Олег Тягнибок Голова ВО "Свобода"

Щоб перемогти у війні з Росією, потрібні реальні, а не декларативні кроки

27 січня 2015, 20:21

Сьогоднішнє засідання Верховної Ради України стало черговим випусканням пари, а ухвалені рішення є політичними та не матимуть, на жаль, юридичних наслідків. Всеукраїнське об'єднання "Свобода" ще в березні минулого року, від початку російської окупації, пропонувало вжити систему заходів щодо зупинення російської агресії, відновлення територіальної цілісності України. Невчасність, недостатність та неадекватність дій влади наявним викликам та загрозам вже призвели до трагічних наслідків. Можливо, хоча б тепер Президент України і парламентська коаліція почнуть реалізовувати наші пропозиції. Іншого шляху до перемоги в України просто немає.

Минулого тижня Путін розпочав нову фазу війни проти України на Донбасі. Її нові злочинні результати – окупанти вчинили навмисні масові вбивства десятків мирних мешканців у Волновасі, Донецьку та Маріуполі, практично в усіх прифронтових населених пунктах Донецької та Луганської областей.

Логіка дій окупанта така – терором і війною змусити Україну до нового "миру" (читай капітуляції) на умовах Кремля: визнання злочинних маріонеткових режимів на окупованих територіях як автономних утворень у складі України, федералізація інших територій України, блокування євроінтеграційного курсу, офіційне закріплення мовного поділу України – шляхом надання російській мові офіційного статусу. А якщо Україна погодиться, то й Захід буде змушений погодитися з "миротворчими" ініціативами Росії. Далекосяжна мета Путіна – фактичне знищення незалежності та дезінтеграція України.

Що має зробити українська влада, щоб зруйнувати цей кремлівський план?

По-перше, потрібно тримати воєнний удар ворога. Доля України залежить перш за все від здатності української армії, інших воєнізованих формувань, суспільства зупинити військовий напад агресора, а в перспективі – звільнити окуповані території. Саме результати на фронті визначатимуть результати переговорів про досягнення миру, а не навпаки. Тому треба й далі концентрувати всі ресурси, щоб зміцнити національну оборону та підвищити боєздатність Збройних Сил. Що необхідно зробити в цьому напрямку:

1. Здійснити реальну люстрацію, переатестацію та перевірку на детекторі брехні військового командування та керівництва силових структур. Усіх корупціонерів, саботажників та пособників ворога слід усунути з посад.

2. Жорстко карати усі прояви корупції в процесі мобілізації. Забезпечити проведення мобілізації перш за все силами чоловіків, які мають фаховий досвід військової та правоохоронної діяльності, а також добровольців.

3. Оперативно нейтралізувати диверсії пособників ворога, починаючи з їхніх дій у парламенті.

4. Створити загони територіальної оборони в усіх районах країни та на їхній основі сформувати народний резерв Збройних Сил.

5. Легалізувати усі добровольчі підрозділи та надати їм ефективне озброєння.

6. Посилити контроль суспільства за реальним станом збройного та матеріально-побутового забезпечення військових підрозділів.

По-друге, сьогодні, хоч і запізно, ціною втрати тисяч людських життів та значних територій, економічного потенціалу та матеріальних ресурсів Верховна Рада офіційно визнала, що події останнього року на Донбасі (а перед тим у Криму) – це пряма військова агресія Росії, а не антитерористична операція проти місцевих сепаратистів.

Однак однієї заяви парламенту про визнання Росії державою-агресором недостатньо – потрібно робити подальші рішучі кроки, а саме:

1. Розірвати дипломатичні відносини та запровадити візовий режим із Росією, оскільки провладна коаліція нарешті спромоглася визнати Росію державою-агресором.

2. Подати позови до Міжнародного Кримінального Суду в Гаазі за вчинені воєнні злочини, в тому числі етнічні чистки, на Донбасі та в Криму; персонально проти Путіна та його поплічників, а не тільки проти його місцевих маріонеток на окупованих територіях. Для цього Україна має невідкладно ратифікувати Римський статут та внести відповідні зміни до Конституції.

3. Подати позови до Міжнародного Суду ООН щодо російської агресії в Криму та на Донбасі з вимогою визнання Росії державою-агресором та виплати компенсацій за збитки, завдані агресором.

4. Звернутися до міжнародних організацій: Організації Об'єднаних Націй, Ради Європи та Організації з безпеки і співробітництва у Європі з вимогою зупинити членство Росії у цих організаціях до часу припинення Росією агресії проти України, звільнення Криму і Донбасу та виплати компенсацій за завдані збитки.

5. Звернутися до країн світу з проханням посилити економічні санкції проти держави-агресора.

6. Знову звернутися до країн-гарантів Будапештського меморандуму і НАТО по військово-технічну та іншу допомогу для протидії російському агресору.

По-третє, Президент має ухвалити рішення щодо запровадження воєнного стану на території АР Криму, Донецької, Луганської областей та всіх прифронтових областей, де є загроза військової агресії та систематично відбуваються терористичні акти. Це пряма норма Конституції України, пункт 20 статті 106.

Згідно із Законами "Про оборону України" та "Про правовий режим воєнного стану" запровадження воєнного стану:

1. Надає збройним силам необхідні повноваження для захисту національної безпеки.

2. Покладає персональну відповідальність за ситуацію в зоні воєнних дій на Президента України.

3. Дозволяє оперативно нейтралізувати дії осіб, організацій, в тому числі підприємств та ЗМІ, які є посібниками агресора, встановити повний контроль над інформаційним простором.

4. Надає владі та армії право на законних підставах залучити та конфіскувати ресурси підприємств олігархів для оборони країни.

По-четверте, захоплені Росією райони Донбасу мають бути визнані так само, як Крим, тимчасово окупованими територіями, що передбачатиме реалізацію наступної політики:

1. У судовому порядку визнати "ДНР" і "ЛНР" терористичними та маріонетковими організаціями, створеними Путіним для легітимізації російської агресії на Донбасі.

2. Скасувати закони про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донбасу та про амністію терористів, ухвалені в незаконний спосіб на початку вересня 2014 року.

3. За жодних умов не погоджуватися на проведення місцевих виборів на захоплених територіях Донбасу до часу їхнього повного звільнення від російських окупантів, оскільки це прямий шлях до легітимізації окупаційного режиму, чого добивається Путін.

4. Припинити бюджетне фінансування окупованих територій, а також заборонити торгівельні та економічні відносини з окупованими територіями, щоб унеможливити підтримку життєздатності окупаційного режиму за рахунок України.

5. Спрямувати бюджетні кошти для надання допомоги на облаштування вимушених переселенців з усіх тимчасово окупованих територій. Завдання уряду – створити для всіх українців, які не підтримують окупаційний режим та не хочуть залишатися на окупованій території, побутові можливості переїхати на території, контрольовані українською владою.

По-п'яте, зважаючи на те, що російські окупанти систематично не виконують нав'язані ними ж ганебні Мінські домовленості від 1 вересня 2014 року, Україна має відкинути їх повністю та запропонувати свій план досягнення миру, який включатиме такі послідовні кроки:

1. Виведення усіх російських військових формувань із території України, відновлення повного контролю України над державним кордоном із Росією та виплата Росією компенсацій за збитки, спричинені агресією.

2. Проведення десепаратизації, позбавлення виборчих прав посібників сепаратистів та агресора на звільнених від окупації територіях.

По-шосте, протидія російській агресії має бути послідовна у всіх царинах життя суспільства, а не лише на військовому і дипломатичному напрямках. Ситуація, за якої частина українців віддає життя на фронті, зупиняючи російську агресію, а російський бізнес і його українські контрагенти продовжують заробляти в Україні, ніби нічого не сталося, є моральним злочином. Тому:

1. Треба запровадити санкції проти російського бізнесу та його контрагентів в Україні, починаючи з бізнесу наближених до Путіна чиновників.

2. Арештувати майно і кошти кампаній з російською часткою власності до повної компенсації Росією збитків, завданих Україні внаслідок воєнної агресії Росії, окупації суверенних українських територій, грабунку державного та приватного майна.

3. Звільнити інформаційний простір України від духовної та інформаційної окупації, подолати наслідки штучної русифікації.

4. Уряд має реалізувати курс на подолання енергетичної та економічної залежності від Росії в усіх аспектах.

powered by lun.ua
Коментарі — 275
Яна Якимцова _ 28.01.2015 22:43
IP: 94.154.208.---
"США обнародуют доказательства того, что президент Путин причастен к убийству Литвиненко и терактам в Москве".
Это только начало...
SARA21 _ 28.01.2015 22:16
IP: 91.226.4.---
Иван Дмитриев:
Така сімейна драма була не тільки у моєї сімї,кожен другий на ЗУ мав таку драму,тому що КАГЕБЕ другими способами не вміє воювати.Вони воюють підло і підступно,провокативно і нахабно.Вони можуть у підвалах хоронити а наверху в кабінетах,,пить,жрать,и е...ать.,І совість у таких людей не в голові,не в серці а там між ногами,як кажуть де виросло волосся.Ви помиляєтеся що Росія так скоро захопила б Україну,вона з Чечнею 10 років не могла дати ради,а Україна не Чечня.Вся союзна армія до 53 року не могла дати раду з бандерівцями.Не такий звір страшний як його малюють.Якби в Україні було менше зрадників Росія нічого Україні б не зробила.
Яна Якимцова _ 28.01.2015 22:11
IP: 94.154.208.---
Иван Дмитриев:
Яна Якимцова:
Иван Дмитриев:
Да ваша армия оказалась, Слава Богу, фуфловой и это несмотря на проблемы с нашей армией. Поедь и сам посмотри, умник, а не черпай инфо со своего недоделанного росТВ.
А вы не вникали сколько погибших с вашей стороны? у вас есть активистка зовут ее по моему Васильева, она знает реальную цифру вашей беды, которую вы нам принесли и сами себе создали.
Васильева-больная женщина. Российской армии на территории Украины НЕТ,не льстите себе. Много болтовни-ни одного факта,уже бы друзья из Пентагона хотя бы какие-то снимки предоставили,у них же спутников уйма.
Они и предоставили и неоднократно. И заявляли об этом неоднократно. Как только альтернативная точка зрения, которая как раз и есть правда так уже сразу и больная.
Микола Злочевський _ 28.01.2015 21:56
IP: 46.185.100.---
Яна Якимцова:
Микола Злочевський:
19Yurkiv21:
Це, пане Юрків, це відомий путінський адепт. Закінчував у Львові вище політичне військове училище... Вчився там, де відомий комуніст Голую (Голубка)...Спочатку був під ніком дід Панас...
Цей Харза казав, що він з Харкова.
А ви звідки його знаєте?
Бачите, він по коментаріях був дід Панас. Пропутінська і прокомуністична шавка. Добре у нього получається якраз пропутінізьм з точки зору райкомовського пропагандиста... Це вже я йому приписав, що він учився у Львові, що дуже і дуже ймовірно. Дальше, у Львові в вищому політичному училищі навчався відомий комуніст Голуб (Голубка- гомік). Тому і дід Панас -старий мерзский педераст. він мені також пише вірші...Такий собі не сильно злобивий. Використовує стандартні штампи, по яких його легко ідентифікувати.
Яна Якимцова _ 28.01.2015 21:49
IP: 94.154.208.---
Иван Дмитриев:
Да ваша армия оказалась, Слава Богу, фуфловой и это несмотря на проблемы с нашей армией. Поедь и сам посмотри, умник, а не черпай инфо со своего недоделанного росТВ.
А вы не вникали сколько погибших с вашей стороны? у вас есть активистка зовут ее по моему Васильева, она знает реальную цифру вашей беды, которую вы нам принесли и сами себе создали.
Яна Якимцова _ 28.01.2015 21:38
IP: 94.154.208.---
Микола Злочевський:
19Yurkiv21:
Це, пане Юрків, це відомий путінський адепт. Закінчував у Львові вище політичне військове училище... Вчився там, де відомий комуніст Голую (Голубка)...Спочатку був під ніком дід Панас...
Цей Харза казав, що він з Харкова.
А ви звідки його знаєте?
SARA21 _ 28.01.2015 21:23
IP: 91.226.4.---
Иван Дмитриев:
Іван Дмитриев на відміну від вас я завжди думаю головою.В 45 році в моєму селі вбили сімю мого чоловіка.5 чоловік.Діда,бабу,дядька,і двоїх тіток у яких були маленькі дітки у однієї рочок,у другої два рочки.Вбивали свої захарченки із села,які були на крючку у КГБ.В селі всі знали і вбивць,і ними вбитих.Люди знали хто в чому винен.Вбили тому що в їхньому будинку збиралася молодь на танці (вечорниці),а КАГебешникам це непотрібно було,боялися зібрання народу.Але саме цинічно що за рад.влади поставили памятник і на ньому вбивці і ними убиєнні і написали,,Загинули від рук бандерівців,,Вот вам методи якими керуються і до сьогодні російські КАГЕбешники.Мозгів придумати щось нове у них немає,тіж провокації залишилися,і тіж Захарченки їм служать.Вбивають своїх людей,а кричать що вбиває українська армія.Але війна є війна,і ніхто не каже що коли відбиваються можуть непопасти.
Микола Злочевський _ 28.01.2015 21:18
IP: 46.185.100.---
19Yurkiv21:
Це, пане Юрків, це відомий путінський адепт. Закінчував у Львові вище політичне військове училище... Вчився там, де відомий комуніст Голую (Голубка)...Спочатку був під ніком дід Панас...
19Yurkiv21 _ 28.01.2015 20:51
IP: 91.200.224.---
Микола Злочевський:
harza:
приветик, дед Панас,старый ржавый унитаз! Как делишки? Знаешь, есть достоверные данные от твоего сокурсника – коммуниста Голуба, что у Симаненки, кроме как в Украине, имеется вилла в Испании на берегу моря. Не приглашал ли Вас с голубкой?
Може, він і дєд, але з запаросскімі усамі!
19Yurkiv21 _ 28.01.2015 20:48
IP: 91.200.224.---
Иван Дмитриев:
Надія Захарчук:
Интересная формулировка. Вообще-то этот "дом" принадлежит всем людям в стране. У вас никто ничего не крал. Это уже аксиома. После переворота в Киеве народ в Крыму провел референдум,на котором 97% высказались за присоединение к России. Если бы им так хорошо жилось в самой свободной и независимой,то такого результата бы не было.
Такий самий "референдум" провели в Чечні!
Минус 250 000 чеченців, і 100% за "присоединение к России".
Рассияне великі специ по референдумам, виборам та опитуванням з 100 відсотковими результатами:)
Надія Захарчук _ 28.01.2015 20:22
IP: 91.206.4.---
Иван Дмитриев:
Надія Захарчук:
На вас смотрю. Если у вас пелена с глаз не спадет-тяжело будет в стране мир наладить.
Меньше старайтесь "мир налаживать", русськие "братья". Это не вы у нас случайно часть дома украли? Или то были марсианские зеленые человечки, или и не было их вовсе. Так шел, шел, упал – гипсКРЫМНАШ
Надія Захарчук _ 28.01.2015 19:17
IP: 91.206.4.---
Ольга Панченко:
Наша победа возможна только тогда,когда на всей территории Украины и всего мира заработают на полную мощность патриотические,полноценные украинские СМИ. Сейчас-это коррумпированное болото.Профессионалов уровня Шустера нет. Качество программ ниже плинтуса.
Это точно, смотреть нечего, а если иногда отвлечься и не смотреть новостные каналы, то полный абзац, одни рашистские ментовские сериалы, или "как Иван да Марья жили были". Я конечно согласна, что гладиаторские популистские бои у Шустера в стране, которая практически на военном положении, не совсем то, что нужно для стабилизации психики масс. Но он был явной альтернативой RTV.
Надія Захарчук _ 28.01.2015 19:06
IP: 91.206.4.---
Иван Дмитриев:
SARA21:
Иван Дмитриев:
Неуважаємый мы не только смотрим наше телевидение,мы в интернете читаем,Эхо Москвы тоже читаем,телеканал Дождь тоже слушаем и читаем и думаем головой а не задом.То что делает сейчас Россия на Донбасе,Сталинское КГБ делало эти провокации в нас на Западе в 43-53 годах.Все эти провокации нам очень знакомы от наших дедушек и бабушек,от родителей наших.
УВАЖАЕМАЯ SARA,когда вы научитесь думать своей головой,а не слушать пропаганду,тогда у вас появится более объективный взгляд на вещи. Я не боюсь смотреть и украинское и российское ТВ,сравнивать факты,а не мнения и делать СВОЙ,а не навязанный вывод. Украинскому руководству очень хочется,чтобы стороной конфликта была Россия,хотя реальных фактов,подтверждающих это нет. Зато так легче отвлекать внимание народа от провальной ситуации в экономике.
Это вы в зеркало смотритесь?????
Надія Захарчук _ 28.01.2015 19:01
IP: 91.206.4.---
harza:
SARA21:19Yurkiv21 _ О.Тягнибок: ЗАБАГАТО БУКОФФФ...:))

Чом би коротко не сказати: задля перемоги у війні з Росією, якої ще, принаймні сьогодні, НЕМАЄ, треба

ПОБУДУВАТИ ТОТАЛІТАРНУ ДЕРЖАВУ, в якій тільки одна політсила при владі а усі інші – по тюрмах, ЗМІ – тільки ті, що "одностайно підтримують", інші – погромити, населення сидить на пайках і гранично мілітаризоване, єдине завдання держави – підкорити сусіда, усіх незгодних – до могили або до трудармій, щоби працювали під нагайкою, усіх "не таких" бодай з одного чиннику – в розпил...

Тільки, шановні, чи не вважається Вам, що все це ми вже проходили?! ПОВНОЮ МІРОЮ...
Ви прямо праведник світу. Пропонуєте другу щоку підставити, всіх зробити неосудними, всім простити провини їх. І нехай все рухається еволюційним шляхом. І на все Божа воля РПЦ і іже с ними, Амінь!
Микола Злочевський _ 28.01.2015 18:16
IP: 46.185.100.---
harza:
приветик, дед Панас,старый ржавый унитаз! Как делишки? Знаешь, есть достоверные данные от твоего сокурсника – коммуниста Голуба, что у Симаненки, кроме как в Украине, имеется вилла в Испании на берегу моря. Не приглашал ли Вас с голубкой?
zmey-15 _ 28.01.2015 17:00
IP: 109.162.15.---
Олесь Побел:
руслан49:
Складається враження, що люди воюють на фронті, а верхівка Свободи стоїть поодаль і кричить – "Давай, давай! Давай, давай! Бери більше, кидай дальше".
Більше, ніж 500 свободівців воюють на Донбасі. Не знали? Не дивно.
Ты что считал? Или потешный батальон Сичь считаеш вояками)))) Мои товарищи, которые там, сталкивались с свобосичевиками. Да одеты, обуты, сытые, сидят чисто на пропаганде. Может Баксотяга туда им, пускай поведет в атаку.
19Yurkiv21 _ 28.01.2015 16:14
IP: 91.200.224.---
"Щоб перемогти у війні з Росією, потрібні реальні, а не декларативні кроки"
==============================================================
Щоби перемогти у війні з Росією, треба мати хоча би 50 % її військової потуги, а решта компенсується волею до перемоги.
А оскільки маємо лише 5%, без ядерної зброї, і ледь-ледь втримуємо фронт всього в 250 км, то мусимо тулитися до тих, хто має решту, і мусимо триматися того спільного плану боротьби, який вже існує.
На мій скромний погляд, що ми маємо зробити зараз усі разом, і кожний окремо?
Мобілізуватися так, ніби ворог вже стоїть біля твого порогу!
Не істерити, не звинувачувати у своїх негараздах Порошенка, Яценюка, Обаму та Меркель..., а бути їм опорою і вдячними за те, що на межі сил переймаються проблемами нашої Держави і кожного з нас.
Задумаймося на мить, що трапиться з кожним з нас, якщо завтра почуємо сакраментальне: "Аткрывай дверь, бандёра!":))))
Adam Viter _ 28.01.2015 15:50
IP: 95.135.197.---
Виграти війну можна тільки підкоривши інформаційний простір РФ.
У Донецьку досі працює українська телевежа, яка транслює телебачення "ДНР", – Ткаченко. У Петровському районі Донецька досі працює українська телевежа, яка транслює 4 канали "ДНР" на територію окупованої частини Донецької області. Про це в ефірі UKRLIFE.TV розповів цивільний активіст з Донецька Дмитро Ткаченко.
Згідно мобілізації вручіть комуніст Симоненко повістку і відправите на передову, на фронт, а то він продався за 30 срібняків як Іуда, ховається по Європі і відверто гадить (сре) проти Держави Україна, на користь ворогів, які нас убивають.
Ольга Панченко _ 28.01.2015 15:42
IP: 93.78.84.---
Наша победа возможна только тогда,когда на всей территории Украины и всего мира заработают на полную мощность патриотические,полноценные украинские СМИ. Сейчас-это коррумпированное болото.Профессионалов уровня Шустера нет. Качество программ ниже плинтуса.
Надія Захарчук _ 28.01.2015 15:06
IP: 91.206.4.---
Oleksander Matvienko:
Щоб перемогти ворога – потрібно щоб ВСІ почали платити податки, не крали з бюджету, не брали і не давали хабарі, тобто жили за законом, але змусити українців жити за законом – мабуть важче ніж перемогти ворога.
У вас ніколи не виникало запитання, яким таким чином з контрабандистів, каторжан і шукачів пригод виросли Австралія та Канада. Навіть в радянські часи мою підсвідомість мучило: "Щось тут не те..." Може якраз це загострене відчуття персональної свободи особистості, що була для них понад усе, проросло взаємною повагою і дотримання взаємних обов'язків?
SARA21 _ 28.01.2015 14:56
IP: 91.226.4.---
Иван Дмитриев:
Неуважаємый мы не только смотрим наше телевидение,мы в интернете читаем,Эхо Москвы тоже читаем,телеканал Дождь тоже слушаем и читаем и думаем головой а не задом.То что делает сейчас Россия на Донбасе,Сталинское КГБ делало эти провокации в нас на Западе в 43-53 годах.Все эти провокации нам очень знакомы от наших дедушек и бабушек,от родителей наших.Это у вас забыли голодомор и провокации России,может потому что больше времени прошло и мало осталось живых.
Надія Захарчук _ 28.01.2015 14:55
IP: 91.206.4.---
Иван Дмитриев:
Надія Захарчук:
Что вы видите в Мариуполе? Только то,что вам укрТВ показало. А есть еще такие факты:1. обстрел велся с трех сторон,в том числе из района аэропорта. 2,за 30 минут до обстрела с ближайшего блокпоста были сняты бойцы "Азова" и возвращены через 5 минут после обстрела. 3. Через 5 минут после обстрела на месте был мэр Мариуполя,он был так уверен,что обстрела больше не будет? кто ему сказал? Надо ко всей информации относиться критически,а не эмоционально верить на слово.
Вижу убитых и искалеченных, верю заявлению ОБСЕ, которое не "страдает" проукраинской позицией и очевидцам событий. Но что-то я устала метать перед вами бисер.
Яна Якимцова _ 28.01.2015 13:41
IP: 94.154.208.---
Иван Дмитриев:
Яна Якимцова:
Не считайте других людей глупее себя. В мае на референдуме 90% жителей Мариуполя поддержали отделение от Украины. В ополчении ДНР много из Мариуполя.
Откуда ж такие познания, неужели все росТВ нашептало? А у меня другая инфо по Мариуполю и не по ТВ.
Яна Якимцова _ 28.01.2015 13:37
IP: 94.154.208.---
Иван Дмитриев:
Надія Захарчук:
Что вы видите в Мариуполе? Только то,что вам укрТВ показало. А есть еще такие факты:1. обстрел велся с трех сторон,в том числе из района аэропорта. 2,за 30 минут до обстрела с ближайшего блокпоста были сняты бойцы "Азова" и возвращены через 5 минут после обстрела. 3. Через 5 минут после обстрела на месте был мэр Мариуполя,он был так уверен,что обстрела больше не будет? кто ему сказал? Надо ко всей информации относиться критически,а не эмоционально верить на слово.
это вам росТВ рассказало или вы были на месте происшествия?
Oleksander Matvienko _ 28.01.2015 13:34
IP: 74.125.18.---
Щоб перемогти ворога – потрібно щоб ВСІ почали платити податки, не крали з бюджету, не брали і не давали хабарі, тобто жили за законом, але змусити українців жити за законом – мабуть важче ніж перемогти ворога.
Україна та Європа1104 Aтака Путіна1245 Корупція1366 Уряд реформ410 Зеленський41
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter