Тарас Березовець Політтехнолог, директор компанії персонального та стратегічного консалтингу "Berta Communications"

Вам подобаються фільми з українським дубляжем?

11 січня 2008, 10:54

Феєричне, місцями з матєрком обговорення доцільності дубляжу фільмів в українському прокаті на українську ж мову плавно перемістилося із листування МЗСів України та РФ на рівень громадян.

Почата гаряча дискусія демонструє, з яким завзяттям прості росіяни та українці ставляться до того, чи мають вони право переглядати улюблені стрічки тою мовою, яка їм подобається найбільше.

Особисто я слабо уявляю, як можна перекласти українською мою улюблену комедію з немеркнучими зірками Анатолієм Папановим та Андрієм Мироновим "Діамантова рука". Як, перепрошую перекладати, і "Джентльменів удачі" або "Соляріс". Але, на щастя, про це не йдеться. Адже за кинопрокатниками та телеканалами залишено вибір: робити прямий дубляж або ж переклад субтитрами.

Між тим, в Європі цей вибір зробили вже давно. В більшості країн Євросоюзу нихто не робить закадрового дубляжу, фільми транслюються мовою оригіналу, а переклад иде через субтитри. Тому і штатівський "Die Hard", і російський "Утомленное солнце" ви побачите мовою оригіналу, а субтитри будуть чи то польськими, чи шведськими, чи німецькими.

Для мене, який більш менш знає хоча б одну мову (англійську) це суттєво полегшує перебування в будь-якій країні, адже я можу безперешкодно і комфортно дивитися фільми та передачі будь-де, адже до 60% телевізійного контенту в ЄС складають саме англомовні трансляції.

Що до частих закидів, що людина не встигає читати текст і одночасно спостерігати за екраном, то це повна маячня. До такого перегляду звикаєш вже за півгодини и далі навіть не усвідомлюєш, що читаєш.

Зрештою, вся ця піна у відносинах з Росією з приводу дублювання пояснюється навіть не бажанням росіян захистити російськомовний культурний простір, а тим, що в Росії на носі президентські вибори. Хіба не так?

powered by lun.ua
Коментарі — 166
Лева _ 11.01.2008 16:28
IP: 77.91.146.---
11.01.2008 16:15___ Пересмешник, пиші на рідній, український. Не стесняйся. Чи клепки не хватило вивчити? "Украинского не знаю, но считаю родным. ":) Истинные янычары. Это такие на комсомольских собраниях за советскую власть кричали, потом резко свидомыми стали. Оно ведь как хорошо бороться под государственным прикрытием. Вождь сказал трэба, и вперед. Я не сомневаюсь, что и вышиванку носишь, а ветер поменяется, косоворотку оденешь. "Твой украинский"...Мдя. Покеда, латентный мовнюк.
Пересмешник _ 11.01.2008 16:15
IP: 91.189.129.---
Ну что, паны националисты? Да вы все просто говнюки. Вы поддерживаете с пеной у рта запрет показывать кино по-русски. Без аргументов, ибо так надо, Вам, извините, абсолютно НАСРАТЬ на проблемы миллионов людей, русских, русскоговорящих.
Лева опять про язык... Хе-хе... специализация, однако:)))
Ты знаешь, Лева, я даже немного рад, видя пену у твоего рта:))) Если такие, как ты бесятся, значит мы на правильном пути:))) И пошел ты на хрен, буду я тебе еще аргументировать, почему я у себя дома хочу слышать свой родной язык – украинский! И на улице и в кинотеатре!
Да, и мне НАСРАТЬ, слышишь, абсолютно пофигу проблемы всех русскоговорящих, которые в МОЕЙ стране не хотят учить МОЙ украинский язык!
А янычары – это те, что не помнят родства своего, кто родился и вырос на Украине, но говорят на русском языке и с пеной у рта доказывают, что так и надо.
Не будет, Лева, по-твоему. Я говорю по русски, но дочь моя растет, она говорит на украинском языке. И она не одна:)))
Петербуржец _ 11.01.2008 16:14
IP: 79.183.129.---
А в Россії дубляж американских, англійських,французьських фільмів безкоштовний?
Так он окупается! В том числе, и за счет украинского рынка.
Петербуржец _ 11.01.2008 16:13
IP: 79.183.129.---
И вообще, шел бы ты отсюда.
Вот если мне это напишет хозяин блога – уйду, не задумываясь.
А с вами, мы тут на равных правах.
зеро _ 11.01.2008 16:11
IP: 77.109.6.---
Ну, кончено! Сидят и только о том и думаю, как сузить сферу применения украинского языка!
Бабки они рубят. Дубляж денег стоит.Петербуржец)).А в Россії дубляж американских, англійських,французьських фільмів безкоштовний?Чи Ви,звикли просто так допомогти своєму сусідові гарною порадою.А хіба ми просили
Aliya _ 11.01.2008 15:54
IP: 193.22.140.---
11.01.2008 15:00___ Петербуржец
Aliya

рубят бабки и одновременно сужают сферу применения украинского языка (причем трудно сказать, какую цель они считают для себя более важной)
Ну, кончено! Сидят и только о том и думаю, как сузить сферу применения украинского языка!
Бабки они рубят. Дубляж денег стоит.

Дык за дубляж платят украинцы. А насчет технологий удушения украинского (и не только) языка и практикуемого империей подстрекания русскоязычных во всей эсенговии ты в своей конторе поинтересуйся. Впрочем ты и так неплохо проинструктирован.

И вообще, шел бы ты отсюда.
wsxzaq _ 11.01.2008 15:52
IP: 82.207.31.---
_Націоналіст_

Поддерживаю:)
_Націоналіст_ _ 11.01.2008 15:32
IP: 195.5.52.---
___ Лева

Народ не хочет.Это необходимо националистам, чтобы убить память народную, уничтожить язык, сделать людей янычарами, не помнящими ничего.

В мене таке враження що ти зовсім коментарі не читав. Тут багато російськомовних підтримують дубляж. Прочитай ще раз коментарі та зміни пластинку. Ти в своїх коментарях, як поламаний грамофон одне і теж. Скільки читаю твої коментари одне й те саме, "бандери", якісь міфічні узурпатори та "окупанти". Нічого розумного крім совкої ностальгії та заяложених фраз нічого не чути. Не подобається тобі українська то не читай. І не треба кричати про українізацію, Україна – це держава і мова в неї українська, так як і в Росії російська і т.д.
wsxzaq _ 11.01.2008 15:31
IP: 82.207.31.---
___ APR

На счет фанатизма и терпимости вполне согласен.
wsxzaq _ 11.01.2008 15:26
IP: 82.207.31.---
"Вы хуже комуняк, в тыщу раз. Те не позволяли себе так играться с такими болезненными, сугубо личностными понятиями, как язык, вера."

Лева, остынь, такие изречения говорят лишь о спеси. Коммунисты и язык? В Горловке до 55 года была лишь одна (для тупых повторяю – одна) русская школа и находилась она в забитом поселке "Собачевка" – напротив закрытой нынешахты "Кочегарка", остальные были украинскими. сколько украинских школ было в 1989 году – ниодной.
Про ВЕРУ я просто промолчу, может быть Твою они и не искореняли, а вот мою православную...

А на счет Приднестровья, Абхазии и тд. не пугай. Силенками-то потягаемся.
APR _ 11.01.2008 15:15
IP: 193.239.216.---
Стосовно телебачення – так ефір не резиновий тому телебачення повино бути україномовним – погоджуюсь. Можуть бути якийсь окремий канал де наприклад був би контент – російськомовний, білорусько чи ще інший в пропорціях. Але кабельні мережі, ті самі ФМ станції – вже мають право обирати...

Просто менше фанатизму більше розуміння і все буде ок.
APR _ 11.01.2008 15:09
IP: 193.239.216.---
Сперечатись виходить дуже ладньо – а наприклад організувати фонд розвитку того самого українського кіно і чесно патріотично перераховувати кожен місяць 10 грв туди – "слабо"?

Вулиці Львова чи Ів-Франківська забиті машинами по 50-70 тисяч доларів, а дубляж скільки коштує? А кількість відкритих супермаркетів останнім часом – хіба важко відкрити український кінотеатр? Чи немає українських патріотів бізнесменів – хочаб з того самого НУНСУ чи БЮту? Вчому проблема – зібрались кілька патріотів заставили в банку власні квартири отримали гроші – зняли кіно – отримали прибуток – слабо? То в чім тоді проблема?
Лева _ 11.01.2008 15:05
IP: 77.91.146.---
Ну что, паны националисты? Да вы все просто говнюки. Вы поддерживаете с пеной у рта запрет показывать кино по-русски. Без аргументов, ибо так надо, Вам, извините, абсолютно НАСРАТЬ на проблемы миллионов людей, русских, русскоговорящих. Вы хуже комуняк, в тыщу раз. Те не позволяли себе так играться с такими болезненными, сугубо личностными понятиями, как язык, вера. Вы просто ДЕРЖИМОРДЫ, прикрывшись вышиванками. Волки в овечьих шкурах. Готовы вырезать стадо овец, чтобы прокормить своего волчонка (мову). И не надо разводить демагогию, о том, что необходимо, что так хоет народ. Народ не хочет.Это необходимо националистам, чтобы убить память народную, уничтожить язык, сделать людей янычарами, не помнящими ничего. Карабах начался с отключения Азербайджаном армянского ТВ, Приднестровье-с румынизации. Абхазия- тоже грузины начали закручивать гайки. Восток Украиы терпелив, и русские и украинцы. Это не так критично, запрет в кинотеатрах. Плохо, противно, "любви" к стране, к мове не добавляет. Есть ДВД, телевидение-спутник. Но оно накапливается. Боюсь, найдутся отморозки, внутри или извне...Всем будет хреново. у да ладно, надеюсь ума хватит у "очыльныкив"...
Петербуржец _ 11.01.2008 15:00
IP: 79.183.129.---
Aliya
рубят бабки и одновременно сужают сферу применения украинского языка (причем трудно сказать, какую цель они считают для себя более важной)
Ну, кончено! Сидят и только о том и думаю, как сузить сферу применения украинского языка!
Бабки они рубят. Дубляж денег стоит.
APR _ 11.01.2008 14:54
IP: 193.239.216.---
___ Aliya
А ніхто мозги і не пудрить. Права ніхто не качає (доречі сам вислів совковий і очевидно совка) права невіддільні від індивіда або є або їх немає. Я абсолютно не маю нічого проти укр. мови і більше мені подобаються фільми дубльовані українською і як не раз казав що люди котрі за 16 років не вивчили українську очевидно мають якісь розумові проблеми... Проте я чітко проти того щоб хтось визначав що я маю купувати за свої гроші чи якою мовою мені крутити фільми в своєму власному кінотеатрі. Якщо це дійсно справа державної ваги нехай держава субсидує україномовні дубляжі чи кінотеатри – але заборона – це неприйнятно.
ihord _ 11.01.2008 14:54
IP: 195.137.241.---
Росіянам залишається лише розповсюджувати такі кумедні заяви, адже вони не можуть бойкотувати український переклад іноземних фільмів у своїх кінотеатрах та купувати лише DVD з українським перекладом так, як це робимо ми.
Darija _ 11.01.2008 14:53
IP: 77.121.228.---
Тарасе, я завжди з цікавістю читаю Ваші статті і слухаю виступи та ТБ. Але чому у побуті Ви соромитесь розмовляти українською?За кілька тижнів до Нового року я випадково стала свідком того, як Ви замовляли собі на "обшепонятном" чай у кафе-магазині "Мономах" на площі Льва Толстого, і була прикро вражена! Кого соромитесь? Офіціантів-студентів? Та Ви ще маєте приклад їм показати, як бути ГОСПОДАРЕМ ВДОМА! А потім пишете отакі правильні статті! Як стосовно подвійних стандартів?
зеро _ 11.01.2008 14:52
IP: 77.109.41.---
Панам Aliya, wsxzaq-Ваші коменти супер.Автора на мило.
_Націоналіст_ _ 11.01.2008 14:42
IP: 195.5.52.---
___ сухий
___ Aliya

100%
_Націоналіст_ _ 11.01.2008 14:40
IP: 195.5.52.---
___ wsxzaq
:) Підтримую
Aliya _ 11.01.2008 14:40
IP: 193.22.140.---
11.01.2008 14:33___ сухий

100%
Aliya _ 11.01.2008 14:39
IP: 193.22.140.---
11.01.2008 14:15___ APR
І чи не є ця заборона прямим порушенням прав Льови і власника кінотеатру?

Не надо пудрить нам мозги. Леве (да и тебе тоже) надо сначала стать гражданином Украины, и только потом качать у украинского государства свои гражданские права. А пока для вас надо за ваш счет оборудовать специальный кинозал (типа, "только для совков") и там в камерной атмосфере демонстрировать вам обоим купленные за ваши же деньги русскоязычные фильмы.

Реальное нарушение прав украинских граждан, которых, кстати, большинство, – это тиражирование русскоязычной продукции, причем весьма сомнительного качества, и тем самым субсидирование за счет украинцев языковой и псевдокультурной экспансии соседней страны.
сухий _ 11.01.2008 14:33
IP: 195.78.69.---
Колись я влітку працював в одному з штабів Януковича, в якому був відділ, де люди спеціально працювали в інтернеті, як вже добре відомий нам Лёва і хвалилися як добре вони комусь відповіли. Не берусь стверджувати, що це чмо з тих, однак НАВІЩО ми з ними дискутуємо і головне – ПРО ЩО??? Може мені не подобається китайська (цин, чжи, дун), однак для китайця це найгарніша мова в світі і свої ієрогліфи він ніколи не подумає міняти на алфавіт. Це питання можна обговорювати тільки в дурдомі.
НАМ СПЕЦІАЛЬНО ПІДКИДАЮТЬ РОСІЙСЬКІ ФСБ ОБГОВОРЕННЯ ПИТАНЬ, ЯКІ НОРМАЛЬНІ ЛЮДИ НЕ ОБГОВОРЮЮТЬ, СХАМЕНІТЬСЯ!!! НЕ ЧИТАЙТЕ ЦЕЙ СЛОВЕСНИЙ ПОНОС! Ви їм апріорі нічого не докажите ніколи – тільки допоможете заробляти гроші.
Чому я повинен доказувати моїм ворогам, що моя мова найкраща в світі??? Рівень нахабства цих Лёв зашкалює в декілька разів за рамки нормального. Вони навіть і не думають хочаб вибачатися (бо німці платять компенсації) за десятки мільонів вбитих і замордованих українців. Постійно провокують нас, щоб ми їх звідси поперли бо в них два улюблениз заняття – війна і п"янка. Господи, ми ж їх ніколи сюди не запрошували. Однак хама і дикуна запрошувати не треба – він сам прийде, без запрошення. Це ж треба! Після того, що вони тут натворили, в тому числі і з мовою, вони вирищать про свої права!!!???
ТРЕБА БОЙКОТУВАТИ ЦИХ ВОНЮЧОК ПОЧИНАЮЧИ ВІД НАЙМАНЦІВ АЖ ДО ЇХ БОСІВ-ЗАМОВНИКІВ, яких ми добре знаємо.
СВОЇ ПИТАННЯ МИ ПОВИННІ ОБГОВОРЮВАТИ МІЖ СОБОЮ. Сухий, м. Луганськ.Слава Україні!
wsxzaq _ 11.01.2008 14:30
IP: 82.207.31.---
Лева! Ну чего ты к "националисту" апелируеш и про Збруч и тд. разговор ведеш. На Донбасе тоже масса людей которые поддерживают дублирование на украинский, вас же твердолобых по другому к культурному многообразию не приспособить, сегодня услышите украинский, а завтра дай Бог и другими языками и культурами заинтересуетесь. А то закрыли глаза и уши и ничего больше видеть и слышать не хотите или не можете: (

Перестаньте бояться, никто на вашу р-а-с-е-й-с-к-у-ю культуру не посягае
БІЛОЦЕРКІВЕЦЬ _ 11.01.2008 14:28
IP: 77.123.205.---
Дивився у найбільшому кнотеатрі Європи "Київська Русь" (Київ) україномовну "Єлізавету". Відмінний фільм, добротний переклад, повний аншлаг. Панове, немає проблеми. Є лише економічний інтерес однієї з груп прокатників в її прагненні продовжувати отримувати свої надприбутки за рахунок росіян, та політиків-паразитуючих на націоналльних почутях громадян для отримання політичного зиску. Ну, а Лева воно є Лева. Не взяти не дати. Скжуть:АТАС ВОНО І ЗАГАВКАЄ.
ONLINE
тітушки14 Aтака Путіна1166 Україна та Європа1020 Корупція1255 Уряд реформ371
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter