Ірина Славінська Літературний оглядач

ЛГБТ в українському мистецтві та політиці

31 серпня 2013, 11:55

На сайті Громадського радіо з'явився перший епізод мого подкасту "Антена". Це програма про українські культури – і слово "культура" тут не просто так стоїть у множині.

Я хочу роздивитися різні виміри мистецьких практик, які нас оточують. Не обійдеться без кавалку політики та розмов із правозахисниками – на моє глибоке переконання, зараз в Україні політичний контекст дуже тісно пов'язаний із культурним.

Перший епізод "Антени" – це розмова з Максимом Буткевичем про ЛГБТ в українських культурних і політичних практиках.

Слухати на SoundCloud можна тут.

Слухати на сайті "Громадського радіо" можна тут.

Дайджест такий: "Література та мистецькі практики тут є не менш важливими за політичні ініціативи. Вони протидіють дискримінації, перебивають її градус".

Для мене особисто дуже символічним є те, що цей запис знаходиться поруч із записом розмови Наталки Соколенко із Юрієм Луценком. Саме Луценко нещодавно написав, що "Краще дозволити раз в рік гейпаради, ніж щодня чекати російських танків, як у Грузії 2008 року". Про характерність дихотомії між "танками" та "гейпарадами" я не писатиму – надто все це очевидно.

Для тих, хто лінується слухати – написала короткий конспект кількох тез, які звучать у записі.

Чому ідеться не лише про "гомо"

Ідеться про болюче і чутливе запитання, що лягає в площину ширшого кола болючих і чутливих запитань. Ідеться про приниження меншин – це дискримінація, ґеттоїзація, маргіналізація.

Меншини не обов'язково принижувати. Можна просто витісняти та робити невидимими. Не обов'язково до меншин ставитися погано, не обов'язково їх вбивати. Меншини можна вбивати інформативно та комунікаційно – якщо їх немає в інформаційному просторі, то ніби не існує і в реальності.

Замовчування та екзотизація

Коли мова іде про "середню температуру по палаті" ставлення до ЛГБТ-спільноти в Україні, то маємо мовчання-замовчування та екзотизацію.

Наприклад, коли ти говориш, що є проблема, то тобі заперечують, що проблеми нема, бо про неї, мовляв, ніхто не говорить, і тому про це не потрібно говорити. Це замовчування.

Інший епізод на цю ж тему – презентація антології ЛГБТ-поезії "120 сторінок Содому" . Тоді обурення викликали не власне тексти, а слово ЛГБТ на обкладинці. Якби тексти антології були надані поза цим контекстом, їх ті молодики, котрі прийшли громити презентацію, сприйняли б як просто любовну лірику. Це ситуація обурення через те, що хтось "виносить сміття" на люди.

А щодо тенденції екзотизації – то вона дуже пов'язана з тенденцією замовчування.

Наприклад, від гомофобів часто можна почути, що культурний чи політичний простір України окупований ґеями... і далі йде опис персонажа, який схожий чи то на Борю Моїсєєва, чи то на Вєрку Сердючку. Це абсолютно екзотичний персонаж, якого перетворюють на репрезентативного для всієї ЛГБТ-спільноти. Це наслідок відсутності в спільноті ЛГБТ-життя, наслідок його замовчування.

Ґеттоїзація

Цікаво, що коли про ґеїв говориться на спокійнішому та серйознішому рівні, то ми бачимо ще одну тенденцію – це ґеттоїзація. І вона дуже помітна. Наприклад, у висвітленні проблематики ЛГБТ в засобах масової інформації.

Тут ситуація ніби змінилася, бо протягом останніх років з'явилося чимало активістів і активісток, які відкрито говорять про існування ЛГБТ-спільноти, про проблеми ЛГБТ-спільноти. Вони можуть спокійно показати свої обличчя, вони спокійно скажуть на камеру про себе як про представника чи представницю ЛГБТ-спільноти. Тобто тепер ситуація "ми шукали людину нетрадиційної орієнтації, але не знайшли" – неможлива.

Але наявна ситуація ускладнюється тим, що в ЗМІ представники ЛГБТ – "вони", а самі ЗМІ та їхня аудиторія – це "ми". Навіть якщо про цих ЛГБТ-активістів не буде сказано нічого поганого.

Показовий приклад можна знайти в репортажах про марш рівності в Києві, який називають "першим ґей-парадом". Навіть у збалансованих новинних сюжетах синхрони мовців титрували так: "Наталка, представниця сенс-меншини", "Дмитро, представник секс-меншини", "Дітріх, гість з Німеччини", "Тетяна, мешканка Києва".

Тобто тут видно поділ на "мешканців Києва", "гостей іноземних делегацій" і "представників секс-меншин".

Так само журналістам важко звикати до вживання замість слова "гомосексуаліст" – слова "гомосексуал". Вони розуміють, що так правильно, але ідеться про певну інертність мови. А також про те, що люди не розуміють усіх негативних конотацій слова "гомосексуаліст", не розуміють, що це слово відсилає до радянських репресивних практик.

Подібний приклад: коли звучить думка, що права секс-меншин "не на часі", не є "найбільш нагальною", бо "їх мало". Це твердження має під собою абсолютно ірраціональне підґрунтя.

В таких умовах будь-хто, хто виступає за рівність, припинення дискримінаційних практик, на думку багатьох, не може не бути представником ЛГБТ.

Ставлення до ЛГБТ – це лакмусовий папірець. Людина може позиціонувати себе як толерантну, таку, що проти ксенофобії, але, коли ідеться про питання, пов'язані з ЛГБТ, то все змінюється. В голові падає залізна завіса.

Це ж можна сказати і про рівень публічного обговорення. Та бачимо дрімучий рівень невігластва. Особливо в маргінальних або місцевих виданнях.

Закон про протидію дискримінації

Про цей закон було поширене твердження, згідно з яким його впровадження означатиме легалізацію одностатевих шлюбів і всиновлення дітей одностатевими парами. Хоча варто було просто відкрити сайт Верховної Ради та прочитати закон.

У ньому ішлося лише про заборону дискримінації в сфері працевлаштування чи в процесі трудових відносин.

Окремо для тих, хто побоювався за наші кришталеві сімейні цінності, в тому самому законі було сказано, що його норми не поширюються на Сімейний кодекс.

Але навіть згадка про ЛГБТ-спільному в контексті працевлаштування вибила цей закон. Це перебило перспективи на найближчий час – цей пункт був одним із ключових для ЄС та лібералізації візового режиму.

Чому тема ЛГБТ така "страшна"?

Було би добре мати відповідь. Таке відчуття, що відповідь – це цибулина, де постійно бачиш нові шари.

Тут є психологічні причини – індивідуальні та колективні фобії. Є спадок репресивної політики СРСР. Є вплив тюремної субкультури на широкі верстви населення та вплив тюремного етосу на повсякденне життя, особливо на життя менш привілейованих верств населення.

В психологічному плані ґей – це невидимий ворог, якого важко розпізнати, який всюди "тягне своїх". Це enemy within. Це робить ЛГБТ-спільноту зручною для перетворення на цапа-відбувайла.

Ґей-парад і оптимізм

Якщо подивитися на динаміку обговорення теми ЛГБТ, то стає ясно, що обговорення тепер відбувається в ширших колах. До нього долучаються люди, котрі самі не є представниками ЛГБТ-спільноти. Справді почали лунати голоси в медіа. Справді не було жертв під час маршу 25 травня – хоча всі люди, які туди йшли, були готові, що їх звідти винесуть.

Така одинока подія не є індикатором покращення, але в загальному контексті є приводом для оптимізму.

Ліки від гомофобів

Ми маємо мобілізацію гомофобних сил, причому на різних рівнях – від політичного, політично-партійного, парламентського, до grass roots гомофобії (низових організацій). Це неминучий процес. Велика роль у тому, що відбуватиметься, належатиме медіа та масовим практикам. Тут важливими є книжки, фільми тощо.

Вони показують навіть тим, хто не хоче цього бачити, що реальність – набагато різноманітніша та складніша. І що реальності не треба боятись, не треба тікати в обійми дискримінаційних практик.

Література та мистецькі практики взагалі є не менш важливими за політичні ініціативи. Вони протидіють дискримінації, перебивають її градус.

UPD:

На "ВідеоТеці" опублікували оновлення мого відеоблогу – про концепцію програми, перший її випуск і про плани на майбутнє. З дня запису відбулося трохи новин – на рахунках ГР вже трохи більше 3 тисяч гривень (до речі, долучайтеся, тисніть кнопку "Підтримай нас"), перша програма вже вийшла в люди, програму про Форум видавців запишу от-от. Все інше – цілком актуальне досі.

powered by lun.ua
Коментарі — 287
Остап_1 _ 01.09.2013 11:37
IP: 89.209.4.---
Мора́ль (лат. moralitas, термин введён Цицероном[1] от лат. mores – общепринятые традиции, негласные правила) – принятые в обществе представления о хорошем и плохом, правильном и неправильном, добре и зле, а также совокупность норм поведения, вытекающих из этих представлений. Иногда термин употребляется по отношению не ко всему обществу, а к его части.

Мораль изучает особая философская дисциплина – этика.
Мораль и нравственность – тесно связанные понятия, которые многие считают синонимичными, хотя термин нравственность чаще применяется для описания внутренних принципов человека], а мораль – для общественных].
Остап_1 _ 01.09.2013 11:35
IP: 89.209.4.---
Нравственность – есть принятие на себя ответственности за свои поступки. В отличие от морали, которая является внешним требованием к поведению индивида, наряду с законом, нравственность есть внутренняя установка индивида действовать согласно своей совести и/или согласно своим принципам.
НРАВСТВЕННОСТЬ- определяющий аспект культуры, ее форма, дающая общее основание человеческой деятельности, от личности до общества, от человечества до малой группы.
Разрушение Н. приводит к распаду, дезинтеграции общества, к катастрофе;
Смена Н. приводит к изменению социальных отношений.
Общество защищает сложившуюся Н. через социальные интеграторы, посредством различного рода социальных институтов, через защиту ценностей культуры.
Отсутствие или слабость этих механизмов лишает общество возможности защищать Н. от отдаленных и скрытых угроз, что делает ее уязвим для неожиданных опасностей дезорганизации, нравственного распада. Это делает общество нравственно и организационно дезорганизованным.
Остап_1 _ 01.09.2013 11:30
IP: 89.209.4.---
СОВЕСТЬ – Чувство нравственной ответственности за свое поведение перед окружающими людьми, обществом.

СОВІСТЬ- Усвідомлення і почуття моральної відповідальності за свою поведінку, свої вчинки перед самим собою, людьми, суспільством; моральні принципи, погляди, переконання; сумління.
Еталон поведінки, шкала моральних цінностей
ym _ 01.09.2013 11:29
IP: 93.72.110.---
touche:
Це сприймається як щось розважальне і цікаве (оскільки кожен рік марш ЛГБТ по центральній вулиці є неповторним).

В усякому разі, це набагато приємніше дивитись, ніж молодиків у камуфляжній формі та кірзових чоботях із смолоскипами в руках, які вигукують готовність до фізичного насильства над іншими або демонстрацію танків чи ракет по головній вулиці. Виникає почуття, що ви десь у Північній Кореї або Африці живете.
Ну, дуже сумнівне Ваше протиставлення. Ви начебто намагаєтеся жахливим другим прикладом відтінити нібито привабливість першого.
Звичайно, це суб'єктивне враження, але, відверто кажучи, якось зовсім не відчувається отієї привабливості.
Не стану наполягати на слові "збочення", але те, що оті паради набагато більше нагадують відхилення, аніж норму, то так. Є у людей такі нахили – нехай собі їх задоволняють у своєму приватному житті, але паради – то вже занадто. Не думаю, що штучне педалювання цієї теми в Україні принесе комусь користь.
Остап_1 _ 01.09.2013 11:27
IP: 89.209.4.---
"У кого совісті нема – нема й сорому"
Совесть – СПОСОБНОСТЬ личности ФОРМУЛИРОВАТЬ нравственные обязанности и РЕАЛИЗОВЫВАТЬ нравственный САМОКОНТРОЛЬ, ТРЕБОВАТЬ ОТ СЕБЯ их ВЫПОЛНЕНИЯ и производить оценку совершаемых ею поступков; одно из выражений нравственного самосознания личности.
Проявляется и в форме рационального осознания нравственного значения совершаемых действий, и в форме эмоциональных переживаний, так называемых "угрызений совести", то есть связывает воедино разум и эмоции.
ГЛАВНОЙ ОСНОВОЙ совести следует признать чувство СТЫДА. Совесть есть только развитие стыда, утверждает Вл. Соловьев (см. "Оправдание добра"), и Сикорский (см. "Всеобщая психология", стр. 270:. "Совесть есть филогенетический плод развития человечества и соответствует не личному опыту индивидуума, но вековому нравственному опыту поколений. "
Совесть соединяет природу человека с объективным добром.
slovoimargines _ 01.09.2013 11:21
IP: 93.73.180.---
І, взагалі, про яку толерантність зі сторони педрил та їм співчуваючих може іти мова!!!??? У них, типу, хто не за Гітлєра чи Сталіна має йти або до стінки, або у концтабір. От із цього опусу виходить, що суспільство зобов"язане перейматися проблемами педрил. Не хоче ними перейматися-воно не толерантне. Не хочеш дивитися по телевізору інструкцію як трахатися в жопу-ти не толерантний. Типу, не кричиш "Хайль Гітлєр" і не читаєш "Майн Кампф"-в концтабір. Тому із примусовою насильницькою педерастизацією суспільства на нас насувається нацистсько-більшовицький режим, але у збоченій формі.
slovoimargines _ 01.09.2013 11:16
IP: 93.73.180.---
touche:
Proffesor Як на мене, Біблія – це настільки старе письмо, що має дуже багато так-званих "білих плям" які не піддаються однозначному тлумаченню. Тому вплутування Біблії як підстави заборони чи анафеми ЛГБТ є чистою політизацією та створення штучних перешкод до оцивілізовування суспільства в Україні. Я не знаю, про що там йшлося у репортажі про Стокгольмській прайд-парад, але одне можу точно сказати, на прайд-парадах у Західних христіанських країнах нема і натяку на якусь агресію чи протестів христіан, які б посилались на Біблію чи "христанську мораль" вимагаючи заборони проведення прайд-парадів. Більшість відвідувачів прайд-парадів сприймають це явище з посмішкою, підтримкою і гумором. А в Україні прайд-паради ще сприймаються як червона ганчірка на бика.
Пане дорогенький, Біблія-це результат накопичення досвіду однією людської спільноти протягом тисячоліть та його узагальнення. А тут прийшли педрили і все старе відкинули та встановили нове
Timyr _ 01.09.2013 10:52
IP: 93.126.104.---
Слово Боже (Святе Письмо):
Старий Заповіт > Левит > Роздiл 18. 22. А з чоловіком не будеш лежати як з жінкою, гидота воно!
Старий Заповіт > Левит > Роздiл 20. 13. А хто лежатиме з чоловіком як із жінкою, гидоту вчинили обоє вони, будуть конче забиті, кров їхня на них!
Новий Заповіт > Від Матвія > Роздiл 19. 4. А Він відповів і сказав: Чи ви не читали, що Той, Хто створив споконвіку людей, створив їх чоловіком і жінкою?
Новий Заповіт > Від Марка > Роздiл 10. 6. Бог же з початку творіння створив чоловіком і жінкою їх.
Новий Заповіт > 1 до коринтян > Роздiл 7. 10. А тим, що побрались, наказую не я, а Господь: Нехай не розлучається дружина з своїм чоловіком!
Новий Заповіт > 1 до коринтян > Роздiл 7. 11. А коли ж і розлучиться, хай зостається незаміжня, або з чоловіком своїм хай помириться, і не відпускати чоловікові дружини!
Андрей Захаров _ 01.09.2013 10:44
IP: 78.25.4.---
как комментаторы собираются вступать в ЕС с таким дремучим не толирантизмом?)
vsyo_prosto _ 01.09.2013 10:33
IP: 37.115.209.---
Игорь Мамутов:
Іра! Чому ніяк не найду доказів, що ЛГБТ – різновид норми? Чому ЛГБТ-ідеологи ніяк не коментують своє явище по суті? Чому всі повинні приділяти увагу ЛГБТ меншинам, якщо НЕМА ДОСЛІДЖЕНЬ, що доводять "нормальність" явища? Чому самі ЛГБТ кажуть в офіційних публікаціях, що трансвестити ("Т" з ЛГБТ) – не норма, а природній дефект, що потребує хірургічної корекції? Чому ЛГБ стоять в одній абревіатурі з Т? Може це свідчить про те, що ЛГБ таке ж збочення, або вроджений дефект, або набутий порок, як і оте "Т"? Як можна вимагати уваги, до того, що не нормальне? Чому?...і чому, і чому, і все без відповідей. Бо ви подлі, безсовісні, гидкі самотики
Здесь есть хорошая обзорная статья по истории ЛГБТ и не только:
ruskline.ru/analitika/2013/05/30/novyj_mir_izvrawencev_kak_sodomskaya_anticerkov/
igor_chalenko _ 01.09.2013 10:23
IP: 91.224.222.---
НЕ ІСНУЄ ЖОДНИХ ЛГБТ СПІЛЬНОТ! ЇХ НЕ МАЄ. Скільки можна говорити про те, коли немає про що говорити? ЛГБТ – це поняття із виміру не суспільного, а виключно приватного, а отже жодної спільноти бути не може. Які приниження? Смішно!
mervin _ 01.09.2013 09:56
IP: 46.173.72.---
Цікаві мотиви, що керували автором під час написання цієї, з дозволу сказати, "світоглядної" статті? Мабуть таки бажання бути в "авангарді", "цивілізованою", бо ж скрізь "дрімучий рівень невігластва". Це ж вона, автор, нарешті просвітить нас, убогих, як необхідно бути толерантним до всього,ДО ВСЬОГО! Вони, ось ці "просвітителі", занадто переконані у своїй правоті, у них немає сумнівів, бачте. І це найбільш бентежить.
Остап_1 _ 01.09.2013 09:32
IP: 89.209.4.---
Сором -почуття сильного збентеження, зніяковіння через свою погану поведінку, недостойні дії, вчинки і т. ін. "У кого совісті нема – нема й сорому"

Стыд – чувство сильного смущения предосудительности поступка, вины

СОРОМИТИСЯ - (відчувати сором) стидатися, червоніти, конфузитися// горіти від сорому
Стыдиться – испытывать стыд, стесняться окружающих.

Без сорому (рідко без сорома) – не соромлячись, не засуджуючи своєї поведінки, вчинків.
Остап_1 _ 01.09.2013 09:23
IP: 89.209.4.---
Сучасній світ втратив ПРИРОДНЮ рису властиву тільки людині (!) – СОРОМ
Без цієї риси людина наближається до ТВАРИНИ.
Цим і бажають скористатися шахраї: політикани,бізнесмени, псевдо-релігійні діячі.ЇМ ПОТРІБНІ РУЧНІ та ЛЕГКО КЕРОВАНІ люди.
Брехати -СОРОМ!
Зраджувати – СОРОМ!
Бути невгласом – СОРОМ!
Бути хамом – СОРОМ!
Красти -СОРОМ!
Брати\Давати хабарі -СОРОМ!
Злягання з людиною своєї статі – СОРОМ!
Підтримувати цю і інші хвороби та поширювати оману в різний спосіб -СОРОМ!
Замовчувати ці відхилення- СОРОМ!
Відмовлятися від ПРАВДИВОЇ історичної та духовної спадщини, Не берегти цю спадщину – СОРОМ!
Не шукати, лінуватися \не визнавати Божу Правду – СОРОМ!
vikib _ 01.09.2013 09:22
IP: 91.124.111.---
Вот и Славинская опозорилась. Хуже статьи не придумать. Гыдота
Proffesor _ 01.09.2013 09:02
IP: 89.252.9.---
touche:
ОК. Давайте все ж таки не валити різні аспекти цього питання до купи. Бо не треба бути теологом, щоб прийти до висновку, що в Біблії пишеться про гомосексуальні практики. Мені особисто цікаво, як це питання доктринально обгрунтовується в тих деномінаціях, які відкрито визнають гомосексуалізм варіантом нормальних статевих практик. Бо Ваша аргументація, кажучи відверто, не надто переконлива.
По-друге, заради справедливості слід зауважити, що Ваше твердження про те, на що "приємніше дивитись" дещо суперечливе. Але, як то кажуть: на смак і колір... По-третє, я і сам з задоволенням прийшов би подивитись на парад, в якому була б окрема колона геїв-поліцейських, геїв-працівників прокуратури, геїв-суддів, геїв-депутатів, геїв-міністрів...:))
Alex Nazim _ 01.09.2013 08:21
IP: 95.133.70.---
touche:
Proffesor Ви знаєте, що навіть якщо знайдуться певні або нехай це буде їх більшість, священники в західному світі, які дійсно тлумачать Біблію однозначно (що зовсім не значить її вірне тлумачення), західне христіанське суспільство (без служителів церкви), у своїй більшості абсолютно не проти проведення прайд-парадів: вони і вірять в бога, і одночасно не вважають прайд-паради демонстрацією розпусти, збоченості і т.д. Це сприймається як щось розважальне і цікаве (оскільки кожен рік марш ЛГБТ по центральній вулиці є неповторним). В усякому разі, це набагато приємніше дивитись..., .
Шановний touch, якщо ви вважаєте гей-паради чимось розважальним, то попросіть ха запустять попереду прайди педофілів та некрофілів – по вашому ці особи теж мають право на вираження своїх сексуальних інтересів (ну якщо по вашому все було за згодою дитини чи трупа), а там далі підтягнеться і прай зоофілів зі своїми улюбленими тваринками – це буде видовище, яке приємно дивитися
Radist2010 _ 01.09.2013 07:45
IP: 93.72.76.---
Захолення Европою у деяких представників інтелігенції, переходить у якусь клінічну фазу. треба поговорить про мужиків які займаються сексом з іншими мужиками... Наче зараз не двадцять перше століття, та тисячоліття хритиянської цивілізації, а часи Содому.

Хоча звичайно мало обговоюється тема зоофілів, некрофілів (все ж таки від їхньої діяльності теж люди безпосередньо не страждають)... Є чудова тема по захисту ексбіціоністів, чому неможна їм парад првести, чому розмальованим чоловікам у купальниках і стрінгах дозволяється трясти жиром перед дітьми на параді, а їм, бідним, не можна потрясти іншими оранами. А якщо у вас ці розмови викликають блювоту, то вам популярно пояснять що ви самі "латентній гомосекуаліст", а всі "не гомосексуалісти" повинні, як не парадоксально, підтримувати і ходити на гей паради.
Давайте поговоримо про багатоженців, чому двум чоловікам можна оформити стосунки, а двом жінкам та чоловіові -ні, вони ж теж мають права та тисячолітню історію таких шлюбів.
touche _ 01.09.2013 05:38
IP: 99.233.168.---
Proffesor Ви знаєте, що навіть якщо знайдуться певні або нехай це буде їх більшість, священники в західному світі, які дійсно тлумачать Біблію однозначно (що зовсім не значить її вірне тлумачення), західне христіанське суспільство (без служителів церкви), у своїй більшості абсолютно не проти проведення прайд-парадів: вони і вірять в бога, і одночасно не вважають прайд-паради демонстрацією розпусти, збоченості і т.д. Це сприймається як щось розважальне і цікаве (оскільки кожен рік марш ЛГБТ по центральній вулиці є неповторним). В усякому разі, це набагато приємніше дивитись, ніж молодиків у камуфляжній формі та кірзових чоботях із смолоскипами в руках, які вигукують готовність до фізичного насильства над іншими або демонстрацію танків чи ракет по головній вулиці. Виникає почуття, що ви десь у Північній Кореї або Африці живете.
Lex12 _ 01.09.2013 04:35
IP: 95.132.13.---
В природі життя і любов нерозривно пов'язані, як пов'язані електричні і магнітні коливання. Одного без іншого не існує. Ви намагаєтесь у полотно життя вплести наново те, що вже від життя було відкинуте. Хто зна чому, так створено, чи так потворено Вавілоном. Яке призначення "одностатевої любові"? Шкільна освіта створює у психиці домінанти. Одна з них це рівність. В природі рівностей немає. Є життя. Вибудовувати систему оперуючи рівністю, вплітати мертвячину в полотно життя, – це не просто перекладання з хворої голови на здорову, це заперечення зверхності Творця над Люцифером, це шлях у безодню.
Proffesor _ 01.09.2013 03:15
IP: 89.252.9.---
touche:
Вибачте, я, так зрозумів, що своє питання я надіслав не за адресою. Я теж проти того, щоб змішувати релігійні аспекти, етичні, соціальні і юридично-правові. Заборонити ЛГБТ в суспільстві неможливо так само, як неможливо заборонити куннілінгус. Так само куннілінгус неможливо легалізувати з тих самих причин чому неможливо легалізувати мастурбацію. Ще складніше уявити собі протести проти таких статевих практик. Саме тому, в моїх очах, дикувато виглядають як прайди, так і ті, хто їх розганяє.
... Все ж таки може хтось інший знає пояснення шведської єпископальної церкви з цього питання. Бо дуже сумніваюсь, що вищезгадана священниця поділяє погляд, що "Біблія – це настільки старе письмо, що має дуже багато так-званих "білих плям" які не піддаються однозначному тлумаченню."
Roshen12 _ 01.09.2013 03:00
IP: 95.132.187.---
Да, больше всех здесь спалился латентный гамасек Peter Blood – у него явно хронический баттхёрт: так ему на члене поскакать охота, но совесть не позволяеть. Рекомендую этому члену клуба латентных содомитов посетить амстердам – там его достойно отымеют во все естественные отверстия.

Ты понял, Peter Blood, станешь активным борцом за права таких же петухов, как и ты
touche _ 01.09.2013 02:54
IP: 99.233.168.---
Proffesor Як на мене, Біблія – це настільки старе письмо, що має дуже багато так-званих "білих плям" які не піддаються однозначному тлумаченню. Тому вплутування Біблії як підстави заборони чи анафеми ЛГБТ є чистою політизацією та створення штучних перешкод до оцивілізовування суспільства в Україні. Я не знаю, про що там йшлося у репортажі про Стокгольмській прайд-парад, але одне можу точно сказати, на прайд-парадах у Західних христіанських країнах нема і натяку на якусь агресію чи протестів христіан, які б посилались на Біблію чи "христанську мораль" вимагаючи заборони проведення прайд-парадів. Більшість відвідувачів прайд-парадів сприймають це явище з посмішкою, підтримкою і гумором. А в Україні прайд-паради ще сприймаються як червона ганчірка на бика.
Proffesor _ 01.09.2013 02:07
IP: 89.252.9.---
touche:
touche:
... ваш варіант інтепретації "христіанської практики" і визначає ЛГБТ як содомітів..."
Десь з місяць тому авторка на УП опубліковала репортаж про Стокгольмський прайд. Між іншим, вона наводила слова жінки-священника або священника-жінки (навіть не знаю, як правильно сформулювати, щоб було зрозуміло, що йдеться про жінку, котра має церковний сан) шведської, якщо не помиляюсь, єпископальної церкви. І ця священниця переконувала, що Біблія про гомосексуальні стосунки нічого не говорить, так само, як нічого не говорить про автомобілі... Може хоча б Ви знаєте, яка аргументація такої "християнської концепції"?
До речі, з цього репортажу мені найбільше прикололи геї-поліцейські. Щось вони мені нагадали...:)))
touche _ 01.09.2013 01:41
IP: 99.233.168.---
Ростислав Власюк _ 31.08.2013 18:42IP: 94.178.228.--
touche: християнська практика чітко визначає ЛГБТ як СОДОМІТІВ.

Можливо ваш варіант інтепретації "христіанської практики" і визначає ЛГБТ як содомітів, а от христани (Англія, Німеччина, Франція, Голандія і т.д.) у Європі, до якої Україна так "прагне" у вашому виконанні, абсолютно спокійно ставляться до ЛГБТ і чомусь не вважають їх прайд-паради загрозою для сім'ї чи підлітків. А насправді, проблема з ЛГБТ в Україні є штучною і створена, аби суспільство не привчалося до телерантності до людей з іншими поглядами чи орієнтацією і нарешті, щоб Україна не потрапила врешті-решт до повноцінних членів Євросоюзу.
Зеленський62 Україна та Європа1122 Корупція1413 Aтака Путіна1279 Свобода слова578
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter