят,что такие есть в Украине. А нужны ли они кому-вот вопрос?!
Грицько Нечеса _ 18.06.2010 16:53
IP: 194.71.86.---
Чушь, не в 33 людей научили "тащить все из колхоза", бабушка вспоминала, как их соседи в 18-м грабили панскую усадьбу, и как потом мамонтовцы пороли всех, у кого панское добро нашли, как в 28 уже их семью раскуркулили, и не "кремлевские бандиты", а опять таки, соседи. Как после жалобы в район отдали добро и как в 32 дед уже сам все отдал в колхоз. Теперь вопрос, а какой смысл "кремлевской власти" было выморить у деда 3-х детей, если не только они, но и дед не сопротивлялся? Очередная пляска на костях, подмена понятий и извращение фактов.
Україна та Європа1032 Корупція1262 Уряд реформ376 Aтака Путіна1171 тітушки14
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter