Сергій Лещенко

Ми – це гумус

06 грудня 2014, 19:27

Давайте я вам розповім про 10 днів роботи депутатом.

Протягом цього часу було три дні сесійних засідань. Почнемо з позитиву.

Мене радує, що серед депутатів значно більше, ніж очікувалося, політиків нової якості. Людей, які не інфіковані домовленостями кланів або корупційними зобов'язаннями, а мотивовані реформами. Прізвища цих людей я не чув до виборів, а ви, можливо, і досі з ними не знайомі. Багато з них поки що не виступали з трибуни, але певен, що ви будете приємно здивовані. І одна з цих осіб посіла місце у президії парламенту – Оксана Сироїд.

Також я оптиміст, бо щодня відчуваю, як збільшується число людей, які хочуть ухвалювати рішення самостійно, а не під тиском. Можу говорити за фракцію блоку Порошенка – у нас є люди, які не керуються вказівкою згори. І їх набагато більше, ніж ви бачите на табло при голосуванні – просто не всі готові відверто заявити про свою позицію.

На фракціях часто відбуваються бурхливі дискусії, які завершуються ухваленням рішень, що ідуть врозріз з рекомендаціями начальників. Шкода, але кількість незгідних різко зменшується, коли президент приїжджає на засідання. Так сталося з Міністерством інформації – фракція домовилася відкласти це рішення до проведення публічного обговорення, а Юрій Стець погодився з аргументами присутніх. Але слова президента "це моя політична вимога" перекроїли настрої колег. Я повідомив президенту про нашу попередню домовленість, але завершилися збори фракції тим, що проти Міністерства інформації проголосували троє депутатів – я, Заліщук і Добродомов, троє утрималися – Найєм, Климпуш-Цинцадзе і Козаченко, і один не голосував – Продан. Це з тих, кого я бачив.

Радує, що на фракції уже лунають голоси про неприпустимість того, щоб її засідання відбувалися в адміністрації президента. Навіть Партія регіонів збиралася в "Зоряному", а не на Банковій.

Також обнадіює, що переговори про коаліцію не були зведені до вульгарного розподілу посад. Це були справжні бої між учасниками коаліції за принципи та програмні засади.

Що засмутило?

Кулуарщина. Про майбутні рішення у великих фракціях дізнаються уже по факту їх ухвалення політичним керівництвом. Депутати фактично позбавлені можливості вплинути, якщо їхня позиція суперечить бажанням начальників.

Несміливість. Вона виражена в неготовність депутатів відстоювати свою позицію в присутності президента. Прихід глави держави впливає на фракцію БПП гіпнотично – люди, які завзято критикували сумнівне рішення, замовкають та опускають очі.

Підлабузництво. Довелося бути свідком, як дехто з колег проявляв нездорову запопадливість щодо керівництва, а потім – о, диво! – його прізвище з'являлося в списку розподілу керівних посад.

Обман. Уже не один раз зіштовхнувся, коли тобі в очі обіцяють одне, а роблять інше. Коли ж запитуєш "як так сталося?" – у відповідь не лунає жодних аргументів.

Жага посад. Я чув, що політиками керує бажання примоститися у керівне крісло, але тепер і побачив на власні очі цю боротьбу ліктями лише для того, щоб стати начальником. Навіть якщо переможець не має жодного уявлення про предмет, яким тепер доведеться опікуватися.

Також я не розумію, навіщо було казати, що уряд і коаліція у нас без квот, якщо вони сформовані саме за квотним принципом? Всі – підкреслюю, всі! – міністри в Кабінеті належать до тієї чи іншої політичної сили, навіть якщо по телебаченню вам сказали протилежне.

Кнопкодавство. Здавалося, ця тема стільки разів проговорена, що в цьому скликанні в жодного депутата не повинно було виникнути спокуси. Але це сталося знову – і без жодних наслідків для депутатів, які пішли на відверте порушення Конституції, брешучи при цьому в очі власним товаришам по фракції. Я не вірю обіцянкам "це більше не повториться", а вірю лише покаранням.

Протягом цих трьох сесійних днів було три принципових голосування.

Перше – за Яценюка на посаду прем'єр-міністра. Мені 34 роки, але я надто довго спостерігав за політикою в ролі журналіста, щоб вірити лише словам. І я не розумію причин, які заважали Арсенію Петровичу провести реформи протягом дев'яти місяців після Майдану – і не бачу, куди ці причини зникнуть після повторного обрання на посаду.

Людина, яка очолила уряд, має сама собі дати відповідь на питання – чи готовий він на непопулярні кроки, пожертвувавши своїми політичними амбіціями в ім'я змін, які оцінить лише прийдешнє покоління? Чи буде берегти рейтинг для наступних виборів та змагатиметься за прихильність олігархів, щоб отримати доступ до їх телеканалів та грошей – так само на наступних виборах.



Арсеній Яценюк міг би розвіяти мої сумніви перед голосуванням, якби відбулася розмова фракції з ним як кандидатом на голову уряду. Але чи не вперше на моїй пам'яті прем'єр-міністр уникнув зустрічі з депутатами, які входять до коаліції та, по ідеї, мали би делегувати його у владу.

Друге голосування – за склад уряду. Під тиском адміністрації президента до пакету потрапило створення Міністерства інформаційної політики, яке може стати інструментом цензури. Цей новий орган влади, який організовують з небаченими темпами та завзяттям, заскочив не лише журналістів або депутатів, але навіть майбутніх колег Юрія Стеця – особливо міністрів іноземного походження. Позитив нових облич в уряді не переважив для мене той факт, що ми створюємо інформаційного регулятора, який не матиме іншого вибору, ніж бути інструментом пропаганди.

Третє голосування – за керівництво парламентськими комітетами та розподіл депутатів по комітетах. Всупереч рішенню фракції, до керівного складу комітетів було включено щонайменше десять депутатів, які голосували за закони 16 січня 2014 року. З пакету зникли Ківалов і Геллер, зате з'явилися Деркач і Кацуба. Фракція знову відмовилася від власного рішення під тиском політичної верхівки.

Через усе вище перераховане я не голосував за Яценюка на посаду прем'єра, за уряд і за розподіл комітетів, у всіх трьох випадках натиснувши кнопку "утримався".

Але, попри все, я оптиміст. У всіх політичних силах є люди, які не хочуть жити по-старому, які готові йти проти системи та боротися за ідеали, а не посади.

Я не знаю, скільки проіснує цей парламент. Думаю, він буде транзитним між старою та новою політичною культурою, між старими та новими політиками. І наша роль – як сказала Зоя Казанжі – бути гумусом, на якому виросте вже повністю інше покоління політиків.

powered by lun.ua
Коментарі — 233
moskel _ 07.12.2014 22:56
IP: 74.125.18.---
бабушкі і дєдушкі, а Сєрьога то вам такую свінью подсунул, шо скоро вас тут помєньшає.
он проголосовал за грузінскую чурку міністром здоровья, которий вам здоровья уменьшіт.
аказиваєтся етот поц заваліл в Грузії всьо шо можно, всє программи, програму "100 бальніц" обокрал і сваліл за граніцу.
тут какойта грузін на гр тіві абясняєт шо он не тока урєжєт к-во койко мест в 100 раз, но і всю мєдіціну сдєлаєт платной.
так шо народ не тока не сможєт купіть таблєткі как сєйчас, а ваапщє попасть в бальніцу.

Спасіба Сєрьожа.!!!!
Микола Злочевський _ 07.12.2014 21:53
IP: 188.163.1.---
антивірус:
Гройсман грозився бути віце-Прем*єром і робити регіональну реформу, а насправді втік на Голову ВР...
Так Гройсман – універсальний Гройсман! Як сказав Сергій іванов.Він здатний на усяку посаду...
антивірус _ 07.12.2014 21:34
IP: 37.52.134.---
Гройсман грозився бути віце-Прем*єром і робити регіональну реформу, а насправді втік на Голову ВР...
руслан49 _ 07.12.2014 21:07
IP: 94.178.69.---
Peter Blood:
руслан49:
Вовка Парасюк вже сказав, щоб зняли охорону з Верховної Ради. Може Свобода буде штурмувати парламент, як у Вінниці.
===
Треба мати повагу до цього "історичного" хлопця і звертатися до нього не по-кацапски "вавка", а Володимир, Володя- якщо фамільярно...а на його рідній Яворівщині можуть звертатися до нього Влодек...
Вольдемар Парасюк теж непогано звучить.
Микола Злочевський _ 07.12.2014 21:04
IP: 188.163.1.---
shasta:
Микола Злочевський:
Все-таки, можна було б більш змістовний аналіз ситуації в парламенті, будучи очевидцем з середини його, провести. От Ганна Гопко, так та біля 24. 00, оказавшись чомусь поблизу кабінету Гройсмана. заскочила біля дверей його кабінету групу бувших ригів на чолі з Ківаловим...
вони її випередили))) і її місце під дверима зайняли))
Мождиво, Ви маєте рацію. Але тут можуть бути різні варіанти, про які можна тільки догадуватись...
До речі, не скажете який нік Ви мали до того. як прийняли на себе нік shasta? Якщо не секрет. звичайно...
shasta _ 07.12.2014 20:58
IP: 37.115.224.---
Микола Злочевський:
Все-таки, можна було б більш змістовний аналіз ситуації в парламенті, будучи очевидцем з середини його, провести. От Ганна Гопко, так та біля 24. 00, оказавшись чомусь поблизу кабінету Гройсмана. заскочила біля дверей його кабінету групу бувших ригів на чолі з Ківаловим...
вони її випередили))) і її місце під дверима зайняли))
Микола Злочевський _ 07.12.2014 20:49
IP: 188.163.1.---
Все-таки, можна було б більш змістовний аналіз ситуації в парламенті, будучи очевидцем з середини його, провести. От Ганна Гопко, так та біля 24. 00, оказавшись чомусь поблизу кабінету Гройсмана. заскочила біля дверей його кабінету групу бувших ригів на чолі з Ківаловим...
shasta _ 07.12.2014 20:46
IP: 37.115.224.---
антивірус:
shasta:
poltavs-ka galushka:
народ владу вибрав – а влада виконала те, що вона обіцяла? якщо ні, то тут і настає відповідальність, конкретна і персональна.
Влада ніколи не виконує того, що обіцяє...А яка повинна бути за це відповідальність, ніде не записано...
ну чому ж? он у Франції Олланд обіцяв легалізувати одностатеві шлюби – і вуа-ля)) Або, якщо серйозно, – досвід Сінгапура. Прикладів адекватної і відповідальної влади досить таки багато, – в успішних країнах.
Adam Viter _ 07.12.2014 20:28
IP: 178.92.11.---
Путін і Кирило почали вбивати Євромайдан в Києві і ніяк не можуть вгомониться зі своїм руським світом.
Все вбивають, вбивають...
Путин и Кирилл начали убивать Евромайдан в Киеве и никак не могут угомонится со своим руским миром.
Все убивают, убивают...
руслан49 _ 07.12.2014 19:59
IP: 94.178.69.---
dushka:
Треба попросити Парасюка, щоб він відверто сказав президенту все, що народ думає про нього і що його очікує,, якщо він не буде працювати на благо країни, народу, а тільки на благо своєї пельки, яка скоро вже лусне.
Вовка Парасюк вже сказав, щоб зняли охорону з Верховної Ради. Може Свобода буде штурмувати парламент, як у Вінниці.
антивірус _ 07.12.2014 19:58
IP: 37.52.134.---
Peter Blood:
Через усе вище перераховане я не голосував за Яценюка на посаду прем'єра, за уряд і за розподіл комітетів, у всіх трьох випадках натиснувши кнопку "утримався"...наклацав Лєщєнко.
===
"І лєнін такой маладой..." сказав би про нього -"б о л о т о" (а може більш підходить л а й н о?)
Це все в нього хитроумні штучки, щоб за ніщо не відповідати...Це дуже вигідна позиція всіх ктитикувати і "моя хата з краю"...І нічого не пропонувати...
антивірус _ 07.12.2014 19:05
IP: 37.52.134.---
Влада завжди знайде виправдання, чому не виконала своїх обіцянок...Наприклад режим Януковича, що обіцяв "покращання життя вже сьогодні, " все валив на "попєрєдніков", конкретно на "газовий контракт" Тимошенко...І народ в це вірив
антивірус _ 07.12.2014 18:59
IP: 37.52.134.---
shasta:
poltavs-ka galushka:
народ владу вибрав – а влада виконала те, що вона обіцяла? якщо ні, то тут і настає відповідальність, конкретна і персональна.
Влада ніколи не виконує того, що обіцяє...А яка повинна бути за це відповідальність, ніде не записано...
dushka _ 07.12.2014 18:49
IP: 77.120.73.---
Треба попросити Парасюка, щоб він відверто сказав президенту все, що народ думає про нього і що його очікує,, якщо він не буде працювати на благо країни, народу, а тільки на благо своєї пельки, яка скоро вже лусне.
poltavs-ka galushka _ 07.12.2014 18:44
IP: 74.125.18.---
shasta:
poltavs-ka galushka:
за вашою логікою в усьому винний бог-творець, бо він був першопричиною всього і творцем людини по образу і подобію))
/QUOTE]
Ні, лише людина. Бо ніщо не стоїть на місці: на "старті" була досконалість, далі – цілком людські "заслуги".
Тому поняття "історія розвитку людства" я переробила б в "історію деградації".
poltavs-ka galushka _ 07.12.2014 18:40
IP: 74.125.18.---
shasta:
знову "заборонена лексика"...
Щось Вам не shastить.:)))
А в мене періодично вискакує, що я не poltavs-ka galushka, а taksist:)))
shasta _ 07.12.2014 18:38
IP: 37.115.224.---
poltavs-ka galushka:
за вашою логікою в усьому винний бог-творець, бо він був першопричиною всього і творцем людини по образу і подобію))
народ владу вибрав – а влада виконала те, що вона обіцяла? якщо ні, то тут і настає відповідальність, конкретна і персональна.
shasta _ 07.12.2014 18:36
IP: 37.115.224.---
знову "заборонена лексика"...
poltavs-ka galushka _ 07.12.2014 18:28
IP: 74.125.18.---
shasta:
poltavs-ka galushka:
shasta:
Те, що Ви написали і є підтвердженням тези, що народ отримує те, на що заслуговує. Не розумію, чому Ви з нею не погоджуєтесь.
перепрошую, але до чого тут весь народ? в традиційних суспільствах усім слова не давали – і оті 20% дегенератів народом не вважалися. яке право має алкаш чи нарік вирішувати долю держави і мою долю? жодного! але якщо влаштувати демократію...
Увесь народ тут до того, що ті дегенерати з неба не падають. Вони з якихось причин з нормальних переходять у дегенерати. Батьки завжди знають, КОГО вони народили. І треба дегенератів не женити, щоб "збагрити", щоб вони розмножувалися, і не волати про їхні права, а чесно визнавати, що вони дегенерати. От у цьому я і вбачаю вину суспільства, у кризі моралі перш за все.
shasta _ 07.12.2014 18:16
IP: 37.115.224.---
антивірус:
тому спочатку слід очистити владу від богообраних)) в тому числі ряжених у вишиванки, які навчилися кричати Слава Україні! і Москаля на ножі! і ряжених у косоворотки, як Табачнік і Ко, які навчилися кричати про русській мірь. і дєлованов, як трипаспортний Коломойський.
shasta _ 07.12.2014 18:13
IP: 37.115.224.---
poltavs-ka galushka:
shasta:
Те, що Ви написали і є підтвердженням тези, що народ отримує те, на що заслуговує. Не розумію, чому Ви з нею не погоджуєтесь.
перепрошую, але до чого тут весь народ? в традиційних суспільствах усім слова не давали – і оті 20% дегенератів народом не вважалися. яке право має алкаш чи нарік вирішувати долю держави і мою долю? жодного! але якщо влаштувати демократію...
shasta _ 07.12.2014 18:09
IP: 37.115.224.---
poltavs-ka galushka:
саме тому ще Дарій ІІ устави Геродота назвав демократію найгіршою системою влади, за якої до влади приходять найгірші, негідники, які об"єднуються для того, щоб разом грабувати народ...
До АНТИВІРУСА.
Почитайте статтю Юри Романенка на Хвилі. Він говорить про те, що новий Майдан неминучий, але він призведе до руйнації України з однієї простої причини: ще не оформилася нова контреліта, яка зможе не тільки вийти ПРОТИ, але й формувати чітко ідею ЗА ЩО, очолити ширнармаси і взяти на себе владу і відповідальність. Анархія ж закінчується погано – сто років тому ми це вже проходили, не вперше до речі.
Але Пєця, Сєня і Ко можуть (тому що такі чи тому що виконують чиєсь замовлення) докеруватися до того, що дійсно, чекати ще рік-півтора народ не зможе. Кілька "алчевськів" по країні, мєнт
poltavs-ka galushka _ 07.12.2014 18:07
IP: 74.125.18.---
shasta:
Те, що Ви написали і є підтвердженням тези, що народ отримує те, на що заслуговує. Не розумію, чому Ви з нею не погоджуєтесь.
shasta _ 07.12.2014 18:07
IP: 37.115.224.---
поля вимагає якісь заповнити... УП смалить)
shasta _ 07.12.2014 17:59
IP: 37.115.224.---
poltavs-ka galushka:
крім того, слід враховувати, що є правило 20-60-20 у психології (як хочете, то й етології). у будь-якій популяції десь 20% – активні, і які не збухаються, і прагнуть більшого (і не тільки матеріального), 20 – гарантовані нероби, бомжі, алкоголіки, наркомани, проститутки тощо. і 60 – "болото", жертва настроїв, обставин і маніпуляцій.
Так от, у прямому протистоянні активні і залучені ними з числа болота можуть виграти у будь-якого ворога, – як Майдан у Януковича. Бо частина болота і значна частина асоціальних воювати не можуть чи не хочуть. Але коли починаються ігри у демократію із загальним виборчим правом, тут баланс міняється на користь "бидла", яке або не здатне прораховувати хоч на три кроки вперед свої дії, або готове продати свій голос за гречку. А голоси ВАЖАТЬ ОДНАКОВО.
Aтака Путіна1177 Корупція1276 Україна та Європа1047 тітушки16 Свобода слова566
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter