Олег Тягнибок Голова ВО "Свобода"

Про дострокові вибори та відповідальність перед Україною

25 липня 2014, 13:09

Розпад коаліції – шлях до перевиборів парламенту

Фракція "Свободи" ухвалила рішення про вихід із коаліції з єдиною метою -створити правові підстави для проведення дострокових виборів парламенту.

Згідно зі ст. 90 Конституції України, припинення діяльності парламентської коаліції та її неутворення в парламенті впродовж місяця є правовою підставою для дострокового припинення повноважень Верховної Ради та проведення дострокових парламентських виборів.

Ми детально пояснили це рішення в нашій заяві.

Перевибори цього парламенту – це вимога Революції гідності, яку підтримують більшість українців. Політики зобов'язані виконати цю вимогу.

Нинішній парламент, в якому більшість голосів належить колишнім "регіоналам" і поплічникам Януковича, є головною загрозою в Україні, яка може призвести до реваншу минулого корупційно-олігархічного режиму та капітуляції перед вимогами Путіна.

Перевибори дозволять очистити парламент від колишніх поплічників Януковича, ставлеників олігархів і агентів Кремля, комуністів та "регіоналів", які саботують ухвалення законів у царині протидії російській агресії та проведення люстрації влади.

Зокрема, цей парламент провалив ухвалення таких законопроектів:

- Про люстрацію влади та правоохоронних органів – N4570, N4828,

- Про відкриття реєстрів прав власності на нерухоме майно – N4728,

- Про цивільну зброю та боєприпаси,

- Про заборону комуністичної ідеології – N3530,

- Про повернення капіталів з офшорів – N1248,

- Про ліквідацію приватних монополій – N1250.

А також цей парламент не притягнув до кримінальної відповідальності низку народних депутатів, які стали посібниками російського агресора.

Дострокові вибори парламенту – це єдиний спосіб для українців делегувати у Верховну Раду сильну проукраїнську більшість, спроможну захистити національні інтереси та ухвалити реформи, необхідні для розвитку держави.

Про відставку та відповідальність уряду

Конституція і закони України не передбачають відставки уряду у разі припинення діяльності парламентської коаліції.

Ба більше, "Свобода" не ставила в парламенті питання про недовіру нинішньому Кабінету Міністрів, розуміючи, що в умовах війни, економічної кризи та необхідності здійснення реформ Україна, як ніколи, потребує дієвого уряду.

Заява Прем'єр-міністра Арсенія Яценюка про відставку уряду є політичним рішенням. Це право політика, а не обов'язок. Окрім того, до обрання нового Прем'єра він зобов'язаний виконувати свої повноваження до початку роботи новосформованого Кабміну.

Фракція "Свободи" не підтримує рішення Яценюка про відставку уряду і вважає його невчасним.

Про урядові законопроекти, які не підтримав парламент

Незважаючи на суттєві зауваження, "Свобода" підтримала включення в порядок денний урядовий законопроект N4309а щодо залучення додаткових коштів доДержавного бюджету на потреби української армії ("за" – 34 голоси членів фракції ВО "Свобода" плюс голос Кошулинського із 206-х, відданих за законопроект). Проте ця важлива для національної оборони законодавча ініціатива не отримала підтримки більшості депутатів парламенту. А це ще раз доводить необхідність його якнайшвидшого переобрання.

Водночас ми не голосували за урядовий проект N4116а про реформування"Нафтогазу", адже Кабмін повністю проігнорував пропозиції фракції"Свобода" до цього законопроекту, спрямовані на недопущення європейських компаній-сателітів російського "Газпрому" до управління українською газотранспортною системою.

Необхідно зазначити, що уряд не використав усіх можливостей для пошуку спільного рішення та здобуття підтримки своїх законопроектів у коаліції, яка обрала Яценюка Прем'єром.

Як діяти далі

"Свобода" не допустить формування нової коаліції в нинішній Верховній Раді, тим паче створення так званої широкої коаліції з колишніми "регіоналами", оскільки в такому разі дострокові вибори не можна буде провести аж до 2017 року. Вихід "Свободи" з коаліції якраз і унеможливлює створення кремлівсько-"регіоналівської" ширки у цьому парламенті.

Припинення діяльності коаліції та відставка уряду не звільняє нікого з політиків від відповідальності перед Україною.

До часу обрання нового парламенту усі проукраїнські фракції та групи нинішнього парламенту, Президент та чинний склад уряду зобов'язані спільно працювати на користь України і ухвалювати усі необхідні закони та рішення. Це принципова позиція "Свободи".

Згідно зі ст.17 Закону України "Про Кабінет Міністрів України", Прем'єр-міністр А. Яценюк та уряд після заяви голови уряду про відставку мають продовжувати виконувати свої повноваження до початку роботи нового Кабінету Міністрів.

До часу ухвалення Верховною Радою рішення про відставку уряду Прем'єр-міністр не може бути звільнений від своїх повноважень та передавати свої обов'язки будь-кому іншому.

Новий уряд України буде сформує новий парламент, обраний за результатами голосування українців на дострокових парламентських виборів.

В умовах загрози національній безпеці чинний парламент зобов'язаний продовжити свою роботу до часу обрання нового складу Верховної Ради.

Зміна виборчої системи

"Свобода" вимагає провести дострокові вибори парламенту за пропорційною системою з відкритими партійними списками.

Ми внесли на розгляд парламенту відповідний законопроект N4906-2 і звертаємося до всіх депутатів парламенту з проханням його підтримати.

Відкриті виборчі списки дозволять українцям безпосередньо впливати на формування персонального складу народних депутатів і значно зменшити корупційні та адміністративні ризики, які притаманні змішаній системі виборів.

У разі збереження чинної змішаної системи виборів, впровадженої під вигоду режиму Януковича, радикальне якісне оновлення парламенту зреалізувати буде практично неможливо.

Дострокові вибори і воєнний стан

Проведення дострокових виборів парламенту не має бути перешкодою для протидії російській агресії на Донбасі. Ми виступаємо і за дострокові вибори, і за воєнний стан.

"Свобода" і далі наполягає на запровадженні воєнного стану на території Донецької та Луганської областей – там, де відбуваються воєнні дії.

Ми переконані, що в нинішніх умовах воєнний стан – це найбільш короткий шлях до перемоги над ворогом та до відновлення миру в Україні.

"Свобода" пропонує президенту і парламенту реалізувати такий план дій:

1. Запровадити воєнний стан і впродовж місяця звільнити територію країни від окупантів.

2. Після того оголосити дострокові парламентські вибори, які провести в жовтні-листопаді цього року вже в мирній Україні.

powered by lun.ua
Коментарі — 192
Andy Inna Gritsay _ 25.07.2014 19:32
IP: 74.125.178.---
Перевибори до парламенту завдання #1! Це АТО в парламентi є необхідно щоб розумнo і швидкo завершити АТО! Перевибори не вигіднi псевдо-патріотам як Аваков, Юлі, i т.п. який відразу завив. Всі хто виє проти перевиборiв – це зайди які ненавидять Україну. Свобода – вперед до повної перемоги!
САНДРО _ 25.07.2014 19:23
IP: 93.73.248.---
Roman Kulyk:
Ludmyla Zagoruyko:
Свобода голосувала за всі ініціативи КМУ!

Ми даємо всі 35 голосів за новий виборчий закон. Тож тут не до нас претензії, що Рада не може його ухвалити!
Что за детский лепет- мы даем 35 голосов-и поэтому хорошие.
А толку с ваших 35 голосов-ноль.
Так можно и за наступление Царства Божьего проголосовать 35-ю голосами, и что, наступит?
Хитрее надо быть, а то получается, что опять вас регионалы развели...
Ведь они сейчас радуются, видно как просветлели лица Ефремова, Чечетова, Лукъянова, Рыбака и др
Да и у Путина настроение улучшилось, можно и стакан виски под огурчик за это тяпнуть-Рада практически парализована, Кабмин не настоящий, ну а с Президентом можно разговаривать и лучше это делать с позиции СИЛЫ,
Viktor Bely _ 25.07.2014 19:20
IP: 178.219.92.---
Свобода в новый парламент можит и непройти, илис минимальным количеством голосов
Viktor Bely _ 25.07.2014 19:20
IP: 178.219.92.---
Свобода в новый парламент можит и непройти, илис минимальным количеством голосов
Viktor Bely _ 25.07.2014 19:20
IP: 178.219.92.---
Свобода в новый парламент можит и непройти, илис минимальным количеством голосов
Roman Kulyk _ 25.07.2014 19:07
IP: 212.90.161.---
Ludmyla Zagoruyko:
Свобода голосувала за всі ініціативи КМУ! Лише до реформування ГТС були зауваження, але і його готові були прийняти, аби уряд врахував бодай одну нашу поправку, але Яценюк вирішив попіаритись замість цього

Ми даємо всі 35 голосів за новий виборчий закон. Тож тут не до нас претензії, що Рада не може його ухвалити!
Андрій Андрійченко _ 25.07.2014 18:55
IP: 74.125.17.---
Ludmyla Zagoruyko:

Свобода як раз дає працювати, і проголосувала за розгляд законів в першому читанні. Єдиний закон, де у Свободи є зауваження, то це по ГТС. Ну от я теж не хочу щоб ГТС Росії дістався. Свобода, на вд міну він інших, найконструктивніше з урядом працює. Проаналізуйте сайт Ради
Ludmyla Zagoruyko _ 25.07.2014 18:47
IP: 77.90.251.---
Чиста пустопорожня безвідповідальна тріскотня...Уряд має працювати. А ви даєте йому працювати??? Ви його підтримуєте законами? НІ!!! А закон про вибори з відкритими списками? ХТО з вашого збіговиська за нього дасть 226 голосів??? Хотєть, як кажуть, нє врєдно. Що ви лише і робите у цій злочинній ВР. Ідіть усі на фронт і закінчуйте там самі це безкінечне АТО.
Veranick Habrik _ 25.07.2014 18:46
IP: 95.133.66.---
Oleg Savchenko:
как только распустили коммунистов, так сразу и развалили коалицию... как то очень странненько, не кажется? скорее всего, пообещали снизить проходной барьер или что то еще, в будущем правительстве... там вон на министра агрария Швайку от Свободы, постоянно жалуются и хотели снимать, но нет... зато Яценюк ушел, а Швайка остался))))
Андрій Андрійченко _ 25.07.2014 18:46
IP: 74.125.17.---
Oleg Savchenko:

Підтримую
Oleg Savchenko _ 25.07.2014 18:39
IP: 188.239.71.---
Вимога перевиборів ВР – це вимога Майдану. Її потрібно виконувати. Крапка. Щодо якихось хитрих ігор "Свободи", то це повна маячня. "Свобода" ризикує втратити те представництво в парламенті, яке вона має, якщо піде на перевибори. Однак, ще більше вона втратить, якщо буде відтягувати дочасні вибори. Тож для нас альтернативного шляху не існує.
Elena Harvardt _ 25.07.2014 18:34
IP: 176.36.0.---
ВЫ БОЛТУН.
А ЕСЛИ НЕ ПОНИМАЕТЕ, ЧТО НАТВОРИЛИ, ТО ЕЩЕ И ВРЕДНЫЙ БОЛТУН.
SARA21 _ 25.07.2014 18:27
IP: 91.226.4.---
Yevgen Naum:
Ви дуже помиляєтеся я ніколи б не проголосувала за Медведчука чи за Балогу.Ці люди як і багато в парламенті привели до того що сьогодні помирають молоді люди а також стають каліками.Але Бог їм всім суддя і проклони матерів їхній вирок.
SARA21 _ 25.07.2014 18:27
IP: 91.226.4.---
Yevgen Naum:
Ви дуже помиляєтеся я ніколи б не проголосувала за Медведчука чи за Балогу.Ці люди як і багато в парламенті привели до того що сьогодні помирають молоді люди а також стають каліками.Але Бог їм всім суддя і проклони матерів їхній вирок.
Андрій Андрійченко _ 25.07.2014 18:08
IP: 74.125.17.---
Serhiy SK:

Щось мені підказує, що ви, як і 85% українців (за останніми даними) кричали Свободі, що вони мають зробити все для перевиборів. Зробили, і тим самим виконали обіцянку, яку дали Майдану і Українському народові. А рада і Уряд залишаються працювати до перевиборів. Буде повно можливостей поприймати потрібні закони. Якщо більшість ці закони не прийме, то це ще одне підтвердження того, що треба йти на перевибори. А от Свобода проголосує. Вони голосують за всі закони, які йдуть на користь Україні.
Veranick Habrik _ 25.07.2014 18:05
IP: 95.133.66.---
Вместо того, чтобы проводить трансформации, реформы, Порошенко, "УДАР" и "Свобода" пошли путем дестабилизации ситуации. "УДАР" и Порошенко – это представители кланово-олигархических групп, а "Свобода", ее верхушка, им подыгрывает. И главное: как проводить выборы, если отсутствует модель, по которой их надо проводить. Ведь существующая избирательная модель привела к краху всей социально-экономической и политической системы Украины. Нужна новая модель с применением и мажоритарного и пропорционального принципов и открытых списков, но она не принята. Мы уже это проходили, когда после выборов в 2006 года в 2007 году были проведены внеочередные выборы, и все это закончилось победой банды Януковича.
Олег Соскин, директор Института трансформации общества
Serhiy SK _ 25.07.2014 17:51
IP: 74.125.183.---
Вважаю, що те, що написав Тягнибок – чисте лицемірство. Реальна ситуація вимагає відкладання перевиборів до парламенту. Революція гідності і її вимоги не передбачали військової агресії Росії, і тому парламентські вибори потрібно відкласти для стабільності фінансування Армії. Свобода і Удар цього не хочуть, бо перемога над Донбаськими терористами сконцентрує увагу суспільства на подіях в парламенті, на просування з ратифікацією угоди про асоційоване членство України в ЄС, яке просто саботується та прийняття якісно нового закону про вибори на пропорційній основі. Але вибори за нинішнього закону Януковича за змішаною системою можуть зробити новий склад парламенту навіть гірше, ніж зараз. Ось такі "патріоти" ці Свобода та Удар.
Яна Якимцова _ 25.07.2014 17:48
IP: 134.249.251.---

SARA21:
Тягнибока і Яценюка я більше вибирати не буду.Думаю що багато хто те саме зробить.
Я вас підтримую з приводу Яценюка, а щодо Тягнибока час покаже.
Яна Якимцова _ 25.07.2014 17:41
IP: 134.249.251.---
Robert Bruce:
Я сподіваюсь, що цю ідеологію комуністичну заборонять як таку і тоді не буде ризику проходу цієї партії.
Yevgen Naum _ 25.07.2014 17:39
IP: 37.52.169.---
SARA21:
Тягнибока і Яценюка я більше вибирати не буду.Думаю що багато хто те саме зробить.
Такі як сара будуть вибирати або Медведчука або Балогу.
Ксеня Козакова _ 25.07.2014 17:35
IP: 31.43.66.---
Пане, Олеже, якщо вибори ПІСЛЯ ВІЙНИ, то війна триватиме і триватиме!!!!!!!!!!!!
Не треба вішати лапшу на вуха і підв'язувати вибори до закінчення війни!!!
Просто скажіть чесно, що БОЇТЕСЯ ВИБОРІВ!!!!!!!!!!!
Izya Izralevich _ 25.07.2014 17:17
IP: 109.86.127.---
Андрій Андрійченко:
Троль детектед. Це я про попереднього дописувача. Все правильно Свобода зробила. Всі з ким спілкуюсь про це кажуть.
полностью согласен,сейчас на мальдивах 35 градусов...как раз при такой погоде нужно думать о народе страдальце украинском и о военном положении...
Андрій Андрійченко _ 25.07.2014 17:00
IP: 74.125.17.---
Риги та комуністи зливають наших хлопців, так. Бо ховаються за недоторканістю, і є спонсорами тероризму. А Свободі немає в чому дорікати. Вони і законопроекти запропонували, які збільшать фінансування армії, і самі, вже котре повторююсь, на фронт відвезли амуніції на 14 мільйонів гривень.
Ninei _ 25.07.2014 16:57
IP: 134.249.207.---
Віталій Шуляк:
Прошу прощение загрубость но еесли бы ваш сын иль брат иль...был сейчас на фронте и тем более зная о проблемах со средствами защиты и оружия нормального...посмотрела бы как бы вы стали требовать выборы именно сейчас...
Ninei _ 25.07.2014 16:51
IP: 134.249.207.---
Віталій Шуляк:
Ninei:
А хто ж зливає наших хлопців на фронті? Риги, комуністи! Вони і продажні чиновнічки не дають нормально працювати солдатам! Треба очистити владу якомога швидше, інакше – ще багатьох втратимо!
регионалы и коммунисты на фронте?! Вы в своем уме?!
Зеленський3 Донбас5 Корупція1305 Aтака Путіна1200 Україна та Європа1071
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter